5 įdomūs faktai apie „žigulius“: italų priežiūra, išskirtinis „šeštukas“ ir kuo neįtiko Europai (Video)  (8)

Vairuoti automobilį sovietiniais laikais reiškė ypatingą laisvės pojūtį, o vienas populiariausių modelių ilgą laiką buvo „Žiguliai“. Kukli transporto priemonė nepasižymėjo ypatingu komfortu ir nebuvo labai saugus, tačiau tais laikais žmonėms tai rūpėjo mažiau.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pirmąjį modelį VAZ-2101 lietuviai iki šiol prisimena kaip „kapeiką“, o šiuos modelius pamažu atranda ir jauni technikos entuziastai. Pateikiame jums penkis įdomiausius faktus apie „Žigulius“:

1. Sukonstruotas pagal „Fiat“

Šis faktas nemažai daliai automobilių entuziastų yra žinomas, tačiau jį paminėti vis tiek yra būtina. Septintojo dešimtmečio pabaigoje tuometinės Sovietų Sąjungos valdžia pasirašė susitarimą su kompanija „Fiat“. Jo esmė buvo tokia – prižiūrint italams Toljatyje turėjo iškilti nauja automobilių gamykla. Taip pat rusai turėjo gauti visą sedano „Fiat 124“ dokumentaciją ir įrangą detalių gamybai.

Po nedidelių patobulinimų, kurie daugiausiai buvo susiję su kitokiomis klimatinėmis sąlygomis, pasirodė rusiška automobilio kopija, kurie buvo pavadinta VAZ-2101.

Kurį laiką „Fiat“ inžinieriai padėjo rusų kolegoms šiek tiek modernizuoti sedaną. Pasirodė tokie modeliai, kaip VAZ-21011, 2103 ir 2106. Visgi pradedant nuo VAZ-2105 modelio sovietai visus darbus jau atliko savarankiškai.

2. Išskirtinis „šeštukas“

VAZ-2106 modelyje buvo montuojamas galingiausias serijinės gamybos mažalitražis variklis. Šis modelis buvo paskutinis, kuris turėjo dvigubus priekinius žibintus, papildomus langelius priekinėse duryse ir metalinius dangtelius ant ratų.

Taip pat šis sedanas buvo pirmas sovietinis automobilius, kurio galiniai žibintai viename korpuse sutalpino posūkių signalus, gabaritus, stabdžių žibintus, atbulinės eigos šviesą ir atšvaitus. 1986 metais VAZ-2106 sedanas kainavo 9100 rublių ir buvo brangesnis už „Niva“ visureigį.

3. Pretenzijos į prabangą

Ruošdami prašmatniausią „penktuko“ versiją VAZ-2107 išorės dizaino pavyzdžiu rusų inžinieriai laikė pirmos kartos S klasės „Mercedes-Benz“ (W116). Visgi tokį jų sumanymą išduoda tik masyvesnės į priekį šiek tiek išsišovę radiatoriaus grotelės.

4. „Porsche“ ir VAZ-2108

Prie garsiojo rusų „kaltu“ praminto VAZ-2108 projekto prisidėjo Vokietijos automobilių gamintojas „Porsche“.

Verta pažymėti, kad ši kompanija savo indėlį į rusišką automobilių pramonę norėjo įnešti ir tobulinant VAZ-2101 bei 2107 modelius. Vokiečių inžinieriai netgi buvo parengę šių automobilių modernizavimo projektus, tačiau VAZ valdžia abu juos atmetė ir patvirtino vietos konstruktorių sprendimus.

Tuo metu ruošiant 2108 modelį bendradarbiavimas buvo sėkmingesnis. „Porsche“ dizaineriai paruošė neįprastos to meto rusiškai pramonei išvaizdos kėbulą. Važiuoklę sukonstravo patys rusai, kurie iki šiol didžiuojasi, kad už atliktą darbą sulaukė Vokietijos gamintojo specialistų pagyrimo.

5. Iš kur atsirado „Lada“?

Šiais laikais visi „AvtoVAZ“ modeliai vadinami „Lada“, tačiau šis prekės ženklas rinkoje pasirodė dar aštuntajame dešimtmetyje. Jis buvo skirtas eksportui skirtiems modeliams pažymėti.

O kuo netiko patiems rusams tokiu artimu tapę „Žiguliai“? Priežastis paprasta – daugelyje Europos šalių šis markės pavadinimas asocijavosi su žodžiu „žigolo“ ir rusai nusprendė, kad debiutuojant naudose rinkose tai labiau trukdys negu pagelbės.

Sovietų Sąjungos laikais beveik 50 proc. pagamintų rusiškų automobilių buvo parduodami Baltijos šalyse, taip pat likusioje Europos dalyje, Kanadoje ir daugelyje kitų regionų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(21)
(11)
(10)

Komentarai (8)