Pilnai įkrautas elektromobilis per 10 minučių — stebinančios naujojo lankstaus superkondensatorius galimybės

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Benediktas 2020-02-21 14:41
Jei pasieke licio bateriju energijos tanki, tai ispudinga
Atk 2020-02-21 17:20
licio bat tankis 300 whpkg o cia 100 whpl. tai yra 100 wh p kg, jei ne maziau. dar iki licio bateriju toli. bet iskaitant ciklu skaiciu ir greita ikrovima ir iskrovima geras rezultatas...
AAA000 2020-02-21 21:41
mane tai juokina 5000 ciklu kiekis ir degradacija jau net 2% eiles.... elektronikoje elektrolitinis kondensatorius toki ciklu kieki atlaiko per 1 sekunde. nuo milijono ciklu tik siektiek isyla. o 2% degradacija gal tik po keliu menesiu... tai ka jie cia pasieke ir aplenke, kad bus masiskai pritaikoma elektronikoje? gelis beja irgi sprogineja - tik siektiek leciau pats sprogimas vyksta. procesas toks pat - tik letesnis. labiau gal "isputoja" - reiktu rasinet. nezivelgiu saugumo. net kietos busenos plastikai sprogsta - jei labai staigus temperaturinis pokytis ivyksta. pievas cia rasineja straipsnyje...
bahuriux 2020-02-21 23:21
Baterijos ar kondensatoriaus vienas įkrovino/iškrovimo ciklas yra tada kai pilnai iškraunama 100% ir pilnai pakraunama palei talpą (tai nereiškia, kad reikia dusinti bateriją iki nesaugių įtampų), jei ten tu kalbi apie 1% įkrovimą ir iškrovimą (čia kaip pvz tiktai) tai tokių nepilnų ciklų reikia 100, kad skaitytusi 1 ciklas. O kas dėl straipsnio, tai senai jau rašiau, kad čia yra vienintelis įmanomas kelias pereiti prie netaršaus transporto, o ultracapai nano anglies pagrindu arba grafeno šiuo atveju kandidatai nr1. Ličio nelabai užtenka visam pasaulio transportui, beto ličio baterijos pergret degraduoja. Tarkim šitas ultracapas atlaikys max 20000+ ciklų (realiai skaitoma, kad ultracapai atlaiko 100000-200000 ciklų). OK su 3 kartus mažesne talpa, kaip kad ličio baterija, nuvažiuojamas atstumas bus tik 1/3 lyginant palei tą patį baterijų svorį, tai išeina taspats kas ličio 6666 ciklai. Kraunant kiekvieną dieną ir važiuojant kiekvieną dieną po kokį 100km (tai yra 1 ciklas), per metus bus sunaudoti tik 365 ciklai ir nuvažiuota 36500km, tokiu rėžimu baterija atlaikytu 50 metų Man tinka ir patinka.
AAA000 2020-02-21 23:47
cia tiks tik nebent labai smulkiai elektronikai ir leto veikimo belaidziams davikliams nedideliais atstumais. uzmirskt tu elektromobilius per brangu bus, net jei pasieks reikiamas savybes. net jei kondensatorius schemoje dirba 1% apkrovos rezime del kitu technologiniu aspektu (tipo butino talpumo rezervo) - vadinas jo talpa neekonomiskai bus naudojama. jis 100 kartu isbrangstaa automatiskai ir 100 kartu padideja jam reikiama erdve. ta prasme tu buhateriskai pritempei maziausia du parametrus prie idealiu aplinkybiu - kuriu realiom salygom tiesiog niekada nebus cia nerimta taip argumetuot ciklu daznis yra techniniai standartai. nes ir kiti elementai priklauso nuo daznio. pvz daznio keitikliai miniatiuriniai del daznio pakelimo nuo 50hz iki 5000-25000hz. ir visa kita susijusi elektronika yra paskaiciuota - taigi tu negali keist ciklu kiekio laisvai. yra ribojantys faktoriai. buhalteriskai jokiu ribu nera ir gali didint neribotai i bet kokia puse ir pritempinet norimas fantazijas, nuo mikro iki makro lygiu - va cia ir pasimauna bet kokia statistine analize premilinariam ivertinime srovine apkrova irgi vienas is tokiu dalykeliu, jei sroves tankis dideja - nesaugumas mazeja. prades aplinkiniai elementai sproginet. kad pats kondensatorius nesprogs - nereiskia kad nesprogs del jo tiesiogines kaltes o problemos sprendimui teiks vel papildomai augint turi ar mase... o cia isskaiciavo tik vidini teorini turi... dideliais masteliais vel negalesi naudot. tik ypac smulkioj technikoj... vnz cia nisinis labai atradimas - net jei ir viskas teisybe. bus labai mazos pritaikymo galimybes.
immortallt 2020-02-22 08:23
Ličio daugiau nei užtenka visam pasauliui. Čia panašiai, kaip su nafta, prieš 20 metų sakė, kad naftos užteks 50 metų. Nuo to laiko naftos paklausa išaugo 3-4 kartus, praėjo 20 metų, ir vis dar sako, kad naftos resursų užteks 50 metų. Kodėl taip yra? Nes tas skaičius apskaičiuojamas pagal išžvalgytų telkinių išgaunamą resursų kiekį. T.y. patobulėjus technologijoms iš to pačio telkinio gali išgauti daugiau. Plius atrandami nauji telkiniai. Ličio telkinių pradėjo ieškoti prieš 6-8 metus. Vieno telkinio pilnas išžvalgymas gali trukti 8-16 metų. Man patinka AAA, jis ieško prikibti prie bet ko, kas nėra itin geras rodiklis, bet net negalvoja, ar tai gerai. Maždaug kaip girtis, kad baigi per 1s - greičiausiai iš visų, ir visi kiti prasti meilužiai, nes negali baigti greičiau 50 metų atlaikymo tau nereikės. Subyrės visa kitą du kartus per tą laiką.
bahuriux 2020-02-22 11:51
Puiku, tada nusipirksiu kitą dar nesubyrėjusia TP ir perdėsiu akumą į ją. Arba instaliuosiu į namą, kaip buferinį energijos kaupiklį saulės jėgainei, arba kaip tu rašei galėsiu nuomuoti tinklams akumą balansavimo tikslais, nu arba kažkas tokio. Su ličio akumais to daryti negalima nes kiekvienas ciklas aukso vertės, turint galvoj ličio akumo gyvenimo laiką, ciklų skaičių ir jo kainą, energija kurią jis gali priimti ir atiduoti tos kainos toli gražu neatperka. Ličio baterijos pačios savaime yra perdidelis teršalas, kai joms reikia išgauti medžiagas, pagaminti ir utilizuoti, todėl su jų ciklų skaičiumi nerealu pasaulį gelbėti. Tik nano anglies technologijos baterijų ir ultracapų gamyboj gali išgelbėti pasaulį. Net nebūtinai tai turi būti ultracapas, tai gali būti kažkoks hibridas tarp baterijos ir ultracapo. Ultracapai ir berods elektrolitiniai kondensatoriai naudoja double layer, tai net ne chemija, o elektrostatika labiau, baterijos naudoja elektrochemines reakcijas. Kai bus atrasti pigūs grafeno ir kitų anglies nano strukturų gamybos metodai tada padiskutuosim.
iPienius 2020-02-22 13:59
licio bateriju ciklai nera geras budas spresti apie baterijas. is principo, tai siuolaikines licio baterijos gali pasiekti 10000 ciklu ir daugiau ir bus prarade ~20% talpos. taciau vos 100 ciklu gali buti prarade daugiau talpos, nei po 100. viska lemia tai, kaip tu baterijas naudoji. vienas dalykas yra temperatuta: kuo auktesne, tuo greiciau vyksta degradacija. toliau priklauso nuo to, kiek tu jas iskrauni: jei nuo 0-100%, tai iskart ciklu skaicius bus nedidelis, bet jei naudosi tik apie ~50% talpos, tai ciklu skaicius isauga keletu kartu. trecias dalykas yra bateriju krovimo/iskrovimo srove - didesne skatina degradacija. pvz Tesla butent sias problemas ir isprende: yra ausinimas/sildymas, automobilio baterija sudaro apie 7000 licio celiu, todel kiekvienai individualiai celei reikia tiekti labai nedidele srove (visa teslos baterija gali tiekti iki 1000 amperu, tai maksimaliai vienai celei gali tekti tik ~0,15A).
AAA000 2020-02-22 17:19
kurgi ne - issprende automatinio gesinimo sistema integravo ir valdymo programoje pridejo pora eiluciu - kad i artimiausia autorizuota Teslos servisa vaziuotu susimoket 15 gabalu € ----- jei supranti rusiskai, paziurek ka kalba Teslos bateriju keitejas ir ardytojas ukrainoje apie tavo Teslos bateriju teorijas ten toks fanatas Teslos akumu kolekcionierius https://www.youtube.com/watch?v=gnl0o-H ... mb_rel_end man patiko ta vieta, kur su argono duju praputimu dziovina, kad nesurudytu tiesiog akyse daug domiuosi akumais, bet dar tokio bajerio nebuvau girdejes net as virinime tas naudojama - argono duju aplinka nuo oksidacijos - cia pritaike garaziniai sita metoda teslos bateriju konservavimui naujausia Teslos akumo versija - tai is esmes tokiu nemokamu plonapleveliniu maiseliu - kur prekybos centruose dykai dalina, kazkoks supresuotas rinkinys - pripildytas chemijos ... ant tiek ten nugaidinta viskas bandant islauzt geriausio wh/kg rodikli. ir juokingiausia - parametra nebesugeba jau gerint, suvarte ant Panasonic teisiskai atsakomybe o fanatam isvarte, kad jie nebereikalingi partneriai - tipo patys gamins - nes technologini lygi pakele. ta visa serija "savu" akumu jau sandeliavime faktiskai uzsilenke... siaip model 3 masina pati savaime yra nebloga, bet reiketu "atrist" autopiloto softa, ismest ta Teslos "firmini" ikrovimo standarta ir akuma isidet kito gamintojo. ten visa energijos sistema sudina, nuo a iki z...
Bagai 2020-02-22 21:00
Teslos baterijos ant tiek sudas, kad niekas is lagacy kompaniju nepavija
immortallt 2020-02-22 23:55
bahuriux, ličio akumuliatorius kaip stacionarius galėsi naudoti dar 20 metų, kaip nėr ką, iki to laiko, akumuliatorius už 1kWh nebekainuos nė 50€ turbūt. Klausimas ar vis dar bus litis, ar dar kažkas kita. Nesu prieš kitas technologijas, ir nesakau, kad litis bus amžinai, bet jau dabartinių akumuliatorių pagrindinė problema nėra litis, ir greičiausiai net ne savikaina, o nepakankami gamybos kiekiai. P.S. tavo grafikas su kiek ličio yra žemėje puikiai atvaizduoja, ką aš ir noriu pasakyti, jis sudarytas pagal žinomus ir išžvalgytus telkinius. Kadangi dar 10-12 metų atgal litis buvo reikalingas tik mažais kiekiais, tai iš kitų metalų gavybos atliekų jo ir užtekdavo. Niekas nė neketino tyčia jo ieškoti ir kišti į tai pinigus. Dirbau su metalo industrija, susitikęs su ne viena metalų gavybos įmone esu, ir toje pačioje Rusijoje, Krasnojarske, šiaip turėtų būti neblogi ištekliai ličio, bet niekas iki šiol mano žiniomis nesiėmė tirti. Yra ir kitose šalyse kur jau pradėję žvalgyti, bet oficialiai jos vis dar neturi išteklių. P.S.S. žinai kodėl ličio gavyba neva tokia "purvina"? Nes jinai imli energijai. Tradiciškai naudojo daug anglies, bet tai keičiasi, nes anglis santykinai brangi tampa.
gytis13 2020-02-24 13:33
Labai visi kritikuojat superkondensatorius, bet įtariu tik internete matę.Praktiškai siūlyčiau pačiupinėti, daro įspūdį.
AAA000 2020-02-24 21:12
ir kelias bankes sugebejai nusipirkt?
immortallt 2020-02-24 22:28
Tai dabar praktiškai sudėk skaičiukus į ultrakondensatorių elektromobilyje. Pradžioje nekreipk dėmesio į kainą ir kad masiškai gaminti kol kas sudėtinga. Kai gausi svorį, suprasi kodėl ta kritika yra. Tada paskaičiuosi kainą, tada persigalvosi, kam iškėlei klausimą. Na o kai suprasi, kad ir masiškai gaminti kol kas nėra kaip, tada suprasi, kad klausi, kodėl prieš vienaragius nusiteikę. Nesu nusiteikęs, bet dar minimum 10 jei ne 20 metų jų nebus elektromobiliuose.
bahuriux 2020-02-25 11:25
Aš tik vieno nesuprantu iš kur tu trauki ličio baterijų ilgaamžiškumus ir ciklų skaičius tokius kurie yra iš pasakų apie vienaragius. Teoriškai pačios geriausios celės pačių geriausių gamintojų gali būti sandėliuojamos tinkamai įkrautos 50% gal kokius 10, max 15 metų, pabrėžiu sandėliuojamos, o ne naudjamos kasdien ir tai per tą laiką jos praras nemažą dalį talpos ir padidės varža jų viduje. Geriausios (brangiausios) ličio celės gali atlaikyti iki 1000-2000 ciklų praktikoj to pasiekti neina nes tokie ciklų skaičiai pasiekti idealiom sąlygom laboratorijoje ju perstaigiai neiškraunant, neperkaitinant, nenaudojant didelių srovių naudojant baterijas 20-80% įkrovimo ribose, arba dar geriau 75-45%. To realiam gyvenime nebūna, todėl ciklų skaičius naudojant įprastai yra 200-500. *1 cikllas yra tada kai įkraunant ir škraunant pasiekiama baterijos pilna talpa, nesvarbu per kiek kartų tai bus pasiekta, kad ir per 20. Jei manim netikit gerai pagalvokit, kiek dabar laiko jūsų seno mobiliojo baterija po tarkim 2-3 metų? o kiek laiko seno mobilaus baterija po 10 metų, o dar geriau parodykit man laptopo bateriją (kuriu viduj 18650 celės) veikiančią po 3 metų naudojimo. Tai gal geriau nebesvaigstam apie licio baterijų naudojimą dešimtmečiais ir tūkstančiais ciklų. Pas mane yra suktukas bosch su (kolkas geriausom ir beto teslose naudojamom) panasonic celėm baterijos viduj, joms dabar yra virš 10 metų ciklų skaičius galėtu būti apie 400, trečdalis celių yra mirusios ir iš 3 akumuliatoriu perdaryta į 2, talpa likusi apie 70% lyginant su naujom. Kai miršta viena celė iš 10, akumas iškart netenka 50% talpos, nes yra pajungta 2p5s ir jei jis dar ir toliau naudojamas tada prasideda kitų celiu grandinėj degradacija geometrine progresija, tik perrinkimas iš kelių į vieną gali realiai išgelbėti akumuliatorių ir pratęsti akumo gyvavimą dar kuriam laikui. Bet man parodykit teslos akumą kuris turi tokią galimybę būti perrinktas ir atnaujintas. Ultracapų privalumai, jie iš dalies nemirtingi ir atsparūs piknaudžiavimams. Iškrauti/pakrauti galima be pasekmių 0-100%. Ličio baterijų reali talpa yra 40% mažesnė nei deklaruoma, nes jų naudojimo saugios ribos yra 20-80%. Ultracapų trūkumas talpa, jei bent 1/3 ličio talpos bus pasiekta per masės vienetą to daugiau nei pakanka, nes pakrauti bus galima greičiau nei kuro užpilti. Didelė atiduodama/priimama galia, tai reiškia bėgėtis ir regeneruoti energiją bus smagu ir efektyvu kaip niekada iki šiol. Šiaip ultracapai yra pervertinti kas liečia kainą, nes juos galima pasigaminti namie virtuvėje žinoma ne tuos nano technologijų. **visa tai bus netolimoj ateity, bet tik tada kai nano anglį bus galima gaminti pigiai. Galima bus dėti ir į fūras tipo kaip hidridas gautusi, padėtu stabdyti (susigražinti energiją) ir įsibėgėti, pačiai fūrai mažesnio dyz. variklio užtektu.
HardAxe 2020-02-25 11:46
Dar UC trukumas, kad issikraunant krenta itampa proporcingai. Jeigu li cele iskrauta turi bent 3V, tai UC pakrovus 3.3V, pasiekus vos 50% nukris iki ~1.7V Suktukui butu beveik tubula, kai galetum pakrauti per sekunde ir toliau sukti, bet tada reikia brangesnes elektronikos.
bahuriux 2020-02-25 11:53
Taip žinoma, įtampa krenta tiesiškai iki 0V, bet šiuolaikiniai inverteriai susitvarko ir su tokia užduotim. Ir UC energijos talpa priklauso nuo itampos kvadratu. Aš nežinau kur dingo tie stebuklingi patentuoti bario titanato UC su 3000-3500V įtampom kurie jau prieš 10 metų buvo sukurti ir žadėjo nušluoti nuo žemės paviršiaus VDV. Gal dėl saugumo, nes tai aukšta įtampa.
HardAxe 2020-02-25 14:31
Turbūt sekančioj lentynoj su fantastiniais akumuliatoriais. Kitu atveju tesla wall būtų paremta UC.
AAA000 2020-02-25 19:48
teslos akumuose daug paraleliniu grupiu. su suktuku nekorektiska lygint suktukuose buna arba 1 cele arba 2 celes paraleline. nu tai net paralelinej 50% talpumas krenta. o pas tesla ten gal kokiu 15-20 paraleliniu eina (nebepamenu - zinojau tiksliai. ten daug modifikaciju ) nera toks zenklus talpos praradimas. plius yra dar balansine korekcija. pvz pas kitus gamintojus tik 1 ar 2 celes - kaip suktuke - bet balansine korekcija gali visiskai eliminuot sugedusia cele. o pas tesla du budai - tai kol yra pakankamai bendros celiu mases - akumas visiskai nemirsta ir sugeba veikt jis salyginai ilgesni laika "beprobleminis" - vartotojas apgaunamas iliuzija. bet jis neremontabilus - tokia tiesiog strategija. pasiekia apie 70% likutines talpos ir iskart gali ismest. o vat kur nedaug paraleliniu celiu - gali remontuot tiesiog pakeisdamas brokuota. ir toki akuma gali iseksplotuot vos ne sausai - net jei ir 20-30% likutines talpos dar yra. cia vienas is pagrindiniu minusu Teslos akumu - ji galima keist tik visa. ir jis labai prastai iseikvos ciklini resursa - neekologiskai. imortal sito nesupranta kad kitu gamintoju amumai butent tiks tai atsinaujinnanciai energetikai - bet ne tesliniai jie padaryti - kad netiktu , nes jie eksplotuojami dvigubu kruviu sugedusiau celiu dali perima likusios trumpinant resursa. jie orientuoti tik i garantini laikotarpi. nu kazkas panaus i programiskai intensyvinama senejima artejant garantijos pabaigai. ta prasme nusipirkus nauja gal ir ikrovines ten kaip baxurioukas raso 30-80% rezimu, bet garantijos pabaigoje dros 0-100% rezimu, kol virsys celiu galimybes ir uzlus visa sekcija normalus gamintojai tiesiog talpuma korektiskai rodo tesloj tas neimanoma del akumo konfiguracijos.
immortallt 2020-02-25 22:41
Bahuriux, imk statistiką pagal tai kiek praranda talpos Tesla akumai ir ekstrapoliuok duomenis. Naudojant stacionariai, galėsi naudoti 30-70 rėžiuose, max 25-75 ir ilgaamžiškumą dar pratęsi. Aišku aktyvus aušinimas, ribojant galią vienu metu ir t.t. Dirbu tokį darbą kur prieinu prie daug įdomių žmonių ir įdomių ataskaitų santraukų. Aišku, niekas nežino 100% kaip bus, nes dar tiesiog to ciklo niekas nepraėjo. Bet pagal esamus rinkos duomenis, man tai atrodo net labai tikėtina. Kaip bus - pamatysim. Ir kodėl šventai tiki 500 ciklų skaičiumi? Ir nereikėtų lyginti akumuliatorių iš įrankių, telefonų ar laptopų su elektromobilių akumuliatoriais, ypač Tesla. Tesla į valdymą viso proceso sudėję yra labai daug. Ne veltui sugeba ir akumuliatorius pagaminti 20-30% pigiau nei kiti, ir dar didesniais kiekiais bei turi mažiau problemų su talpos praradimu. P.S. nesu jokios technologijos ar kompanijos fanas, esu už technologinį progresą bet kurių technologijų, kurios tik geresnės ir sukuria mažesnį neigiamą poveikį aplinkai, tačiau taip pat netikiu pasakomis ar technologijomis, kurios egzistuoja tik ant popieriaus, kad pastarosios išspręs esamą problemą. Jos galbūt pakeis esamas EV technologijas, bet VDV jau bus likęs nišiniu iki tol.