Kodėl vasarą nerekomenduojama važinėti su žieminėmis padangomis?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

bahuriux 2023-03-10 18:44
Teisybe rašo, bet esmė tokia, ne dėl minkšto mišinio tieisogine prasme žieminės padangos turi blogesnį sukibimą, bet dėl to specifinio smulkaus suraižymo, dėl ko stabdant/greitėjant, ar ant posūkių tos juostelės vartosi nuo apkrovų ir nuo gumos minkštuno ir taip dar labiau sumažinamas kontakto plotas. Žiema kai ledas ir sniegas tas veikia teigiamai, o vasarą neigiamai ir ypač ant šlapio asfalto, beto kaip jau rašė vasarą mikšta guma tampa dar minkštesnė. Vasarinės high performace padangos (kalbu ne apie tuos nesusipratimus su V eglute suraižymais, o apie normalias vasarines padangas) yra su didesniais segmentais ir mažiau suraižytos, net ir būdamos minkšto mišinio nesusiduria su tokiom nesamonėm.
laukinis_lt 2023-03-11 08:47
Straipsnis ir esmės kaip ir teisingas, tik vienas smulkutis pastebėjimas, leisiantis geriau suprasti straipsnį: Nepaisant to, kad žieminių padangų guma yra minkštesnė, reikia suprasti, kaip gaminama skirtingo kietumo guma. O kietumui įtakos turi 2 veiksniai: sieros kiekis gumoje ir temperatūrinio išlaikymo laikas. Iš čia gauname svarbią išvadą: vasarą, dėl didesnės temperatūros guma po truputį, bet neišvengiamai kietėja. Todėl teoriškai, jei žieminę padangą kelias vasaras laikyti ant saulės, tai jos po kelių metų pagal gumos kietumą taptų vasarinėmis. Bent jau aš, kai žieminės padangos protektorius dėl gylio nebetinka žiemai, bet dar tinka vasarai, paskutinę vasarą jas nuvažinėju būtent vasarą. O kadangi jos būna kelių metų senumo, tai pagal kietumą jau jos tikrai nebebūna žieminėmis, nors negaliu teigti, kad jos tampa vasarinėmis.
Webbus 2023-03-11 13:13
O, čia apie mane rašo. Na pakomentuosiu savo logiką. Dirbu Vilniuje, iš namų, su mašina per metus nuvažiuoju 5-10k km max. Automobilis senas kibiriukas, nežinau, gal 1-1,5k ir gaučiau už jį pardavęs (jei kas pirktų). Tiek man jo ir reikia 1 kartą per 1-2 savaites, neverta man investuot į kažką geresnio tam, kad kieme rūdytų. Padangų nekeičiu, važinėju su žieminėmis visus metus. Naujas padangas perku kas kokius 3-4 metus (na imkim kas 3), imu vienas pigiausių žieminių, 50-60 EUR/vnt. Nu viso kokie 250 EUR gaunasi visas padangas susipirkt + permontuot. Kas 3 metus. Jeigu aš keičiu padangas į vasarines, tai man reikia +250 EUR investuoti į pačias padangas. Taip pat rudenį/pavasarį keisti padangas, 40 EUR vienas keitimas, 80 EUR per metus. Per 3 metus aš vien už padangų kaitaliojimą sumokėsiu 240 EUR. Čia neskaičiuojant pačių padangų vertės. Tai kaitaliodamas aš sutaupysiu tiek, kad man žieminių padangų užteks 1 papildomam sezonui? Mano atveju finansinės logikos keisti padangas nėra. Visai kas kita tiems, kas daug ir toli važinėja. Taip, žinau, kad sukibimas prastesnis ir viską ten. Bet mano atveju nei aš daug važinėju, nei lakstau smarkiai ar ten kokius posūkius išiminėju. At this point, man turbūt būtų pigiau neturėt savo mašinos, o reikalui esant kokį CityBee pasiimt. Bet brač su tais CityBee niekad nežinau ar rasiu laisva +-10min spinduliu nuo namų.
bahuriux 2023-03-11 15:58
Tai visasezoninės tada geriausia tavo atveju.