Kritiškai svarbus vokiečių projektas, prie kurio prisidėjo ir „Toyota“: kaip atsirado pirmasis „Porsche Boxster“ (Video)  ()

Kai automobilių entuziastų diskusijos pasisuka apie pirmosios kartos „Porsche Boxster“, dažniausiai pusės pasiskirsto į dvi skirtingas stovyklas. Vieni šį automobilį garbina ir tikina, jog jis stipriai prisidėjo prie gamintojo sėkmės. Kiti šį „Porsche“ rodsterį kritikuoja, neva tai – pasityčiojimas iš markės parašu laikomo kultinio 911.

Ar pastaroji nuomonė gali būti grindžiama objektyviais argumentais? Tokių surasti būtų labai sunku, atsižvelgiant į tai, jog pirmosios kartos arba 986 kėbulo „Boxster“ tapo populiariausiu gamos modeliu. Ir tikrai ne už ačiū.

„Porsche“ inžinieriai žinojo, jog 924, 944 ir 968 modelių evoliucija anksčiau ar vėliau baigsis, o silpnas ekonominė 928 nauda bei atgyvenusi inžinerija reikalavo didesnio postūmio pirmyn. Taigi gamintojui reikėjo naujo projekto, kuris pakeistų moderniausią, tačiau retą pirkėją dominusią 944 evoliuciją – keistąjį „Porsche 968“. Visi šie modeliai turėjo pramonės standartu laikomą priekyje sumontuoto variklio ir galinių varančiųjų ratų komponuotę.

Mažėjantys GT klasės automobilių pardavimai bei akies kampu stebima to meto „Mazda MX-5“ modelio sėkmė vokiečius paveikė, kaip koks stiprus socialinio tinklo „influenceris“ keistų paauglio mąstymą. Paskutinio dešimtmečio pradžioje kabrioletų rinka pūtėsi ir šiame segmente buvo matoma vis daugiau finansinių galimybių.

Štutgarte įvyko svarbus valdybos narių pasitarimas. Po sąlyginai pigių, tačiau mažą prekybinį potencialą gamintojo atstovybėse turėjusių modelių buvo nutarta kurti sportišką rodsterį, kurio filosofija primintų legendinį trasų siaubą – „Porsche 550 Spyder“.

Skirtingai nuo 996 911 modelio, kuris buvo tobulinamas lygiagrečiai pirmosios kartos „Boxster“, šis turėjo prieš galinę ašį, o ne už jos sumontuotą 6 cilindrų opozicinį variklį. Vyriausiojo inžinieriaus užmojis buvo sukurti tokį automobilį, kuris savo segmente neturėtų lygių tiek pagal valdymo savybes, tiek pagal dinamiką. Tačiau kartu jiems kliuvo ir kita sunku užduotis – nepersistengti ir nepadaryti pigesnio, bet greitesnio automobilio už 911. Kitaip sakant, vokiečiai nenorėjo nupjauti šakos, ant kurios sėdėjo.

„Boxster“ projekto pradžia buvo labai chaotiška. Kuriant pirmuosius modelius vokiečiams nepavyko sklandžiai dirbti, todėl „Porsche“ nutarė kreiptis į, ko gero, geriausiai pasaulyje organizuotą gamintoją – „Toyota“. Specialistai iš japonų bendrovės, jau kuris laikas buvo žinomos dėl itin efektyvaus darbo filosofijos, suteikė esminius patarimus, o po jų konsultacijų bei pagalbos Štutgartas įsivyravo tvarka.

Po japonų vizito vieno automobilio surinkimas sutrumpėjo beveik pusiau, o visame procese klaidų tikimybė sumenko 50 proc. Iki „Cayenne“ atsiradimo surinkimo linijoje „Boxster“ buvo geriausiai perkamas „Porsche“ istorijoje. Ir tai – dar ne viskas. Matuojant uždirbtą pelną iš vieno parduoto automobilio, šis pirmos kartos kabrioletas taip pat buvo pirmūnas gamoje.

Tokie modeliai populiariausioje transporto prekybos platformoje Autoplius.lt parduodami nuo 6,5 tūkst. eurų. Visus pirmos kartos „Porsche Boxster“ pasiūlymus galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos. Tarp pasiūlymų galima rasti ir galingesnių „S“ versijų su 3,2 litro varikliu, generuojančiu 250 AG. Tokių modelių kainos prasideda nuo 10 tūkst. eurų.

Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Matas Buzelis

(5)
(2)
(3)

Komentarai ()