Leidėjai laukia e-leidinių skaitytuvo „Kindle“ konkurentų  (1)

Kai kurias laikraščių ir žurnalų kompanijas apvylė bendrovės „Amazon.com Inc.“ programinė įranga „Kindle“, skirta elektroninių knygų skaitymui. Leidėjai, norėdami pagyvinti šią rinką, sudaro aljansus su vartotojų elektronikos kompanijomis.


Daugiausia nusiskundimų bendrovės „Amazon“ nešiojamas skaitymo prietaisas sulaukė dėl kompanijos tarpininkavimo tarp prenumeratorių ir prenumeratos kainų nustatymo. Be to, išdėstymas nėra palankus reklamoms.

Kompanija „Hearst Corp.“, leidžianti „The San Francisco Chronicle“, „Houston Chronicle“ bei žurnalą „Cosmopolitan“, finansuoja naujai įkurtą įmonę „FirstPaper LLC“, kuriančią programinės įrangos platformą, leisiančią atsisiųsti elektroninius laikraščius ir žurnalus.

Tikimasi, kad bus sukurti didesnį ekraną turintys prietaisai ir bus galima rodyti reklamas. Kompanijos „Gannett Co.“ leidžiamas laikraštis „USA Today“ ir kompanijos „Pearson PLC“ laikraštis „Financial Times“ yra vieni iš populiariausių dienraščių, pasirašę kontraktą su neseniai įkurta kompanija „Plastic Logic Ltd.“, ruošiančia prietaisą, galėsiantį ekrane rodyti knygas, periodinius leidinius ir darbo dokumentus. Šis prietaisas, naudojantis skaitmeninę rašalo technologiją, kurią gamina bendrovė „E Ink Corp“, bus pradėtas gaminti jau kitų metų pradžioje. Kompanija „Apple“ kuria prietaisą, kuris palengvins knygų ir periodinių leidinių skaitymą. „News Corp.“, leidžianti dienraštį „The Wall Street Journal“, tikisi investuoti į naująjį „Kindle“ konkurentą.

Leidėjai teigia, jog elektroninio skaitymo paslaugos turėtų išplėsti skaitmeninio platinimo mechanizmą, padidinti skaitytojų skaičių ir leisti gauti daugiau pajamų už naujienas ir informaciją. Naujieji prietaisai vaidina svarbų vaidmenį ginčuose, susijusiuose su elektroninio turinio apmokestinimu. Kai kurie leidėjai gailisi, jog neapmokestina laikraščių ir žurnalų prenumeratų internete. Jų nuomone, mobilūs prietaisai – „iPhone“ ar elektroninis skaitytuvas – yra pakankamai nauji, todėl vartotojai nenorės mokėti už skaitmeninį turinį.

„Šis informacijos kanalas galėtų iš pagrindų pakeisti turinio vartojimą. Panašiai jau buvo paplitus internetui“, - sakė „the Financial Times“ internetinės svetainės direktorius Rob Grimshaw.

Leidėjai pastebi elektroninio skaitymo prietaisų, ypač „Kindle“, kuris 2007 m. buvo pristatytas JAV periodinių leidinių rinkoje, trūkumų. Kompanijos „Sony“ gaminamas panašus prietaisas taip pat pardavinėjamas JAV, tačiau kol kas jis nepritaikytas laikraščių ir žurnalų prenumeratoms. Kompanija teigia, jog planuoja išleisti bevielį elektroninio skaitymo prietaisą, kuris leis parsisiųsti periodinius leidinius. Šiuo metu kaip tik vyksta derybos su leidėjais.

Kritikai skundžiasi, jog prietaisas „Kindle“ neleidžia rodyti reklamų bei nesuteikia pojūčio, lyg būtų vartomi puslapiai. Žurnalų ir laikraščių vadovai rūpinasi ir dėl to, jog kompajia „Amazon“ neleidžia jiems patiems nustatyti prenumeratos kainų. Jie teigia, kad gauna mažiau nei pusę pajamų. Bendrovė „Amazon“ neatskleidžia konkrečių skaičių, tačiau žmonių, kurie skaito periodinius leidinius naudodami prietaisus „Kindle“, vis dar nedaug .

Iš dalies tai lemia ir kaina: naujausias prietaisas „Kindle 2“ kainuoja 359 dolerius. Populiariausias dienraštis „The Wall Street Journal“, kurį lenkia tik laikraštis „The New York Times“, turi tik vos daugiau nei 15 000 „Kindle“ prenumeratorių, nors kasdieninis tiražas yra didesnis nei 2 milijonai. „Fortune magazine“ prenumeratorių skaičius siekia 5 000, tuo tarpu kasdienis tiražas – 866 000 egzempliorių.

Prenumeratos kainos skiriasi, jas nustato kompanija „Amazon“. Mėnesiui laikraščių prenumeratos kaina svyruoja nuo 5,99 dolerių iki 14,99 dolerių, o žurnalų – nuo 1,25 dolerių iki 7,99 dolerių. Kai kurie leidėjai mažą prenumeratų populiarumą paaiškina prietaiso „Kindle“ trūkumais. Šiuo metu kompanija „Amazon“ kuria naują „Kindle“ prietaisą, turėsiantį didesnį ekraną, labiau pritaikytą laikraščiams ir žurnalams.

Tuo tarpu kompanijos „The Detroit Free Press“ ir „Detroit News“ tikisi, kad jau šią vasarą galės išbandyti 100 prietaisų „Plastic Logic“. „Mes manome, jog šis prietaisas bus daug geresnis“, - sakė „Detroit Media Partnership“ vystymo ir strategijos viceprezidentė Janet Hasson. Kompanijų vadovai žada ilgalaikiams prenumeratoriams nuomoti šiuos prietaisus. Kompanijos taip pat ruošiasi pardavinėti laikraščius ir prietaisui „Kindle“, kadangi to prašo skaitytojai. Praėjusią savaitę kompanija „Amazon“ nusipirko neseniai įkurtą kompaniją, gaminančią elektroninio skaitymo programą „Stanza“, skirtą mobiliesiems telefonams „iPhone“.

Tyrimų kompanijos „Gartner Inc“ vartotojų elektronikos analitikas Van Baker teigia, jog dėl didelės kainos elektroninis skaitymas bus prieinamas tik nedideliam skaičiui žmonių. Jis netiki, kad prietaisų gausybė privers vartotojus pasimesti. „Jeigu laikraštis turi vieną skaitytoją, knygynas – kitą skaitytoją, žurnalų leidėjas – dar kitą, vaidinasi, prietaisų įvairovė neturės tam jokios reikšmės“, - sakė jis.

Galbūt problemą išspręs „Amazon Kindle DX“, kuris jau baigiamas paruošti serijinei gamybai. Arba proveržio šioje srityje dar teks palaukti.

Aut. teisės: IT žinios
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)