Žvilgsnis į pasaulinius socialinius tinklus  (2)

Nors nei vienas didelis internetinis socialinis tinklas negali pasigirti tikrai solidžiu amžiumi, jų populiarumui tai nekliudo. Tačiau ar visiems tinklams viskas sekasi labai gerai ir ką daryti, jei norima bent pabandyti su jais konkuruoti, skaitykite šiame straipsnyje.

„Twitter“ trūksta ištikimų lankytojų

Kalbant apie pasaulinius socialinius tinklus, reikia paminėti bent jau tris pagrindinius. Tai įprastiniai bendravimo projektai „Facebook“ ir „MySpace“ bei kiek nestandartinis, bet pastauoju metu tiesiog stulbinamą augimą demonstruojantis projektas „Twitter“.

Pastarasis projektas neseniai susilaukė interneto analitikų dėmesio. „Nielsen Online“ duomenys, matuojantys lankytojų judėjimą internete, parodė, jog daugiau nei 60 proc. „Twitter“ vartotojų, praėjus mėnesiui nuo prisijungimo, nustoja naudotis socialinio tinklo svetaine. „Tinklapio „Twitter“ auditorijos rodiklis, arba vartotojų, sugrįžtančių ir kitą mėnesį, skaičius šiuo metu siekia 40 procentų, - sakė „Nielsen Online“ viceprezidentas. - Per pastaruosius 12 mėnesių „Twitter“ vartotojų lojalumo lygis yra mažesnis nei 30 procentų“.

Kompanija „Twitter“, kurios būstinė yra San Franciske, buvo įsteigta prieš trejus metus. Ji teikia interneto paslaugas, leidžiančias žmonėms siųsti 140 simbolių žinutes, vadinamas „tweets“, į kompiuterių ekranus arba mobiliuosius įtaisus. Neseniai tinklapis džiaugėsi išaugusiu populiarumu, kurį lėmė žvaigždės: aktorius Ashton Kutcher ir JAV pokalbių laidos vedėja Oprah Winfrey, siunčianti „tweets“ žinutes, pranešančias skaitytojams naujienas arba kasdieniškas veiklas.

JAV prezidentas Barakas Obama pernai metais vykusios kampanijos metu taip pat naudojo „Twitter“. Jį naudojo ir kitos garsenybės: krepšininkas Shaquille O'Neal ir dainininkės Britney Spears ir Miley Cyrus.

Kompanija „Twitter“ neatskleidžia savo vartotojų skaičiaus, tačiau pagal „Nielsen Online“ duomenis vasario mėnesį tinklapyje apsilankė daugiau, nei 7 milijonai lankytojų (pernai metų vasario mėnesį – 475 tūkst. lankytojų). Martin teigia, kad 40 proc. vartotojų lojalumo norma per ilgesnį laiką tinklapio populiarumą sumažins 10 procentų.

„Tiesiog nėra pakankamai daug naujų vartotojų, galinčių pakeisti tinklapį paliekančius, - pranešime sakė jis. - Socialinių tinklų „Facebook“ ir „MySpace“ lojalumo norma yra dvigubai didesnė - apie 70 procentų. „Facebook“ turi 200 milijonų vartotojų. „Twitter“ džiaugėsi paskutinių mėnesių rezultatais, tačiau jeigu nebus pasiektas aukštesnis vartotojų lojalumo lygis, jam nepavyks išlaikyti šio kilimo“.

„Facebook“ siekia atsiverti programuotojams

Dienraštis „The Wall Street Journal“ pranešė, jog kompanija „Facebook“ planuoja paskelbti, kad ji atskleis vartotojų informaciją trečiosios šalies programuotojams. Šis žingsnis leis programuotojams kurti programas ir paslaugas, kurios – gavus vartotojų leidimus – leis pasiekti vartotojų videomedžiagą, nuotraukas, žinutes ir komentarus. Tai bus didelis socialinių tinklų svetainės, kuri išlaikė griežtą svetainės kontrolę ir kūrėjų sąveiką joje, pokytis.

„Norėdami leisti programuotojams pasinaudoti nemokama funkcija, „Facebook“ vartotojai privalo duoti kompanijoms prieigą prie savo duomenų. Taip vartotojų privatūs nustatymai būtų praplėsti naujomis paslaugomis“, - teigiama pranešime.

Leidimas programuotojams stebėti duomenis, kuriais dalinasi vartotojai, būtų dar vienas būdas konkuruoti su svetaine „Twitter“, kuri be savo pagrindinių paslaugų leidžia trečiosios šalies kūrėjams taip pat kurti programas ir paslaugas. Atrodo, kad šis žingsnis – tai taikomųjų programų sąsajos (API - „Application Programming Interfaces“), kurią „Facebook“ pristatė vasario mėnesį, tęsinys. Ši sąsaja suteikia kūrėjams prieigą prie turinio ir metodų, apimančių statusą, žinutes, nuorodas ir videomedžiagą.

Žinoma, kompanijai „Facebook“ svarbiausia yra įtikinti 200 milijonų vartotojų dalintis asmenine informacija: vasario mėnesį dalį vartotojų tokia tema suerzino. „Facebook“ vartotojai grasino sukilti, kompanijai pranešus apie savo paslaugų teikimo sąlygų pakeitimus, apimančius leidimą naudotis vartotoju turiniu – tai užsitęsęs ir mažai skelbtas reikalavimas gauti „nepakeičiamą, nuolatinį, neprivilegijuotą, perkeliamą, visiškai mokamą, pasaulinę licenciją“ reklamoms.

Ši licencija būtų nustojusi galioti, jeigu vartotojas ištrintų savo „Facebook“ paskyrą. Tačiau susidūrus su tūkstančių vartotojų pasipriešinimu ir galimu „Electronic Privacy Information Center“ skundu, socialinio tinklo paslaugos vėl imtos teikti ankstesnėmis sąlygomis.

Konkurencijai reikia originalių idėjų

Žinoma, pasiekti „Facebook“ ar „MySpace“ lankomumą, ne taip jau ir paprasta - tam reikia bent jau labai geros idėjos. Panašu, jog tokia idėja aplankė aštuoniolikos metų moksleivį iš Vermonto Leifą K-Brooksą, kuris įkūrė pažinčių portalą „Omegle“. Nors tai nėra įprastinis socialinis tinklas, tačiau kažkuo panašus į „Twitter“  koncepciją. Išskirtinė savybė yra ta, jog vartotojas realiuoju laiku yra sujungiamas su anonimu pašnekovu, kurio gyvenimo požiūris ar patirtis gali būti visiškai skirtinga nei jūsų.

„Iš tokio, kaip tu, nieko nepasimokysi“, – savo kozirį atskleidžia jaunasis programuotojas iš Jungtinių Valstijų. – Tikslas buvo sukurti terpę, kurioje būtų galima bendrauti su ne tokiais, kaip tu, ir praplėsti savo pasaulėžiūrą.“

Nepraėjus nė mėnesiui po debiuto, „Omegle“ skaičiuoja 150 tūkst. paspaudimų per dieną. Anot įkūrėjo, portalas auga dėl rekomendacijų, t. y. iš lūpų į lūpas.

Ponaitis K-Brooksas į projekto perspektyvas žiūri kukliai ir užsidirba tik vieną kitą dolerį pardavinėdamas reklamą pagrindiniame puslapyje. „Manau, jog svetainės pamatas toks ir liks. Nebent bus pridėtos extra funkcijos prie jau sukurtos sistemos“, – teigia įkūrėjas.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (2)

Susijusios žymos: