Tyrėjai atskleidė kodėl „Uber“ autonominis automobilis nieko nedarė savo kelyje pastebėjęs moterį ir taip sukėlė mirtiną avariją: detali įvykių chronologija parodė sisteminę klaidą - be šio tyrimo avarijų būtų buvę šimtai

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

AAA000 2019-11-08 17:27
nu va - visgi irode, kad programeriai su testuotojais nuzude kazkokia boba savo neatsakingumu. ten juk is esmes pestysis buvo. bejegis pries automobili. dabar kai aprase logine veiksmu grandine - tai ziauru. labai zemas programavimo lygis... jei objektas yra realus, ir dar judantis - tik jo kategorija "neatpazintas" - tai automatiskai saugumo reakcija is sistemu turi but privaloma. cia juoda programavimo skyle - jei taip nera. cia kur straipsny teigia - kad reikia tik "surist" su atpazintais objektais - cia tik svelninimas. is tikro bandymu stadijoje turi but testuojama tol - kol tu "neatpazintu" bus procento tukstantosios dalys. tegu sedi iki pazaliavimo ir programuoja objektu klasifikacijas. tik tada i gatves leist zmones dauzyt. o dabar vos ne kas trecias "neatpazintas" ir pofig - vazineja jau durniu ijunge... ziauru. ta programine sekunde suvelinimui cia neesme. cia normalu, jei sistemu fizinis jautrumas tik toks. sito nepakeisi - jei davikliu ir signalo gavimo tokia laiko riba. nu ten gal aisku per daug grubiai uzdejo, gal sekundes daliu pakaktu, kad nesusipjautu del velavimo. turetu sita dalyka tiksliau istirt bandymu stadijoje ir ziniot tiksliai - nes cia nesunkiai ismatuojamas parametras. cia jau staipsny prisiknisineja. bandytoju kalte - jei tik tas parametras per daug uzdidintas. bet sito neparase. net nepalygino su kuo nors panasiu.
Xdmin 2019-11-08 18:22
Sios moters nelaime pasitarnaus zmonijai. Moteris pati prisieme rizika buti nutrenktai, eidama ne per pereja, tamsiu paros metu ir dar be atsvaito. Jos vairuotojas galejo nematyti, bet nematyti i tave atvaziuojancio SUV, kurio LED yra gana aukstai ir sviecia ypac stipriai...
AAA000 2019-11-08 19:32
tu per daug naivus. kaip programino sudinai - taip ir programins... na biski pataisys skyle ir toliau varys neistobulinta produkta. tie atsvaitai ir perejos sukurta vairuotojams. tamsus paros metas - naturali aplinkybe - svarbi tik zmogaus akims. ir kuri isvis net neaktuali skeneriams. jei tamsa cia kazkaip aktualu - tada vel kalti programeriai, kad nakti nesumazino autonominio automobilio greicio. nesumazino programiskai - nors tai svarbu pestiesiems. neregavo automobilis i nakti vadinas pavojingumas pestiesiems issaugo - nes jei vairuoja vairuotojas - nakti juk priletina. zino, kad sumazejus matomumui - pavojingiau. o cia programai nera skirtumo. vadinas kalti PROGRAMERIAI!!! o ne kazkokia atsitiktine boba. aplamai kokius daviklius gal geriau tegu kuria, kad visi nesiotusi kaip pakabuka. ir autonominiai identifikuotu zmones ir visokius naminius augintinius ne tik programiskai - bet ir pagal daviklius. dubliuot sauguma - nes is straipsnio matom kad programini suda stuma... ir dar greiciausiai su "autorinem teisem" uz kurias is anksto reikia susimoket visokius isankstinius mokescius ane? faktiskai gaunasi kad mes visi tos bobos netiesioginiai zudikai. nes uz tai sumokejom per laikmenu mokesti, kad kazkokie nevykeliai programuotojai galetu ja nuzudyt istatymisku budu. ir dar pelna uz tai gaut . tik jus tai dar atvirai skatinat, o as toks but nenoriu joo - pasitarnaus zmonijai dejau as ant tokios "zmonijos" as ne is jos tarpo.
tø.mãs 2019-11-08 20:28

Fikcija 2019-11-08 22:06
Softa raso , zmones jie visada klydo ir klys...
conjurer 2019-11-09 01:13
Nežinau kaip tai susiejai. Nežinau kaip tas laikmenų mokestis skirstomas, bet jei tarkim visi, kurių programos yra pirataujamos, gauna mokesčio dalį, tai tikrai ne uberis, nes jie neturi mokamų programų. Na kai kuriuos internetinės programos turi mėnesinius mokesčius, bet net gavus jos kodą, jį neveiks tiesiai iš laikmenos. Dėl avarijos, žmonės jas daro kasdien (užtenka nueiti į delfi nusikaltimai ir nelaimės). Mes vis stengiamės sumažinti jų kiekį, pvz neleisdami girtiems vairuoti, ar ribodami greitį, bei tobulindami kelių infrastruktūrą. Autopilotas yra tiesiog papildoma priemonė. Jis yra visada vienodai budrus, jo netrikdo nuovargis, stresas, ar kiti negalavimai. Tačiau kad ir kaip tai gerai skambėtų, aš matau problemų autopiloto vystyme. Tai daro per daug kompanijų. Neaišku koks tarp jų bendradarbiavimas, turbūt mažas, nes kompanijos turinčios veikiančią programą, užsidirbs milijonus. Dėl to vieni sprendimai bus daug blogesni už kitus. Dėl to vieni automobiliai lauks 1 sekundę (0,5 po atnaujinimo), prieš stabdydami, kiti šį laiką paskaičiuos pagal stabdymo laiką, ir riziką. Bet nepaisant to aš už autopiloto vystymą. Kelios mirtys dabar, padės išvengti daugybės mirčių po dešimtmečių.
nemesis 2019-11-09 06:01
AAA000 -> "nu va - visgi irode, kad programeriai su testuotojais nuzude kazkokia boba savo neatsakingumu." Pala pala ką? Pradžiai tai įrodė tik kad motera, naktį, be atšvaito, tamsiai apsirengus nusprendė (sąmoningai ar ne) nusižudyti palįsdama po automobilio ratais. Pėstiesiems kelyje vietos yra tik sankryžose ir pėsčiųjų perėjose - taškas. Visa kita kas nutinka yra nusižudymai ir savęs susižalojimai, iš jų palikimo turi būti atlyginami moraliniai ir materialiniai nuostoliai vairuotojui.
nemesis 2019-11-09 06:11
AAA000 -> Kad šūdinai viską dabar daro sutinku. Gal kaip nors sueis stipriai taupant ir norint pelno kuo greičiau ir kuo didesnio, tas pats ir su boeing max ir kitkuo vyksta. Dėl greičio sumažinimo, na jei norim būti saugūs sumažinkim auto greitį iki 15km/h mieste ir 45km/h užmiestyje ir būsime labai saugūs. O gal geriau sumažinkim pėsčiųjų kiekį važiuojamose zonose? Pėsčiųjų keliuose ne sankryžose ir ne perėjose neturi būti. Taškas. Aš net kelių eismo taisyklėse tai įrašyčiau, jog pėsčiąjį pertrenkus ne sankryžoje ar perėjoje jis laikomas pats kaltas ir dar draudimą civilinį juos pirkti priversčiau (gavai baudą už ėjimą neleistinoj vietoj - draudimo kaina tau kyla, įvyko incidentas gatvėje kur draudžiama tau eiti - kaina kyla ir t.t.)
AAA000 2019-11-09 08:05
kaip susiejau? labai paprastai. per atsakomybe. kai vairuoja vairuotojas - jis nesa asmenine atsakomybe. kai vairuoja autopilotas - atsakomybe tampa kolektyvine - nes pati programa - tik irankis. kitaip sakant - sistemine atsakomybe. ir klausimas cia tik tame - kuri visuomenes dalis tampa atsakinga. pirmoj eilej - tai konkretus programos kurejai. jie nesa netiesiogine atsakomybe - nes kuria automatine valdymo programa neatsakingai. nu pvz sukurtum tu bomba - kuri sprogsta priejus prie jos 10 metru atstumu - nes tokia joje programa. daviklis koks sureguoja. pati ji nesprogsta savaime. bet jei tokia valdymo programa - sprogdina visus. nu ir pridalinam visiem tokiu bombu, su neatsakingai sukurta programa neatsakingiem "operatoriams" nes tokie kaip tu nubalsavo uz tokiu programu vystyma - tipo poreikis atsirado tai kas cia tada pagal tave kaltas? tikrai nenesi tu atsakomybes? as manau kaltas ir tu tada. as pries nesaugius produktus. net koks automatas saudyt zmones - saugesnis dalykas. nes pats nesaudo savaime. arba zona kurioje jis saudo - buna uztverta - kaip pietu korejos pasieny pvz. valdymo sistemos ten kuriamos atsakingiau. ir naudojamos atsakingiau. o cia paleido is esmes automatini zudymo iranki i viesas gatves... nu ir davai - rasinejam priogramas kaip norim ir kas norim. ir dar pinigus gerus jamam - per priverstinius mokescius - nes mes AUTORIAI. ane? tu tikrai to nori - kad atsirastu sisteminis zudymo budas - kai niekas neatsakingas? taigi naudosi visi kas tik netingi. nes zudyt pasidarys legalu. cia juk ne nelaimingas atsitikimas - kai kokia plyta uzkrenta ant galvos cia uzprogramuota plyta - kuri specialiai uzkritines ant galvos - jei neatpazins taves va kokia cia sistema sukurta... --------- as ne pries, kad autopilotas valdytu koki traktoriu laukuose. kur niekas ten nevaiksto. galima bent jau ribas kokias pazymet ir pan. is kurios zonos tas autopilotas neislis. o tu siulai toki palest testuotis mieste. tipo kad pageretu [programa. nu uzmusines ten kas desimta neatpazinta paciu neatpazintu kalte - ane... ta boba net isjungt negali to automobilio is isores. ji tik auka. nesvarbu kad girta. ar ten nakti valkiojosi. ji programos auka. o netiesiogiai ir mes visi ja nuzudem - nes to trokstam per autopilotu norejima --------- as cia manau isvis turi but labai griezta kontrole. softas turi but kontroliuojamas ir standartizuotas. kad pvz policija galetu paziuret programos versija nuotoliniu budu ar kazkas tokio. ir taip pat davikliu sistema turetu but standartizuota - ten kokius nors jautrumo testus atitikt. as pvz koki triguba dubliavima ir pan... va sita kryptim reikia padirbet - pries i gatves paleidziant. taip pat atjungt turi but galimybe is isores ir is keleivio vietos. jei sudurniuotu programa. o ne kaip dabar - atseit "perima valdyma vairuotojas" is konservu darbo birzos atidirbinejantis priverstines 4 val. cirkas ir tiek. kas vyksta dabar.
AAA000 2019-11-09 08:47
boeig tau panosej neskraido. net jei jis nukritineja - ta daro gal 5-10 minuciu ir tu net principe spetum pabegt - jei i tave nukritinetu. nukencia ten tik keleiviai - kurie samoningai isedo. jie rizikavo savo asmenine atsakomybe prisimdami rizika. o automobiliai visada pasoneje. tu suprask kad gyvenama aplinka tau ir tavo vaikams taps nesaugi. net automobiliu aiksteleje. nu vaziuos autopiloto valdoma masina labai letai ir pervaziuos tavo vaika. ar prispaus prie sienos. nes kokiu slepyniu zaide ir uzlindo. tu ta isivaizduoji su boeing? i aerouosta aplamai keliu kilometru atstumu be visokiu saugumo "nesamoniu" ivykdymo sunku patekt, kad prie to boeing prieit. ten saugumo lygis didelis uztikrinamas. ir pilotas su labai auksta kvalifikacija ten vistiek privalomas. nori pasakyt cia tas pats pagal tave su automobiliu autopilotais dedasi? bardakas juk visiskas vyksta. gal isvis sukisam tave ir visisus kitus nepakaltinamu autopilotu noretojus i narvus. ir galesit ten amset. saugiai nepatekdami i gatves kaip tau mano pasiulymas? as manau jis geresnis uz tavo eismo taisykles naudingesnis visuomenei irgi galetu but irasytas i eismo taisykles - jei zmogus pasisako uz nesaugu autopilota - i narva ji menesiui kokiam nes juk cia akivaizdus visuomenes saugumo pazeidejas. norintis dalies visuomenes nariu mirties ir ta propaguojantis viesai nemanai, kad tai tau galioja asmeniskai? ---------------- jei kas nesuprato, as beja irgi esu uz autopilotus. ir manau kad juos jau galim sukurt. bet as kategoriskai pries kazkokias autopilotu imitacijas...
Xdmin 2019-11-09 09:55
As net ir situ atveju rinkciausi autopilota, nes jis yra labiau nuspejamas. Einant gatve tave nutrenkti ir autopilotas ir vairuotojas. Stovint aiksteleje lygiai taip pat, SUV vairuotojai, kuriu masinos nesivairuoja kol nekalbi telefonu tiesiog pasikliauna parkingo pypsejimu. Be to, aiksteles galima aptverti ir atskirti vaiku zaidimu aiksteles ir automobiliu stovejimo aiksteles. Cia problema yra dabar del to, kad niekas nenori prisideti prie automobilio aiksteles isirengimo, todel stato ant zoles, krepsinio aikstelese, po langais, ant pesciuju taku, ar net prie pat laiptines duru. O cia yra dalykai kuriu autopilotas nedarys: Nebandys pazadinti zveriuko ir nenusines taves kartu su visa autobusu stotele. Nepadvigubins greicio uzsidegus raudonai, todel kai tau uzsidegs zalia sviesa, nereikes laukti dar 5 sekundziu kol visi pravaziuos. Nenardys tarp visu imanomu juostu, tik tam kad aplenktu viena automobili ir uzlindes tiesiai pries tave dar kirstu per stabdzius, nes priekyje jau senai dega raudonas sviesoforo signalas. Taksi atpigs iki tokio lygio, kad savo automobilio tureti nebeapsimokes, o nuo sito tasko prasideda dar daugiau pokyciu: maziau automobiliu, laisvesni kiemai, mazesne oro tarsa...
AAA000 2019-11-09 12:34
tu cia jau matau priplanavai visuomenei kruva papildomu islaidu, kad neatsakingi programos kurejai daugiau uzdirbtu? ar kaip cia tave suprast? o nebutu pigiau tiesiog neleist i miestus autopiloto rezime? tegu dauzosi sau uzmiestyje. prie ko cia visuomene turi padenginet neisdirbtos technologijos islaidas kazkokiais papildomais mokesciais infrastrukturai ir saves apsunkinimui kazkokiomis papildomobis taisyklemis? pagal mane autopilotas turi but tobulas bent 95%-99% visu galimu situaciju. kad ji isleisti gatves testiniam rezime. o cia neatpazista vos ne 50% eiles... plius sistemines klaidos. cia akivaizdus brokas programavimo... isorine infrastruktura niekada nebus tobula. ten skirsis kas nors, bus nedadaryta ar kazkas bus suluze. ir jei autopilotui dar reikia isorines infrastrukturos pagalbos - cia jau net nebe autopilotas. vairuotojas sugeba vairuot ir be viso sito ka tu siulai. ----------------- ten ka surasei - kels kitokio tipo problemas. numusines gal zveris jei bus beganti banda ar ten koks "parametras" iseis uz ribos. pvz ivertins kokia stirna - kad ji skrendantis uodas ar lietaus migla - jei judes netipiskai na bus kamsciai prie sviesoforu. sviesoforine sankryza yra aplamai prastas sprendimas. ziedas geriau. autopilotai pralaiduma kamsciuose ir istisiniuose srautuose blogina. o vat uzmiestyje gerina - nes galima tankiau sukist srauta. aplamai autopilotai niekada nepadarys nestandartines situacijos sprendimo. pvz panaudot automobili uzblokavimui kazkokios didesnes nelaimes. sakysim rieda autobussas pilnas vaiku i praraja. manai autopilotas ta sustabdytu? vairuotojas nesunkiai - numestu masina po autobuso priekiu ir isliptu. taksi tikrai neatpigs. cia makaronus tau kazkas uzmete kaip tik taksi brangs. autopilotas neigalus priziuret automobili. jis tegali tik nuimt vairavimo funkcija. taksistas daro zymiai daugiau paslaugu ir veiksmu. atpigs tik nebent verslui organizuotas kroviniu pervezimas. kur is esmes tereikia tik vairavimo. dar atpigt gali autonuoma. bet tik ne taksi. taksi poreikis susitrauks, ir like tures brangint paslaugas. nuosavas automobilis pas daugiau zmoniu neuzkisa keliu. uzkisa visai kiti dalykai. viosokios debiliskos tradicijos - tipo mirusiuju lankymas ta pacia diena, fiksuotas darbo grafikas, laiko skaiciavimo sistemos ir pan. visas sitas sudas ir taip jau yra sugalvotas vergavimo ir verslo interesams jei dauguma to nesupranta - tai apie kokius visuomenes pokycius tu cia sneki? dauguma yra tipines nemastancios bezdziones - kur tik vykdo nurodymus ar laikosi "tradicines" veiklos inercijos. cia tikrai ne pokyciu variklis pokyciai ivyksta kai sugriauni vergavimo irankius ir visi suvokia kad tai buvo beprasmiska. siuo atveju vairavimas irgi yra beprasmiska veikla. autopilotai gali ja sugriaut. bet tai ir viskas. pokyciai bus vairuotojams - nes atims ju darba. taip pat galbut reikes regitra isformuit ir teisiu isdavinejimo sistemas. bet keliavimo laikas ir kazkokie kamsciai nuo to nesumazes. greiciau net padides nes su autopilotais gales keliaut ir visiskos bezdziones. ir padides paciu keliautoju vienu metu uzkemsanciu kelius kritine mase
vanduo4 2019-11-09 13:57
Prirašyta daug, bet nieko konkrečiai, todėl ir atsirado vietos AAA000 spekuliacijoms.. Šita situacija visiškai ne programerių klaida ar kaltė. Jie tiesiog surašė viską ką žino geriausia; - : 1. numatyti visus atvejus neįmanoma; 2. dirbtinis intelektas nepajėgus dirbti savarankiškai, jeigu tokios galimybės jam niekas nenumatė, o matematika iš principo nepajėgi būti savarankiška. 3. Sprendimas: visi eismo dalyviai turės turėti vietos identifikavimo sensorius arba negalės reikšti pretenzijų dėl įvykių. 4. prisidengiant atsakomybe dėl asmeninio saugumo, visi bus sekami. ----------------- P.s. Žiūrint iš žmogiškosios pusės - moteris kirto kelią neleistinoje vietoje, be atšvaitų, tad betkas galėjo ją numušti. Autonominė sistema bent jau fiksavo įvykius sekundžių tikslumu, žmogui tereiktų žvilgsnį trumpam nukreipti į šoną ir rezultatas būtų tas pats.
diedukas 2019-11-09 15:22
Del taksi : man cia Naujuosius Vasiukus primena ... Cia svarbiausia ant adatos visus pasodint , prisidengus graziais sukiais .Kas neduoda sudet lakstantiems elektroninius greicio ribotuvus , melynanosiam pagautiems antra karta su laipsniais aplamai uzdraustu visam laikui vairuot ??? Demokratija ? Kad ir kiek gyvybiu nusinestum daugiau kaip 10 neduodavo ...
AAA000 2019-11-09 18:44
vairuotojas nesa asmenine atsakomybe. jis tokiu atveju uzmuse pestiji. jis bent suvokia, ka padare. ir tik situacija tokia - kad nepakaltinamas - jei nuspres koks teismas. arba nuteis - jei nuspres kad turejo isvengt. jis pvz gales niekada nebesest uz vairo. manai ta programa pati atliks irgi? nutrauks veikla? ar programiskai gales atgailaut? juk tau cia labai zmogiska situacija - autopilotas uzmuse kazkokia boba... viskas cia normaliai kad ziuret is zmogiskosios puses - atsakomybe turi but irgi zmogiskoji. siuo atveju ir kalti butent zmones - sudinai suprogramave algoritma ir neatsakingai ji paleide naudojimui. cia butent as uz zmogiskuma pasisakau. o tu ji niekini. cia kaip duot kokiam vaikui pazaist kovine granata, jei jis nesusisprogdino - vadinasi visiem vaikam duodam. va tokia logika tu vadovaujiesi. o paskui jau jei susiprogdins - tobulinsim - ane ir cia pagal tave yra zmogiskumas senai beskaiciau tokius juokingus komentarus
conjurer 2019-11-09 20:41
.
Xdmin 2019-11-09 23:04
1. Apgaus ta tavo ribotuva, kad visada esi uzmiestyje ir toliau mieste ant 90 vazines. 2. Tai ir dabar uzdrausta vairuoti girtam arba be teisiu. Nepanasu, kad tai veiktu. 3. Tai, kad nubausi po ivykio, zalos nesumazins. Geriau ieskoti budu, kaip neleisti ivykiui ivykti.
Xdmin 2019-11-09 23:15
As tai ko autopilotuose pasigendu tai galimybes bendrauti tarpusavyje. Taip jie galetu pranesti apie kliutis esancias priekyje, staigiu manevru metu informuoti apie juos kitus. Pvz antroje juostoje is niekur atsirado kliutis, ir kad nereiketu islekti pries eisma masina rikiuojasi i pirma juosta, tuo tarpu pirmoje juostoje automobilis slenkasi kuo arciau desines. Taip pat labai naudingas dalykas butu autotraukiniai, kai automobiliai galetu net fiziskai susijungti magnetais ar kitokiais uzraktais ir taip sumazinti oro pasipriesinima. Juk labai retai buna, kad ta pacia kryptimi nevaziuoja daugiau niekas kitas. Nuvaziuojamas atstumas gal net padvigubetu.
Tomasziukas 2019-11-10 08:45
Jus visi kaltinate automobili ir programine iranga, o pamirstate kad tame automobilyje buvo Vairuotoja! Mano automobilyje yra ir juostu laikymosi ir atstumo laikymosi kontrole, bet uz vairo sedziu as ir as esu atsakingas uz vaziavima automobiliu, o ne davikliai ar programine iranga. Kaltinti programu kurejus ar automobili yra daugiau nei kvaila kol vairuotojo vietoje sedi zmogus!
diedukas 2019-11-10 10:17
1.TA anuliuot + didele bauda ( anstoliams darbo ) tiems kas mokus arba auto konfiskacija nenorintiems , neisgalintiems moket . Kaba apie daugiau kaip 10 km/h virsijima pvz antra kart per metus . 2.Bet kuriuo atveju auto konfiskacija + bauda . 3.As ir uz tai kad iki to nedaleist .Bet kokia pagal tave adekvati bausme , jei kaltininkas eismo ivykio gyrtas dar gal ir be teisiu o zusta arba suluosinami visam gyvenimui 2 ir daugiau zmones ? + jei dar jis ne mokus , ka is jo paimsi kelis eurus per menesi ? Kaip tokius baust ?