400 MW galios kelias: elektrą „iš nieko“ gamins gatvės ir plentai

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Anonymous 2008-11-30 11:11
Kuo daugiau duobių kelyje, tuo daugiau energijos bus pagaminama. Kuo minkštenės padangos tuo didesni vairuotojų nuostoliai,ir tu daugiau energijos už dyką... Valio galėsime kelių neremontuoti
Anonymous 2008-11-30 11:16
O čia tai mintis gera. Tokias padangas, kaip neseniai rašytame straipsnyje (korėtas, kur tikslas - neprašaunamumas). Tk korius daryti smulkesnius, t.y. tokio dydžio, kad tilptų pjezoelementas. Na dar reiktų visą tinklą tokį sujungti į visumą ir perduoti per kontaktus į mašiną. Bet vėl gi - mintis gera. Tikrai didėtų variklio efektyvumas. Kaip kas nors parašytų, ta elektra suktų ratus ir jau gaunam amžiną variklį . Na ne... bet iššvaistomą energija būtų panaudojama naudingai.
Anonymous 2008-11-30 13:18
Cia rase kad tokie dalykai nenaudingi nes automobilis sunaudotu daugiau energijos. Bet buvo pamirsta kad tai galima montuoti i saligatvius. Saligatviiais eidami mes tu nezimiu kelio nelygumu tikrai nepajustume ir abejoju ar labai pakistu musu ta sunaudojama energija einant saligatviu. Kitas dalykas, paimkim zvyrkely kuris yra duobetas ir nelygus ir paimkim tapati kele su imontuota technologija. Manau lyginant automobilio vaziavima duobetu zvyrkeliu ir tokiu plentu bei palygintume sunaudojama energija aiskiai matytume kad is plento butu svaistoma daug maziau nei zvyrkelio.
oGGis 2008-11-30 13:34
daugiau kuro nenaudos, nes vistiek masina vaziuos tuo paciu asfaltu, ir tas 1mm ir dabar yra suslegiamas, yra elektrine ar nera.
Anonymous 2008-11-30 13:57
ojei profesoriai kai kurie... jau tas vienas kitas mm pasispaudimo kelyje tikrai netures dideles itakos masinu kuro eikvojimui, kai tokie ju svoriai, tj net nepajaus ir neisnaudos to kuro daugiau. Kaip kazkas gerai pasake pvz su zvyrkeliu. O pjezo tai yra liux!
Anonymous 2008-12-22 17:23
Manau, kad anksciau ar veliau Lietuvoje atsiras mokamu keliu. Kaip zinome visus kelius reikia remontuoti. Kelio operatorius, atnaujindamas kelio danga gales prikisti tu generatoriu visoje atkarpoje taip pasididindamas pajamas sau. Paimkime paprasta pavyzdi - 10 Km atkarpa su generatoriais per 1val pagamina 5MW. Pardavus sia energija elektros tiekejams bent po 10ct/kW gautume 5000KW*10ct=500Lt/val=360.000 Lt/men. Ar blogas biznis? Visos savivaldybes verkia, kad vis truksta pinigu - iš EU fondų gauna paramą kelių renovacijai, taip pat yra numatyta parama atsinaujinantiems el energijos šaltiniams. Naudokites parama ir leiskite Lietuvai buti maziau priklausoma nuo rytu kaimyniu. P.S. Tikrai nemanau, kad instaliavus i kelia siuos generatorius padides kuro sanaudos. Jis juda bet kada, kai tik pravaziuoja automobilis. Tai nuostabus budas si judejima paversti nauda visiems.
Anonymous 2008-12-22 17:35
Lietuvoje kelių mokestis jau seniai : jis įskaitomas į kuro kainą.
elektrikas 2008-12-22 19:15
Pabandžiau paskaičiuoti kiek gaunasi sutaupyti energijos imant skirtingus skaičius apie automibilio efektyvumą, tai gaunasi, kad galima sutaupyti apie ne tračdalį energijos su tokiu keliu, gal ten "perlenkti" skaičiai, bet potencialo yra nemažai, net šeštadalis būtų labai daug, jeigu pavyktų "paimti" nebloginat paties automobilio naudingumo (pilnai įmanoma del "geriasnio" sukibimo, priklausomai nuo kelio su kuriuo lyginti).
Anonymous 2008-12-22 20:50
Benzininiai varikliai dreba ir sukelia triukšmą, gal jeigu padarytų tokį kelią drebėjimas būtų sugeriamas ir paverčiamas elektra ir mažesnis triukšmas būtų? Bet dar geriau būtų gaminti automobilius kuriuose įtaisyti magnetiniai varikliai kurie nenaudoja jokios energijos išskyrus tą, kuri reikalinga vienus magnetus prie kitų artinti, kad variklis pradėtų suktis ir tolinti, kad variklis stotų. Aš skaičiau, kad kažkokie supermagnetai per 100 metų praranda 1 procentą savo galios. Tik neaišku ar jie praranda tokį procentą, kai nedaro jokio darbo ar kai atlieka darbą. Tai tas pats, kas akomuliatorius, tik jis labai lėtai išsikrauna, bet užtai labai prangus lyg. Ramybės ir laimės!
Atejas 2008-12-22 22:11
Matau cia dauguma nusvaigo nezinodami elementaraus energijos tvermes desnio. Visiskai palaikau mindes, biski fiziko ir dar keliu nuomones, kad kuro sanaudos padides vaziuojant tokiu keliu. As pries. Taip pat tokiu saligatviu vaikscioti butu sunkiau nei yprastu. Paprastas pavyzdys (eksperimentas, kuri galesit atlikti grybaudami: Pabandykit kokius 5km nueiti gerai pramintu misko keliuku (kur pavirsius kietas) ir pabandykit 5km nueiti per minkstas samanas. Kada suvartosit daugiau energijos/greiciau pavargsit? Vienu atveju kojas aukstai kelt reikia darant zingsnius, o kitu tik vos vos. Neabejoju, kad ta kelio danga nebus ant tiek "klampi" kaip samanos, bet ideja manau supratote.
Anonymous 2008-12-27 15:05
cia tiems kurie mano , kad toks kelias pareikalautu papildomos energijos is automobilio.Irenkite tokias jegaines , tik nuokalnese ir nereikes gincytis.
Booster 2008-12-27 15:34
Vaje gal prarasime 0000000,1 energijos pravažiuodami tokiais keliais pasiimkime kastuvus, drėles ir pulkime lupti juos lauk iš gatvių? Ta mechaninė energija, kuri susidaro važiuojant mašinoms keliu yra išvaistoma, o kodėl jiems jos nepanaudojus elektrai generuoti? Galbūt panaudojus tokį būdą sutaupysime pinigų, nes reikės mažiau skirti lėšų miesto gatvių apšvietimui?
elektrikas 2008-12-27 16:09
Aš manau, kad žmonės sugebėję sukurti tuos pjezoelmentus supranta ir ementarius fizikos dėsnius, žinoma yra ir praktiškesnių idėjų kaip panaudoti kelius, pavyzdžiui įrengiant Saulės kolektorius arba fotoelementus http://www.autobloggreen.com/2007/09/18 ... ate-power/ , kolkas naudojamos tik šalikelės, bet įmanoma panudoti ir visą kelio plotą. Toks kelias turėtų ir kitų privalumų, nusivalytų pats nuo sniego, apsišviestų naktį.
Atejas 2008-12-27 19:14
Konkreciau. Apie kuria energija kalbi? Pagal tvermes desni - energija neisvaistoma. Jei energija sunaudoji nugaleti oro pasipriesinimu, trinciai ir t.t., tai vaziuodamas tokiu keliu papildomai jos sunaudosi dar ir gatviu elektros gamybai. Jei pasigilinsi i automobilio sandara, tai suprasi, kad didele dalis energijos nueina i aplinkos sildyma, del nedidelio vidaus degimo variklio naudingumo koeficiento. Variklio kaitimas - salutinis efektas. Vat jei ta karsti panaudot naudingai, vietoj to, kad kaitint ora lauke...
Smėlis 2008-12-27 20:13
atsiprašau, o norite pasakyti, akd paprasto kelio neveikia automobilio svoris ir jis nespaudžia kelio paviršiaus? mano galva ten niekas tų sąnaudų nepadidins. skirtumas tik tas, kad energija kuri nueina tiesiog į gruntą ar tą patį esfaltą bus surenkama ir naudingai panaudojama. prie ko čia tos padidėję kuro sąnaudos?
Anonymous 2008-12-27 20:36
Kuro sąnaudos nuo to labai nepadaugės. Kokiais 2-3% čia daug? O kiek gausim už tai elektros? Pigesnė elektra, mažesnės išlaidos, daugiau kurui gali išleist. Gal net pelninga.
Anonymous 2008-12-27 21:32
tiesą pasakius tai kelias taps labiau klampesniu nuo tų generatorių vistiek, o tai ir daugiau suvartojamo kuro mašinose bus, be to, jeigu jie naudoja pjezoelektrinius generatorius, kaip buvo parašyta ten, tai vilnius-kaunas magistrakė būtų brangesnė už atominės pastatymą, kurą jai, ir dar panaudoto kuro išlaikymą kartu sudėjus. nes pjezoelektrinėm savybėm (lenkiant sugeneruojama elektra, arba padabus elektrą palinksta) pasižymi tik gana retos medžiagos, kaip pvz, kvarco kristalas.
Hmz 2008-12-27 22:27
Antraštė vėlgi nesutinka su turiniu Straipsnyje sakoma: "Vilniaus – Kauno automagistralė taptų kelis šimtus megavatvalandžių „iš nieko“ gaminančia elektros jėgaine". Tai reiškia, kad vidutinė galia būtų 24 kartus mažesnė - t.y. apie 17 MW, o ne 400.
Atejas 2008-12-28 00:55
Paprasta kelia veikia automobilio svoris. Tarkim mase 1.5t, tai veiks ~15kN jega. Bet tokio pat dydzio jega kelias veiks ir automobili, antraip automobilis pakiltu nuo zemes arba sulystu i ja, jei automobilio svorio jega ir priesinga jega nebutu vienodos. Bet sitos jegos cia ne prie ko. Tarkim automobilis stovi neuzvestas. Jis vistiek veikia kelia ta pacia svorio jega, ir energijos neeikvoja. Tai kuri cia energija pagal tave "nueina i grunta" ? Visi manau sutiks su tuo, kad i kalna (kad ir nedideli) vaziuojant sunaudojama daugiau energijos, nei kad lygiu keliu (tarkim vejo nera Tai automobilio judejima tokiu "elektriniu keliu" galima prilyginti nuolatiniu vaziavimu i kalna. Ratas uzvaziavo ant ploksteles ir ja ispaude. Ispaustoji plokstele atsidure zemiau nei greta esanti, ant kurios tuoj netrukus uzvaziuos tas ratas. Taigi uzvaziuoti ratas tures ant auksciau esancios, o uzvaziaves vel atsidurs padetyje esancioje zemiau sekancios ploksteles. Vat tas nuolatinis vaziavimas i "zema kalna" ir atnesa papildomus nuostolius. Beje, pats sios technologijos isradejes ja vadina "parazitiniu energijos surinkimu": http://www.innowattech.co.il/technology.aspx Taip kad cia ne is jokio oro ta energija, o ir vairuotoju kisenes...
Booster 2008-12-28 01:52
Daugėjant elektrinių automobilių galėtu tokias gatves įdiegti ir leisti pasikrauti baterijas , o tada no problem