Perkamiausi naudoti automobiliai Lietuvoje, už kuriuos reikės mokėti taršos mokestį  (3)

Automobilių taršos mokestis įgauna tikrąją formą ir pagreitį. Numatoma, kad jis įsigalios nuo 2020 metų sausio 1 dienos. Manoma, kad automobilių taršos mokestis svyruos nuo 36 iki 1400 eurų ir bus sumokamas kas kartą registruojant automobilį po 2020-ųjų sausio 1 d. Tautiečiai jau sukruto: verda diskusijos, kam ir kiek teks mokėti. Pasidomėjome, kokių markių ir kokio amžiaus naudoti automobiliai Lietuvoje perkami dažniausiai ir kiek gi jų savininkams teks atseikėti eurų registracijos metu.

Automobilių skelbimo portalo autoplius.lt duomenimis, pirmąjį 2019 metų ketvirtį perkamiausi naudoti automobiliai Lietuvoje buvo šie: „Volkswagen Passat“, „Volkswagen Golf“, „Opel Zafira“, „Volkswagen Touran“, „Audi A6“, 3-ios ir 5-os serijos BMW.

Turimais duomenimis, vidutinis Lietuvoje perkamų automobilių amžius svyruoja tarp 11–15 metų, tad, analizuodami galimas taršos mokesčių kainas, rinkomės automobilius, gamintus maždaug 2005–2008 metais. Informacija apie CO2 emisijas pateikiama remiantis autogidas.lt bei auto-data.net informacija.

Pateikiamas vidutinis mokesčio dydis, nes tiksli anglies dvideginio emisija labai priklauso nuo pavarų dėžės, modelio atnaujinimų, kėbulo tipo ir netgi rinkos, kuriai buvo skirtas automobilis.

Be to, duomenų bazėse pateikiami ne visų modifikacijų tikslūs emisijų duomenys.

„Volkswagen Passat“

Bene labiausiai lietuvių mylimas „Volkswagen Passat“, pagamintas 2005–2008 metais. Jis turi 2 l dyzelino variklį, į aplinką išskiria 174 g/km. Už tokio dydžio emisiją tektų mokėti 320 eurų.

O tais pačiais metais gaminto „VW Passat“, varomo 2 l benzininiu varikliu, mokestis siektų 210 eurų už 208 g/km emisijas.

„Volkswagen Golf“

2006–2009 metais gamintas „Volkswagen Golf“, varomas 1,4 l benzininiu varikliu, į aplinką išskiria 173 g/km CO2, už tai mokėti teks 135 eurus. O 1,9 l dyzeliniu varikliu varomas „Volkswagen Golf“ išskiria 158 g/km CO2 – už jį taršos mokestis siektų 220 eurų.

BMW 3 serija

2008–2013 metų BMW 318 (E90), varomas dyzelinu, į aplinką išmeta 119 g/km CO2. Taršos mokestis už šį modelį būtų kiek daugiau nei minimalus – 80 eurų.

O benzinu varomas BMW 318i, gamintas 2007–2008 m. į aplinką išskiria 142 g/km, CO2. Mokestis už šio modelio taršą siektų 55 eurus.

„Audi A6“

2004–2008 metais gaminta 2 l „Audi A6“, varoma benzinu, į aplinką išskiria 199 g/km – tai savininkui kainuos 185 eurus. 2 litrų dyzelinu varomas automobilis – 181 g/km, o piniginę patuštintų 370 eurų. Tokio paties modelio 3 litrų dyzelinio variklio „Audi A6“ išskiria 224 g/km, tad taršos mokestis siektų 500 eurų.

2008–2010 m. gaminta „Audi A6“ turinti 2 l dyzelinį variklį išskiria 139 g/km, tad tektų mokėti 110 eurų. O tų pačių metų „Audi A6“ benzinu varomas 2 l TFSI variklis išskiria 179 g/km. Tad mokėti tektų 135 eurus.

„Opel Zafira“

2006–2008 metais gaminta „Opel Zafira“, varoma 1,9 l dyzeliniu varikliu, į orą išmeta 167 g/km CO2, o mokestis už tokią emisiją siektų 270 eurų.

Benzininiu 1,6 l varikliu varoma „Opel Zafira“, pagaminta 2011 metais, išskiria 167 g/km CO2. Tad savininkui tektų mokėti 110 eurų. O 2008 metų dyzelinu varoma „Opel Zafira“ išskiria 152 g/km. Šio automobilio savininkas piniginę patuštintų 220 eurų.

„Volkswagen Touran“

2009–2010 metų „Volkswagen Touran“ su 1,4 l benzininiu varikliu į aplinką išmeta – 159 g/km, tad taršos mokestis siekia 85 eurus. Kiek didesniu senesnės technologijos 1,6 l benzininiu varikliu varomas „VW Touran“ išskiria 193 g/km, o mokestis tokių automobilių savininkams kišenes patuštintų 185 eurais.

Tais pačiais metais gamintas, 1,9 l dyzeliniu varikliu varomas „VV Touran“ išskiria 144g/km. Taršos mokestis už tokį automobilį atsieitų 170 eurų.

BMW 5 serija

2007–2010 metais gaminto dyzelinu varomo BMW 530 E60 emisija yra 170 g/km, o taršos mokestis sieks 270 eurų.

BMW 530i benzininio modelio emisija – 182 g/km. Už tai mokestis bus 160 eurų.

Modeliai iš Amerikos – rekordininkai

Ar taršos mokestis atgrasytų nuo naudotų amerikietiškų automobilių? Spręskite patys.

2007–2008 metų „Chrysler Voyager IV“, turintis dyzelinį 2,8 l variklį, išskiria 225 g/km, tad už tokio modelio emisijas tektų pakloti 500 eurų.

O „Caddilac Escalade“, varomas 6,2 l benzininiu varikliu, į orą išmeta 302 g/km CO2, taršos mokestis siektų 440 eurų.

„Ford Mustang GT“ su 5 l varikliu anglies dvideginio emisija – 299 g/km. 2014 m. pagaminto automobilio rinkos kaina – apie 18–20 tūkst. Eur. Taigi, jei toks mustangas būtų įvežtas į Lietuvą po 2020 m. sausio 1 d., jo savininkui reikėtų susimokėti 410 Eur.

„Mustang“ mažesniu varikliu – V6, 3,7 l savininkui reikėtų mokėti 240 Eur vienkartinį registracijos mokestį už taršą (225 g/ km).

Baudos – iki 800 eurų

Nesumokėjus transporto priemonių taršos mokesčio bus stabdomas transporto priemonės leidimas dalyvauti eisme. Draudžiama atlikti transporto priemonės techninę apžiūrą bei draudžiama valdytojui išduoti ar pakeisti vairuotojo pažymėjimą.

Taip pat Administracinių nusižengimų kodekse atsirastų papildymas, kuris nurodo, kad jei taršos mokestis nebus sumokėtas iki nustatytų terminų, piniginę teks paploninti nuo 200 iki 800 eurų.

Mokėti teks tūkstančiams

200 g/km CO2 emisijos ribą viršija daugiau nei 90 tūkst. automobilių. Daugiausia iš jų yra vokiškų BMW, „Audi“ ir „Volkswagen“, atitinkamai 17,8 tūkst, 13,6 tūkst. ir 9,4 tūkst. Vidutinis tokių automobilių amžius yra beveik 14 metų, 3/4 jų varomi dyzelinu.

Mokestis būtų mokamas kiekvieną kartą atlikus automobilio registraciją per 30 dienų nuo registracijos dienos, nors anksčiau buvo siūloma, kad mokestis būtų mažesnis, tačiau mokamas kasmet.

Projekte nurodoma, kad mokestį mokėtų gyventojai, atliekantys automobilio registraciją nuo 2020-ųjų sausio 1 dienos.

Numatoma, kad 95 proc. iš mokesčio surinktų pinigų bus skirti Klimato kaitos programos tikslams įgyvendinti, likę 5 proc. bus panaudoti valstybės biudžeto reikmėms.

Aut. teisės: 15min.lt
Autoriai: Milda Kolesnikovaitė

(9)
(23)
(-14)

Komentarai (3)

Visi šio ciklo įrašai