„Toyota“ automobiliuose masiškai plinta „žuvies pelekai“ – kas tai yra? (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2023-02-21 12:02
Wortex generators arba turbuliatoriai veikia iš tikrűjų, bet ne tos parodijos kokios yra ant tojotos. Veikimas gana paprastas prieš (laminarinio) srauto nutrūkimą/atplyšimą (kas aerodinamikoj yra labai blogai, o aviacijoj katastrofiškai blogai) nuo paviršiaus, jei turbuliatoriai sudėti prieš, pabrėžiu būtinai prieš, o ne taip kaip padrė tojota tose vietose kur srautas jau atitrūkes, sudaromi boundary layer aukščio išilginiai sūkuriai, ty aptekėjimas samoningai verčiamas iš laminarinio į turbulentinį prieš transition tašką (iš laminarinio į turbulentinį pereinamoji zona) tam kad visas bendras srautas nenutrūktu nuo betkokio aptekamo kūno. Ir tai skirta ne vairavimo patirčiai gerinti, o mažinti oro pasipriešinimą ir gerinti ekonomiškumą didesniais greičiais, lėktuvams taip pat atitilontoli stall ir padidinti saugumą. Kad ir kaip keistai atrodytu, bet turbulentinis aptekėjimas nors ir yra su didesniu pasipriešinimu, bet turbulentinis srautas turi plonesnį boundady layer ir geriau prikimba prie paviršių, kartu prikibina ir visa likusį srautą esantį toliau, nes didesnis srauto greitis, o tai neleidżia srautui atitrūkti nuo paviršiū palei Bernulio dėsnius. Analogija kaip ir laivyboj kuo daugiau darai bangų, tuo labaiu švaistai energiją. Tojotos šitie šudukai yra mados reikalas, tikri turbuliatoriai yra gana agresyvūs plokšti trikampiai pakreipti kampu į srautą, tam kad reliai sukurtu sūkurius. Ir dar vienas dalykas ne visuose aerodinaminėse formose ypač jei jos ir taip tobulos jie veikia teigiamai, prie tam tikrų Re skaičių jie gali kenkti. Na tojotos bent jau nekenkia, nes jie net neveikia, bet ir nepadeda, kiti labiau kenkia nei padeda nes yra neteisingos formos ir dedami nevietoj. Turėtu būti kažkas tokio. https://i.pinimg.com/564x/a7/f2/c9/a7f2 ... 7477a1.jpg https://www.boldmethod.com/learn-to-fly ... enerators/
arachnotoaster 2023-02-21 12:14
Iš kur žinai, kad srautas nutrūkęs - tikrai vėjo tunelyje su inžinieriais nestovėjai ir nežiūrėjai.
mindaugas.vaitiekūnas 2023-02-21 12:30
Nes inžinieriai vadovaujasi skaičias, o ne "pastebimais pagerėjimais". Aš kai auto nusiplaunu, man pastebimai maloniau jis važiuoja, net variklis gražiau dirba. Jau nekalbu, kad salone švariau pasidaro, nors ploviau tik išorę
bahuriux 2023-02-21 13:43
Palei tave kiekvieną plytos formos daiktą reikia varyti į aerodinaminį tunelį, kad suprasti kad aptekėjimas ir pasipriešinimas bus tragiškas, kad srautas iškarto atsiskirs? Beja neplautas auto apkibes purvais ryja mažiau kuro dėl tų pačių priežasčių. https://www.youtube.com/watch?v=VUiGhyHC-1A Jei ką aš daug skraidančių modelių tipų projektuoju su virtualiu aerodinaminiu tuneliu palei M.Drella xfoil kodą kuris skaitomas geriausias šito tipo, nemokamoj programoje xflr5 ten yra modeliuojamas 3d aptekėjimas ne tik 2d. Ir man užtenka supratimo kada ir kokiais atvejais naudoti turbuliatorius, o kada ne. Rekomenduoju ir jums keletą dešimtmečių tuo domėtis kasdien. Btw inžinieriai statė titaniką, o nojus buvo savamokslis ir pastatė geldą, jei toks pžmogus egzistavo iš vis. Sekantį kartą turėtumėte pajusti pablogėjimą išvažiave iš plovyklos.
kestutisz 2023-02-21 14:23
Gal šiuo atveju visi teisūs? :) nuo „Toyota Tacoma“ iki „Toyota Sienna“ - tai čia ir yra važinėjančiom plytom skirta, t.y. išvis ne apie aerodinamikos gerinimą, o kaip tik didesnį pasipriešinimą gale, kad šoninio vėjo gūsis neapverstų.
bahuriux 2023-02-21 14:31
Tai kad toyotos atveju tik dekoracijos uždėtos. Prikibes purvas efektyviau sujauktu laminarinį aptekėjimą nei tie aptakūs spuogiukai pastatyti palei srautą. O jei tikslas.atplėšti srautą kaip sakai tai nieko nereikia daryti galima dar labiau sugadinti kėbulo formą su stačiais kampais. Tarp kitko kai aptekamas profilis yra super efektyvus pvz įvairūs laminariniai sklandytuvo sparno profiliai, tai kiekvienas ištiškes vabaliukas ar vandens lašelis prikibes prie sparno priekio gali sugadinti iki 30% aerodinaminę kokybę nes padidėja pasipriešinimas nes srautas tampa turbulentiniu per anksti.