„McLaren Speedtail“ ant erdvėlaivių tūpimo tako daugiau nei 30 kartų viršijo 400 km/val. greitį  ()

Kai kurie automobiliai yra ypatingi. Gamintojams jie nesukrauna turtų, žmonės jų beveik niekada nemato gatvėse, o ir savo galimybes jie išnaudoja itin retai. „McLaren Speedtail“ neabejotinai yra vienas iš tokių meninės inžinerijos kūrinių. Kuris kitas automobilis savo bandymus užbaigė ten, kur kadaise leidosi „Space Shuttle“ erdvėlaiviai?

Būtų galima ilgai ginčytis, kas automobilį paverčia ypatingu. Menininkų sukurtas dizainas? Istorija? Inžinieriams suteikta laisvė? Retumas? „McLaren Speedtail“ netrūksta nieko.

Kai „McLaren“ pristatė P1 hiperautomobilį, beveik niekas jo nelaikė legendinio F1 pasekėju. P1 buvo kur kas pažangesnis, turėjo hibridinę jėgainę, tačiau labiau tiko trasai nei ilgoms kelionėms. Tuo tarpu F1 buvo kuriamas kaip superautomobilis, kuriuo būtų galima nulėkti nors ir į Italiją. Nereikėtų pamiršti ir to, kad F1 turėjo tris sėdynes, o P1 - tik dvi. „McLaren“ atsakymas - „Speedtail“.

„McLaren Speedtail“ - tai įspūdingai gražus, itin aptkaus ir ilgas hiperautomobilis. Jo širdyje - 4,0 litrų V8 variklis su papildoma elektros sistema (taip, tai - hibridas). Ši jėgainė išvysto 1035 AG (772 kW). To pakanka, kad „Speedtail“ iki 300 km/val. įsibėgėtų greičiau nei per 13 sekundžių.

„McLaren Speedtail“ ką tik įspūdingai užbaigė bandymus - Kenedžio kosminių skrydžių centre daugiau nei 30 kartų pasiekė maksimalų 403 km/val. greitį. To reikėjo, kad būtų galutinai įsitikinta automobilio tvirtumu ir galimybėmis. Kitaip tariant, tai buvo būtina norint, kad 106 „Speedtail“ pirkėjai būtų patenkinti. Įdomu tai, kad „McLaren“ laiko „Speedtail“ ne superautomobiliu ar hiperautomobiliu, bet hiper-GT, mat šis automobilis turėtų būti neblogas ilgų kelionių palydovas. Bet, būkime realistiški - daugelis „Speedtail“ sėdės garažuose kaip investicija.

Kenedžio kosminių skrydžių centras turi 4,5 km ilgio taką, ant kurio kadaise leisdavosi „Space Shuttle“ erdvėlaiviai. Dabar ten dažniau saulėje šildosi aligatoriai (rimtai), tačiau kartais bandomi lėktuvai ar važinėja automobiliai. 2014 metais „Hennessey Venom GT“ būtent ten pasiekė rekordinį 435,31 km/val. greitį.

Taip buvo užbaigti „McLaren Speedtail“ bandymai, kurie vyko keliose šalyse, įskaitant Jungtinę Karalystę, Vokietiją, Ispaniją ir, dabar, JAV. Pirmasis „Speedtail“ savo savininką pasieks kitų metų vasarį. Kiekvienas automobilis bus surenkamas rankomis, todėl prireiks šiek tiek laiko, kol bus pagaminti visi. Žinoma, visi jau seniai yra parduoti.

Aut. teisės: Technologijos.lt

(12)
(7)
(5)

Komentarai ()