Vidaus degimo varikli, viso gero - „Volkswagen“ paskelbė nuo kada gamins tik elektromobilius (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

immortallt 2018-12-15 20:20
vazzy, kad būtent ir stato visas aukštos įtampos krovimo stoteles. Ir strategiškai mąstoma būtent apie šių stotelių viso tinklo panaudojimą tinklo pirminiam rezervui, taip pat kaip sumažinti poreikį investicijų į infrastruktūrą, ten kur susidaro bottle-neck'ai. Na čia ne Lietuvai aktualu, bet pvz. tai pačiai Australijai.
vazzy 2018-12-16 11:22
ta prasme aukštos įtampos ? įtampa ten yra 400V. visad jungiama prie ESO tinklo. t.y. 10kV. ESO tinklas mieste yra pasenęs, daug kur sunku prijungt ir po 1MW, nekalbant apie kelis MW nerekonstruojant tinklo dalies.
AAA000 2018-12-16 13:59
niekas ten nepasene, ka tu cia paistai??? tiesiog yra tokie du nesuderinami dalykai - kaip perdavimo atstumai ir izoliacijos laipsnis (saugumas). kuo didesne itampa - tuo gali pigiau praleist didesnius galingumus. nedaug metalo kabeliams reik. bet saugus atstumai vos ne metrais pradedami skaiciuot... o zemavoltis tinklas saugus, nes izoliacijos pakanka centimetru eiles. gali sau ramiai kabeliuot. bet RACIONALUS atstumai nuo pastotes iki galutines rozetes - mazi... seniau buvo su izoliacinem medziagom problema - vien orines linijas teko vedziot. izoliacija tiesiog oras. o kai atsirado plastikai, jau masiskai po zeme galima sukist ne tik 0,4kV linijas, bet ir 10kV. bet RACIONALUS atstumai nuo to nepadidejo! metalo vistiek reikia tiek pat. ar "pasenusioj" linijoj, ar "naujoviskoj" tu paziurek kai kada apie miestus - ten ziedais privedziota aukstavolciu oriniu liniju. kai pritruksta galingumo - kokia papildoma linija tiesiog apziedina arba dubliuojancia pratiesia. sitoj vietoj nepritaupysi ir reikes visiem liniju pralaidumus dotuot... cia klausimas tegali but keliamas tik tokiu aspektu - kieno saskaiton prikabint sitas butinas isleist lesas. as pvz manau geriausia butu leist plest labiau nevarzomai stambesnius jegainiu parkus - bet jie turetu moket kazkoki didesni aukstavolciu liniju infrastrukturos islaikymo mokesti. arba tiest savo jegainiu sujungimo su Kruoniu infrastruktura. ant elektromobiliu butu galima pakabint greito ikrovimo tinklo palaikymo infrastruktura - 10-35kw linijas. o dabar zemavolcius ir viska kitka ir taip apmoka beveik vien smulkieji vartotojai... cia jiem manau jau per daug siektiek nastos - viska kraut ir kraut.
vazzy 2018-12-16 14:26
prie ko čia tos aukštos įtampos linijos mieste? ką tu prie kiekvienos stotelės pastatyti po trafą 110/10 kV? įkrovimo stotelės gali prisijungti tik prie SP arba rekontruot tinklo dalį ir statyt naują MT. jeigu statyt naują MT ir kebeliuot mieste iki jos, tai kas už tai mokės? ne tik 10kV linijos po žeme, bet ir 110 seniai guli miestuose, bet vien, kad ji ten guli nieko nežaidžia, įtampai sužemint iki 400V tai reikės tiek pinigų, kad ohoho.
immortallt 2018-12-16 15:11
Taip, teisus, ne įtampos, o galios norėjau parašyti. Mieste didelės galios krovimo stotelių poreikis bus mažesnis, bent jau iki kol įsigalės savavaldžiai. Kodėl? Nes atvažiuoji į darbą ir mašina stovi bent 9h. Jei tai tarnybinė mašina, stovės beveik 16h. Prie daugiabučių irgi bus įrengta krūvos stotelių. Pradėjo jau apšvietimo sistemos pertvarkymą. Jau ir šiuo metu atvesti laidai buvo didesnio pralaidumo nei dabar, o pakeistu į LED dar daugiau atlaisvės. Ne prūdai, greitam krovimui neypač tiks (net su papildomais akumuliatoriais) bet lėtam krovimui - pats tas. Beje, į elektros perdavimo ir paskirstymo tinklus per ateinančius berods 8 metus planuoja arti milijardo investuoti Lietuvoje. Yra krūvos projektų, tame tarpe ir išmanioji apskaita, data-hub ir kitos inovacijos, prie kurių jau dirbama ir tai juda. Čia omeny tk apie Lietuvą kalbant. Apie pasaulį kalbant, dar įdomesnių dalykų yra. Pvz. sukūrė elektromobilį su fotovoltonika, kurį saulės elementai pakrauna. Tiesa, tai papildoma priemonė padidinti nuvažiuojamą atstumą ir sumažinantis krovimo poreikį, bet per metus tai leidžia jam nuvažiuoti apie 8,000 km. Ir bandomas ne toli pietuose, o panašioje platumoje kaip Lietuvoje. Turint omeny, kad turbūt bent trečdalis, jei ne daugiau, automobilių parko tiek ir nuvažiuoja per metus, tai pasikrauti būnant mieste praktiškai niekada ir nereiktų (na gal lapkritį-sausį), tik išvažiavus į užmiestį.
AAA000 2018-12-16 21:45
teks statyt po trafa kaip minimum, nesvarbu noriu to as ar ne cia aisku jei norima realiai isvystyt elektromobilizma. liuto dalis nueis furoms - kurias principe dar tik kuria. tures ne tik poilsio aiksteles furoms apstatyt simtais greitos ikrovos vietu, bet ir kiekviena rimtesne firmele, turinti siektiek technikos - prasivest kazka galios pasididinimui papildomai. su keliom greito ikrovimo vietom. visi logistikos sandeliai tures apsistatyt. pagrindines automagistrales. manau ir visokios didesnes krautuves. na gal dar turistu labiau lankomos ar sezonines vietoves turetu kazkiek isirengt tankiau. ir tam manau reiks nemazai ir nauju elektros liniju. o ne tik susikirtimo vietose kur jau kazkas yra. as aplamai galvoju, kad net dabartines greito ikrovimo stoteles, kur ikrauna iki 100kwh per pusvalandi/valanda - nepakankamo pajegumo furoms. furoms reiks apie 4-6x galingesniu... i visokius privatininkus ar keliautojus su elektromobiliu cia galima net neziuret. uzsikurs jie koki generatoriu, pabirbins ir pasikraus akuma - jei ka. jei cia tik del lengvuju auto rupintis - tai isvis galima nieko neinvestuot i tinklus. pastatyt po dezute su rozete jau prie esamu tinklu ir bus sociai. cia tiketina bus aplamai nebloga biznio saka - rupinimasis ikrovos vietomis ir logistiniu aptarnavimu.
vazzy 2018-12-16 22:00
aš ir šitą mintį turėjau, kai magistriniame darbe tyriau ESO tinklą elektromobilių stotelių įrengimui irgi mintis buvo, kad gal gal nuo apšvietimo stulpų, bet pasirodo ten labai mažos galios tos linijos, po 30 kW gal ir laikytų visa linija, tai realiai pajungtum vieną EV ir užgestų gatvėj šviesos. tada mintis buvo tirti kaip atrodytų jeigu šalia daugiabučių prijungti po 3x 45kW įkrovimo stoteles, tai vienintelį variantą radau, kad prie SP, TP ( tokios balerinės kur daugiabučių kieme stovi raudonų plytų bent jau Kaune ar Vilniuje) tai gavau visai įdomių rezultatų, beveik įmanoma būtų.
AAA000 2018-12-16 22:11
nepatems. dabar elektros prietaisu liaudis vartoja vos ne 2 kartus daugiau, nei tuo laiku, kai projektavo ir state tinklus. plius savivaldos grybauja su savo "sutankinimais". rajonuose, kur isirengia kas nors koki nors geotermini sildyma - tai pastotes tokios silpnos , kad ijungus tuos sildymo kompresoriusi ir siurblius - buna pusej kaimo mirga apsvietimas ir pereik tu prie "naujovisku technologiju" - kai el. tinklai gryba pjauna su visokiais galios ribojimais... jau sitoj vietoj yra uzkasta istatymine nesamone pletros stabdymui. turetu skatint el. vartojima nuolaidomis , o ne ivedinet ribojimus. valdzios monopolis issikalineja ir tiek...
immortallt 2018-12-16 22:55
Na žinau, kad šiaip toks projektukas Vilniaus savivaldybėje stalčiuje guli, laukia kada galės išeiti į dienos šviesą. Ir prisimink, didžiąją dalį dienos apšvietimas nenaudojamas. Tada galėtų krautis akumuliatoriai + krauti elektromobilius. Naktį kraunant tikslas nebūtų pakrauti greitai.