Tikra energetinė nepriklausomybė – mokslininkai sukūrė tokią vandenilio gamybos sistemą, kad namų ūkiui ištisus metus užtektų ir elektros, ir šilumos energijos

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AAA000 2019-03-20 17:27
dziugu zinoma skaityt tokius straipsnius, BET siaip tokiu komerciniu sistemu jau yra. turiu minty kai turi nama - tau pastato ir perdaro i vandenilio naudojima visa namu sidymo ir energetini uki, + bakai vandeniliui kaupt, saules jegaine, + pora automobiliu vaziuojanciu ant vandenilio, ir visa ta vandenilio pilynejimo-pumpavimo-slegimo infrastruktura. sistema komplekte apie 1,5 milijono doleriu... ir dar neaiskios remonto ir eksplotacines islaidos - pvz kompresoriu iki 150 atmosferu eksplotacija tikrai nera pigi - o cia apie 400 atmosferu slegius peza tokia 5 metu mergaites retorika... cia straipsnyje kalba eina tik apie sitos sistemos (kuri jau kaip ir uztikrintu ta zadeta nepriklausomybe) viena is elementu - vandens skaidyma ir vandenilio isgavima (biurbuliatoriu )... net ne esminis elementas manau... vandenilis dar ir skvarbus labai. kad cia 15% iseiga tik vandens suskaidyme, tai nereiskia, kad saugojime-perpumpavime nuostoliu nebus. jie gali but tokie ziaurus, kad bendra praktine sistemos iseiga ir 1% nesieks... vienu zodziu dar nepadare net pilnos sistemos, o jau laimiki dalinasi lyg ji egzistuotu praktikoje... o dar viskas ir labai pavojinga... sprogimo atveju namas nesunkiai sugriut gali... gali tekt pvz specialiai ukini pastata saugiu atstumu statyt ir ten visus tuos kompresorius ir vandenili laikyt - tektu net perdaryt visa gyvenamuju namu sklypu planavimo strategija perziuret valstybes lygiu. pvz pasirodys - kad saugus praktikoje sklypas tokiai sistemai ne maziau kokiu 80 aru... tektu visus miestus nugriaut - kad pasiekt realia energetine nepriklausomybe
vardasas 2019-03-20 17:43
spejimai...
bahuriux 2019-03-20 19:24
Aš net neabejoju, kad tai veikia, bet laikyti prie namų 400 bar vandenilio bombą nekiekvienas toks drasus ir kaimynai nesutiktu tai jau tikrai, nekalbant apie draudimo bendroves. Kitas dalykas kaina, visa šita sistema plius vandenilinis auto kainuos 2-3 kartus brangiau nei tiesiog saulės elektrinė ir on grid sistema su sutartim su eso, kai energija pasaugoma elektros tinkluose. Namas gali būti "varomas" vien tik elektra, kaip pvz mano atveju, na dar ir elektromobilio reikės. Prie viso to dar ir kompensacija yra kažkokia iš valstybės. Tokiu būdu jau šiandien apsimoka apsirūpinti 100% visa reikalinga energija. Tiesa prie to pačio mačiau pas kitaicus Ispanijos sandėliuose vėjo turbiną 900W už maždaug 254 EUR.
AAA000 2019-03-20 20:02
vejo jegaines yra visiskas niekalas atsiperkamumo, eksplotacinem ar gamybos prasmem maziau kokiu 5kw... gali net neziuret. cia karaliaus tik saules jegaines dar ilgai. apie vejo jegaines gali galvot nebent kokie ukininkai ar zemes savininkas bent su minimum hektaru kokiu. cia straipsnyje manau tikrai realesne sistema negu padaryt normaliai ekonomiskai atsiperkancia vejo jegaine maziau 5kw per 500+ metu nepadare kruvos geniju, o tu manai, kad uzmatei sandeliuose optimistas...
bahuriux 2019-03-20 20:29
Pas mane puse laiko per metus pučia stiprenis nei 7-8m/s vėjas, ir kokia 1/4 laiko apie 6 m/s tai tas malūnėlis berods 1,5 m diametro gamins vidutiniškai tarkim kokie 300W nemažiau, per parą gaunasi apie 7+kWh. Ne stebuklas bet kartu su SB dirbtu puikiai, per metus vien tokia žaislinė vėjo turbina patenkintu 1/3 mano dabartiniu poreikiu. Man pigiau ant kokio 1-2k eur butu pasistatyti tokius 3 vietoj SB elektrinės. Tik viena problema kaimynai nesutiks, todėl po metų kitų montuosiu saulės elektrinę.
AAA000 2019-03-20 20:54
cia yra teoriniai parametrai is lenteles as labai senai domiuosi vejo elektrinem, galiu iskart suvardint kur tu klysti. pirmas dalykas tu vertini kaina - is esmes parasei kaip ir teisingai (jei buhalteris nagrinetu ) - bet tos negalingos vejo jegaines kapitaliskai suluzta mazdaug po kokiu metu ar net greiciau cia praktika su vejo jegainem. tie kas uzsiima ar nusiperka fotovolto plokste dirba be problemu, kad ir 20+ metu ir tepraranda gal tik iki 10% efektyvumo. nu nebent ten ja sudauzys kokia krusa - kas 1 kart per 10 metu tepasitaiko. vejo jegainese ten jei luzta - tai iskart kapitaliai... pvz sparnas nulekia - ir ragas ar ten guoliai uzklynija - sudega iskart generatorius... ar kokia elektronika... pakeitimai - iskart bent puse ar trecdalis islaidu kaip naujai pirkt... ta prasme cia kaip su automobiliais, nusipirkai, isvaziavai is salono ir trecdalio vertes neber su fotovoltu tokiu bedu nebuna... nu nebent kokias kinietisko slamsto SB plokstes pirksi - ten kur silikonais patepliota ir nesandarios - tos irgi gana greit sugenda. del kaimynu tu cia maziausiai pergyvenk. zvimbima klausys labiausiai tas, kur arciausiai - butent tu kuo mazesne - tuo triuksmingesne. tas zvimbimas mazeja tolstant mazdaug kvadratu. cia neproblema mazu jegainiu. i toluma triuksmauja didesnes - nes zvimbimas zemesnio daznio. kuo didesne - tuo zemeja daznis (nes leteja apsukos). dar problema - pvz apledeja - uzeina vejas - isisuka - ir skraido ledo gabalai. langa gali ispilt, koki siltnami ar i galva su veju ten irgi labai klysti... jei vejas per didelis - jos tiesiog uzsistabdo - kad nesugestu ir tu nepaimi to "pelningo" vejo o kai silpnas vejas - nesugeba isukt sparnuotes - nes ji butent "stipriems vejams" kontroleris per daug nejautrus... ta prasme tos pigios ir silpnos tiesiog REALIAI nedirba - neimanoma padaryt. maziems galingumams reikia labai jautraus kontrrolerio... kaina tokiu nesamoninga... tingiu net aiskint smulkmenas... vienu zodziu vadovaukis realia praktika. "kazka gamina" nuo kokiu 5kw+ o "atsiperka komerciskai" - net sunku pasakyt - gal nuo kokiu 50-100kw ribos. va ten jau kazkur kaip ir susilygina su fotovolto elektrinem ir pradeda jas lenkt. fotovoltas vis dar pinga ir as manau sita riba vejo jegainiu konkurencingumo pagal instaliuota kw kieki tik dideja vejo jegainiu nenaudai. o pramonines - geriausio atsipirkimo - kazkur 7-12Mw dabar diapazone. be keliu milijonu € nepaimsi. o tu cia galvoji kad su 1000€ prasisuksi. ismesi tiesiog savo kapitala, o ne investuosi...
HardAxe 2019-03-20 22:37
o koks naftos VDV efektyvumas? iskaitant gavyba, transportavima ir perdirbima?
amas 2019-03-21 09:38
Spėju koks 90%, nesvarbu kad varikliai belekaip neefektyvūs, bet išgavimas mažai sanaudų reikalauja.
AAA000 2019-03-21 10:58
vien mokesciu balastas ant kuro is valdzios puses naftos efektyvuma padaro kazkur ne daugiau 10% eiles as manau su viskuo gal i kokius 5% efektyvumo ir telpa. cia daug skaiciuot reikia ir daug seseliniu dalyku zinot. 90% cia butu netoli idealios technologijos... net elektra tiek nesiekia, nors kai kurie tarpiniai komponentai virs 90%.
raimism 2019-03-21 18:51
aš pats asmeniškai pasidariau 800W nominalios galios vėjo jėgainę ir ji veikia jau beveik 10 metų. Tik skirtumas tas, kad aš pasidariau vertikalios ašies - tokią, kokią ir reikia daryti gyvenant individualiame name. Vertikalios ašies jėgainės veikia tyliai, pradeda suktis nuo silpnesnio vėjo greičio. Konstrukcija - super paprasta. Nereikia jokių stabdymo ar nukreipimo prieš vėją sistemų. Aišku, yra ir minusų - geriausia naudoti specialių mažiems greičiams pritaikytą generatorių (brangesnis), o ir efektyvumas jų žemesnis nei įprastų ''malūnų''. Iš kitos pusės - reikia pripažinti, kad tai bent jau mano atveju tai buvo daugiau hobis / žaidimas. Prieš porą metų lygiai visus metus skaičiavau pagamintą elektros energijos kiekį. Apie 800 kWh per metus t.y. veikia ~10-15% nuo nominalios galios. Sutaupau 80 eurų per metus arba 6 eurus per mėnesį Iš kitos pusės - jau kokius 3 metus aš prie jos net neprisiliečiau... Bet grįžtant prie šios straipsnio - man atrodo, kad tai pats teisingiausias kelias. Aš iš principo tikiu, kad vandenilis yra pats geriausias (ar bent jau vienas iš pačių geriausių) baterijų pakaitalų. Iš esmės - perėjimas prie elektrinio šildymo, kuro transportui yra labai gerai. Jei šitas metodas gerina vandenilio išgavimo efektyvumą, jis tikrai turės panaudojimą. Kai sprogsta dujų balionas - nelieka pusės penkiaaukščio blokinio namo laiptinės. Turėti vandenilio baką automobilyje greičiausiai yra saugiau, nei LPG - sprogi vandenilio koncentracija atvirame ore susidaro žymiai sudėtingiau dėl jo sąvybių. O plečiantis vėjo jėgainių parkams (sausumoje ir jūroje) bet kokiu atveju reikės galvoti kaip akumuliuoti jų gaminamą energiją. Ir toje srityje bus labai daug tyrimų ir metodų. Vieni naudos hidroakumuliacines elektrines, kiti - statys tokius ličių baterijų masyvus kaip Tesla Australijoje. Treti - konvertuos į vandenilį. O tai toli gražu ne pats blogiausias variantas. Jei naktį, pučiant vėjui biržos kaina kris iki 20-30% dienos kainos plius turėsi mokėti už balansavimą - jau bus galima skaičiuoti ar tau nėra geriau tą energiją ''paversti'' vandeniliu, kurį tu galėsi parduoti.
AAA000 2019-03-21 20:31
yra nemazai teisybes tavo poste. na as ir priejau nuomone, kad jei terliotis su mazom jegainem nekreipiant demesio i islaidas ir sugaista laika, tai su vertikalaus tipo sparnuote maziau problemiskos eksplotacijoje. bet ekonomiskai ten reikia maziausiai 2-4 kartus daugiau medziagu sparnuotei ir konstrukcijai. atsiperkamajam pardavimui tokiu negamins net kinieciai. arba gamins ant tiek nugaidintus modelius - kur normaliai neveikia. yra nisiniu sriciu - pvz reikia uzmaitint kokia nutolusia nuo elektros tinklu automatine meteo stotele, ir su fotovolto plokstem nepakanka energijos akumui - artba buna pvz ilgai debesuota ir pertrukiai elektros gaminime. tai va ten kaip taisykle jau pagamina gera nedidele vejo jegaine - nes kaina ten nesvarbu svarbiau kad veiktu meteo stotele. ir kaip taisykle maza vejo jegaine buna vertikali bet pirkt tau del energijos gaminimo i pliusa - niekada neatsipirks... nu nebent dykai gausi kokiu nurasytu
bahuriux 2019-03-22 11:50
Sudomino tavo komentaras. gaminti vandenilį elektrolyzeryje galima apytikriai su 60% NK (čia jei apie vėjo jėgaines kalbam), kiti 40% pavirs į šilumą gerai jei yra kur sunaudoti šilumą. Atgal konvertuoti vandenilį į elektros energiją galima su 60-70% NK. Tai galiausiai visas vandenilio procesas bus apie 40-50% NK ir daug prietaisų kurie linkę gesti. Jei tiesioginė vandenilio gamyba per tokius prietaisus, kaip straipsnyje siekia 15%, tai net kiniškos foto voltinės saulės baterijos siekia 20+% ir jokių judančių dalių.
immortallt 2019-03-22 19:40
Šiaip vandenilis yra blogas energijos kaupimo būdas, net jei įranga amžina ir beveik nemokama, nuostoliai energijos yra kosminiai. Jei yra tinklas - tai tinklas išliks pigiausia alternatyva dar labai ilgai. Tačiau prie tinklo prijungti akumuliatorių (bent jau ateinančius 10 metų nematau vandenilio bent koncepcinių technologijų) greičiausiai ličio jonų, bus naudinga jei teiksi sistemines paslaugas.
AAA000 2019-03-22 21:01
sita vieta noreciau biski pakomentuot. visi tarpiniai konvertavimai, balansavimai, elektros perdavimai, galingumo palaikymai ir pan turi savo kainas ir savo eksplotacines sanaudas. jei kazkas kazka kazkur gamina - dar nereiskia kad bet kuriuo momentu komerciskai ar net praktiskai apsimoka visa ta energija paimt ir dar sumoket uz ja kazkokia ten vietines rinkos kaina. rinka ir perpildyta gali but. energijos kaupimas irgi nera privalomai butinas. yra pvz sprendimas statyt daug pertekliniu gamybiniu galingumu ir esant pertekliui vartojime tiesiog atsinaujinanciu istekliu jegaines pristabdomos, ar aktyviai ribojamos ar isvis atjungiamos. kad gaut nauda is kaupimo buna net daromos kaupimo rezervacijos ir perteklines energijos pardavimai gamintojui primokat. nes paskui jis pasiima is rezervo ir atgauna su pelnu. nors kaupimo pajegumu ir neturi. tik gaminimo. va cia ir uzdirba tokie objektai kaip Kruonio kaupykla net su didelem minusinem eksplotacinem sanaudom. nes juos eksplotuot pigiau nei prisitatyt per daug pertekliniu gamybos pajegumu. viska reikia skaiciuot ir ziuret kas perspektyvoje bus naudingiau. europoje kalnuotos salys bendradarbiauja su pajuriu salimis. vieni su perteklinem kaupyklom, o kiti su pertekliniais gamybos pajegumais. reikia ir mum ne uzsiiminet kazkokiom tusciom deklaracijom ir pardavinet veiklos leidimus - kaip uzsiima dabartiniai musu politikieriai su buhalteriais. o ziuret maksimalios naudos ir vykdyt racionaliausius projektus be jokiu suvarzymu. faktiskai net hidroelektrines galima dalinai paverst balansuojanciom kaupyklom - jei spaut i zuvies pramone ir ekologija visai nebrangiai valdzia teturetu kistis tik i bendra dali - paskirstymo-tiekimo tinklus ir i elektros rinkos prieziura. kur naturalus monopoliai. visur kitur bet kokie ribojimai turi but nuimti ir leidziama visi imanomi veiklos budai. o ne kaip "kazkam" reikia.