„Mercedes-Benz AMG“ parodė naują turbokompresorių, bet kam jam elektrinis variklis?  (2)

„Mercedes-Benz“ sportinių automobilių padalinys AMG pasidalino keliomis įdomiomis detalėmis apie elektrinį turbokompresorių, kuris bus naudojamas ateities AMG modeliuose.

Turbokompresorius naudoja išmetimo dujų tėkmės energiją, kad varikliui pasiūlytų daugiau oro. Taip sukuriama daugiau galios ir stipresnis sukimo momentas, todėl į sportiškus automobilius galima montuoti mažesnius variklius, kurie yra taupesni ir švaresni. Trūkumas tas, kad turbokompresoriniai varikliai yra šiek tiek tingesni - jie ne taip aštriai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus. Ir garsas nėra toks gražus. Na, bet šie trūkumai jau yra beveik pamiršti, nes naujos technologijos pagerino ir šias savybes.

AMG, „Mercedes-Benz“ sportinių automobilių padalinys ketina kitos kartos automobiliuose naudoti elektrinius turbokompresorius. Tai nėra kažkoks naujas išradimas. Tiesą sakant, AMG 3 litrų varikliai jau turi hibridinius turbokompresorius, kurie naudoja ir išmetimo dujas, ir elektrą. Tiesiog naujasis turbokompresorius yra kompaktiškesnis, efektyvesnis ir bus naudojamas plačiau.

Naujojo turbokompresoriaus centre, tarp švaraus oro ir išmetamųjų dujų zonų, yra kompaktiškas elektros variklis, naudojantis 48 V elektros sistemą. Šalia jo yra ir valdymo blokas. Visas šis mazgas prijungtas prie aušinimo sistemos, o turbina gali pasiekti 170 tūkstančių apsisukimų per minutę. AMG teigia, kad šis turbokompresorius yra geras pavyzdys, kaip Formulės 1 technologijos pasiekia masinės gamybos automobilius.

Tai kokia nauda iš naujojo elektrinio turbokompresoriaus? Na, pagerėja variklio atsakas į akceleratoriaus pedalo paspaudimą. Elektros variklis kompensuoja tą silpną išmetamųjų dujų tėkmę varikliui dirbant žemomis apsukomis. Tai reiškia, kad didesnė galia pasiekiama esant mažesniems sūkiams, todėl automobilis sunaudos mažiaus degalų ir bėgėsis greičiau. Elektros variklis dirbs visą laiką, taip užtikrindamas, kad automobilis visada būtų vikrus ir tiesiog smagus vairuoti. Be to, tai suteikia galimybę keisti variklio nustatymus, kurie keistų ir automobilio dinamines charakteristikas.

Šis turbokompresorius ateityje bus naudojamas labai plačiai. Jis pakeis įprastus turbokompresorius, naudojamus „Mercedes-Benz“ 2,0 ir 4,0 litrų varikliuose. Bet daugiau sužinosime tik kai jis pagaliau atsidurs po kokio automobilio kapotu.

Aut. teisės: Technologijos.lt

(25)
(3)
(22)

Komentarai (2)