„Porsche“ spoilerius ir dureles pradėjo gaminti iš keistos medžiagos - ar laikas auginti konkurentą anglies pluoštui?  ()

Kompozitinės medžiagos automobilių pramonėje naudojamos vis dažniau. Jos turi daug privalumų, tačiau svarbiausi iš jų - tvirtumas, standumas ir labai mažas svoris. Dažniausiai naudojamas anglies pluoštas, o anksčiau buvo paplitęs ir stiklo pluoštas. Tačiau naujas „Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport“ turi iš įdomesnė gamtos įkvėptos medžiagos pagamintų komponentų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naujas „Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport“ yra labai greitas automobilis lenktynių trasoms. Tai - vienvietis (jei pirkėjas pageidaus - dvivietis) automobilis su 6 cilindrų varikliu, išvystančiu 313 kW. Šis automobilis bus pakankamai lengvas, labai greitas, smagus ir brangus - kainuos nuo 134 tūkstančių eurų už pigiausią versiją, tačiau vidutinė šių automobilių kaina tikriausiai svyruos apie 160 tūkstančių.

Tačiau neketiname jus bandyti įsiūlyti šį automobilį. Jei tikrai norite ko nors smagaus ir ketinate važinėti į įvairias lenktynių trasas, „Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport“ yra geras pasirinkimas. Mes norime pakalbėti apie jo spoilerį ir dureles.

Nors iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad šie komponentai yra pagaminti iš anglies pluošto, iš tiesų jiems panaudota kita medžiaga, kurią „Porsche“ vadina „natūraliu pluoštu“. Tai - daugiausia linai. Tie patys linai, iš kurių gaminami lengvi drabužiai. Bet kodėl naudojamas linų (ir kanapių) pluoštas?

„Porsche“ teigia, kad natūralus pluoštas turi daugybę privalumų, tačiau svarbiausia tai, kad jis nekenkia gamtai. Pagaminti kompozitinei medžiagai iš linų reikia 75 % mažiau energijos nei gaminant anglies pluoštą. Anglies pluoštą taip pat sunku ir brangu perdirbti - įprastai jis tiesiog deginamas labai aukštoje temperatūroje. Tuo tarpu iš linų pluošto pagamintus komponentus bus galima susmulkinti ir įterpti į kitus plastikus.

Yra ir privalumų, susijusių su pačios medžiagos savybėmis. Natūralus pluoštas geriau sugeria vibracijas, ne taip lengvai lūžta. Nors anglies pluoštas yra kietesnis, sulūžęs jis subyra į mažas šukes. Tuo tarpu natūralus pluoštas net pažeistas išlieka krūvoje - geriau sugeriami smūgiai, o po avarijų ant trasos paviršiaus lieka mažiau šiukšlių.

Įdomu, kad natūralaus pluošto komponentai gali būti gaminami naudojant tuos pačius procesus kaip ir anglies pluošto detalės. Tiesiog tam reikia mažiau karščio. Tačiau dar nepirkite žemės ir nesiimkite auginti superautomobilių kėbulų - natūralus pluoštas į gatves nesiverš.

„Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport“ nėra skirtas važinėjimui keliais, todėl turi saugos lankus. Tai reiškia, kad durelės nėra konstrukcinis elementas, todėl jos neturi būti stiprios. Natūralaus pluošto elementai nėra pakankamai stiprūs konstrukcinėms detalėms - keliams skirta automobilio versija natūralaus pluošto kėbulo elementų neturės. Nors natūralus pluoštas reikalauja mažiau energijos, jis vis tiek yra brangesnis už anglies pluoštą. Aišku, jei jis automobilių pramonėje paplistų ir atsirastų daugiau linams apdoroti skirtos technikos, natūralus pluoštas turėtų atpigti.

Kas žino, galbūt riboto tiražo „Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport“ pradeda natūralaus pluošto evoliuciją? „Porsche“ svajoja, kad ateityje ir gatvėms skirti automobiliai būtų gaminami iš šios medžiagos. Iš jos galėtų būti gaminami sparnai, spoileriai, automobilio dugno aptakai ir kitos detalės. Tačiau tam reikia, kad natūralus pluoštas atpigtų, o „718 Cayman GT4 Clubsport“ neimtų byrėti per anksti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(14)
(4)
(10)

Komentarai ()