Kodėl niekada neverta laukti, kol bake liks mažiau nei ketvirtis degalų?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

01 2015-08-31 14:43
Aritmetika labai paprasta. Mano dyzelinio automobilio bako talpa yra 53 litrai. Visad pripildau pilna baka vos užsižiebia lemputė. Vidutiniškai rodo kad pripila 43-47 litrus. Principe kiek kartu esu pyles iš karto užsidegus lempelei tai iki pilno bako ~ 45 litrai. Kiek bus iš 53 atėmus 45 - 8 litrai. Su šiuo automobiliu jau važinėju šeštus metus - vidutinės kuro sąnaudos nesikeičia - 6,4-6,7 l/100km. Taigi, jei užsidegus lempelei bake dar lieka apie 8 litrus - galiu drasiai dar nuvažiuot apie 100 km mieste, o užmiesty dar daugiau. Esu taip ir padaręs eksperimento vardan, lempelei užsidegus iš karto už Vilniaus iki Utenos nuvažiavau be problemų. O ir kompas beveik ta patį rodė. Tiesiog jei tau rūpi tai paimi ir pasiskaičiuoji ir žinai kiek su savo automobiliu dar gali nuvažiuoti. Aišku jei už vairo blondinai - tai tada tikrai geriau jau pusei bako ipusėjus pilt iki pilno:) Vienintelis teisingas argumentas kodėl taip geriau nedaryt - t.y. stengtis kad visad butu bent 1/4 bako - yra žiema ir jei šalčiai. Tada taip, nes dyzelis klampėja, gali but sunkiau užsivest. Bet jei pili Statoije o ne iš kontrabandininko furos, kur apskritai biesas žino kas ten yra - ir ši problema beveik neegzistuoja.
trapecijus 2015-08-31 14:49
Nu šitą jau reikia pataisyt.
SaMaras 2015-08-31 14:53
Dėl likučių bake.. na gal tos drumzlės ir ant dugno, bet atsimenu kai jaunuolis važinėjausi su DELTA tai rezervas buvo dvigubas kranelis kuris įprastai siurbia ~2cm nuo dugno, o pritrūkus degalų persuki kranelį ir siurbia nuo pačio dugno, o kas automobilyje trukdo iš karto siurbti drumzles? Taigi pabaigus dyzeliuką kenčia ne purkštukai (arba aš kažko nežinau) o siurblys ir starteris su akumu kenčia..
SaMaras 2015-08-31 14:55
nežinau dėl ko tamsta noriu taisyt, bet man užkliuvo tik tai kad trūksta priešašo "benzininiui varikliui" nes naujo dyzelio laiusvom apsukom iki tiek nbet neįspausi..
Tas_pac 2015-08-31 15:04
Kuro padavimo sistemoje yra ne vienas filtras kuris apsaugo nuo drumzlių. Purkštukus ir pompas gadina neaiškios priemaišos pačiam kure, ne drumzlės.
SaMaras 2015-08-31 15:07
Siurblį gadina ne nešvarus kuras o kuro nebuvimas (dyzelis yra riebus ir tuo pačiu veikia kaip tepalas, pabaigus kurą siurbys dirba "ant tuščio" ir tada kenčia siurblio mandžetai)
Jomajo 2015-08-31 15:30
Nepamirškite, kad variklio užvedimas sunaudoja tiek degalų, kiek jų išeikvojama per minutę varikliui veikiant 2 500 aps./min. intensyvumu. Prasau paaiskinkite kodel nauji automobiliai vos tik sustoja iskart uzgesta, kad neeikvoti degalu, o tik spustelejus gaza - vel uzsiveda. Matyt durniai inzinieriai neskaite sito egzperto straisniu....
Nerkus 2015-08-31 15:58
Čia norėjo pasakyti, kad užvedant šaltą variklį. Kai variklis šiltas, tai visi zondai duoda informaciją, kad jie šilti ir kopas kuro padavimą skaičiuoja kaip šiltam varikliui, o ne kaip šaltam.
ISG 2015-08-31 16:16
Jomajo, tai ne inzinieriai sugalvojo, o susikti zalieji. Toks yra europos reikalavimas, kad naujos masinos turi uzgest vos sustoja, o ne del ekonomijos vaikymasis is gamintoju puses. Gamintojai to tikrai nedarytu, nes tai yra mirtis tiek starteriams, tiek akumuliatoriams, tiek smagraciams. O ziurint giliau dar ir daugiau komponentu kencia, pvz alkuninio veleno guoliai, cilindru ziedai. Nes kiekviena karta uzvedant masina pirma sekunde tos dalys labai devisi del nespejusio susidaryti tinkamo alyvos slegio. Viska pasverus, is technines puses tai yra IDIJOTISKAS sprendimas. Tai daroma vien del ekologijos. Po keliu metu butu idomu paziureti kiek tie varikliai to tom stop go sistemom temps. Sakyciau dvigubai maziau nei iprasti varikliai. Tureciau tokia masina, kuo greiciau jungciau si "privaluma" lauk! O del tu drumzliu tai saugo filtrai. Pvz pas mane masinoj (ir visose kitose kur esu ardes ir mates savo akim) yra maziausiai 3 barjerai kur sulaikomos ir smulkiausios siuksles, purkstukai kemsasi nuo priedu kure, nuo susiradanciu "kalkiu". Cia drumzles ne prie ko. Kitas dalykas: NIEKADA bakas nesiurbs tu drumzliu, cia yra mitas. Gal sis mitas susidare is tu laiku ir vietu kaip kaimai, kai keliai nebuvo asfaltuoti, visur buvo daug dulkiu, smelio, ir tt. Ekstremaliomis salygomis per daug metu gal ir gali kazkas susikaupti bake, bet normaliomis dabartinemis salygomis - NE. Realiai tu drumzliu yra ZIAURIAI mazai. Ju yra tikrai maziau nei jus isivaizduojat... Kuro siurblys ims kokius 2 cm nuo dugno (masinose siurblus visada kura siurbia i virsu), vistiek bake visada bus nemazai skysto benzino su tais drumzliais. Kad mieste sustot del tuscio bako, reikia dar pasistengt, degaliniu ant kiekvieno kampo... laabai daznai vazineju pat galo, dar nesu sustojes...
Wolfy 2015-08-31 16:23
Priartėju prie vieno ketvirtadalio ir pilu iki pusės bako, ir vėl važinėju, kokius du mėnesius. Aišku, benziną naudoju tik užkurti mašinai, o važiuoju ant dujų, kurias išvažinėju iki pat dugno.
Justraz 2015-08-31 17:32
Tik klausimas o ar pas tave kuro siurblys atjungtas vaziuojant ant duju? Is patirties zinau, kad dujininkai megsta atjungt, atseit taupo siurbli, bet esme yra tame kad paskui perkaista purkstukai, nesvarbu kad jie nepurskia, bet jei benzas cirkuliuoja padeda ausint. Yra teke jau pasikeist butent del sios priezasties. Nusipirkus naujesne masina, duju net nebegalvoju det... atrodo 58 centai/l kaina, bet po keliu metu remontams daugiau isleidi nei kuro sutaupai...
sielinas 2015-08-31 17:49
Kai tik užsidega iki pirmos arba antros degalinės (jei tik žinau, kad čia pigiau)
w00xer 2015-08-31 18:40
Justraz, o kokioj masinoj piurkstukai perkaito? As asmeniskai is savo ir artimo zmoniu rato per minimum 10 metu vaziavimo vien dujom dar negirdejau, kad kam reiktu benzino purkstukus keisti del perkaitimo. Pats jau vairuoju trecia masina su dujom ir nesusiduriau su nei vienu mitu, sklandanciu apie vaziavima ant duju Kaip vienas duju irangu meistras man pasake, tai tokie meistriukai, kaip Justraz minejo, padeda zmonem duju irangu daugiau nesideti
ISG 2015-08-31 19:21
Jeigu normalus meistrai, tai padaro rele, kad kai veikia dujos, pirkstukam butu nutraukta elektra, todel jie neveikia ir neperkaista. Jeigu tu nepadaro, tai nesveiki meistrai....
zaliaakis 2015-08-31 21:54
Pas paprastų įpurškimu jokie purkštukai neperskaista. Tik būna kad atjungus siurblį blokuoja kompas variklį ir gęsta. Tai nevisiems eina ji atjungti... Svarbu kad bake būtų detalų min ketvirtadalis ir kuro siurblys laikys ilgai. Toliau viskas kaip įprasta ir tiek
HDi 2015-08-31 21:58
Starteris tikrai nėra labiausia besidėvinti dalis o ir nėra brangi. Alkūninis velenas neturi guolių. Smagračiui tokie užkūrimai juokas palyginus su didele apkrova prie žemų sūkių. Žiedai tepami taškymo būdu arba purkštukais, padengiant cilindrų sieneles tepalu - ne po slėgiu, Susidarusi tepalo plėvė niekur nedingsta net ir užgesinus variklį, tiek alkūninio indėkluose, tiek ir cilindruose. (užtenka nuimti galvą net ir labai senai užkurtam varikliui ir pačiūpyti pirštais cilindro sieneles), o ir slėgis, kad ir mažas bet atsiranda iškart vos pasisukus starteriui, tad dėvėjimasis čia labai minimalus jei išvis yra. Tad labiausiai kenčia akumas ir starteris, kurie nėra brangūs elementai.
kestutisz 2015-09-01 00:29
Kas gi su dujom vežiosis tiek benzino? Jo reikia tik tiek, kad iki degalinės užtektų ;) Jei vežiotųsi daugiau tai niekas ir nebūtų girdėjęs apie jokius siurblio atjungėjus. Tiesa ne visada jį atjungti ir galima, bent jau anksčiau buvo (dabar nežinau) kažkoks prietaras apie vožtuvų tepimą, kad reikia ar tai truputį visgi ir benzino įpurkšti, ar tai atskirą "lašelinę" statyti...
bahuriux 2015-09-01 09:56
Mitai ir anekdotai, apie tuos vožtuvų, cilindro sienelių tepimus. Priminkit man kas tepa (ir vėsina) išmetimo vožtuvą, kai pro ji teka ~1mach greičiu iki 900-1400C ikaitusios dujos? Pasufleruosiu. Vožtuvo pakraščio kur liečiasi niekas netepa, o kreipiančiają ir vožtuvo kotą tepa tas mizernas kiekis variklinio tepalo kuris prasisunkia per vožtuvo gumelę. Aušinasi per ta pačia kreipiančiają per vožtuvo kotą ir per sąlyti su kraštais, kai uždarytas. Stūmoklių viršutinę dalį aušina iš apačios purškiamas srovele tepalas, jei variklis tobulesnis ir forsuotas. Dujos jei jos 4 kartos žinoma, niekaip nekenkia varikliams, priešingai ilgina tarnavimo laiką, nes neužteršia tepalo suodžiais (pas mane po 8kkm dar šiek tiek permatomas tepalas būna), nenuplauna tepalo nuo cilindrų sienelių, kas buna benzo atveju. Saugo variklį nuo detonacijos, nes dega lėčiau nei benzas, stūmokliai negauna smūgio VMT, bet vietoj to degimo procesas labiau ištestas. Vienoj knygoj apie kurą ir tepalus skaičiau, kad vienas variklio užvedimas tiek pat sudilina variklį, kaip įprastai nuvažiuoti 300 km trasoj. Start sop sistema blogis, beto dar skaičiau, kad miestuose, tas start stop mašinas tenka nutempti del iškrautų akumų ir gedimų, iš visų nutempiamų mašinų ju būna pusė. Karšto variklio užvedimas/gesinimas apsimoka kuro ekonomijos atžvilgiu, net jei ir stovėti reikia tik kokia 10-15s, bet dėl tarnavimo laiko, nebent jei stovėti teks 5+ minutes. Dar patarimas važiuojantiems su LPG, į benzo baką pilkit tik 95 benzą, venkit 98 nes jis greitai nusistovi į etanolį ir benza jau pačios degalinės rezervuare + jis dar turi daug oktaninį skaičių didinančių priedų kurie tik dar labiau blogina situacija, nes 98 mažiau perka ir rečiau užpildo rezervuara nauju. Nu nebent gamintojas draudžia mažesnį negu 98, tada teks, bet tada nepilkit 98 mažuose miesteliuose kur jo poreikis vos ne nulinis. Buvau užsirovęs Šilutėj ant statoilo 98 benzo vos užvesti ėjo variklį. Kitas dalykas pasistenkit 95 benzą papildyti kas 1-2 savaites nerečiau, nereikia daug, bet reguliariai, tik palaikyti pastoviai 1/5-1/4 bako. Nes vėl taspats tai neleis susisluoksniuoti atskirai metanoliui ir benzui bake ir nespes išgaruoti lakios medžiagos ir preidai gerinantys garavimą, kurie palengvina šalto variklio paleidimą, nes skystoj fazej benzas net nedaga. Mažiau rudys kuro vamzdynai ir mažiau kentės kuro siurblys, jei važinėsit su sviežiu 95 benzu, vietoj seno. Naujesnių auto visada benzo siurblys dirba, o purkštukai atjungti turi būti 4 kartos LPG įrangai, jau vien tam. kad sklandžiai be variklio trukčiojimų pakeisti kuro rūšį. Dra yra toks dalykas bet šiais laikais 4 kartos įrangai nebeaktualus, tai isigudrina vairuotuojai vesti ir važiuoti ant dujų ir benzo net nejungia išvis tada tiesiog be benzo uždžiuna ir užstringa. purkštukai. Vienas meistras kuris man dėjo dujas į pirmą mano auto sakė 'kartą paragavęs (LPG) negali sustoti' ir jis buvo labai teisus. Jau trečia mašiną baigiu nuvažinėti su dujom, nei vienai iš ju nebuvo problemų su varikliu, per 100-200kkm variklio kompresija nukrito tik 0-0,5 bar ribose nuo 15 iki 14,5 ir kitas variklis nuo 16,5 iki 16bar. Tiesa dar pamiršau paminėti kad važineju gazas dugnas, apsukos ties redlainu, jei ką PS. Keičiu alyva kas 10kkm, nežiurint į tai ka sako gamintojas.
ISG 2015-09-01 13:29
HDi, tu esi durniukas jeigu sneki tokias nesamones. ALKUNINIS VELENAS NETURI GUOLIU. Tai kame jus sukasi? Jis sukasi alkuninio veleno guoliuose. Jie yra tepami per kanalus kurie yra paciame alkuniniame velene. Kaip ir svaistikliniai guoliai. Kai gesini varikli, slegio nelieka, tepalas isbega is kanalu. Kai uzvedineji masina slegis atsistato ne iskart. Kazkuria sekundes dali viskas sukasi be slegio, ty su labai mazu tepimu. Mane stebina kaip zmogus gali buti ant tiek durnas ir rasyti ko neismano. Tavo tie "ideklai" ir yra guoliai, tik kazkokiu kaimisku lietuvisku pavadinimu. Tai aisku, kad tepalas neisdziuna, bet kai nera slegio, metalas trinasi i metala, aisku trinasi lengvai, nes yra kazkiek tepalo,kuris mazina trinti. O kai slegis atsiranda, tai METALAS ISVIS NEKONTAKTUOJA, NES tarp veleno ir guolio (IDEKLO) susidaro nepertraukiama tepalo pleve. Viskas butu +- pofik, bet mes kalbam apie tai, kad vietoj to, kad uzvestum masina 2 kartus i diena (pvz i darba ir is darbo), tu ta darysi 20 kartu, nes vaziuosi kamsciuose kur gesinsi ir uzvedinasi ta varikli kas 5 minutes. Del smagracio - droziasi dantukai kurie kontaktuoja su starteriu... Pats starteris nera brangus, bet pabandyk ji pats pakeist naujoj masinoj, kur po kapotu rankos neikisi. O vat uz darba paliksi kruva pinigu. Tikrai daugiau nei sutaupysi gesindamas masina kas karta...
biggie 2015-09-01 15:59
dažnai netenka sutikti karučių su start/stop, bet esam turėję 2 VW starterius ir su start/stop buvo toks rimtesnis, didesnis, sunkesnis, turbūt kad geriau aušintųsi ir duotų geresnį pasukimo momentą. O šilto variklio gesinimas ir užkūrimas neturėtų kelt problemų varikliui, tepalo visur yra, jis šiltas, turintis geriausias tepimo savybes ir variklio amžiaus neturėtų trumpinti. Va visokios bėdos paleidimo elektronikoj tai gali kelti problemų. O dėl LPG sistemų, tai bendra rekomendacija yra nepalikt mažiau kaip 1/5 bako, nes varikliui dirbant su LPG, benzo siurblys dirba visvien, ir jam būtina aušintis. Visokiais užkūrimais ant dujų išvis nepatariu eksperimentuot, nes purkštukams gali paduot skystų dujų, ir išnešiosit kolikus (dabartinėse mašinose jie plasmasiniai). O šiaip jei tinkamai sureguliuotas mišinys, variklis dirbs ilgai, net tepalą dujininkai gali keist kiek rečiau (apie 15000 km). Dujų minusas - sumažėjusi bagažinės talpa (arba atsarginio rato nebuvimas), ir kiek dažniau prakiūrantis glušiakas (dujos išskiria itin daug vandens garų, jose yra sieros priemaišų, susidaro agresyvi terpė ir ėda skyles). Dyzelistams irgi blogai palikti paskutinius lašus kuro, nes žiemą kaupiasi kondensatas, jis kietėja, parafinuojasi ir gali užkišti sistemą. Tai gana dažnas ir labai nemalonus gedimas lietuviams žiemą.