Dirbtinio intelekto rasizmas? Autonominiai automobiliai gali nesaugoti juodaodžių

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

immortallt 2021-04-23 10:30
Jei sunkiau matyti dėl odos spalvos - tai ne rasizmas, tai realija, kad tamsiaodį žmogų tamsioje aplinkoje sunkiau atpažinti, kaip baltaodį šviesioje. Jei suprogramuosi, kad juodaodžius kitaip atpažintų, nei baltaodžius, tada tai rasizmas, ir realiai įmonę bandytų už tai nubausti kokie pusdurniai. Rasizmas yra, kai dabar bet kokį baltaodį, kuris įgarsina juodaodį personažą, ar vaidina juodaodį personažą apkaltina rasizmu, bet kai istoriniais faktais grįstuose filmuose ar serialuose, juodaodžiai vaidina asmenybes, kurie buvo baltaodžiai - viskas gerai, na net jei vaidina užimamas pozicijas juodaodžių, kur jie negalėjo tokių užimti ir nebuvo nė vieno juodaodžio su tokiomis pozicijomis - irgi viskas gerai. Politkorektiškumas baigia išsigimti.
conjurer 2021-04-23 13:27
Šiap tai yra dažna problema su tiek veidų atpažinimu, tiek kitom sritim. Pvz turiu kamerų kaime, bet nesu įsitikinęs kad OpenCV atpažins juodaodžius, nes ten tokie nevaikšto, ir nėra kaip patikrint. Suprantu kad juokauji, bet jei čia tikra problema, tada nėra tikros išeities.
immortallt 2021-04-23 13:47
Conjurer, juokauju iš dalies, bet tokia rizika/problema, kad jei darys atskirai atpažinimą juodaodžių ar bus papildomi veiksmai, kad atpažinti juodaodžiai, šiuo metu visuomenėje gali neblogai užsipulti. Esant akcinei bendrovei, kurios akcijos kotiruojamos, galima ir nemenkai numušti jų vertę, gal net sužlugdyti.
conjurer 2021-04-23 14:07
Na tada nebelieka nieko kito, bet sugražinti segregaciją. Kaip suprantu dabar juodaodžiai to nori, taigi tai nebus rasizmas. Jei juodaodis eis keliu skirtu tik baltiesiems - jo problema, kad automobilis neatpažins... Rėjus Čarlsas būtų labai nusivylės šiais laikais.
immortallt 2021-04-23 14:37
Segregacija taip, bet juodieji tada daro ką nori, o baltieji, tik baltiesiems skirtais vaikšto. Dabar tai vadina "possitive discrimination" ir yra stumiama ne tik rasės atžvilgiu, bet ir lyties.
conjurer 2021-04-23 15:18
Kaip pas mus su čigonais.
who 2021-04-24 23:56
5% skirtumas ir jau rasizmas. Maniau, kad auto turi pažangesnius skenerius, nei web kamera. Algoritmai turėtų tobulėti iki žmogaus reakcijos lygio ir tai nėra kažkas nerealaus atskiriant pagal trimatę formą, judėjimo kryptį, greitį, gabaritus, judėjimo patterns + šiluminiai sensoriai iki tokio lygio kad atpažintų kraujotaką ir t.t.
conjurer 2021-04-25 12:25
Oi ne, čia bloga praktika. Automobilių reakcijos lygis turėtų būti daug greitesnis nei žmonių, nes žmonių erdvės atpažinimas yra daug labiau optimizuotas. Vairuotojui užtenka pamatyti pėsčiojo veido kryptį, ir jis supras jo ketinimus, ėjimo kryptį, ir galės imtis konkretaus veiksmo su standartiniu 150 milisekundžių uždelsimu. Kompiuteris gali turėti daug mažesnį uždelsimą, bet jam tokios informacijos nepakaks. Turint 30fps kamerą, gausi kadrus kas 33ms. Net jei pirmame kadre bus identifikuotas žmogus, tik nuo antro kadro kompiuteris apskaičiuos jo kyptį, ir gal dar prireiks kelių, kad apskaičiuoti jo greitį. Bet jei žmogus labai skėsčioja rankomis, arba yra girtas ir bėga per kelią, automobilis galį trečiame kadre pagalvoti kad tai dviratis, ir jis juda kita kryptimi (taip buvo prieš kelis metus, kai autopilotas nužudė žmogų). Kuo daugiau kadrų, tuo daugiau informacijos, tuo geresnė identifikacija.
who 2021-04-25 23:24
Norėjau pabrėžti dėl žmogaus informacijos susiejimo unikalumo, bet realiai, staigiose situacijose tai labiau instinktai. Tarkim, naktį siluetas vidury kelio - "gal tai žmogus"? Koja persikelia ant stabdžių. Kita sekundė - "ne tai salelė ir apsuktas kelio ženklas" (ženklo forma, statiškas). Kita nakties situacija - "priekyje žybčioja dvi švieselės" - mintis: "dviračio pedalų atšvaitai" - reikia pasitraukti kairiau (prisimenu nes buvo tokia pat situacija prieš daug metų kai vairavo tėvas). Kompiuteriai gali pasitelkti jutiklius, kurių žmogus net neturi, visa kita turėjimas pakankamai sukauptos informacijos ir geri algoritmai identifikuoti objektus. Mes prisimename labai daug informacijos ir mokam greitai susieti, kaip žaibas randa trumpiausią kelią, ar medžio šakų paieškos analogas pagal sąlygas. Turbūt tai dabar vadinama neuro tinklų sritimi.
conjurer 2021-04-25 23:53
Va čia deja problema kad jų nepasitelkia. Karinėse aplikacijose naudojamas lazerinis radaras su autopilotu, o civiliniai autopilotai sugeba įsikalti į fūrą, kuri buvo balta kaip apsiniaukęs dangus.
immortallt 2021-04-26 09:44
Pasitelkti krūvą mandrų daviklių teoriškai galima, praktiškai padarys sistemą nebeįperkamą. Jei vien davikliai, su kompu skirtu apdoroti signalus, jie kainuos 10k€, galite pamiršti apie pardavimą fiziniams asmenims. Realiai tai galėtų pasiteisinti tik tuo atveju, jei tai būtų automobiliai taksi parkams ar iš esmės keičiant asmeninį transportą "viešaisiais" lengvaisiais automobiliais.
conjurer 2021-04-26 10:25
Jei tai bus minimalūs reikalavimai tokiai sistemai, pardavimų bus, bet autopilotas bus prabangių auto dalykas.