Ar augant elektromobilių skaičiui Lietuvoje infrastruktūra išlaiko pagreitį?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

donatasv 2023-12-01 12:12
Skuba tiesiog statyti... Dabar mažiasniuose miestuose eilės. Kas būtų jei turėtume 20% elektra varomų? Pristatys lėto krovimo stotelių ir galės žiūrėti kaip jos stovi. Apsisukimams didinti reikia greito pakrovimo ir daug daugiau nei dabar. Hemarojaus nieks nenori...
immortallt 2023-12-01 12:39
Taip iš niekur nieko, tiesiog iš oro, per naktį materializuotųsi 20% transporto elektrinio, t.y. 260 tūkst. automobilių kažkur? Yra trijų grupių stotelės iš esmės, ir jų reikia skirtingų, priklausomai nuo vietos/paskirties. Magistraliniuose keliuose reikia greito krovimo stotelių, >100 kW, pageidautina jau pradėti dėti >250 kW. Prie traukos centrų, kur žmonės įprastai praleidžia valandą užtenka vidutinės galios, 40-100 kW, priklausomai nuo ten praleidžiamo laiko. Prie darbo, namų ir pan., kur automobilis stovi ilgai, užtenka ir mažos galios, nuo ~2 iki 22 kW. 2 kW iš bėdos, apšvietimo stulpuose montuojant, kur jungsi vos ne kiekvieną vakarą, kad tai ką įprastą darbo dieną išvažinėjai pasipildyti. 8 kW galios stotelės užtenka absoliučiai daugumai, kad per naktį įkrauti tai ką naudosi savaitę. Tai realiai kas penktam automobiliui daugiabučio kieme jei turi 8 kW ir dar antrą tiek turi 2 kW - visiems realiai užtenka, jei nesigviešia ir nestato krautis į 8 kW, nors pas tave akumas 90% pilnas. Kadangi taip darys, tai realiai geriausia, kad krovimo stotelės tarpusavyje pačios paskirstytų krovimo galią ten, kur maksimaliai ją galima išnaudoti. Kuo mažesnė galia, tuo pigiau pildyti akumuliatorių, kuo didesnė galia - tuo brangiau, stipriai. Mažos galios krovimo vietų reikės daugiausia. Joms didžiausią kainos dalį sudaro gerbūvio atstatymas. Didelės galios krovimo stotelėms didžiausią kainos dalį sudaro įvadas ir galios mokestis.
HardAxe 2023-12-01 13:33
gal prasideda ten visokie niuansai. Pas mane name 3x20 saugikliai, tai pakrovėjas 3x16A=11kw. bet pvz ponas leaf`as valgo tik vieną AC fazę jei gerai suprantu, iki max 7kw? Tai mano atveju būtų 16*230= 3.6kw? Pilnai pakrauti su 7kw užtrunka 11.5h, tai man būtų dvigubai? Parą laiko? Čia rimtai tokia nesąmonė, ar aš kažką praleidau?
immortallt 2023-12-01 15:32
O kodėl saugikliai po 16A? Bet jei 3,6 kW ant vieno laido, tai taip, nepaimsi galios, bet pagal skaičius nedvigubės. Pas mane įvadas berods 14 kW oficialiai, bet ant vienos fazės pajungiu ir daugiau nei 5 kW vienu metu. Saugiklių amperų netikrinau atskirai, problemų tiesiog nekilo. 7kW jei visada imtų max galią pakrautum per 11h 77 kWh, o kiek Leaf'o baterijos talpa? 40kWh? Tai realiai su 3,6 kW krovimo galia pailgėtų ne tiek ir daug, reikia žiūrėti kokios krovimo uodegos.
donatasv 2023-12-01 16:58
Paprastas pasaulis... ant kiekvieno kampo po stotelę. Butuose gyvenantys mašinos neturi kur statyt normaliai, o čia dar stotelių prikišim... jau toks tas ruskio paveldas. Užkišk greitom stotelėm poreikį pirma, o tada jau galima apie lėtas galvot. Prikiši lėto ir kas iš to? Per pusantrų metų nei kart nesinaudojau. Mokamos iki tiek nepatogios pastrigo ir fsio atgal nepasijungs. Lakstysi tobulam pasaulį prižiūrėt ar parvažiuosi iki namų. Vakar prie greitos stotelės atvažiavau viskas užimta laukiau 20min žiūriu atsijungė tesla šalia. Pasijungiau savo krautis. Už 10 min atbėga teslos vairuotojas rankom skėsčioja rėke atjungiai tu čia mane vos ne gaidžiu vadint. Pasiunčiau į visas puses. Pradėjo aiškint langus išdaužysiu jei per kameras matysiu, kad atjungei... pasižiūrėjo ir bambėdamas išvažiavo toks tas gyvenimas kai nėra pakankamai greito krovimo stotelių. Vasarą dar nieko, žiemą bėda. Tobulam immortall pasaulį elektra rojus
donatasv 2023-12-01 17:12
Greičiau ignitis statytų stoteles ir leistų krautis iš savo sukauptos elektros, va čia būtų didelis pliusas.
Kyborg 2023-12-01 23:38
O kas kaltas, kad neturi kur statytis? Ar ne patys gyventojai? Koks pas daugumą požiūris? "Butą nusipirksiu, o su parkavimu kaip nors, papildomų kellių/keliolikos tūkstančių nemokėsiu". Daugumoje projektų butai išparduodami, o parkingo vietų lieka. Statytojai nėra suinteresuoti statyt nelikvidų NT. Kol patys pirkėjai turintys auto nepradės pirk butų tik su parkingo vieta, tol ši problema ir liks. Galėtų priimt įstatymą, kad perkantys būtą, bet neįsigyjantys parkavimo vietos, jie ir jų šeimos nariai neturi teisės turėt auto 10m. Parkavimo problema naujuose projektuose momentaliai išsispręstų.
sigun 2023-12-02 21:33
Niekas nesiruošia atiminėti kiemo. Protingas būdas įrenginėti stoteles palei gatvę, kurios šiaip ar taip jau tapo stovėjimo vietomis ir krautis EV lėtu krovimu nuo apšvietimo. Lėto krovimo stotelės yra ir pigios ir infrastruktūros bent kol kas pakaks, ypač jei žibinai jau pakeisti į LED. Deja šis projektas kažko apmirė. Gal kas girdėjot dėl ko?
immortallt 2023-12-04 08:19
Neapmirė, juda Vilniuje. Pradėti gamybą kiek sunkesnis reikalas ir administraciniai dalykai. Kiemus sutvarkyti reikėtų pradedant nuo to, kad parkavimas visoje savivaldybėse žemėje turi būti apmokestintas. Ir ne centais. Už mėnesį automobiliui mažiausiai 20€, jei pirmas. Šiaip turėtų būti arčiau 50€, o senamiestyje ir 150€. Tada įvyks pirmas dalykas, daugiabučių savininkai susitvarkys žemės dokumentus ir už savo kiemą prisiims atsakomybę sau. Tada reikia renovaciją plėsti ne tik į daugiabučių sienų apšiltinimą (kai statybų kainos normalizuosis), bet ir infrastruktūros aplink sutvarkymą, t.y. laidų išvedžiojimą stotelėms, įvado galios didinimą, matyt ir akumuliatoriaus įrengimą.
donatasv 2023-12-04 09:22
Japonai padarė papraščiau. Turėt automobilį ne taip patrauklu nei važiuot viešuoju transportu. Ilgina važiavimą nuosavu auto (greičio ribojimai etc...), mokestis už automobilį judantį mieste. Viešasis transportas juda laiku ir greitai, pasirinkimas metro, autobusas t.t. kas pas mus? Viskas daroma priešingai. Žiūrima kaip pagerint sąlygas auto turėtojams, o viešasis transportas nuleidžiamas į antrą planą. Kol viskas bus daroma priešingai tol ir teks statyti stoteles ant kiekvieno kampo. Nors realiai amerikos pavyzdžio užtektų pilnai. 10/20 greito pakrovimo stotelės vienoje aikštelėje, kelios mieste ir visiems ramu. Tie kas nori lėto krovimo įsirengia patys.
HardAxe 2023-12-04 10:10
https://easee.com/world/home-charging/ pas mane tokia. Kaip suprantu čia tik graži rozetė, galinti savo galią sumažinti? Ar ji moka konvertuoti? Kažkaip per maža tokiem darbam atrodo? Saugikliai ant stotelės dedasi vienu numeriu mažesni už įvado saugiklius, tai sumoj išeina 3x20A -> 3x16A
immortallt 2023-12-04 12:28
donatasv, visiškai pritariu, kad būtina stiprinti viešąjį transportą suteikiant jam prioritetą mieste. Tada mikromobilumui, ir tada asmeninių automobilių patogumu rūpintis. Vilniuje po truputį pradeda atsirasti šio prioriteto užuomazgos. Kai prieš gerus 15 metų atvažiavau į Vilnių, dviračių takai buvo tik papaišytos linijos ant šaligatvio su apšvietimo stulpais viduryje, šiukšlių konteineriais ir bordiūrais 15-20 cm aukščio ar plytelėmis sustūmusios nuo judėjimo 45 laipsnių kampu (na ir nelaimingi laiptai, kur prireikė, kad kas užsimuštų). Dabar jau gan daug dviračių takų, kai įrenginėjamas iš esmės naujas kelias, įrengiamas ir normalus dviračių takas, pėsčiųjų takai. Autobusams gan daug autobusų juostų įrengta ir planas kiek girdžiu yra dar daugiau jų įrengti ir vis dažniau kalbama apie pirmenybės suteikimą prie šviesoforų. Faktas tik vienas, viešasis ir mikromobilumas juda per lėtai, o asmeniniam transportui suteikiama per daug lengvatų ir net netiesioginių subsidijų. Bet kas dėl krovimo stotelių, tai visiškai, tai nesuplak visko į vieną bliūdą. Greito krovimo stotelėse krautis visada bus brangiau nei lėto krovimo. Reikia tiek vieno, tiek kito. Greito krovimo stotelės reikalingos kai važiuoji per dieną didelius atstumus, t.y. kelionėse tolimose, o ne mieste malantis. Mieste malantis, kai vakare grįžti namo, >95% elektromobilių per akis lėto krovimo stotelės. Kodėl per akis ir esant galimybei rinktųsi lėtą krovimą? Nes sumokėsi už pakrovimo 3-5 ar net 10 kartų mažiau, o lyginant namie lėto krovimo kai esi gaminantis vartotojas ir greitą krovimą, tai net >10 kartų. Pats esu tas, kuris į darbą važinėju automobiliu dabar jau, bet man atstumas 15 km, o darbe moku už parkavimo vietą. Prie namų - privačiame sklype parkavimas. Autobusai važiuoja, bet su persėdimu kai nėra kamščių gaunasi valanda, kai automobiliu mažiau 20 minučių. Ir man finansiškai apsimoka asmeniniu automobiliu važiuoti, nes laiko sutaupau ženkliai daugiau. Atkarpą dviračio tako nutiesė link manęs, žada ~3 metų bėgyje nutiesti dviračių taką nuo centro iki manęs. Kai tai padarys, svarstau grįžti ant važinėjimo į darbą dviračiu. Dabar važinėti savižudybė, per intensyvus automobilių ir sunkiojo transporto eismas, jei nori dar gyventi.
immortallt 2023-12-04 12:36
Oi, tikrai ne tiek įsigilinęs į stoteles, kad pasakyti. Pats kai reikės stotelės, pažįstamo paprašysiu, jis įdiegs savo pritaikytą pagal tuometinę situaciją stotelę. Jei pas tave automatai po 16A, tada norint daugiau galios dėti reikėtų trifazį, bet krovimo stotelė brangiau kainuos. Ir ką turi omeny konvertuoti?
HardAxe 2023-12-04 13:48
Tai būtent tame ir problema. Pas mane trifazis, stotelė trifazė. Leaf`as valgo tik vieną fazę AC krovime? Tai mano 11kw stotelę su leaf veiktų tik 3.6kw? Ar ten tos miniatiurinės stotelės duoda DC?
donatasv 2023-12-04 15:03
Tai kad tas lėtas krovimas dabar skiriasi 10ct 35/45 man rodos daugelyje igničio stotelių nėr čia jau tokio stebuklo. Jei norėsi pigiai statykis pats arba kainuos brangiai bet kokiu atveju. Su greitu pakrovimu per kwh kiekį tą kainą gali sumažyti greit.
donatasv 2023-12-04 17:38
Jei nori rimtai plėtoti elektromobilius reikia žiūrėti į tai ką padarė muskas. Amerikoje pridiegė aikšteles su greito pakrovimo stotelėmis. Kas leido pasiekti bumą, o ne lėtų krūvą kas bus neefektyvu.
assa 2023-12-04 19:10
aš nesu tiek įsigilinęs į elektromobilių kūrimo peripetijas, bet kodėl prasidėjus visam šitam reikalui, niekas nebandė kurti keičiamų baterijų, ir keityklų tinklą, kas 30-40km? Nes matau vien tik privalumus, kaip: 1.nereikia stotelių (namie, prie maximos ir tt), nereikia gaišti laiko kraunant , nebeapsiriboji kažkokiu range, kiek gali nuvažiuoti per vieną kartą. 2.paprasčiau į vieną tašką atvesti rimtą kabelį, kuris galėtų krauti kad ir kelis šimtus baterijų vienu metu 3 galėtų batareikas krauti naktį (kai elektros perteklius), būtų galima krauti lėtai, ir ne iki 100% (tausoti baterijas) 4.Vakarų pasaulis galėtų kurą gamintis patys, nereiktų šerti diktatorių (tuo pačiu ir vertybinė pazicija būtų griežtesnė). 5.auto būtų pigesnis(turbūt?), nes turbūt užtektų batareikų iki 50kwh įsivaizduoju viska taip: atvažiavai su 25% baterijos, užvažiavai ant duobės, pakeitė tau robotukas baterijas su 80%, susimokėjai už skirtumą, ir važiuoji toliau. Tiesiog ES ir JAV standartą nustatyti baterijos tereikia, kad visi modeliai vieną batareiką naudotų
donatasv 2023-12-04 19:39
Kinų brandas NIO kuria auto ir tinklą su keičiamomis baterijomis. Norvegijoje jau paleista ir veikia.