Autonominė ateitis jau čia – Volvo sunkvežimiai kasykloje darbuosis be vairuotojų (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

BrendasGazuotas 2019-01-20 10:28
Va va - "ateitis" uždarame maršrute... Būtų įdomu sužinoti išlaidas susijusias esant vairuotojui ir išlaidas autonominiam sunkvežimiui.
moo 2019-01-20 17:24
Na, važiuojant 24/7 tai atsisakoma apytiksliai 3,5 vairuotojo etato.
SaMaras 2019-01-20 17:38
pridėk kasmetines atostogas, mėnesį per metus, šventines dienas, kokio pamainos viršininko, buhalterės darbą algas skaičiuojant, tabelių pildymą.. prastovas kai sakykim dėl technikos gedimo vairuotojas algą gauna, bet darbo neatlieka.. tai ir daugiau etatų susidarys..
BrendasGazuotas 2019-01-20 19:00
O taip - dirbs 3,5 etato programuotojų komanda. Žinant programuotojų atlyginimą... Dar bus įdarbinta 3,5 etato technikų komanda kuri valys jutiklius,radarus ir kameras nuo dulkių ,purvo ,sniego... Buhalterė vistiek skaičiuoti turės,tabelius vistiek sudarinėti reikės nes skaldyklos operatoriai niekur nedingo o ir ekskavatorininkų dar neatleido... Volvo gamintojai rado vietą kur testuoti savo įranga. Future right here
AAA000 2019-01-20 20:35
dar pridek tokiu autonominiu sistemu diegimo islaidas, aptarnavimo specialistu islaikymo kastus, kroviniu standartizavimo sanaudas, patentavimo mokescius, avariju salinimo draudimo islaidas ir avariju zala. ir tie sutaupyti etatai pasirodys kazkokios neesmines islaidos...
R35P3CT 2019-01-20 20:50
https://www.youtube.com/watch?v=o5-m4M0F43k Šiaip manau ta dalis (žmogaus užmokestis) palyginus su eksplotavimo kaštais ir t.t. yra be ne menkiausia. Kažkas vistiek sėdės kažkur toliau ir stebės sistemų veiklą, reik žmonių kurie turės prieiti prie automobilio jei jis suges ir žiūrėti kas nutiko ir t.t. Čia gal žmogui patogiau, bet ne manau, kad bus panaikinti etatai, turbūt kitai veiklai žmogus bus pritaikytas. Kartais būna net taip, kad lyg ir automatizuoja viską, bet žmonių prireikia dar daugiau . Netikiu, kad sistema nebus/nėra prižiūrima nes kai kas nors sustos tai sustos visa grandinė ir ką taip ir temsis laikas kol kas nors pastebės.
SaMaras 2019-01-20 21:15
Na programavimas tai visiems tas pats, kad ir brangiau išlaikyti programuotoją nei vairuotoją, bet ta pati programa eina visiems. remonto brigados ir dabar yra, nebe rusų laikai, kai vairuotojas turėjo remontuoti auto, ir tik laaabai ekstra atveju varydavo į remonto dirbtuves. Aišku atsiras ir naujų specialistų poreikis būtent toms sistemoms prižiūrėti. Avarijų padarinius ir dabar reikia šalinti ir draudimą mokėti reikia. Aišku aš kalbu apie būsimą galutinį produktą, o ne patį developinimą. Vėlgi jei vienareikšmiškai būtų pigiau tai visi ir įsidiegtų.. čia irgi masto ekonomija galioja.. jei turi ten 10 sunkvežimių tai tikrai tokia sistema neapsimokės ir neatsipirks.. pramonėje irgi robotai pirma atsiranda didžiausiose įmonėse (kaip pvz auto surinkimas) o lentpjūvėj kaimukį kaip dirbo Jonas „ant pusės etato“ taip gali būti ramus kad ir sulauks savo senatvės ir joks robotas jo iš ten neišmes..
daynewss 2019-01-20 23:11
Anksčiau ar vėliau, dauguma vairuotojų lėks iš darbo. Kokie 95-99%. Nori ar ne, bet einama link to. Programuoju autotransporto sekimo, vedimo, telemetrijos sistemą - taip bus 100%. Jau dabar vairuotojas tik vairą sukioja, jei tik išsuka kur iš kelio iš karto subinę tarkuoja, stabdį per dažnai spaudo - tarkuoja, per greit važiuoja - tarkuoja. Nekalbu apie magnetus, leidžiamus nupylimus ir kitą. Kaip kolegos rašėt apie etatus, tai paskaičiuokit dar visokias avarijas ir išmokas darbuotojams, draudimus + vakaruose yra darbuotojų profsąjungos, kurios gali pagalių į ratus pakaišioti. Ne taip, kaip tas Jonas iš lentpjūvės. Kalbat apie remontą? Kam tai rūpi. Jei ateina pas tave Volvo ir siūlo "nuomą"? Suprantama, kad į kainą įskaičiuota tech. priežiūra, bet tavęs, kaip kokio karjero ar šachtos admino/savininko tas nekaso, nes pagal sutartis, jei neveiks/nesutvarkys laiku, tai Volvo turės mokėti baudas. Dar vienas niuansas - pavojingos darbo vietos. Visokios radioaktyvių medžiagų kasyklos. Ten tokie dalykai tikrai praverstų. Vienaip ar kitaip VISI pasaulio sunkvežimių gamintojai ties tuo dirba. Įsivaizduokit situaciją. Ateina Volvo, DAF ar MB pas Girteką. Sako davai mes tau tuos 1500 - 2000 vairų nuimsim. Baltais ar juodais jie gauna, čia jau kitas klausimas. Tarkim po 1000 į leteną (kas visai nerealu) 2000*1000=2 000 000 per mėnesį +mokesčiai. Čia be mašinų, tepalų, padangų ir t.t. O jei mašina galėtų suktis 24/7, tai čia iš vis aukso kasykla. O ne su tachografais važinėt. Beje, tabelių nelabai jau kas ir pildo, duomenys iš tachų patys sukrenta.
immortallt 2019-01-21 22:01
Šiaip čia jau nebe naujiena. Jau kokie 5 metai kaip Australijoje vienoje kasykloje dirba autonominiai sunkvežimiai. Ir rezultatai labai džiugina, todėl autonominė įranga pradėjo sparčiai populiarėti tarp kasyklų, kur įmanoma pritaikyti. Dabar šiaip sekantis žingsnis bus interneto pasitelkimas, kad stebėti rūdos kokybės gavybą ir kasimo plano atnaujinimas realiu laiku, kad išgauti daugiau didesnės vertės rūdos (su daugiau priemaišų rūdą palikti kaip atramą), nes iki šiol tai +- aklai kasdavo.
R35P3CT 2019-01-22 00:58
Na ateitį praktiškai dauguma neteks darbo tas pat ir su programavimu(kas dabar ant bangos), jau ir dabar kuriamo sistemos kurios pačios tobulėtu ar net kurtusi. Jau nekalbu apie sistemų, serverių prižiūrėtojus kur kavute gerdami dirba. Bet žinoma IT ilgai liks stiprioje pusėje, ypač kuris yra kūrybingas, nes iš esmės programuoti(rašyti algoritmus) nėra taip sudėtinga kaip gali pasirodyti, bet vat kūrybos, logiškumo tame tikrai daug reikia (kalbu apie gerus programuotojus, o ne šiaip dėl pinigų bandančius eiti tuo keliu). Klausimas kam be bus reikalinga produkcija kurią sukurs automatizuotos sistemos, kai dauguma neturės darbo ir negalės įpirkti. Gal būt pasiseks tiems kurie turės savo sklypus ir galės ten maistą užsiauginti. Toks scenarijus kaip fantastiniuose filmuose pasidarys realus. O dėl vilkikų, tai seniai jau kalbama apie autonomija ir turbūt toje srityje daug dirbama. Bet įdomu kaip bus išsprendžiami realūs dalykai. Pvz. sniegas, ledas į kalną neužvažiuoja, reikia dėti grandines (esu matęs tokių atvejų) ir t.t. Europoje ypač Italijoje siauri keliukai įvairų nestandartiniai įvažiavimai. Esu girdėjęs, kad pilna tokių vietų, kad net neįsivaizduosi jog ten gali fura įvažiuoti, bet vargai negalais įvairuojama. O ten greitkeliais lėkti tai čia pfff, jau ir dabar yra tokių sistemų. Manau realiausias dalykas karjerai, nes ten tas pats per ta patį vyksta. Beje draugas vairuoja vilkiką po Europą, tai pirmais mėnesiais buvo nuklydęs ir niekas iš įmonės nebaudė ir nerėkė, o dar net pagelbėjo. Nors realiai nuvažiavo pagal koordinates ir nieko ten nebuvo, tada teko pačiam ieškoti ir rasti. Realiai nėra taip gražu kaip galima pavaizduoti filmukuose, kad gavai koordinatė ir auto nuvažiavo ten kur reikia. Kitas dalykas logistikos kompanijos kai kurios būna taip perpildytos, kad ten reikia gerų įgūdžių, kad prisiparkuoti ar net tenka laukti ilguose eilėse. Dažnai laukiama visokių popierių kol išrašys, nors visas krovinys jau pakrautas ir seniai galėjai važiuoti. Beje daynews, nemanau, kad aplamai kas eis už 1000 € važinėti po europą, kiek permečiau skelbimus ~1500-2500 €, aišku negauni per laisvas savaites kai būni namie, bet niekas nedraudžia dirbti kiek nori, ar net persikelti į užsienį ir ten gyventi bei dirbti užsienio firmoje pvz. Vokietijoje ten dar didesni atlygiai. Lietuvoje įmonės moka ten ~500€ visa kita yra gan nemaži dienpinigiai kurie yra NEAPMOKESTINAMI žmogus gauna 1500- 2500€ į rankas ir įmonės tikrai savęs nenusiskriaudžia, čia labiau vairuotojams nėra gerai, nes pensijos ir t.t. mažėja. Gal būt dabar kas nors pasikeitę nžn gal kas patikslins. Na pagal forbes ir kitus leidinius, tai labiausiai reikalinga ateities profesija pirmose vietose kvalifikuota slaugytoja, IT, medicina. Kaž kur dar skaičiau, kad net tokios profesijos kaip santechnikas ilgai išsilaikys.