Pirmaujantis „Hyundai“ ir nuvylę „Tesla“ modeliai – štai kaip skiriasi realūs elektromobilių nuvažiuojami atstumai nuo EPA testų  (2)

Ir dar kartą galime įsitikinti, kad įvairių tarnybų atliekami elektromobilių testavimai skiriasi nuo realybėje atliktų testų rezultatų. Štai ką rodo „Autocar“ duomenys.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pasaulyje šiuo metu plačiai pripažįstami du elektromobilių testavimo standartai: Europoje naudojamas WLTP, o JAV elektromobilius testuoja ir oficialius rezultatus skelbia Aplinkos apsaugos agentūra EPA.

Kai kurie dar mėgsta pateikti duomenis, besiremdami senesniuoju ir Europoje naudotu NEDC standartu, tačiau jau yra įrodyta, kad jis nėra tikslus ir parodo maždaug 30 proc. didesnį nuvažiuojamą atstumą, nei yra iš tikrųjų.

WLTP vertinimo procedūros metu gaunami realistiškesni rezultatai, bet viešai pripažįsta, kad šios procedūros kriterijai yra šiek tiek švelnesni, nei tie, kuriais remiasi EPA, testuodama elektromobilius.

Dėl šių priežasčių „Autocar“ daugiausiai rėmėsi griežtesniais EPA rezultatais ir juos palygino su realiais elektromobilių nuvažiuojamais atstumais.

„Autocar“ į savo sąrašą įtraukė tik tuos elektromobilius, kuriuos galėjo išbandyti patys, ir tuos, kurie vienu įkrovimu galėjo nuvažiuoti toliausiai.

Todėl šiame sąraše nėra keleto elektromobilių, kurie greičiausiai taip pat pasižymėtų gerais rezultatais. Pavyzdžiui: „Tesla Model S Long Range Plus“ (629 km, EPA), „Tesla Model X Long Range Plus“ (565 km, EPA), „Tesla Model Y Long Range“ (509 km, EPA), „Tesla Model 3 Long Range“ (518 km, EPA), „Chevrolet Bolt“ taip pat nėra sąraše (417 km, EPA) kaip ir „Porsche Taycan“ (324 km, EPA).

O dabar pereikime prie tų elektromobilių, kuriuos išbandė „Autocar“ ir kaip jų gauti rezultatai skiriasi nuo oficialiai skelbiamų. Ir kai kurie jų išties stebina.

Sąrašą pradeda geriausią rezultatą „Autocar“ bandymuose parodęs „Hyundai Kona Electric“ ir užbaigia kuklusis „BMW i3“.

Nors EPA vertinimu šio sąrašo lyderiais turėtų būti „Tesla“ elektromobiliai, bet jie šias pozicijas užleido konkurentams. Ir ypač didelis skirtumas tarp EPA nustatyto „Tesla Model 3 Standard Range Plus“ nuvažiuojamo atstumo ir to, kokį savo bandymuose užfiksavo „Autocar“ - net 111 km:

  1. „Hyundai Kona Electric“, 417 km (415 km, EPA)
  2. „Jaguar I-Pace“, 407 km (337 km, EPA)
  3. „Kia Niro EV“, 407 km (385 km, EPA)
  4. „Tesla Model 3 Performance“, 385 km (481 km, EPA)
  5. „Tesla Model X P100D“, 375 km (465 km, EPA)
  6. „Nissan LEAF e+“, 349 km (364 km, EPA)
  7. „Mercedes-Benz EQC“, 335 km (417 km, WLTP)
  8. „Tesla Model S“ 75kWh, 328 km (417 km, EPA)
  9. „Audi e-tron“, 315 km (328 km, EPA)
  10. „Renault ZOE R135“, 309 km (383 km, WLTP)
  11. „Tesla Model 3 Standard Range Plus“, 291 km (402 km, EPA)
  12. „BMW i3“ 120Ah, 266 km (246 km, EPA)
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas
(54)
(41)
(13)

Komentarai (2)