Atsinaujinančios energetikos paradoksas: saulės skydeliai ir jų toksiškos atliekos, siekiančios už Everestą 2 kartus didesnį kalną – kaip spręsti problemą? (Foto)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

poi 2021-12-07 13:09
Ir vėl iš pradžių - o kokiai elektrinei dyzelio nereikia perdirbti? Išgaunant litį irgi niekas nieko neteršia? O po to baterijas norint perdirbti irgi nereikia išleisti nė cento? Girdėjau kad triušiai turi labai trumpą atminti - bet dabar jau pradedu abejoti tuo - veganams turbūt geležies trūkumas irgi gerai paveikia atminties ląsteles.
bahuriux 2021-12-07 13:30
Tu truputi užsiciklinai pats ant savo minčių, kaip kaikurie šito forumo dalyviai. Taip ir saulės baterijos truputi teršia ir EV ir net pats nusiperdes terši, ta prasme betkuris gyvūnas vien savo egzistavimu anglį verčia į CO2. Ir el. tinklai su baterijom turi nuostuolių ir biokuras teršia, bet iškastinis kuras tai next lvl kas liečia taršą, tai jau kelis kartus didesnė tarša ir ten kur tu gyveni. Ar supranti, kad mes renkamės iš dviejų blogybių mažesnę, o tu advokatauji didesnei blogybei? Važinėk su savo 6l V8 niekas tau nepavydi, o aš mastau apie bent vieno iš savo dyzelinio seno kibiro keitimą į EV.
sub 2021-12-07 13:40
Saulės, vėjo, vandens elektrinėms dyzelio nereik. Ar tu čia apie generatorius kalbi? Tai palauk, tu varai į vienus vartus, bet nepagalvoji kiek laiko reikėjo, kad naftos perdirbimas iki vdv kuro būtų ekologiškesnis ir mažiau taršus. 100 ar 50 metų? Kiek laiko elektromobiliai į rinką paleisti, max 5-10 metų? duokim laiko, kaip ir vdv, bus viskas gerai. O naftos nereik perdirbt, išgaunant ją nieko neteršia? O poto vdv automobilius galvoji 100 % perdirba, kiek jie per savo tarnavimo laiką, suryja tepalų, visokių papildomų skysčių, filtrų ir pan, apie tai nepamąstai, išleist nereikia nė cento? Lygini dalykus, bet tik vieną kritikuoji, į kito pusę nėra kritikos, nes net nepagalvoji ir nepasidomi, nes neieškai. O kai neberandi argumentų įtikinti kitiems, tai pareina visokie absurdai, triušiai ir veganai tada kalti. Kažkada klausei, kur geros žolės gaut. Klausk triušių, panašu kad tą patį rūkot.
DariusWh 2021-12-07 13:51
Aš irgi nesuprantu poi. jam sako jog ir kura pristatyti iki degalinės yra nustoliai. Tai jis apie batareiku gaminima pradeda šenkėti. Kažkur jums reikia linija nubrėžti arba paskaičiuoti nuo pat pradžiu ir tuomet tik pradėti skaičiuoti kas ekologiškesnis. Tai galima ir apie VDV pasakyti jog ir varikliaus skyrius labai neekologiškas. Kiek yra prigaminta detalių. plastamsiu, žarnelių, Alyvos, antifreez. ir t.t. Kiek pasiužiurėk lietuvoje yra autodetaliu parduotuviu. Jau ten sėdintis konsultantai vien bezda ir laukia kol poi ateis ir nusipirks ko nors. Ir tai nėra ekologiška. Eik pasižiurėk kaip lietuvoje autolaužynai atrodo. Ir ten reikėtu paskaičiuoti ar ekoligiškiau yra nusipirkti devėta turbina kur po pusmečio apsišiks tebalais ir vėl remontas ar nauja pagaminti. O gal kas nors žino, nes visi čia šneka kaip bateriju neperdirba, bet iš mašinu akumai visada buną išimti. O iš sudaužytu E-automobiliu visada baterijos pačios pirmos kažkur iškeliauja. Kas juos pasiima ir kokiam tikslui?
kestutisz 2021-12-07 14:12
Taip, bet jie gan juokingi realiai. Su gavyba, gamyba, transportavimu ir pardavimu - kuras yra ant tiek erzinančiai pigus, kad jį minimum dvigubai dirbtinai brangina mokesčiais...
sub 2021-12-07 14:13
DariusWh tokioje diskusijoje linijos neįmanoma nubrėžti, nes visada atsiranda žmonių, kuriems jokie faktai, paskaičiavimai, argumentai ir logika neveikia. Čia kaip plokščiažemininkams, įrodinėji kad žemė nėra plokščia, kad ir kokius įrodymus bepateiksi, jie vistiek sakys plokščia. Tai duodi durniui kelią, tegul rūko su triušiais ką jie ten berūkytų.
Benediktas 2021-12-07 14:16
Kad liečia elektrines, kurios verčia dujas elektra - yra galutinis naudingumo koeficientas. Taip kogeneracinėse naudingumas gali siekti 0.9, bet ten elektra plius naudinga šiluma, kuria naudoja gamykloms, namų šildumui. Geriausias pasiekimas šiai dienai: pavyksta dujų energij1 paversti elektros energija su 0.63 efektyvumu. Ir elektrine statai ne miesto viduryje, o uz miesto. Be to su visais filtrais, kuriu reikia. . VDV dyzelio naud.k. - 0.4 VDV benzo naud.k. - 0.2
sub 2021-12-07 14:25
Brangina kurą dėl ekologijos, bet mokesčiai ne dvigubai brangina kuro kaina. Bipriedai ir logistika kurą pabringina labiausiai. Nes ne tik gabena kurą bet ir naudoja kurą, kuro gabenimui. Viską įskaičius, tai kuras nėra pigus. Nafta kaip žaliava pigi, šendien 62.3 $/barrel kainuoja nafta. Bačka yra 119 litrų maždaug, tai naftos savikaina 0.523 $/ltr. O degalinėj litras dyzelio pigiausias 1.25 €/ltr. Daugiau nei dvigubai, neskaitant $/€ kurso. Kas labiausiai užknisa, tai lietuviški degalinių verslai; kai naftos kaina kyla, degalai brangsta iškart, kai naftos kaina krenta, degalinės tipo būna užsipirkę brangesnio kuro, tai krenta po savaitės jei iki to laiko nepakyla naftos kaina. Bet nereik skūstis, dar pakankamai geros kuro kainos pas mus, palygint su kitom šalim; vargšai Islandai.
Benediktas 2021-12-07 14:43
Ne i tema, bet radau elektromibiliu reitinga pagal efektyvuma, matosi, su kuria masina pigiausiai vaziuosi:
immortallt 2021-12-07 14:57
sub, o kurioje šalyje kuras nebrangsta taip pat greitai, kai brangsta nafta (na tiksliau didmeninės kuro kainos), ir nepinga taip greitai, kai pinga nafta (didmeninės kuro kainos). Šiaip tas pats yra visur, pradedant degtukais, baigiant automobiliais ar atlyginimais. Tik žmonėms tai nėra kartais taip akivaizdu, nes palyginimas nėra vienodas. Ir kodėl žmonėms rūpi tik kai Lenkijoje ar Latvijoje kuras patampa pigesnis keliais centais, bet nerūpi, kad 90% laiko Lietuvoje kuras pigesnis? Lietuvoje beje taikomos didžiausios nuolaidos su nuolaidų kortelėmis, nuo kainų švieslentėse. Ir šiaip juokinga, kaip lietuviai verkia dėl kuro kainų, bet kai auto perka, tai BMW ir kiti limuzino klasės automobiliai itin populiarūs
sub 2021-12-07 16:42
Manau, kad tos šalys, kuriose išgauna, tai ten kaina gana pastovi. Nzn tokių žmonių, kurie žiūri į kaimyninių valstybių kainas, aš dėl centų neverkiu, bmw nevairuoju, pinigų užsidirbu ir turiu pakankamai. Kodėl kiti lietuviai verkia, nzn, turbūt kad išleidžia paskutinius pinigus ant bmw, tada nelieka pinigų kurui. Bet čia ne mano problemos. Aš tik sakau, kad man keista, kad kai pakyla naftos kaina, degalai iškart pabrangsta, o kai atpinga nafta, tada degalai dar nepinga kokia savaitę. Suprantu kodėl taip vyskta, verslui taip naudinga, bet man keista vistiek. Dėl Lenkijos, gi važiuodavo visi pirkt maisto ten, niekad to nesupratau, kad gaišt laiką jog užsiprekint mėnesiui ir tada paskaičiuoji kiek kuro sunaudojai pirmyn/atgal ir gaunasi kaina kaip Lietuvoj maisto prekių. Tai manęs neklausk, čia logikos nepagaunu, nors pačio tėvai taip darydavo, bet niekad to nesupratau.
immortallt 2021-12-07 17:07
Visose šalyse, kur rinka laisva ir nereguliuojama ar nekontroliuojama valstybės, kainos juda panašiais principais ir panašiais uždelsimais. Yra niuansų, bet tik tiek. Lietuva čia ne išskirtinė, ir naftos/kuro sektorius neišskirtinis. O logika paprasta, kam tau skubėti parduoti degalus, kuriuos po savaitės galėsi parduoti brangiau. O kai jau užsipirkai, niekas nenori į minusą pardavinėti ir geriau jau pasispaus, iki tam tikros ribos. Agresyvia kainodara eiti commodity neina, nes užsilenksi greitai. Net jei turi biudžetą, apmažini konkurencijos, na dar tave už dempingą paduoda į teismą, ir žiū galų gale susimokėjus baudas, po kurio laiko pats užsilenki Arba patampi reguliuojamu, nes įgiji dominuojančią padėtį rinkoje.
bmk1245 2021-12-07 17:26
Idealiu atveju, visas tokias atliekas galima perdirbti. Bet realybė skiriasi nuo norų ir rožinių fantazijų Oops, per trejus metus situcija net pablogėjo. Gal su PV geriau? Nežinau, bet kirba įtarimas, kad realiai ir PV modulių perdirbimas panašaus lygio, kaip ir kitų e-atliekų.
Benediktas 2021-12-07 17:40
Palygink, kiek per kaminus tersalu iseina sukurti tai paciai energijai, kurenant anglis. Čia yra mažesnė blogybė.
Galonas 2021-12-07 19:26
O tu bent tą savo nuorodą skaitei ar tik antraštės užteko? Cherrypickinai vieną straipsnį kur apžvelgiama USA atsilikusių gamyklų elektros gamyba iš dujų ir anglies. Ką jau minėjau, imi sau patikusius faktus, juos apvolioji džiuvesėliuose ir bandai prakišt, kad dyzelis efektyvesnis. Nu jopapa, kur buvai kai leido straipsnius apie naudingumus, turbūt svajojai kaip klaidą egzamine radai, na tikiuosi bent nemiegojai ir matei Benedikto komentarą. Kaip ir su tuo faktu kur skleidi, kad dyzeliai mažiau kenksmingi: "Overall, diesel cars emit less hydrocarbons, carbon monoxide and lead pollution than petrol cars, but produce more noxious gases and significantly more particulates." Priminsiu, kad CO2 mum nekenksmingas, dėl švino aš visai galvojau, kad jo nebėra kure, tai nežinau kodėl jį čia mini, o didžiausias sviekatos žalotojas ir yra NOx ir kietosios dalelės, tai apie ką tu? Beje, visi palyginimai daromi su naujomis mašinomis, atitinkačias standartus. Žinom kokie standartai pas standartinį perekupą - priduot kataliką, išprogramuot dpf, užglūšint AdBlue. Žinom ir VW standartus. Dar priminsiu, kad vidutinis mašinų amžius 14 metų, kas yra tik Euro4 standartas, pridėjus, kad katalizatorius jau nebeveiksnus ir pas puse viskas užlgūšinta ir išpjauta, tai sėkmingai toliau save žalojam. Po 8 metų, kai vidutinis lietuvis važinės su euro6 dyzeliais, manai labai pasikeis žmonių mąstymas ir mes pradėsim keist katalizatorius, pilt Adblue nors pigiau užglūšint, nepjausim DPF filtrų, nors pigiau išpjaut nei išvalyt? Abejoju, sąmoningi greičiausiai po 8 metų ims EV ir hibridus.
poi 2021-12-08 02:16

AAA000 2021-12-08 22:08
siaip visas naftos perdirbimo ciklas is esmes ekologiskas. tarsa labai trumpalaike. net tie masiniai issiliejimai jurose - issivalo-suyra savaime per kelis metus. nafta yra biologines kilmes produktas. tarsa yra tik koncentracinio pobudzio. kai tuo tarpu visokios akumuliatorines baterijos - tarsa sunkiaisiais metalais ir sudetingais nebiologines kilmes junginiais - tukstantmeciams lieka... atomine pramone - isvis galesi poveiki rast net po milijonu metu. cia net mazi kiekiai labai didele zala. i gyvybes paveldejimo esme - DNR net sugeba ilist ir pakenkt. o tokie kaip tu kliedi kad cia visiska ekologija nafta ir visa pramone pastatyta ant jos to nesugeba net, sugeneruot tokia zala...
Benediktas 2021-12-08 22:13
Kokie metalai pavojingi ličio baterijose? Kobalto jau pradėjo nedėti.
sub 2021-12-09 08:46
Tikrai ekologiškas? Ar tik taip pagalvojai, ar iš tisų žinai? Bent įsivaizduoji kaip veikia naftos perdirbimas ir kokie būdai naudojami tam, kur dedamos po perdirbimo likusios atliekos ir pan.? Pasiskaityk linką: https://cfpub.epa.gov/ncer_abstracts/in ... leID/14522 ir dar kart ateik sakyti, kad tai iš esmės ekologiškas perdirbimo ciklas.
immortallt 2021-12-09 10:57
Labai paprastas dalykas, degalų ar naftos perpylimas iš vienos talpos į kitą - kiek sudeginama tam angliavandenilių garų? Ir nuo naftos gręžinio iki bako, kiek kartų perpilama? Bent 10 talpų pakeičia?