JAV kariuomenė šeštajame dešimtmetyje sukūrė bemotorius sraigtasparnius. Štai kodėl tai nesibaigė gerai (Foto, Video)  (2)

Prieš atmetant projektą buvo išbandyti penki prototipai.



© San Diego Air & Space Museum Archives | https://en.wikipedia.org/wiki/American_Helicopter_XH-26_Jet_Jeep#/media/File:XH-26_Jet_Jeep_in_flight.jpg

JAV armija parėmė sraigtasparnio, kuris neturėjo variklio, kūrimą. Galima netgi apsilankyti Armijos aviacijos muziejuje Fort Rucker mieste Alabamoje, kad pamatytumėte šį Amerikos sraigtasparnių kompanijos modelį, kuris meiliai vadinamas „Jet Jeep“.

Prieš daugelį metų „Jet Jeep“ buvo numatytas kaip kariuomenės reikalingo lengvo stebėjimo sprendimas. JAV armija ieškojo lengvo stebėjimo varianto, galinčio skristi, ir tai reiškė, kad užteko daugiausiai vieno ar dviejų žmonių. Tai panašu į problemą, kurią šiomis dienomis bando išspręsti reaktyvinių kuprinių gamintojai.

 

 

JAV oro pajėgos ėmėsi šios užduoties ir pagamino lengvesnę sraigtasparnio versiją „XH-26“, praleisdamos didesnį variklį. Vietoj jo, kariuomenės inžinieriai įdėjo po du AJ7.5-1 impulsinius reaktyvinius variklius kiekvieno rotoriaus gale ir taip pat sėkmingai išvengė transmisijos sistemos, o tai dar labiau sumažino sraigtasparnio svorį.

Šio eksperimento metu sukurtas prototipas svėrė mažiau nei 136 kg, buvo sulankstomas ir galėjo būti įdėtas į saugojimo konteinerį, kurį vėliau buvo galima tempti džipu. JAV oro pajėgų Nacionalinio muziejaus tinklalapyje teigiama, kad jį sumontuoti tereikėjo dviejų vyrų, ir tai buvo galima padaryti per mažiau nei 20 minučių.

Skaitomiausi Naujausi

 

© National Museum of the United States Air Force | https://en.wikipedia.org/wiki/American_Helicopter_XH-26_Jet_Jeep#/media/File:XH-26.jpg

Tačiau armijai pradėjus bandyti prototipą, išryškėjo konstrukcijos trūkumai. Impulsiniai reaktyviniai varikliai buvo itin garsūs ir leido nustatyti orlaivio buvimo vietą naktį.

Jei vienas iš impulsinių reaktyvinių variklių sugestų, orlaivis tiesiog sudužtų ir čia buvo atskleista kita didelė problema. Dėl nedidelio ploto „XH-26“ degalų bakas buvo tiesiai po piloto sėdyne ir jokiu būdu neapsaugojo piloto nuo rimtų sužalojimų.

 

Nors orlaivis planuotas naudoti stebėjimui, JAV armija bandė ir dviejų asmenų orlaivį po kelerių metų. Ji sukūrė iš viso penkis prototipus, kad vėl ir vėl išbandytų koncepciją, tačiau galiausiai projektas buvo numarintas, o „Jet Jeep“ tapo kariuomenės ir oro pajėgų muziejų dalimi.

Aut. teisės: MTPC
MTPC
(20)
(2)
(18)

Komentarai (2)