Lietuva rengiasi išnaudoti milžinišką jūros galią: jau aišku, kada bus pirmasis jūrinių vėjo jėgainių parkas ir net kalbama apie antrąjį

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

vytautas50 2021-10-14 13:07
700MW instaliuotos galios realiame gyvenime bus apie 300MW geriausiu atveju. Jūroje pastatytų elektrinių gaminamos elektros savikaina kažkur 2 karus didesnė nei sausumoje grynai dėl techninių sąlygų. Bendrai panašu kad pigios elektros ir naftos laikai baigėsi. Tuo labiau valdžia sąmoningai ruošiasi akcizus kad benzinas ir dyzelinas kainuotų apie 2€. Žodžiu gyvenimas tik "gerės". Teks grįžti prie arklių ir be elektros kaip praleidau vaikystę. Nes elektra ir benzinas pagal kainą taps prabangos preke. Šiaip vaikystė prabėgo prie žibalinės lempos ir balanos. Labai romantiška. O už elektrą pasirinkęs Igničio dinaminį planą jau moku 3 kartus brangiau nei pradžioje. Rinka mane išdūrė. Bet kaip sakoma kvailą ir bažnyčioje muša. Šiaip dabar kvaila situacija ką nors keisti. Viltis durniaus motina kad elektra atpigs. O fiksuoto tarifo kainos taip pat kasdiena kyla naujiems "gudručiams".
bahuriux 2021-10-14 13:44
Alternatyva žibalinėms lempoms saulės elektrinė, kolkas SE nėra labai jau didelė prabangos prekė.
Benediktas 2021-10-14 13:45
Kieno valdžia kainas taip kels?
vytautas50 2021-10-14 13:51
Saulės elektrinė naktį ir žiema neveikia jei ką. O akumuliatoriai brangus malonumas.
Benediktas 2021-10-14 14:01
Nežinojau, kad Lietuvos konservatoriai visą pasaulį valdo
conjurer 2021-10-14 14:01
Veikia žiemą, net gali duoti daugiau elektros, nei debesuotais rundens mėnesiais.
vytautas50 2021-10-14 14:13
Normaliai saulėtų dienų žiema būna egzotiškai retai ir jos trumpos. Maža to sniegas uždengia paneles. Kol nutirpsta saulė nusileidžia. Taip gali turėti kokį daug kartų galingesnę elektrinę nei tau reikia tai pasišviesti tikrai užteks. Bet tokiu atveju savikaina kosminė. Ir dingsta visa logika ir prasmė jos naudojimo.
conjurer 2021-10-14 14:26
Kažkada buvo, dabar ne. Ir neturint akumuliatorių, ar sutarčių su elektros tinklais, gali privačiame name žiauriai sutaupyti, naudodamas saulės baterijas dienos įrangai (skalbiankės, arbatinukai, indaplovės, auto krovimas), ir imdamas iš tinklo tik tai ko trūksta.
vytautas50 2021-10-14 14:46
Suskaičiuoti kiek reikia elektros elektriniam transportui nėra sunku. Žinant kad taupus elektrinis auto pvz su 20kwh nuvažiuoja 100km galima apytiksliai viską suskaičiuoti. Jei pvz į metus vidutiniškai nuvažiuojama 10000km (mano atveju 20000) tai metams reikia apie 2000kwh. Bendras lengvųjų skaičius apie 1300000. Rezultatas 2600000000kwh arba 2,6 TWh. Lietuva sunaudoja per metus apie 11 TWh elektros. Taip kad nieko tragiško bent dėl lengvųjų. Tik esmė elektros kaina. Diena normalūs žmonės namuose nebūna o dirba. Elektra tuo metu nereikalinga. Nebent specialiai turi du elektrinius auto. Vieną palieki krauti su kitu važiuoji į darbą. Realiai man auto reikalingas tik kaip priemonė pasiekti darbą. Su visuomeniniu transportu tiesiog sugaištama kelionėje bent 5 valandas dėl persėdimų ir grafikų nesutapimų.
immortallt 2021-10-14 15:08
Mano 10 kW sistema prie tokių elektros kainų atsipirktų per mažiau nei 2 metus. Prie normalių kainų per 4. Ar čia nori, kad atsipirkimas būtų per metus? Vėjas šiaip tiksliau prognozuojamas, nei elektros paklausa. Turint daug vėjo, vanduo hidroelektrinėse nesibaigs. Modernios vėjo jėgainės elektrą gamina 55% nuo nominalios galios. Ką tai reiškia? Kad max 5% per metus gamins maksimalia galia, 85% laiko gamins plius minus 50% nominalios galios, ir 10% gamins kažkur 0-30% nominalios galios. Kas įvyks? Pasistatysime vėjo jėgainių tiek, kad patenkinti 2x dabartinį poreikį ir reiškia elektrą savo poreikiams iš vėjo pasigaminsime kokius 98% laiko. Trūkumas - importas, Kruonis, akumuliatoriai ir blogiausiu atveju dujos. Perteklius - į akumuliatorius (elektromobilių, krovimo stotelių), Kruonį, eksportas, vandenilis. Ir šiaip elektros ar šilumos kainos sukilimas su atsinaujinančia niekuo nesusijęs.
conjurer 2021-10-14 15:34
Jei sugaišti tiek viešuoju, automobiliu bus dvigubai mažiau, geriausiu atveju.
vytautas50 2021-10-14 16:25
Tiesiai tik 36km ir savu auto sugaištu pusvalandį. Viešuoju turiu važiuoti priešinga kryptimi į mietą ir praktiškai grįžti tik kitu keliu. Rezultatas kelias pailgėja virš 50 km. O kadangi kelionė iš užmiesčio į užmiestį tai viešojo transporto kiekis ribotas ir absoliučiai nesutampa grafikai. Teoriškai nuvažiuoti galima bet praktiškai neįmanoma. Jau patogiau eiti pėsčiomis. Bet 70 km per diena kiek daugoka. Bet čia mano asmeninė problema. pasikeitė gyvenama vieta o darbas liko ten kur buvo. Bet viešas transportas nėra tobulas.
conjurer 2021-10-14 16:44
Na jei savaitgaliais nedirbi, tada su saule galėtum kas savaitgalį pasikrauti EV, čia max 200km per savaitę. Manau ilguoju laikotarpiu išeitum į naudą.
vytautas50 2021-10-14 17:07
Kai per mėnesį tenka mokėti beveik po 200€ už elektrą plius apie 150€ už kurą į darbą tai tenka stipriai galvoti ką daryti. Ir bendra tendencija kad šios abi sumos turi tendenciją didėti. Per dieną man reikia su nedidele atsarga nuvažiuoti apie 100km. Nusižiūrėjęs auto kia sool. Normaliai aušinamas akumuliatorius. Žiema nuvažiuoja iki 120 km. Kaina 2016 metų kad gauti išmoką apie 14000€. Nors jau reikia žiūrėti į 2017 metus. Taip kad viskas "projektinėje" stadijoje ir bus kažkaip realizuota. Plius vaikšto elektrinio velomobilio variantas. Problema aišku žiema ir kad puse kalio reikia važiuoti autostrada. Gali kilti problemų su policija. Bet labai ekonomiškas variantas.
HardAxe 2021-10-14 18:05
tai sukrauk per vasarą viską į tinklą pasaugoti, žiemą sunaudosi. Ar bijai, kad tinklas visai užsilenks?
vytautas50 2021-10-14 19:28
Kaip savo laiku buvo panaikintos saulės elektros energijos supirkimo kvotos su gera kaina taip manau bus imtasi priemonių kad vasaros pigią elektrą nekeistum į žiemą brangia formaliai tarsi saugojamą. Ir ten tik nedidelis reikiamų skaičių pakoregavimas. Visi gudrūs nieko neapgausi. Tik laiko klausimas kada tokia korekcija atsiras. Kiek žiūrėjau "pasaugojimo" sąlygas nėra perteklinės energijos "užskaitymo". Visi skaičiavimai kalba apie sunaudojamą kiekį. Ko nesunaudoji dovanoji nesvarbu kiek pagamini.
gytis13 2021-10-14 19:33
Mano nuomone tas va tas saulės elektrines su pasaugojimu į tinklą valdžia prie progos pirmiausia uždraus arba lieps akumuliatorius susistatyti. Kol jų nedaug tai nieko, naudokitės, skatina ir reklamuoja. O su akumais bus įdomu, suakumuliuoti 1kWh kainuoja apie 20 cnt. Taigi elektra tiek pabrangs, gamini nebrangiai saugai nepigiai.
gytis13 2021-10-14 19:42
O vėjo parkų statymas jūroje mano nuomone pagirtinas ir skatintinas žingsnis. Vėjo jėgainės kad ir brangesnės jūroje stovi, pagamina kur kas didesnius energijos kiekius nedu sausumoje ir jas reikia mažiau rezervuoti, tad mažiau papildomos terlionės ir geriau grafikas padengiamas. Tad tokie projektai panašūs į protingą valstybės strategiją, o ne tai kad kas nori stato kur nori o valdžia viską sutvarkys
immortallt 2021-10-14 23:07
Gytis nu tu ir sugebi nusišnekėti... Rezervuoti atominė, ar vėjo jėgainę, reikia tiek pat galios - 100%. Bent. Ar žinai kiek laiko gamins elektros naujos sausumos vėjo jėgainės ir kiek jūroje? Skirtumas liks kokie 15 proc. punktų. O ar supranti, kodėl saulės elementai naudingi tinklui? Pirma, gamina elektrą daugiausia tada, kai mažiausiai vėjo, antra, gamina elektrą tada, kada didžiausias vartojimas. Na bent jau kol neturėsime kokių 2000 MW saulės elementų sumontuotų Lietuvoje.
pozitronas 2021-10-15 19:02
ESO skaičiuoja, iš oficialios prognozės, kad 2040m dėl elektromobiliu, el. suvartojimas išaugs maždaug 1twh ir tam jie dabar ruošiasi, būtent tai vienai teravatvaladei.