Kuras ateičiai - mokslininkai surado efektyvesnį būdą perskelti vandens molekulę

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Interasantas 2020-02-18 17:12
O kompresija ar kitoks dujų tankinimo efektyvumas?
AAA000 2020-02-18 19:02
kokia dar kompresija? cia kalba eina apie kuro celes, kurios jungia vandenili su deguonim ir gamina elektra - o tu tada vaziuoji ant elektros. jokia duju kompresija ten nereikalinga. jei reikia galios - dedi didesni celiu kieki. nes ten svarbu tik elektrodu darbinis pavirsiaus plotas. kad slegi sukelsi - daugiau elektros neprades gamint. cia daug svarbiau yra vandenilio grynumas. o straipsny raso, kad atvirkscia procesa pagerino. vandens skaidymo kaupiant vandenili - panaudojant tam elektra. bet sunku suprast kas ten pagerejo - neaisku kaip ten su elektodu nusidevejimu ir pan. visi tik ant to NK uzsicikline - bet jei elekta nemokama=atsinaujinanti - tai koks skirtumas perdirbimo NK. bus geras ir bent 50% nasumas - nors 92% aisku geriau - bet nereiskia kad zenkiai pigiau... daug svarbiau kiek kainuos generas ir jo "tirpstanciu" daliu keitimas... nes cia nauja technologija - isvis neaisku nusidevejimo greiciai. o cia nulis info straipsnyje... indis, galis ir bismutas kaip suprantu retesni metalai... alavas irgi nera labai pigus... jei ten daznai keitinet reikes atidirbusius elektrodus - nekazkas irgi... kas is to, kad perdirbami... akumai irgi perdirbami. bet nauji labai bangus - kad niekaip tas elektromobilizmas nelimpa vartotojams cia net neaisku ar tie generatoriai su vandenilio bakais bus pigiau... cia ir per 50 metu sunku bus istobulint. vdv juk ne per diena atsirado. o cia net sudetingiau viskas.
RenataS1 2020-02-18 20:37
Super. Kuo greičiau tegul dirba ir kuria tokiu pagrindu variklius, bei kitą techniką. Tikrai pirksime Valio.
Giedriax 2020-02-18 20:38
Ėmiau ir truputį paskaičiavau (viskas šiek tiek suapvalinta) 1kg vandenilio = 120MJ energijos = 33kWh Niekuo neypatingą 100kWh talpos elektromobilio bateriją atitinka 3kg vandenilio, jis kainuoja apie 45€. 100 kWh bateriją pakrauti elektra kainuoja 15€. 100kWh energijos užtenka nuvažiuoti 500 km, tai taip gaunasi elektromobiliu važiuoti 100km energija kainuoja 3€, vandeniliu - 9€. Iki šiandienos vandenilis man atrodė kaip ateities kuras, bet po paprastų skaičiavimų pradėjau tuo abejoti. Jei nerasime pigaus vandenilio šaltinio, jo ateitis bus labai miglota
Xdmin 2020-02-18 21:01
Tiems kas daug vazineja, tai kuro kaina labai svarbi. Bet jei mazai vaziuoji, labiau ziuresi i automobilio kaina ir mokescius jam. Jei masiskai prades gaminti tuos vandenilio balionus, tai gal butent sio tipo automobiliai ir bus pirmieji, pasieke dabartiniu VDV kaina. Didelis akumuliatorius brangus, mazas akumuliatorius - nepatogu. Turiu omeny labai mazus, kur skirtas 100km idealiu atveju nuvaziuoti, tai ziema turbut kasdien turi krauti. Jei to negali daryti namie tuomet itin nepatogu. Bet pirkti dideli akumuliatoriu ir uz automobili moketi 40k irgi atrodo nesamone.
mindaugas.vaitiekūnas 2020-02-18 21:17
Čia tas išgautas senesnėmis technologijomis, t.y. naudojant brangius katalizatorius, aukštą temperatūrą ir turint pakankamai žemą efektyvumą (~30-40%). Na o su nauja technologija imk, kad vandenilio išgavimo kaina sumažėja bent 2 kartus (na spėju).
Paramotoras 2020-02-18 21:26
Na ne taip seniai, pries koki pusmeti norguos sprogo vandenilio degaline. Dabar visos uzdarytos o zmodeliai vandenilines masinas laiko padziove
amas 2020-02-18 21:57
Vandenilis niekada nebus naudojamas kaip kuras. Gal jei būtu labai pigus.
immortallt 2020-02-18 22:33
Vandenilis niekada ir negalės būtų pigus. Saugojimus sudėtingas ir brangus, o gamyba visada bus energijai imli. Ir ne, vandenilio įranga nėra pigesnė nei elektromobilio. Jinai daug brangesnė, jau net nekalbant apie pačio kuro kainą. Iš esmės EV jau dabar galėtų susilyginti su VDV, jei tik būtų pakankama akumuliatorių pasiūla, bet nespėja jų gaminti, tai kam pigiai parduoti tam, ko paklausos dar patenkinti negalės beveik dešimtmetį?
Berserkas 2020-02-19 00:09
Vandenilis tik nuvažiuojamame atstume geras, visur kitur daug prasčiau nei EV. Tiek degalų prieinamumas, tiek kuro kaina, automobilyje sistemos kaina ir sudėtingumas. Taip pat jo išgavimas ribotas, jeigu yra kas sako jog niekaip baterijų napakaks patenkinti pasaulio poreikio tai su vandeniliu dar didesnė problema, nebent sugebėtų išrasti geresnį kuro išgavimo būdą. Realiai vandenilis tiktų vilkimams, dar kur nors kur nuvažiuojamas atstumas labai svarbus. Bet ir tai manau jog po 5-10m. šitą problemą išspręs su EV. Ir vandenilis dar mažesne prasme turės, bet va, Japonai labai į tai investuoja. Bet man atrodo, kad tai bus labiau jų "uždara rinka" ir tiek. Visgi teoriškai pirkėjų pakankamai nemažai, kad apsimokėtų tai.
AAA000 2020-02-19 03:55
vel svaigimai... benzas ir dyzelis be mokestines nastos pigesni mazdaug 4-5 kartus. pagrinde akumuliatoriu technologijos "pinga" - nes tiesiog mokestine nasta naftos produktams parazitai didina... cia ne technologinis piginimas - ateities negerina tokios nesamones. tik perkelia islaidas ant kazko kito. kas net neiperka tu elektromobiliu. ant pensininku ir varguoliu pagrinde... vandenilio technologija cia turi privaluma pries akumuliatorine. ji yra visiskai svari. visas ciklas ekologiskas. taip pat ji maziau sukontroliuojama mokesciais - kas labai sulygintu visuomenes galimybes. vienintelis minusas - per brangu dabartinej situacijoj. tuo tarpu akumuliatoriu garaze nepasigaminsi - bent jau dabartiniu (gal isras kas ir tokius - cia neatspesi - tada keistusi viskas akumu technologijos naudai). akumuliatoriai yra padidintos tarsos saltinis - del agresyviu ekologiskai komponentu. tiesiog problema kitokia. ne is karto matosi tarsa. kaip su plastiku nutiko. yra histerezinis uzdelsimas apie kokiu 100-150 metu. uztat valdzia ir stuma labiau elektromobilizma ir plauna smegenis. nes zino kad apdelios nesunkiai mokesciais visa akumu sektoriu ir tures kontroles svetus taigi is tikro tai yra tik alternatyva. ir siam momentui blogesne is galimu o pigumas maskuojamas rinkos iskreipimu - dirbtiniu reguliavimu...
mindaugas.vaitiekūnas 2020-02-19 07:02
AAA000, su tais parazitais gal kiek perdedi Paimkim, kad aš esu parazitas, vagiantis tavo ir 100 kitų algas (po 20% nuo kiekvieno). Vadinasi mano biudžetas kur kas geresnis nei bet kurio kito (iš kurio pavogiau). Vadinasi sau galiu leist daugiau, tarkim nusipirkti auto, kurios niekas kitas neįpirktų, ar pasistatyti namą, kurio niekas kitas nepasistatytų. Tad būdamas parazitu sukuriu tam tikrų dalykų paklausą, kurios nebūtų, jei nebūtų tokių parazitų. O sukurdamas paklausą, sukuriu naujas darbo vietas, kas iš principo reiškia progresą. Ir va to parazito dėka praėjus 100 metų dabar kiekvienas gali turėti nuosavą automobilį. Pinigai bet kokiu atveju cirkuliuos rinkoje, čia tik klausimas kaip juos paskirstysime. O lygybės irgi niekada nebus. Konkurencija yra visur, ne tik darbo vietoje. Tai vienas iš evoliucijos pagrindų - troškimas pranokti kitus. Tad varguolius matysi iki gyvenimo galo. Taip pat iki gyvenimo galo matysi ir tuos, kurie visada kažkuo nepatenkinti, kuriems nuolat reikia daugiau. Žiūrėk į juos ne į kaip nuskriaustuosius (rimtai niekas jų neskriaudė!), o į kaip jų pačių minčių produktus, t.y. jis pats pasirinko tokį kelią. Tik jis yra atsakingas už tai kur yra! Žiūrėjau 1 bičo istoriją. Patyrė avariją, susilaužė krūvą kaulų, daktarai pasakė, kad jis niekada nebevaikščios. Bet bičas pasitaikė labai užsispyręs, kupinas pozityvių minčių ir jau po 3 savaičių (ne mėnesių ar metų) žengė pirmuosius žingsnius! Kodėl? Nes pats taip nusprendė! https://www.youtube.com/watch?v=g9yg5cDagJ0
technologas 2020-02-19 11:42
Iš dviejų aliuminio atomų gaunam 6 vandenilio. Kitaip tariant reikės sunaudoti 9 kg aliuminio kad gautume 1 kg vandenilio. Kažkoks keistas būdas gadinti aliuminį, nekalbant apie kitas dideles problemas su vandeniliu.
AAA000 2020-02-19 13:50
aliuminis ne problema. jis ekologiskas ir labai paplites ir plius labai greit virsta oksidu. ta prasme aliuminio vartojimo technologijai palaikyt (regeneracijai) tereikia tik elektros. ten kur yra pvz aliuminio tiesioginis deginimas, kaip kuro - irgi perspektyvi manau technologija. be vandenilio ir aliuminio beros dar keli tokie metalai yra. kur galimetu kazka normalesnio ispest energetikos labui. lygtai pvz dar nikelis. o pvz cromas yra labai didele problema.
technologas 2020-02-19 16:14
"Tik elektros"? Na gerai, bet 1kg aliuminio regeneruoti reikia "tik" ~15kwh. Tai gaunasi šitam stebuklingam ciklui sunaudosim ~150kwh/kg vandenilio. Kai tuo tarpu elementari elektrolizė "However, current best processes for water electrolysis have an effective electrical efficiency of 70-80%,[31][32][33] so that producing 1 kg of hydrogen (which has a specific energy of 143 MJ/kg or about 40 kWh/kg) requires 50–55 kWh of electricity." Tai kuriems kalakutams dar gaminti tą aliuminį, žaisti su užsiteršiančiais katalizatoriais, jei galiausiai gausime trigubai brangesnį nei elektrolitiškai pagamintą produktą??? Panašu į vieną iš keliasdešimties tūkstančių "baterijų proveržių", kurie taip niekad ir nepasiekia gamyklų.
iPienius 2020-02-19 17:41
vandenili, kaip kura naudoti, apsimoketu naudoti tokiame transporte kaip lavai, lektuvai ir pns. ten, kur reikia labai daug energijos arba baterijos yra per sunkios (lektuvuose). lengvuoju automobiliu visada labiau apsimokes vazineti elektra, o ne vandeniliu. dabar gi visur populiareja saules elektrines, todel turedamas tokia elektrine gali "nemokamai" pasikrauti ir vaziuoti. vandenilio namu salygomis tai nemanau, kad kas nors gamins ir i automobili nepils. dabar Tesla MS sugeba nuvaziuoti 600+km. manau, kad tokio atstumo tikrai pakanka ir sakyti, kad su vandeniliu zymiai daugiau gali nuvaziuoti, nebera prasmes.
Xdmin 2020-02-19 18:53
Gerokai sumazinus automobilius, pvz iki ziguliu dydzio, dabartiniu bateriju ir kaina ir teikiamas atstumas butu geras. Bet atsiranda saugumo problema, nes kiti dalyviai 2 kartus sunkesni ir didesni.
AAA000 2020-02-19 20:33
esme yra ilgalaikis sandeliavimas. ir turet energijos visada kai reikia. energijos balansavimo problema tiesiog issprendi ir tiek. jei GARANTUOTAI atgausi NET trecdali energijos net ir po 100 metu - cia puikus rezultatas. malkos laikoma pigiausiu kuru - bet ju energetine verte po keliu metu gali ir 5% nesiekt pvz granulese - kur tipo "pazangios malkos" - skandinavu dziaugsmas ir pasaulio lyderiai apsildyme (kas man asmeniskai juokinga ) - energijos prarandi apie 60% jau gamyboje. o jei granuliu maisai kiauri - tai irgi sugenda greit... cia i sita lygi yra orientuojamasi su aliuminiu ir jis manau virsijamas. aliuminis naturaliai oksiduojasi labai patvaria pavirsiaus danga ir jei standartizuot aliuminio "malka" - prisilaikyt paprastu sandeliavimo taisykliu - faktiskai ideali alternatyva. o atregavus - zaliava. is granuliu pvz vistiek lieka slako kazkiek ir dujos vel suvaromos i atmosfera. o ne palaidojama po zeme anglies pavidale. ta prasme as noriu pasakyt kad i energetika reikia ziuret visapusiskai, o ne tik i viena problema - automobilini transporta. aplamai prie automobiliu prikibo tik del juntamos tiesiogiai tarsos. niekam tie vdv nebutu niekada rupeje - kol masiskai neisplito iki visu uzkampiu bet kai sakykim pakeisim visus vdv elektromobiliais - pati atmosferos tarsos problema niekur neisnyks. tik siektiek suletes intensyvumas - bet tarsa vistiek liks. as manau cia forume dauguma sito visiskai nesuvokia. bioresursas nera begalinis. as manau laikas butu ji palikt ramybeje. o vat aliuminio tikrai daug. viska galima iskelt kur netrukdys bioresursui atsigaut. manau mastas sito resurso gal 10000 kartu eiles talpesnis. jei ne daugiau. tingiu skaiciuot - jei minti supratot - galit patys ivertint pagal elemento paplitima.
AAA000 2020-02-19 21:08
vandenili gamino jau ir pries 150 metu. ir i balionus kiso. ir kaip kura naudojo - tik deginimo budu. ir namu salygom ta dare. galima ir ve daryt - noeko ten sudetingo nera. net projektai buvo kaip vejo ir hidro energija verst i vandenilio gamyba. cia tiesiog tu nezinai ir tau atrodo galbut kazkas labai naujoviska. nauja yra tik kuro celes. cia gana smulkus patobulinimas - vandenilio deginimo optimizacija - jei ziuret i visuma. bet pagrindine energetikos problema niekaip neisspresta - kuro sandeliavimo... elektroje ji tiesiog turi kitus pavadinimus - tinklu balansavimas ir akumuliatoriu talpumas. vienetai tie patys - kwh ir licio akumai cia irgi nieko neissprende... tik simptomus apmalsino... ir prigimde daug idiotu - kurie galvoja kad cia perversmas ivyko... deja didelis perversmas tebuvo kolkas tik vienas - kai persijungem nuo anglies ant naftos. nes su anglim pilnai pasikroves laivas pasaulio neapiplaukia - o su skystu kuru - desimtis kartu gali apsukt ir apskrist pasidare imanoma. joks akumas to nesugebejo ir nesugebes... su vandeniliu gali skrist. su cheminiais akumais labai sunkiai...