Ar lietuvių automobiliai iš tikrųjų yra tokie seni, kad tai kelia dideles problemas? Ką sako statistika, kaip mes atrodome šalia ES vidurkio ir kokios perspektyvos

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AAA000 2020-03-31 20:14
sita "strategija" kure valstybes zlugdytojai. akivaizdi korupcija kyso. joks saugumas cia negeres, cia tik priedanga - tas rodiklis. jei prades kabinetis prie automobiliu amziaus visokiom baudomis ir TA grieztinimu - tai is esmes pasieks tik dar sudinesne situacija su automobiliu amziumi. cia sitie "strateguotojai" siekia sukurt siltas vietas visokiems parazitams, tipo is prievartiniu strukturu. as manau sitos nesamones baigtusi - jei padidint privaloma tarnybini staza lengvatininkams. tipo policijai, pasienieciams ir pan. nes per anksti iseina i pensija = neturi ka veiks - tai irr kuria sitas nesamoningas parazitines strukturas... va taip ir sudineja gyvenimo gerove - del tokiu klaniniu korupciniu strukturu. TA isvis reikia naikint - ji nedidina saugumo. ar bent jau perduot, kad TA bet kuris autoservisas galetu tvarkyt, kaip su privalomu draudimu. kad butu paslaugos konkurencija ir geretu kokybe. dabar kuria tik pinigu ismusinejimo struktura, o ne sauguma gerina. meluoja tiesiog... automobiliu amzius pageretu - jei, pvz pastatytu bent viena automobiliu surinkimo gamykla ar pakeltu algu vidurki. dabar jie tiesiog ekonomiskai neiperkami daugumai. plius musu poreikis automobiliams nestandartinis kaip europoje. mum reikia komfortiskesniu ir didesnio pravazumo - nes tankumas mazas ir keliai prastesni. europinio vidurkio kibirai netinka. va kodel sito rodiklio nevertina? straipsnis neblogas.
eXpo 2020-03-31 20:18
Pas mus populiarus seni , aukstesnes klasss auto, pvz audi a6, bmw 5 kurie pagaminti 2005 - 2010 metais. Idomu butu palygint kaip tie kaip autorius vadina "seni trantai" pasirodytu testuose palyginus su dabartiniais naujais kibirais kainuojanciais 20-25tukst. euru. O ir komforto(ir net saugumo) iranga tuose modeliuose daugeliu atveju stipriai lenkia naujus "viedrus".
Dario 2020-03-31 21:16
Čia sudėtinga tema, kaip ir visose srityse labai lengva žaisti su skaičiais ir pakreipti nuomone kur patogu. Taip Belgijoje naujesni auto, bet kas tai per auto? Kokie jie dydžio, kas per modeliai ir taip toliau. 2010 bmw x5 vs Renault clio su begiu rankena tarp sėdynių, spreskite patys. Kitas dalykas, dar svarbiau už viską, kur žmonės gyvena, atrodo nesusiję, bet, spreskite patys, pavyzdys Londone žmogelis turi nauja koki ten focusa, statistika gražu, bet jis gyvena bute kur kambariai 2 metrų pločio, o Lietuvoj seni pasatai stovi prie pilaiciu, pažiūrėkit kokie rajonai aplink miestus plečiasi, namų dydžiai kad pvz anglui tokį prie miesto turėti praktiškai neigivendinama svajone. Resiume: visko turėti neįmanoma, ir gražių namų su dideliais kiemais ir naujų mašinų, renkiesi kas svarbiau. O dėl Liuksemburgo tai aš visai geriau patilesiu, daugiabučių ir trafiku uzkampis, su didelemis algomis, bet kas iš to...
immortallt 2020-03-31 21:36
Kai pagalvių nėra, katalizatoriaus irgi, degimo sistema netvarkinga ir t.t. ir t.t... tai kaip tau čia pasakius O į klausimą, kodėl pas mus tiek daug senienų, aišku netvarkingų, tai atsakymas paprastas, nes pas mus absoliučiai nėra jokių mokesčių jiems. Net parkingas subsidijuojamas. P.S. pas mus šeimoje vienintelis automobilis, 11 metų senumo yaris, bezininis. Kadangi rida dar tik vos 100k km, tai dar puikiai ir tarnauja.
Robkinas 2020-03-31 22:15
Atsakysiu į antraštės klausimą - Kodėl? Todėl, kad vien nusipirkt naują/apynaujį automobilį (iki 8 metų senumo) nepakanka, dar jį reikia išlaikyti,o tokių automobilių išlaikymas brangesnis. Pats vairuoju 20 metų senumo automobilį ir nematau jokių priežasčių jo keist, kadangi: mašina tvarkinga, mašina vis dar puikiai rieda (negenda, nebyra ir t.t.), draudimas nebrangus, naujos atsarginės dalys nebrangios, naudotos dalys dar pigesnės ir nereikia baimintis, kad pavogs, įlenks dureles aikštelėje ir pan. Kadangi nemažai auto remonto darbų pasidarau pats (mašina paprastos konstrukcijos, nesudėtinga remontuoti), išlaikymo kaštai dar sumažėja.
AAA000 2020-03-31 22:30
ir kaip katalizatorius konkreciai prisideda prie saugumo keliuose ir avaringumo mazejimo? pagalves buna ir 14 metu lauzuose, gali cia neknist proto su jom. net 20-25 metu senumo auto buna labai daznai. va sita Europa galetu priverstinai standartizuot - oro pagalves, ju supaprastinta idejima ir ju isdestymo schema. ir TA sitai tikrai galetu tikrint rimtai - isimdama-atjungdama, ar kazkaip standartizuotai pamatuodama-isbandydama davikliu sistema. cia tikrai gelbeja gyvybes - maciau net kelis kartus. o dabar prisiknisineja, kad spidometre "uzgesink lemputes" ir tada praeisi... ar ten tipo koks signaliniu lempu stiklelis be kokio nors sertifikacinio zenkliuko, ar atspalviai nesutampa, ar numerio apsvietimas neveikia - kritinis gedimas... ir cia tipo saugumas pagal tave? cia debilizmas uz kuri visi mokam. o paslaugos realiai negaunam. tokie paaiskinimai, kad "naujesni - saugesni" - cia yra politsudo malimas. pinigus tai sumoki realius. o jokio geresnio saugumo negauni. taip pat TA turetu praeidinet ir auto tik is salono. jokiu isimciu negali but ir visokiam uzsistovejusiam kibiriniam sudui, kuris eina kaip "nauji".
kestutisz 2020-03-31 23:01
Realus pavyzdys - gamintojas 15m kibirui kaip tik netgi nemokamai pakeitė pagalvę į naują :) Malonu dabar žinoti, kad bent vieną turiu ir ji gal net geresnė už dar nepratestuotas naujas, kuriom dar neatėjo recall'ai :) O jei rimčiau - nžn, buvo vienu metu pirkti kibiriukai - vienas senas, kitas naujas. Naujas netgi lengvesnis, bet jame garantinis per 4m pakeitė amortizatorius, dar ten bala žino ko važiuoklėje. Net duslintuvas supuvo su visais laikikliais. Nors nuvažiuota panašiai, ir galima sakyt startas buvo panašus, bo senasis perkant buvo perkant prastai patikrintas - suremontuotas pardavimui, tai pačioj pradžioj teko važiuoklėje pakeisti nemažai (žinoma) neoriginalių dalių (na bent ne pigiausių kaip padla pardavėjas). Ką deda į naujas tai likau nustebęs per tuos 4m :)
ISG 2020-04-01 00:57
Net nesiruosiu skaityti sito straipsnio, bet iskart parasysiu. Vidutinis atlyginimas - ES ststistikos apacioj, atitinkamas ir autoparko amzius. Kas cia kam neaisku?
Hm 2020-04-01 11:37
Dar reikėtų labai gerai išsinagrinėti sąvoką - naujas automobilis. Jei sekantis "naujas" modelis gaminamas su tais pačiais varikliais, ta pačia pakaba, tie patys stabdžių diskai, net salone daug tų pačių senesnio modelio jungiklių ir perjungėjų, o sąnaudų rodikliai ant popieriaus dėl atnaujintos programinės įrangos kaip ir buvo parašyta kažkiek, neapčiuopiamai geresni, tai ar tai naujas modelis??? Ne, tai senas modelis, tik su atnaujintu dizainu. Naujas modelis šiaip jau turėtų vadintis automobilis su iš esmės naujais techniniais sprendimais, kurie tikrai pagerina ekologinius rodiklius ir saugumo lygį...
HardAxe 2020-04-01 12:04
Neaišku kodėl vidutinis lietuvis vairuoja prabangesnį automobilio modelį už vidutinį daną. (auto amžiaus neskaitant)
kestutisz 2020-04-01 12:30
Mes gal ir susigrūdę negyvenam kaip silkės kaip nekuriose valstybėse, ir tai yra didelis pliusas, ne minusas.
HDi 2020-04-01 13:45
Mokesčių bent jau Lietuvos atveju, tai reikia nebent valstybei - biudžetui, o ne priverstinai mažinti automobilių skaičų. Kitas dalykas, jei neprisuki daug kilometrų per metus, viskas vietoj, kaip ir pačio atveju, per metus vos 10tūkst km įvažiuoji, tai kam to naujo automobilio? Aš jei sukčiau per metus iki 10tūkst, tai man ir 20metų senumo automobilio sočiai ir per akis.. Naują automobilį už skolintus (banko) pinigus pirkt prasminga atrodo, kai a) dirbi, ir mašina yra darbo įrankis b) kai važiuoji tikrai daug asmeniniais reikalais - toli giminės, darbas, kelionės ir t.t. Be paskolos c) tiesiog pinigai spaudžia kišenę ir gali sau leisti naują automobilį be paskolos O pirkt tiesiog kad nauja, išsimokėt bankui ir paskui per 10 metų nėra net 100tūkst įvažiuota, tai finansinės prasmės nedaug, bet koks tvarkingesnis naudotas būtų tiek atlaikęs.
amas 2020-04-01 14:31
Bulšitas tas amžius, jei atomobilis tvarkingas niekas ten perdaug nesiskiria. Tik remontuoti privaloma ne atbulom rankom. Pakeist nusidėvėjusias dalis naujom ir bus puiku. Bėda gal tie iš gabalų suvirinti. Tuos glušius reiktu negailestingai bausti. Manau panašiai kaip už žmogžudystę. Labai daug naų mašimų vairavęs, tai didžiausias skirtumas tapšnojamas ekranas ir nieko daugiau nėra. Tie 1.1 varikiai pasatams nu ir nach*ui. Va čia yra didžiausia tarša. Kiek bus priderštas juos gaminant ir perdirbant. Neištolo tiek nepriterš dulitrinis dyzelis per 300k.
NekenciuReklamos 2020-04-01 15:17
senas auto VS naujas auto, amzina dilema jinai labai paprastai issprendziama - turi pinigu perki nauja, neturi pinigu perki sena. Jeigu turi pinigu tai ten ir katalizatoriai ir degimo sistemos bus priziuretos, ko pasekmeje mazesnis gamtos tersimas. Neturi pinigu, senam auto pjauni katalizatoriu lauk, EGR voztuva blokuoji, dumini ir pigiai vaziuoji bet kad ten kitiems ant plauciu viskas nuseda, tai px (arba ne visai) bet kokios mintys, kad reiktu kazkaip "zaliau" vaziuoti, galutiniame rezultate susiveda y ar turi pinigu ar neturi. Beje, jeigu kas nors, vis dar tiki kad seni auto yra geresni nei nauji....Galiu uzversti jumis kruva duomenu, pradedant auto saugumo skirtumu ir baigiant gamtos tersimu. Beje, snekame apie vidurky (t.y. simtus tukstanciu auto) o ne ten isskirtinius pavienius atvejus, t.y. nublizgintus, numyletus, priziuretus ir ispuoseletus retro automobilius (senesnius nei 10 metu)
AAA000 2020-04-01 16:18
yra viena dalis kur nesuremontuosi kebulas. jis tiesiog issiskecia nuo eksplotacijos. ta prasme naujas auto gauna neissisketusi kebula. ir viskas. daugiau ten jokio saugumo - isskyrus papildomas naujoves - kaip "naujam auto" nera. va oro pagalves buvo naujove, dar naujove - valdomai besideformuojanti kebulo struktura - kai varikli pakisa po dugnu. arba ten pastiprinimai ir paminkstinimai. viskas. jei daryt pvz nerudijanti kebula - galimetu ir ji patikima padaryt. net keiciamais saugumo mazgais. bet kai ivede privalomus draudimus ir visokius debiliskus TA - realus automobiliu saugumas pradejo tik mazet. nes taupo butent saugume. jei nebutu privalomo draudimo - auto gamintojai varzytusi kas padarys kuo saugesni auto - technologiskai. o kam dabar jiem ta daryt? nes yra kazkoks bukalterinis lygis. ji pasieki, "atitinki" standarta ar sertifikata, ir toliau taupai. o vartotojai permoka... ekologija cia visai kitas klausimas. tersia ne automobiliai. cia idiotai taip galvoja tik. tersia tik vienas mazgas - vdv variklis. ir tersia tik kai ijungtas. apmokestint automobilius ekologiniu mokesciu - jau cia yra nesamone... toks mokestis turi but renkamas ant valstybes sienos - kai ivezamas vdv variklis. ir atiduodamas - kai isvezamas. arba kai perdirbamas. panasiai kaip su pampaliais padare. nauju vdv varikliu ivezejai turetu susimoket. o atgautu sita mokesti arba pridave i skupke, arba isveze varikli i uzsieni. o vdv veikimas (eksplotacinis tersimas) turi but apmokestintas per kuro akciza - kas ir taip yra. viskas. daugiau jokiu ekologinio tipo mokesciu negali but net is principo. nes bet kokie kitokie budai yra neteisingi ir ekologija tik zlugdo... sukuria visokias korupcines tvarkas, nereikalinga pertekline biurokratija, vartojimo apsunkinimus ir t.t. o durniai, kur nesigilina - visa tai apmoka. ypac kai durniai dar ir daugumoje. kartu privercia ir kitus... va del to sudinai ir gyvenam - nes ta leidziam - kad mums tokie buhateriai kaip imortal - primetinetu sudino gyvenimo budus kazkokiu sudinu statistiniu vidurkiu samplaiku - pritemptu politines propagandos.
HardAxe 2020-04-01 16:30
Turtingose valstybėse remontas kainuoja kosmosą, todėl ir nelabai daug važinėjant būna perkamas ~apynaujis mažas, daug važinėjant - didesnis. O kažką remontuojant imamos geresnės dalys, nes 2x suvažinėti į servisą kainuoja tikrai daug...
AAA000 2020-04-01 16:35
o kas tau svarbiau - piliecio gerove ar valstybes turtingumas? man tai pirma. kai yra sukurta pilieciu gerove, jie gali sau leist keist auto dazniau. ir remonto paslugu poreikis dingsta. del to isbrangsta - nes niekas nenori tuo uzsiimt. o pas mus gerove sudina, poreikis remontui didelis ir uztat pigiai kainuoja. nes daug kas tuo nori uzsiimt. beja turiu pazistamu svedu - veza cia remontuot auto. juos tenkina net sudinas remonto lygis. pvz perdaze auto ir net nepadenge lakais - jau davolnas issiveze pamegink tu lietuviui nenulakuot, ar ten spalvos nesuvest - su byta pridauzys mes net remonte ekspertai europos lygiu kaip visuomene. jie - vakarieciai - nesugeba ivertint remonto kokybes. nes jiem neaktualu. jie gali nauja nupirkt - su pakankamu kokybes lygiu - kaip jiems, o mums net naujas auto yra prie ko prikibt. nes mes geriau ismanom kaip tauta sita sriti. del to ir vazinejam padrostais prabangesniais. ir keli ubagai iperka kibirus - "naujus " tipo ir isivaizduoja kad jau tapo vakarieciais as nenoriu kazkokios imitacijos su etikete "naujas". as noriu geroves kaip pilietis. kartu su dauguma. kazkokia buhalterine "nauju" kibiru propaganda man nelimpa...
technologas 2020-04-01 16:45
Būtų ten mašinos išlaikymo kainos kaip pas mus - dar ne tokius vairuotų. Jei tvarkingai vairuoji Danijoje, >25 metų - gal pakaks draudimui kokių 500€. Bet jei <25 metų, o dar sugalvosi galingą automobilį vairuoti - gali būti draudimas ir 2000-3000€ per metus. Plius dar nepamirškime importo mokesčio, "sumažinto" nuo 190% iki 180%. Plius PVM (pastarieji aišku kainą įtakoja, kuri irgi summarum gaunasi pakankamai solidi, ką bepirktum). Galingam, daug teršiančiam automobiliui - plius atskiras galingas automobilio mokestis, mažėjant amžiui ir galiai automatiški mažėjantis. Elementariai gali net neuždirbti automobilio išlaikymui, todėl ir važinėja masiškai dviračiais. Nes tvarkingai >25 metų žmogui vairuojant nedidelį automobilį dar įmanoma išsiversti su 200€/mėn. automobiliui (vien mokesčiams), o jaunam vairuojant didelę tačką - 1000€/mėn. gali būti ne riba.
AAA000 2020-04-01 16:52
tem gi kolektyvinis modelis. ir beja zlungantis. o pas mus visuomene grieztai individualistine. gal net griezciausia europoje. nesuprantu kam cia kist danu modeli? mum reikia orientuotis i sveicarus ir skandinavus - kur panasesnes visuomenes savo sandara.
HardAxe 2020-04-01 16:57
aš turiu omeny, kad vos tik mašina pradeda byrėti nebeapsimoka jos laikyti, nebent pats taisai. Dažnai ji parduodama ir imama nauja/apynauja, per metus išlaidų išeina mažiau. Tai nėra dėl valstybės turtingumo, tiesiog piliečiai servise uždirbą normalų valandinį atlyginimą, jiem neapsimoka knistis su senom dalim (aka restauruoti visokias traukytes), nes užtruks darbo valandų ir nauja detalė išeis pigiau. Ir paprastas įrankių nepažįstantis vairuotojas nenori to brangaus klapato. O dar gauti laiką servisui kartais užtrunka iki mėnesio. Žodžiu kai nėra remonto industrijos tai auto parkas jaunesnis. Danija savotiškas kraštutinumas. Pas juos nesveiki automobilio registravimo mokesčiai. (+/- automobilio vertės.) Todėl jie turi daug senų automobilių, ir sąlyginai nedaug aukštesnės klasės modelių.