„Tai revoliucija.“ Lietuva nori pakartoti Norvegijos sėkmę

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

gytis13 2024-04-09 18:01
Reikia būti turtingiems tada bus galima ir apie tokią ateitį svajoti, o mums dar ilgai teks skursti su senais VDV
kestutisz 2024-04-09 19:06
"Tai aiškiai parodo, kad šalies gyventojai yra labai susidomėję šia aplinkai draugiška transporto alternatyva" - ne, tai aiškiai rodo, kad idiotiški VDV mokesčiai yra ženkliai per dideli. Jokios čia sėkmės vartotojui.
sigun 2024-04-09 19:52
Jei šeimoje ne vienas automobilis, nebūtina pirkti nuvažiuojančio 300 km ir daugiau. O turintys nedideles baterijas, tinkančias miestui, nėra TOKIE brangūs. Saviškiu Leaf esu labai patenkintas, o po paramos man jis kainavo mažiau nei tų pačių metų VDV. Tik reikia pasidomėti ką perki, kad nenusipirktum bėdos.
immortallt 2024-04-10 07:48
Antraštė tai net nelabai susijusi su straipsniu. EV kainos gan sparčiai mažėja ir artėja prie VDV kainų visose kategorijose. Lietuvoje dauguma automobilių perkami dėvėti. Stipriai. 7-10 metų. Neatsirito dar didelė banga dėvėtų elektromobilių. Tada dėvėtas elektromobilis kainuos tiek pat ar pigiau nei VDV, o ir eksploatacija bus pigesnė. Įpirkimo klausimo neliks. Ir šiaip, juokingi man žmonės, kurie aiškina, kad per metus nuvažiuoja 30k km, bet neįperka elektromobilio. 30k km per metus reiškia ~260€/mėn. tik ant kuro. Model Y išsimokėtinai įmoka per mėnesį 385€ po paramos. Pradinį įnašą dengia parama. Taip, 125€/mėn. reikia pridėti iš nuosavų, bet tai reiškia, kad nereikės nieko remontuoti, kas man vidurkis gaunasi vis tiek kažkur 70€/mėn., tai skirtumas tik 55€. Skirtumas tarp seno, automobilio, kuris pirktas iš grynų arba išsimokėtas, palyginus su nauju. Model Y, nes kainą mintinai prisimenu.
gytis13 2024-04-10 20:28
Aš va su kolega darbe vis draugiškai pasiginčiju, jis važinėja naujais aš senais automobiliais. Taip vienas kito neperšnekam, liekam prie savo, plusai minusai. Man rudenį senas dyzelis rimtai sugedo, tokio gedimo dar nebuvo, tai sumokėjau du mėnesinius automobilio lizingus už remontą. Nuo tada negenda iki šiol, tai išeina kad man pliusas nes nemoku nieko. O draugas lizingą moka kas mėnesį nors naujas automobilis negenda. Tai kuriam pigiau išeina?
HardAxe 2024-04-11 09:53
pigiau važinėti dviračiu. nėra juoda/balta. Apart krovinių vežimo automobilį laikom tam, kad taupytų mūsų laiką. Kiek svarbus/brangus tau laikas skirtas automobilio remontui, kiek svarbu turėti važiuojantį automobilį visą laiką? Aš galiu sau leisti neturėti transporto 2 savaites, dangus nenukris. UAB Statybininkas ir Ko per vieną dieną praras lizingo įmoką, nenuvažiavęs pas klientą.
immortallt 2024-04-11 10:52
Katalizatorius ir DPF tvarkingi? Variklis aušinimo skysčio/tepalų neleidžia? Jei draugo lizingo įmoką skaičiuoji, reikėtų į skaičiavimus įtraukti ir kiek už automobilį pats sumokėjai. Mes, kai šeimoje turime vieną automobilį, o gyvename miesto pakraštyje, tai sudėtinga ir brangu, kai reikia palikti remontuoti ilgiau nei geram pusdieniui. O ir šiaip problemų sukelia, nes darbo metu sudėtinga atrasti laiko.
HardAxe 2024-04-11 14:17
man mokykla/darželis - pėstute, į darbą gali autobusas nuvežti arba tiesiog iš namų dirbu jei kataklizmos. Mašina užsilenkus rimčiau nebuvo, bet visoks sniegas, vėjas, kiti malonumai...
X-log 2024-04-11 22:30
O elektra nemokamai ar cia kaip? Plius devetas/senas auto turi savu privalumu - negaila, nereik sukti galvos del visokiu smulkiu ibrezimu/ilenkimu, gali gyvent be kasko.
immortallt 2024-04-12 07:33
O kodėl jau su senu auto gali nesukti, o su nauju, jau suki dėl smulkių įbrėžimų ir įlenkimų? Kasko yra pasirinkimas, jei perki ne lizingu. Anksčiau ir civilinės atsakomybės draudimas buvo pasirinkimas, kurį mano tėvai visada ėmė, kai tik atsirado. Elektra, palyginus su kuru, eina beveik nemokamai, na arba dabar investuoji ~2k€ į neribotą kurą nemokamai - saulės elektrinę. Už tiek kuro nusipirkęs važinėsi metus. Elektromobiliais - 30-40 metų. (nu reikės inverterį 1-2x pakeisti).
HardAxe 2024-04-12 09:26
nusipirkus naują - 10-15 metų gali būti ramus, kad nereikės pinigų naujam. Jei jau taip skaičiuojam. Kai perki seną, kas 3-5 metus tenka keisti į naują-seną. Naujas gali būti ir dyzelis, nebutinai ev. Aišku su tais dyzeliais/benzinais paskutiniu metu tiek euroX technologijų pridėta, kad senesnis modelis gal net patikimesnis bus labai ilgoj perspektyvoj, jei tikrai gerai išlaikytą rasi.
X-log 2024-04-15 16:57
Ta saules elektrine reik turet kur ir ant ko statyt (jeigu neziurim parku, kur savi niuancai), tad dar reik turet kur EV krauti ir vis tiek mokesi jeigu kellione ilgesne. Plius norint nuvaziuot 30k per metus ir krautis tik nuo saules reiktu ~9kW jagaiens, parodyk is kur uz 2k galima tokios galios nusipirkti? Neziurim kas yra pasirinkimas, kas ne, tavo siulomas variantas buvo lizinginis, ir tai dar 10+k bus ispirkimas lizingo pabaigoj. Kasko bus privalomas, jeigu neturi kur papigiai krautis, tai uz "kura" dar paliksi apie 200eur/men.
Simplicity 2024-04-15 19:54
Šeimoje turim vieną automobilį. Krosoveris zyzelis už 7k eurų. Kitas irgi turbūt bus vdv, nes 7 metų senumo pogarantiniai EV biški baido kainomis ir galimomis išlaidomis "naujai senai" baterijai. Kiek teko matyti vaizdelių, tai celėmis keisti gana problematiška, nes viskas dervoje (ir dar nežinai, gal po kelių mėnesių kokia kita celė pareis), o visa donorinė baterija apie 5k eurų.
gytis13 2024-04-15 23:07
Šiandien man žoliapjovė atrodo užsilenkė galutinai, atitarnavo 19metų kažkada pirkta nauja nepigi. Vėl pirksiu naują, geresnės firmos ir benzininę, apie elektrinę net negalvoju. Jei automobilis kainuotų kiek žoliapjovė, ir tą aišku pirkčiau naują.
donatasv 2024-04-15 23:34
Kada prastovos dėl gedimų bus neišeitis tada pradėsi galvot apie naują. Bet naują ir elektromobilį jei rinktis tik iš išskaičiavimo tai nu yra labai daug kabliukų. Kad atpirktum kuro sanaudas vs elektra ir didesnė kaina už elektromobilį turi nuvažiuot atitinkamą atstumą per metus. Vėl gi tas atstumas nėra labai jau paprastas skaičius kaip vo 30k nuvažiuoji ir jau tu atpirksi per 5 metus jei turi saulės elektrinę. Viskas priklauso kokiais atstumais važiuoji. Jei nori daug atstumo vienu įkrovimu jau turi žiūrėti 60/80kwh bateriją. Kas vėl gi augina kainą ir labai daug. Maža baterija pigesnė mašina bet važiuosi toliau krausi brangiai stotelėse. Panašu bus į dyzelio kainą 100km. Pirksi didele baterija vėl gi reikės dar didesnio atstumo, kad atpirktum. Taip kad vertint turi savo važiuojamą atstumą, kainą, kurą, draudimą, saulės elektrinę ir t.t. kitaip sakant viską. Kai viską sudėsi į krūvą tada pradėk skaičiuot ar elektra varomas hemarojus vertas dėmesio. Nes ateis žiema šals daugiau, kraus lėčiau, nuvažiuos mažiau, o jei perki mašiną už 50/60k eurų hemarojaus nesinori. Kur elektromobilis švyti visu savo grožiu tai yra jo priežiūra. Dėl gedimų, tepalų, diržų keitimo, mažiau judančių detalių ir t.t. Šioje vietoje tikrai mažiau vargo. Visa kita didelis klaustukas.
immortallt 2024-04-16 08:53
30k km - tai šiaip užtenka 6 kW saulės elektrinės. Aš pravažiuoju mažiau, man per akis būtų 4 kW saulės elektrinė. Dabar turiu 10 kW, bet neturiu šilumos siurblį. Pritrūksta ~1 MWh per metus. Turint šilumos siurblį - elektros atliks elektromobiliui. Dar namo stogą turiu neišnaudotą, bet žmona labai nenori ant namo stogo saulės elektrinės. Viešai krautis tai matau skaičiuoji visada greitame krovime, nu brangiausiai įmanomai. Tai dyzeliną kodėl ne Neste už 3€/l skaičiuoji? Donatasv, kai kam jau dabar atsiperka, o hemorojaus absoliučiai jokio nemato. Priešingai, hemorojų mato su benzininiu/dyzeliniu. O kai vertini perspektyvą, kad ir 3 metų, kažkodėl laikaisi pozicijos, kad niekas nesikeičs. O keičiasi greitai. Tesla model Y 460km vs 600 km range kainų skirtumas 3k€, t.y. ~48k€. Nesenai dar buvo arti 60k€. Sakai per ateinančius 2-3 metus nepasikeis elektromobilių kaina, kai panašu pasiūla pradėjo pasivyti paklausą? Tokiais tempais po 3-5 metų VDV kainuos brangiau nei elektromobilis. Nebent kokie ekonominės klasės VDV dar pigesni išliks.
donatasv 2024-04-16 11:03
Tai jei skaičiuosi lėtą krovimą kaip dabar tu teigi tai hemarojų turėsi dar didesnį. Lėtu krausi prie namų, greitas visada bus kelionėse ir šioje vietoje nebus kitaip. Kaina kurią aš skaičiuoju apie 40ct kwh kuri yra priimtina dabar. Kada galėsi sau leist auto už 48k? Visi kiti pažadai atpigint pareina iš mažesnės baterijos. Įpirkt Elektrinę auto su normaliu atstumu retas kuris gali sau leist Lietuvoje, o mūsų šalis netgi labai smarkiai pagal pajamas pasistūmė vakarų link. Kuo toliau nuo vakarų tuo šroto daugiau. Kantrūs dyzeliai iki jų nuvažiuodavo, o kaip bus su baterijomis pamatysim. Kita vieta kur gamintojai gali atpigint tai baterijos temperatūros palaikymo sistema. Čia vėl gi savi niuansai.
immortallt 2024-04-16 13:06
Lėtu krausi prie namų, prie ofiso/darbo. Pusiau lėtu - prie prekybos centrų. Na iš esmės ten, kur susidaro kokie 90-95% nuvažiuojamų kilometrų daugumai (remiantis JAV transporto duomenimis, nes ES tokių detalių nėra pavykę rasti, tad realiai gali būti net daugiau). Na mano įmoka už mokesčių įsiskolinimą kartais didesnė nei būtų už auto už 48k€ su PVM minus kuro sąnaudos. Tai kai mokesčių skolas padengsiu (teko perskirstyti finansus neitin racionaliai), nematau problemos įpirkti Retas kuris sau gali leisti Lietuvoje? Tų retų jau dabar 10k+, "early adopters", ne todėl, kad neišgali. Jei būtų retas, Lietuvoje neturėtume 3 Porsche salonų. Čia priežastis bus kaip kad kodėl Lietuvoje tiek dyzelių pritempta? Nes neva dyzelis pigiau. Bet kažkodėl nežiūri, kad dyzelį nusipirkti yra brangiau, ir jo eksploatacija, kad palaikyti tvarkingą, yra brangesnė nei benzino. Čia jau nekalbant, kad dyzelį turėtum pirkti, jei tarp užvedimų nuvažiuoji bent 25 km kaskart, o ne po 3 km ar mažiau bei nuvažiuoti per metus bent kokius 20-30k km, kai vidutinis nuvažiuojamas atstumas Lietuvoje bus 12-14k km. Akumuliatoriai dar nebaigė patys pigti. Tiek technologiškai chemiją piginant, tiek konstrukciją (įskaitant aušinimą, kuris susijęs su chemija), o ant viršaus dar masto ekonomija. Na dar nepamirštant, tiesiog gamintojų maržos susitraukimo, kai paklausa pilnai patenkinama. Hemorojus krauti namie? Tu gal sėdi mašinoje ir lauki, kol pasikraus? Namo įvadas jau dabar yra 14 kW. Pajungi 11 kW krovimą, net 80 kWh akumuliatorius bus pasikrovęs kol pavalgysi vakarienę, išmiegosi 6 valandas, nusiprausi ir susiruoši į kur reikia. Ir nereikės gaišti laiko stojant kolonėlėje. Daugiabučių kiemai ir bus sutvarkyti savu laiku. Tiksliau, turėtų savininkams patiems rūpėti jų kiemai, bet aišku niekam nerūpi, todėl turi rūpėti kažkodėl savivaldybei. Senai būčiau įkalęs už kiemų priežiūrą komercinį įkainį su 2x koeficientu.
donatasv 2024-04-16 13:24
Namie kraut, darbe kraut kur tavo kelionės telpa į vieną baterijos įkrovimą nebėda. Čia mano mintis yra visai kita apie keliones kurios netelpa į vieno pakrovimo rėžes. Man tokių kelionių apie 8k gal iki 10k km per metus iš 30k nuvažiuojamų. Niekad kelionėse nesinaudojau lėtu krovimu ir niekad nesinaudosiu. Kaip ir sakiau, jei skaičiuoji atsipirkimą, o ne kaip hipsteris su kaseku dantysi dedi viską, o ne tik tas dalis kurios patinka.
immortallt 2024-04-16 14:52
O kas sakė, kad reikia naudotis kelionėse lėtu krovimu? Tiek kad kažkodėl kelionės, kur neužtenka akumuliatoriaus talpos vidutinių elektromobilių, tik tarp EV skeptikų paplitusios. O vat kai žiūri statistinius duomenis, tai tokie sudaro mažiau 5%. Tai ir vertink tada, kad tavo specifiniais poreikiais, kurie atspindi <5% populiacijos, elektromobiliai sukelia nepatogumų ilgesnėse kelionėse, KOL trūksta infrastruktūros. Nu ir kaina eksploatacijos didesnė, nei kraunant lėtai, bet ne 100% krovimo patampa greitai.