7 gudrybės naudojamos lėktuvų salonuose, kurių galbūt nepastebėjote - apšvietimas, naudojamos medžiagos ir peleninės  ()

Ar kada nors susimąstėte, kodėl daugumos lėktuvų keleivių sėdynės yra mėlynos? Arba kodėl naujuose lėktuvų modeliuose galima rasti peleninių – nors rūkymas lėktuvuose jau seniai uždraustas? Pateikiame ir daugiau įdomybių, kurios keliaujant neretai prasprūsta pro akis.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kodėl lėktuvų salonų sėdynės yra mėlynos?

Nuo „Ryanair“ iki Amerikos oro linijų – daugumos oro linijų keleivių sėdynės yra mėlynos, o skiriasi tik jų atspalviai. Ir tai nėra sutapimas – visa tai paremta psichologija. Mėlyna spalva siejama su pasitikėjimu, efektyvumu, ramybe.

Kadangi įvairios oro linijos stengiasi savo keleiviams sudaryti kuo geresnes ir kaip įmanoma mažiau streso sukeliančias skrydžio sąlygas, siekiama naudoti kaip įmanoma daugiau mėlynos spalvos. Dauguma jų naudoja švelnius atspalvius, kurios suteikia jaukumo, natūralumo ir žemiškumo. Ši tendencija atsirado jau prieš daugelį metų ir prigijo komercinėje aviacijoje.

Lėktuvo apšvietimas

Salono apšvietimu taip pat stengiamasi sudaryti kuo mažiau streso sukeliančią atmosferą – ypač naujesniuose lėktuvuose, kuriuose įrengtas LED apšvietimas, kuris yra švelnesnis nei senuose modeliuose naudojamas ryškesnis mėlynas apšvietimas. Išrinkus lėktuvo salonui tekstilę ir spalvą bei kitų interjero akcentų spalvas, oro linijų kompanijos išmėgina, kaip vienoks ar kitoks apšvietimas derinamas su lėktuvo salone naudojamomis spalvomis.

Salono apšvietimas išbandomas tiek laipinant keleivius, tiek lėktuvui jau pakilus ir keleiviams užmigus. Įvairūs atlikti tyrimai parodė, kad lėktuvo salono spalva ir apšvietimas ženkliai veikia žmonių nuotaiką.

Garso izoliacija

Keli pastaraisiais metais atlikti tyrimai parodė didelę lėktuvo triukšmo keliamą žalą. Štai 2010 metais atliktas tyrimas parodė, kad dažnai lėktuvo triukšmo veikiami žmonės turi didesnę tikimybę numirti nuo širdies smūgio. Tiesa, technologijos tobulėja ir tai pastaraisiais metais leido sumažinti į saloną patenkančio triukšmo kiekį.

Pavyzdžiui, ženkliai sumažinti įkyrų lėktuvo ūžimą gali lėktuvo korpusą dengianti plona membrana, kuria lėktuvo korpusai imti dengti gan neseniai. Taip pat lėktuvų gamintojai triukšmą stengiasi sumažinti dengdami salono paviršius triukšmą sugeriančiais pamušalais ir kitomis minkštomis medžiagomis. Be to, šioje vietoje pažanga lėktuvų pramonėje vyksta itin sparčiai ir ateityje bus naudojama dar daugiau triukšmą mažinančių priemonių.

Naudojamos medžiagos

Kaip žinia, dauguma ilgo nuotolio lėktuvų sėdynės nėra dengiamos oda – kadangi jos gali išsitepti prakaitu. O štai sintetinės medžiagos „kvėpuoja“, todėl būtent jos ir yra naudojamos. Oro linijos šiuo atveju žvelgia į praktiškumą ir renkasi tamsesnes medžiagas – kadangi išpiltas vynas ar kiti skysčiai ant tamsaus paviršiaus matosi prasčiau.

Taip pat stengiamasi rinktis ne lygius paviršius, o su iškilimais – kurie užmaskuoja nusidėvėjimą. O štai pirmos ir verslo klasės salonuose naudojamos šviesių paviršių sėdynės, mat šiomis klasėmis naudojasi mažiau žmonių, nei ekonominėmis klasėmis.

Nepanaudota erdvė

Lėktuvuose taip pat yra daug nepanaudotos erdvės – jos dažniausiai lieka žemesniuose lėktuvo lygiuose. Šios erdvės dažniausiai nenaudojamos dėl pernelyg žemų lubų ir langų trūkumo, kas keleiviams galėtų sukelti klaustrofobiją. Tiesa, kartais šios erdvės yra išnaudojamos lėktuvo įgulos narių poilsiui, įrengiant atskirą poilsio erdvę.

Be to, norint šias erdves išnaudoti ir jose įrengti vietas keleiviams, reikėtų jas sertifikuoti – o tai yra brangu. Mat visas sėdynes reikia sertifikuoti aviacijos kontrolės įstaigose, o sertifikavimas skiriasi priklausomai nuo vykdomų skrydžio atstumų. Negana to, sėdynes reikia sertifikuoti kiekvienam lėktuvui atskirai, netgi ir to paties modelio.

Visas šis procesas kainuoja milijonus dolerių ir yra labai ilgas. Dėl tos pačios priežasties oro linijos vengia dažnai keisti lėktuvų sėdynes naujomis. Vidutiniškai jos keičiamos kas 7-10 metų. O dauguma oro linijų sėdynes perka tiesiai iš gamintojų, kadangi jos jau yra sertifikuotos ir todėl pigesnės.

Kodėl sėdynės reguliuojamos ne visur?

Oro linijos visada ieško būdų, kaip įmanoma labiau sumažinti lėktuvo svorį, kad kuro sąnaudos būtų kuo mažesnės. Kartais taip daroma net aukojant keleivių komfortą. Dėl šios priežasties dažniausiai montuojamos plonos, lengvos ir optimizuotos sėdynės, dažniausiai pigių skrydžių oro linijose net neturinčios reguliavimo mechanizmo. Kai kurios oro linijos net išima sėdynėse pritvirtintus tinkliukus, skirtus žurnalams – kad tik būtų sutaupyta svorio.

Ką lėktuvuose veikia peleninės?

Nors rūkymas lėktuvuose buvo uždraustas jau seniai, JAV Federalinė aviacijos administracija vis dar reikalauja tualetuose montuoti pelenines. O štai Jungtinės Karalystės civilinės aviacijos institucija nereikalauja montuoti peleninių – o tik nurodo, kad rūkymas lėktuvuose yra draudžiamas. Teigiama, kad iš tiesų peleninės yra skirtos tam atvejui, jeigu kažkas vis dėlto pažeistų įstatymą ir lėktuve užsirūkytų. Tokiu atveju pažeidėjas bent jau turėtų kur padėti uždegtą cigaretę.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(14)
(3)
(11)

Komentarai ()