Naujas Vokietijos šarvuotis „Genesis“ veiks panašiai kaip ir lietuvių kuriamas karinis automobilis - įvardijo, kokius privalumus suteikia toks sistemos pasirinkimas  ()

Vokietijos įmonė FFG („Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft“) pristatė naują demonstracinį šarvuotį „Genesis“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Genesis“ – tai 8x8 šarvuota transporto priemonė, kuri pagaminta pagal pėstininkų šarvuoto transporterio „Boxer“ modulinį principą. Bet skirtingai nuo „Boxer“, „Genesis“ yra elektrinis-dyzelinis hibridas, pasakoja Lietuvos kariuomenės atsargos majoras ir ginkluotės entuziastas Darius Antanaitis.

Pasak jo, šiuo metu tiek JAV, tiek Europoje dirbama prie tokio tipo projektų – tame tarpe ir Lietuvoje (elektrinio-dyzelinio bagio projektas „Krampus“). „Šių tyrimų ir mokslinių darbų tikslas yra nustatyti, kaip panaudoti elektros-dyzelinį principą kovos mašinose“, – teigia karininkas.

Pasak jo, toks sistemos pasirinkimas suteikia daug privalumų, palyginus su įprastomis dyzelinėmis kovos mašinomis. „Elektrinės-dyzelinės mašinos išvysto didesnį greitį, turi geresnį pagreitėjimą, gali važiuoti be garso naudojant tik elektrą – o ateityje ant tokių mašinų galima montuoti ir lazerinius ginklus. Be šių privalumų dar ir sumažėja kuro sunaudojimas, kas supaprastina ir atpigina logistiką“, – aiškina ginkluotės entuziastas.

 

D.Antanaitis pasakoja, kad „Genesis“ vien naudodamas elektrą gali nuvažiuoti nuo 40 km iki 150 km, o su veikiančių dyzeliniu varikliu gali įveikti iki 600 km atstumą – ir išvysto iki 100 km/h greitį. 40 tonų „Genesis“ ginkluotas 30 mm automatine patranka ir gali pervežti iki 10 pėstininkų.

„Smagu dalyvauti moksliniuose tiriamuosiuose darbuose, kaip pilnavertis „varžovas“ su pasaulio galingiausiais gamintojais. Elektros-dyzelinio bagio projektas „Krampus“ vystomas pagal tą pačią filosofiją kaip ir vokiškasis „Genesis“ – o tai tik dar kartą įrodo, kad prieš trejus metus pradėtas „Krampus“ projektas turi rimtas perspektyvas rinkoje“, – įsitikinęs karys.

 

Jis primena, kad užsibrėžtas „Krampus“ tikslas – pilnais bakais ir pilnai pakrautomis baterijomis įveikti iki 1000 km., o vien elektra nuvažiuoti iki 200 km, pervežant du žmones ir iki 300 kg krovinį.

„Tačiau mūsų komandos ambicijos yra „Krampus“ bagį padaryti nauja robotizuota platforma, ant kurios bazės galima būtų sumontuoti iki 500 kg įvairios įrangos -tokios, kaip elektrooptinės priemonės, įvairūs davikliai ir panašiai. Tai leistų mašinai savarankiškai įvykdyti įvairias užduotis palengvinant žmonių darbą – ypač vietovėse, kur žmogui būti yra per pavojinga“ – apibendrina D.Antanaitis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(26)
(3)
(23)

Komentarai ()