Jau 2023 m. pradės gaminti pirmąjį pasaulyje serijinį saulės elektromobilį: net 20 000 rezervacijų – kiek kainuoja, kokie parametrai (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

sigun 2022-09-05 21:18
Tarkim automobilis 4,5m ilgio ir 1,6m pločio. Net neskaičiuojant paviršių, kurių nepavyks padengti saulės elementais, gaunam MAX 7,2 kv.m. Viską padengus foto elementais gausim iki 1,5 kW pikinės galios. Dėl horizontalaus kampo max gamyba bus birželio 24-ą vidurdienį, kai pasieks gal iki 1,3 kW. Visu kitu metu bus mažiau. Per visą giedrą vasaros dieną pastačius saulėje galima tikėtis iki 9 kWh. Apsiniaukusią arba palikus šešėlyje ~1kWh. Vidurkis vasarą ~5kWh/d, t.y. 20-30km. Žiemą įkraus kokius 1-2 km. Hmmm... Aš nieko prieš, kad elektromobilis būtų suprojektuotas su kažkiek į stogą integruotų elementų įkrovos palaikymui, budinčios aparatūros niveliavimui, bet tikėtis važinėti vien iš saulės... Australijoj nebent?
immortallt 2022-09-06 07:34
Aš matau didesnę problemą, pvz. mieste parkuojuosi dažniausiai daugiaaukštėse aikštelėse, tai tektų ant stogo važiuoti krautis (jei antžeminė). Net jei paprasta aikštelė, parkuojiesi tarp pastatų, kurie meta šešėlius. Namo grįžus, pvz. projektavau kiemą efektyviai, šiaurinėje pusėje nė vieno lango, ten ir automobilio vieta su stogine. Net be stoginės, ten saulės beveik negauna. Tai kokia nauda iš tų saulės elementų? Čia nebent kokiame vienkiemyje gyveni.
Pumper 2022-09-06 08:11
20k idiotų, bet dar toli iki Cybertruck, nors ten tik 10 usd rezervuoti kainavo, tai pažaisti daug durnių galėjo.
donatasv 2022-09-06 08:27
Iš mano patirties elektromobilis ne visiems tinkamas daigtas. Vieni neturi kur kraut, kiti verkia garso nėra, 3 vieną kart per metus iki palangos važiuoja ir verkia, kad nedavažiuos nepasikrovus. Kiti kaip tu su benediktu rėki už žalią energetiką ir kokia ji perspektyvi, bet iš viso to rėkimo tik rėkimas ir lieka... Nes patys tikriausiai skaičiuot mokat ir suprantat, kad kaina, nuvažiuojamas atstumas, pasikrovimo greitis yra sunkūs faktoriai, kurie dar ilgai atgrasys.
immortallt 2022-09-06 08:38
Taip, tik rėkimas. Mano gyvenamojoje vietovėje prieš metus buvo 2 elektromobiliai, dabar jau per 20. Būtų manau daugiau, bet nebėra ko pirkti dėvėto, ne už naujo kainą.
donatasv 2022-09-06 09:03
Yra ką pirkt, naują eini užsisakai ir važiuojo. Bet kaip ir minėjau kaina nedžiugina. Pats tikriausiai uždirbi didesnį nei vidutinis atlyginimą, bet įsigyti elektromobilį neišeina, o ką kalbėt apie tuos kas uždirba vidutinį ir mažiau. Dar valstybės finansavimas eina ne ta linkme kur iš tiesų reikia. Realiai žvelgiant nuvažiavus 200km stot pasikraut 20 min nebėda, kad ir 50kw užtenka. Praitą mėnesį 3 kelionės buvo virš 250km į viena pusę. Tai didžiuosiuose miestuose viskas ok greito pakrovimo stotelių randi, mažiasniuose miestuose tik lėtas pakrovimas. Kas labai apsunkina kelionę ir verčia važiuoti ratais kvadratais, kad grįžtum namo. Infrastruktūra labai prasta lietuvoje. Kad būt ramu ir perdaug nereiktų sukt galvos dėl pasikrovimo kiekvienas miestelis turi turėti bent 50kw stotelę. Kol to nėra elektromobilis didelis nepatogumas važiuojant tolimesnias keliones. Jei kuro kolonėlės būtų tik didžiuosiuose miestuose ir verktumėt, užvažiavus į miestelį baką užsipildyt per 8/10 valandų neišeitis. Šneka, kad daro bet realiai...
immortallt 2022-09-06 09:18
Naują užsisakai, palauki 1-3 metus, ir važuoji. Uždirbu daugiau nei vidutinį atlyginimą, šeimoje turime tik vieną, ne tris automobilius, kaip vidutinė miesto šeima Lietuvoje, ir ne limuzino klasės, kad ir seną, o ekonominės klasės. Nesu tipinis vartotojas. Ir elektromobilio neperku čia ir dabar ne dėl to, kad neišgaliu, o dėl to, kad turiu kitų prioritetinių išlaidų. Taip, regionuose infrastruktūros trūkta. Kodėl jos trūksta? Nes iki šiol buvo 6-7% vidutinių stotelių užimtumas (mokamų). Tiek neužtenka susimokėti tk galios mokesčio. Infrastruktūra atsiras išaugus elektromobilių skaičiui, o man į rajonus važinėti toliau nei nuo namų pirmyn atgal praktiškai nereikia, kaip ir didžiajai daliai gyventojų. Baik ieškoti priežasčių, kodėl elektrombiliai neprigis. Prigis, tik jų dar pagamina mažai. Kaip ir išmanieji telefonai iš pradžių buvo pas mažai ką, dabar praktiškai pas visus. Taip ir elektromobiliai.
donatasv 2022-09-06 09:39
Aš neieškau priežasčių aš važiuoju tokiu taip kad nekliedėk. Sakau realią situaciją. Užsisakyt ir laukt 1/3 metus tai yra mitas. Užsisakiau ir laukiau 2.5 mėnesio. Nuims nemokamą krovimą infrastruktūra plėsis, bet ne mažuose miesteliuose. Mažuose miesteliuose verslas nenorės eit nes investicijos neatsipirks dar ilgai. Čia valstybės prioritetas turėtų būt. Dabartinė valdžios parama tik pinigų švaistymas. Jei važiuoji nedideliais atstumais nereik prie namo papildomo pakrovėjo pilnai išsiverti su 3kw kurį duoda gamintojas. Mieste galų gale prasukt ir pasikraut prie greito pakrovimo ir nebėda, svarbu kad būtų.
HardAxe 2022-09-06 09:40
kaip antras šeimos automobilis, tai elektromobilis daugumai idealus. Bet antrojo automobilio dažnas lietuvis neperka naujo ir prabangaus.
immortallt 2022-09-06 10:14
Kada tiek laukei, a? Dabar net VDV visko eilė metai ir ilgiau.
AudriusV 2022-09-06 10:17
Jei lyginant du naujus automobilius: vidaus degimo ir elektromobilį tos pačios klasės, tai per 10 metų, jei per metus nuvažiuojama apie 20 000 km, elektromibilis nesutapys nei 1 Euro. Realiai vidaus degimo variklių kainos nedidelės, kokybė puiki. Jei važinėjant 20 metų - elektromibilis tampa pigesne transporto priemone, bet vairuotojai dažniau bando keisti automoiblius kas 5-7 metus. Taigi per 5 metus - jūs tik permokat už elektromobilį. Jis ne tai kad neatsiperka - jis jums padaro nuostolį.
Xdmin 2022-09-06 10:34
Sito elektromobilio gera kaina ir nuvaziuojamas atstumas, praktiska kebulo forma. Isvaizdos tai jis neturi, bent man, VW Caddy net ir tas grazesnis, ir komforto viduje per daug nebus, bet uz tokia kaina ar galima daugiau tiketis? Dureles bus apdauzytos anksciau ar veliau, tai idomu kaip tai atsilieps saules elementams ant sonu. Bet pacias saules baterijas tai as vertinciau teigiamai, paskutinis aukstas daugiaaukstese aikstelese dazniausiai buna laisvas, pasikrauti kad ir 5kWh per diena sakyciau yra puiku, nes tai yra apie 20-30km kasdien, tai bent mano atveju Kaune puse dienos maltis tureciau kad virsyciau sita atstuma. Ziema jos naudos aisku daug neduos, bet gal uztektu akumuliatorio sildymui kad nuo salcio neissikraudinetu. Kokiam Teksase kur elektros tinklas nestabilus sitas daiktas dar ir gyvybe tau gali isgelbeti, sedi viduje vasara isijunges AC ir nebijosi kad baigsis kuras.
donatasv 2022-09-06 10:38
Name šildymas oras vanduo, viskas elektra, automobilis elektrinis. Pasistačiau saulės elektrinę, pagal mano skaičiavimus ir mano poreikius elektromobilis kainavo 30k jis po 7 metų man atsistos lygiai tiek pat pinigų kiek ir senas už 10k dyzelis. Jei dyzelis bus 1.5 euro ir daugiau. Nuvažiuodavau su dyzeliu 20k per metus, dabar su elektromobiliu 7.5k per du mėnesius, net neskaičiuoju, sėdu ir važiuoju nesukdamas galvos apie kainą. Neskaitant to, kad dyzelis bus be garantijų ir gedimai eis jau į minusą. Taip kad neburk iš kavos tirščių. Elektromobilis apsimoka tik dar 10 gal 15 metų su juom bus labai nepatogu. Apie furų infrastruktūra galit aplanai pamoršt 20++ metų į priekį. P.S. To immortal: Čia norėčiau pridėti, jei imi mašina su bendru paketu, be kažkokių ypatingų pribumbasų. Bent jau žiūrėtos dacia ir nissan terminai elektromobiliams buvo 2.5 mėn. Automobilių nebuvo salone ir net nebuvo pradėti gamint. Muitinimas truko gal 3 savaites. Visa kita pagamint ir atvešt.
immortallt 2022-09-06 14:01
Benzino sąnaudos 100 km jei 7 litrai, tai panašaus elekotromobilio bus kokie 17 kWh, su kuro kaina 1,4€/litrą ir 0,12ct/kWh (scenarijuje, kad kaina grįžta į normą ir esi be saulės elementų), per metus sutaupai 1500€. Nevertinant parkingo lengvatų, pigesnės eksploatacijos, galimybės susidėti saulės elementus ir t.t. Imant pigiausius elektrinės variantą ir benzininės didžiausias skirtumas bus 9k€. Atimk subsidiją, bus tik 4k€. Ir staiga atsiperka per 3 metus, o pardavimo kaina išlieka didesnė. Beje, BMW ir panašūs limuzino klasės automobiliai vs ekonominės klasės automobilius dar labiau niekada neatsiperka Ir nedaryk prognozės apie ateitį remiantis dabartine situacija. Dabar elektromobilių paklausą palaiko tik tai, kad jų paklausa kartais viršija pasiūlą. DonatasV, nu šitų automobilių gyvenime nebūčiau žiūrėjęs.
donatasv 2022-09-06 14:44
Su dacia sutinku išbėdos tiktai, bet nissanu kolkas nesiskundžiu ir net trūkumų pagal mano poreikius nematau (neskaitant krovimo stotelių, bet čia jau ne mašinos problema). Nebent pas tave lietuviškas mentalitetas reik 20 metų senumo limuzino už 3k ir į remontus kišt idiotiškus pinigus. Šeip važiuot yra daug smagiau nei su vdv, pakankamai minkšta niekas nebarška garso izoliacijos užtenka. Kaip ateityje bus matysiu, ką parodys nusidėvėjimas. Vdv mašina ant kiemo stovi numesta ir nieks jau nenori su ja važiuot. Nebent priekaba reikia kabintis tai buvau pora kart uzvediąs... Jei žiūrėti kuri mašina tenkintų pilnai vietoje vdv išvis praeina noras turėt mašina nes kaina šoka 2x. Tada jau tikrai gali važiuot su vdv ir net nesukt galvos. Elektromobilis kaip buvo nišinis produktas taip jis ir yra dabar, lyginant su vdv. Nes labai daug niuansų turi atitikt, kad šeimoje galėtai persėsti į elektromobilį ir nesukt galvos. Lietuviui su vidutiniu atlyginimu tai yra neiperkamas daigtas, arba su nudeveta batarke, kas niekados nepakeis nudeveto vdv.
donatasv 2022-09-06 16:52
Ai ir dar vienas dalykas tokiems kaip immortal kurie laukia dėvėtų elektromobilių. Aš ir galėjau nupirkt dėvėtą teslą ir važiuot. Bet nepirkau ir tam yra viena svari priežastis. Baterija dėvisi ne tik chemiškai pažiūrėjus į SOH matau gyva ir perku. Be viso šito dar yra ir mechaniniai pažeidimai. Pažeistas korpusas = drėgmė baterijoje, pažeisti alsuokliai, sukietėjus izoliacija ir t.t. to patikrint gali ir nepavykt. Taisymas gali atsieit brangiau nei mašina. Didelio bumo dėvėtų elektromobilių nebus atsikas žmonės greit. Supratę koks išties tai yra šūdas jei neperki naujos.
immortallt 2022-09-06 16:58
Elektromobiliu privažinėjęs ne vieną šimtą kilometrų, ir tiktų net fiat500 ar UP (į darbą ir namo važinėtis), ir jau buvau pradėjęs rinktis, bet viską iššlavė ir jų naudotų kainos išaugo dvigubai. Todėl bet kokio automobilio pirkimą (šiaip jei kažkas neprispaus sekantis tik elektrinis), atidėjau, kol kainos normalizuosis. Šeimoje vienintelis ekonominės klasės automobilis kuris pirktas iš salono prieš daugiau nei dešimtmetį ir prižiūrėtas. Apart to, kad rūdys jį pribaigs ir pavarų dėžė yra nesusipratimas. O imčiau naują, ir pajamos de facto leidžia, bet de jure, nepatinka mano pajamų forma jiems, todėl negaunu nė cento. Naują automobilį iš grynųjų tikrai neplanuoju pirkti. Vadinti nišiniu, kai tenkina turbūt kokius 90% nuvažiuojamų kilometrų visos populiacijos - sudėtinga. Taip, koks yra šūdas... Tuo tarpu pažįstami realiai dirba tiek su tais akumuliatoriais, tiek ir su jų krovimu. T.y. ne pardavinėja įrangą, o patys ją kuria ir gamina. Bet taip, jie nieko neišmano ir tu geriau žinai
donatasv 2022-09-06 17:52
Nereik būt dideliu profesoriu, kad pridėt 2 prie 2. Lietuvos parkas 15 metų mašinos +/- 5 metai. Vdv mašiną 10 metų, kad ir 20 tu rasi gyvam stovyje ir tai priklausys kiek prižiūrėta. Baterijos kokį poveikį turi nuo karščio? Kokį poveikį turi nuo šalčio? Mokslininke papasakok. Kas bus jei paliksi stovėti metams garaže? Vdv neeksplotuosi variklis nedegraduos, baterija degraduos ir smarkiau nei eksplotuojama. Šnekutis kaip aaa sako buhalteris.... Atsiversk skelbimus rask 10 metu elektrinę mašiną kurią norėtai pirkt, dauguma be batareikų... Ateitis bus panaši, gal degradacija mažesnė dėl vedinimo ir šildymo. Bet tiek kiek vdv neištems net ir prie geriausių inžinierių... Lietuvoje vdv 10 metu dar tik įpusėjo gyvenimas batareikinio nu galim sakyt ritasi į pabaigą...
immortallt 2022-09-07 07:35
Metams garaže palikus VDV nieko neatsitiks? Nu va kaimynai paskolinti norėjo mašiną, kai maniškei pavarų dėžė subyrėjo. Pusę metų nevažiavo su ja, tai servisiuke tris dienas tvarkė, kol vėl pradėjo važiuoti. Jei elektromobilį paliksi metams prijungtą prie tinklo - nieko nebus. Patikrinti paprastai galėsi - pravažiuoji didesnį atstumą ir matai kaip akumuliatorius naudojasi. Geresni elektromobiliai turi akumuliatorių log'us, kur matysi kiekvieną iškrovimą ir įkrovimą. Šnekutis jau čia tu. Aiškini, kaip akumuliatoriai, kurie jau dabar realiomis sąlygomis laiko ir po 600k km, ir dar tinkami eksploatuoti, kad jau visi numirę, visi skendę, ir t.t. Aš tiesiog pasitikiu žmonėmis, kurie dirba šį darbą kasdien ir į techninius niuansus per daug nelendu. Kodėl tik be batarkių? Nes viską išgraibsto, dar kol atvažiuoja į Lietuvą.
donatasv 2022-09-07 08:42
Tavo draugai kažkoki supermenai suga išlenkt realybę? Visur ir visiem stovinti batareika degraduoja greičiau bet tik pas tave famtaziju pasaulyje ji laikosi gerai, nu čia netiriu ką pridurt. Pats tikriausiai turi šildomą garaža kaip ir čia mes visi susėdę. Visos problemos ką turi vdv išskyrus variklį, greičių dėžę ir dar kelis komponentus turi ir elektra varomi. Mažomis injekcijomis taisant ir keičiant tepalus, filtrus laiku gali nuvažiuoti ir 1kk km atlaikys ir 100 metų. Elektromobilį gali pradėt skaičiuot kaip tinkamą jei per metus nuvažiuoji 20k km. 60kwh batareika žiemą nuvažiuosi 300km po 20/30% degradacijos kiek 200? Kuom toliau tuom mažiau tų km bus. Kaip ir minėjau ligos aštrėja su amžium ir labai smarkiai. Nes profilaktikos batareikose niekas neatlieka. Kiek domėjausi teslomis senesnėse tai pasemta batareika labai dažna problema dėl korpuso pažeidimo, arba per vožtuvus kurie turėjo išleist išilusį orą bet pastrigo ir prileido vandens. Batareikos keitimas nuo 8k ir į viršų kiek norinčių bus keist 10 metų ir senesnei mašinai? Elektromobilių fiziškai negali likt tiek kiek vdv dėl batareikos kainos. Taip kad gali laukt bumo ir taupyt savo yarį nes ilgai lauksi geros kainos su gera batareika ir nežine kiek dar važiuosi sulaukęs...