Penkiolika pretendentų į vieną vietą - programavimo pamokos pradinukams susilaukė neregėto dėmesio ir paneigė įsigalėjusius stereotipus  (10)

Penkiolika mokinių į vieną vietą – tokio neregėto dėmesio sulaukė technologinės kūrybos ir programavimo projektas Klaipėdos „Gilijos" pradinėje mokykloje. Norinčiųjų buvo trys šimtai dvidešimt du, o vietų tik dvidešimt dvi! Pilotinį projektą inicijavo miesto plėtros agentūra Klaipėda ID, o finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė. Didžiausia projekto naujovė yra ta, kad Kūrybinių technologijų akademijos „Sourcery For Kids“ pamokos į pradinės mokyklos programą Lietuvoje integruojamos pirmą kartą.

Naujasis projektas paneigė įsigalėjusius stereotipus, kad vaikams programavimas per sudėtingas, o mergaitėms – gal net netinkamas. Iš tikrųjų, atsitiko visai kitaip: vaikai nekantraudami laukia šeštadienio pamokų, o pusė projekto dalyvių yra mergaitės.

Pradinukai ateina į tikrą technologinės kūrybos klasę, o ne į įprastą kompiuterinio raštingumo pamoką. Vaikai mokosi programavimo pagrindų; naudodami „Scratch" programavimo kalbą perpranta logines sąvokas, funkcijas – iki kintamųjų, sekų, koordinačių ir judėjimo ciklų, o viso to išmoksta per žaidimą. Vaikai lavina savo kūrybiškumą, pažįsta save, išmoksta virtuoziškai dirbti su kompiuteriu. Sukauptas žinias jie panaudoja kurdami savo asmeninius projektus, pritaiko ir kitose pamokose.

Pilotinis projektas – didžiausioje pradinių klasių mokykloje

„Gilijos" pradinė mokykla pilotiniam projektui buvo pasirinkta, nes yra didžiausia pradinių klasių mokykla Lietuvoje. Kiekvieną šeštadienį 22 vaikams vyksta dviejų akademinių valandų trukmės pamokos. Per tris mėnesius, kiek tęsiasi šis projektas, tikėtasi pamatyti rezultatą – ar vaikai noriai mokosi, ar patenkinti tėvai, ar naudinga tokias pamokas įtraukti į kassavaitinį pradinukų tvarkaraštį.

„Mama, nevažiuokime niekur šeštadienį, man vyks programavimo pamoka. Mama, pažiūrėk – pati sukūriau žaidimą!", – taip kalba pradinukai, dalyvaujantys technologinės kūrybos ir programavimo pamokose. Štai programoje dalyvaujančio „Gilijos" pradinės mokyklos antroko Kristupo tėtis Darius džiaugiasi šia iniciatyva ir norėtų, kad jo sūnus ir toliau gilintųsi į programavimo paslaptis. „Ateitis priklauso tiksliesiems mokslams, matematikams, programuotojams, – sako jis. – Todėl valstybė turi investuoti į vaikų žinias".

Trečioko Domo mama Justina sako, kad sūnus nekantriai laukia šeštadienių: „Užsiėmimai įdomūs, mokytojai viską pateikia labai aiškiai, paprastai, lengvai". Antrokės Joanos ir ketvirtokės Elenos mama Justė iš pradžių baiminosi, kad praras šeštadienius, mat vienai dukrai pamoka vyksta ryte, kitai – vakare. Buvo neramu, ar vietoje nenustygstanti mažoji ištvers pusantros valandos. Visi nuogastavimai dingo pamačius kaip giliai dukros pasinėrė į programavimo pasaulį. Ji norėtų, kad projektas tęstųsi ir kitąmet.

Kodėl programa skirta pradinukams? „Pradinių klasių moksleivius pasirinkome sąmoningai, – sako „Devbridge“ atstovė, akademijos „Sourcery For Kids“ vadovė Gintarė Dzindzelėtaitė. – Kuo anksčiau pradedame vaikus mokyti loginio, analitinio mąstymo, tuo jiems lengviau mokytis, ateityje pasirinkti specialybę. Be to, tokio amžiaus vaikai dar neskirsto veiklų į berniukiškas ir mergaitiškas".

Programą siekia tęsti, bet susitelks į mokytojų ruošimą

Programa sulaukė ypatingai didelio susidomėjimo, apie ją gerai atsiliepia mokiniai, jų tėvai ir mokytojai, todėl VšĮ Klaipėda ID siekia projektą tęsti, tik šįkart – kitaip. Kaskart samdyti mentorių vienai klasei yra labai sudėtinga, todėl dabar pereinama prie kito etapo – edukuoti pačius mokytojus, kurie vėliau savo žinias perduotų moksleiviams. „Matydami tokį didelį susidomėjimą ir suprasdami, kaip svarbu technologinės kūrybos kompetencijas ugdyti nuo pradinių klasių, suprantame, kad reikia ieškoti tvaresnio sprendimo.

Šiuo metu mokinių, norinčių mokytis technologinės kūrybos ir programavimo yra tiek daug, kad nusprendėme pakeisti mokymo strategiją: nuo šiol bus rengiami pradinių klasių mokytojai, kurie savo žinias vėliau perteiks mokiniams ir taip galėsime pasiekti daug daugiau pradinukų”, – teigia Klaipėda ID švietimo projektų vadovė Alina Šoparė. Pagal programą, kuri vadinasi „Techers Lead Tech", mokytojai gautų pamokų turinį ir metodiką, kaip pravesti pamokas bei mentoriaus konsultacijas. Kadangi technologinės kūrybos ir programavimo srityje dauguma pradinių klasių mokytojų dar nesijaučia tvirtai, jiems paruoštas specialus programos turinys.

Nuo rugsėjo mėnesio per pirmuosius mokslo metus siekiama parengti dvidešimt mokytojų – programą pilnai finansuoja VšĮ Klaipėda ID. Priemonių tokioms pamokoms daug nereikia – tik kompiuterio, interneto ir naršyklės. Jei mokykla neturi galimybės išsyk įtraukti šios pamokos į ugdymo planus, galima sukurtą turinį integruoti į jau esamas programas – matematikos, lietuvių ar anglų kalbos pamokas.

Klaipėda ID švietimo projektų vadovės Alinos Šoparės teigimu, tokia iniciatyva pasieks kur kas daugiau moksleivių. „Tikimės, kad nuo 2021 metų „Techers Lead Tech" projektas bus įtrauktas į Klaipėdos miesto savivaldybės strateginį veiklos planą, bus sudarytos galimybės mokymus rengti visų Klaipėdos pradinių mokyklų mokytojams ir kūrybinio programavimo pamokos bus įtrauktos į daugelio mokyklų pradinio ugdymo programas".

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(5)
(0)
(5)

Komentarai (10)