Šveicarų profesorius teigia, kad vandeniliniai automobiliai yra tiesiog neįtikėtinai bloga idėja

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

donatasv 2021-12-07 21:49
Mhm dar vienas nevisprotis plauna smegenis... Muskas pasakė vadinasi šventa? Nifiga Muskas toliau savo kiaušinių nenori matyt, kitaip jo tešlai bus bankrotas. Gerai kad europa/jeponai dar nors šiek tiek masto. Čia tuoj sukursim švarias baterijas (n metų apart skambių antraščių toliau nepasistūmėjome), čia sukursim technologiją ir išmoksim perdirbti baterijas... Lol kada nors... Viso pasaulio ateitį nurašyti ant akumuliatorių kortos nes tai ekonomiškai naudingiau????? Tai pridalinkit beždžionėms granatų... Nes akumų fanatai tai beždžionės su granatom... Kurie šventai tiki nes šmukas pasakė...
Benediktas 2021-12-07 22:28
Ką profesorius sako, tai akivaizdu. Vandenilio gamybos naudingumo koeficientas labai žemas. Daug blogiau saugoti energijai nei baterijos. Bet naftos pramonė laikina vandenilįo gamybą, nes tai jiems padidins iškastinio kuro apimtis. Planeta realiai tik bus labiau teršiama.
donatasv 2021-12-07 22:39
Su kokiais rožiniais akiniais tau akivaizdu? Iš telefonu/laikrodžių išmetam batarkes bliauna vajė kokią taršą darom, o tai tik gramai... Iš lengvojo transporto mesim šimtais kg... Iš sunkesvorių auto tonomis? Iš laivų???? Mano nuomone kiekvienas iš pateiktų galimybių turi savo klientą ir tai akivaizdu.
immortallt 2021-12-07 23:02
Vandenilis max 28% kažkur, akumuliatorius bent 90% efektyvumas. Ką tai reiškia? Kad pastatyti reikia 4x daugiau saulės/vėjo jėgainių. Taip pat reikia vystyti antrą tiek elektros tinklo. Ai, bet ką tu supranti, tu apie baterijas galvoji kaip apie kažkokį baisulį. Net jei elektra vandeniliui būtų nemokama, žalias vandenilis kainuotų kokius 3-4x brangiau nei benzinas dabar kolonėlėje, tam pačiam atstumui įveikti. Pilkas vandenilis, yra net blogiau nei dyzelinas ar benzinas dabar taršos atžvilgiu.
donatasv 2021-12-08 09:39
Norint tapt žaliems ekonomija neturi būt pirmoje vietoje. Ką tu supranti apie elektros tinklus matydamas tik nuogus skaičius? Įsivaizduot Vokietija, vakaras, fūrų aikštelė kiek teko tokiose sustot tai ten fūrų po kelis šimtus stovi. Visiem reik pasikraut, kad ryt nugabent krovinį 500km... Tarkim 1 fųra 1000 kwh baterija 200 fūrų kas tada + n vartotojų namuose elektromobilius kraunasi... tai ne tik anglimi kūrenamas elektrines pakursi, bet dar ir žiurkėnų n pristatysi, kad ratą suktų ir elektrą gamintų.
iPienius 2021-12-08 11:26
va ka butent su supranti apie elektros tinklus. dabar nakti elektros suvartojimas buna beveik dvigubai mazesnis nei diena. tai reiskia, kad atsiranda elektros perteklius nakties metu ir kazkur ta pertekliu reikia padet. tas perteklius maziniamas isjunginejant elektrines, bet problema ta, kad siluminiu arba atominiu elektriniu taip paprastai neisjungsi ir veliau is karto neijungsi.su vejo ar hidro paprasciau, bet atomines ir silumines bus dar labai labai ilgai naudojamos. jeigu visi pradetu masiskai krauti baterijas naktimis, tai elektros poreikis per para taptu vienodesnis ir butu lengviau balansuoti tinkla, todel vien is sito sumazetu sanaudos elektros gamyboje ir perdavime. kitas dalykas, kad nakti nebutina krauti baterijos, kuo greiciau. gali pasikrauti per pvz 8 valandas, o ne per 3.
donatasv 2021-12-08 11:33
Buhalteriams varvanosiams: Elektros energijos poreikis Lietuvoje 2018 m., palyginti su 2017 m., padidėjo 2,2 proc. ir sudarė 13,1 TWh. 2018 m. Lietuvos poreikius užtikrinti buvo importuota beveik trys ketvirtadaliai elektros energijos, o pagaminta – 3,5 TWh. +/- sunkiojo transporto judančio Lietuvoje tarkim 30k. Paskaičiuokit kiek kartų išaugs elektros energijos poreikis? Naktinis pigus tarifas tuoj pasidarys naktinis super brangus...
Benediktas 2021-12-08 11:46
Pirkėjai nėra durni, kol nebus tinkamos infrastruktūros, tol niekas neprisipirks EV ir sunkvežimių EV. Realiai visada pirma visko eis infrastruktūra, o pirkėjai žiūrės ar juos tenkina sąlygos. Per vieną dieną viskas nepasikeis - kaip infrastrukturos nepakeisi per 1 dieną, tai ir EV nepasikeis visi per 1 dieną. Čia paprastas dalykas. Nuo arklių ant mašinų ir visi iš karto neperšoko. Infrastruktura irgi sieks tenkinti vartotoju poreikius, bet tas poreikis kyla palaipsniui, o ne per diena. Manau dar tik vyskta elektros tinklu modernizavimo projektavimo darbai, planai 5, 10 metu. Tiesiog dar neprieita prie ju igyvendinimo. Is ko pirkti, i kur nutiesti, kiek patiems pasigaminti. Galvoji inzinieriai nemoka pasiskaiciuot, kiek reikes elektros, jei visi tures EV ir furos bus EV?
immortallt 2021-12-08 12:20
donatasv, nesielk kaip apsimyžęs, kuris aiškina, kam tie pampersai. Jei visą Lietuvoje nuperkamą kurą degalinėse pakeisti elektra, elektros poreikis išaugs 30%, jei vietoje pasigamintu vandeniliu iš elektros ir vandens 120-140%. Žaliasis kursas būtent yra apie ekonomiją, ekonomiją įtraukiant pilnus kaštus, ne tik finansinius. Elektros paklausos pikas nuo dugno skiriasi 3-4 kartus. Elektros tinkluose daugės akumuliatorių sparčiai, kurie ims pirminio ir antrinio rezervo funkcijas. Greito krovimo stotelės būtent ir bus ta vieta, kur daugiausia akumuliatorių susikaups.
donatasv 2021-12-08 12:57
Elektros poreikis išaugs 30%? Čia kokiam sapne? Tą tavo 30% suvalgyt koks 15k fūrų per metus... Jeigu koncentruosi vandenilio gamybą kur saulės daug kiek galėsi atpigint kainą? Pagrindinis krovimas bus naktį, važiavimas dieną... pristatyt akumu kaupt energiją dieną ir nėra logikos kur dėsim šiūkšlyną atgyvenus?... Musko pezalai kad parduot savo produktą.
immortallt 2021-12-08 14:25
Net jei elektra gaunama vandeniliui nemokamai, vandenilis nekainuos pigiau nei benzinas dabar kolonėlėje niekada. Vien įranga vandenilio slėgio keitimui ir užpylimui į automobilį kainuoja grubiai milijoną eurų, kad galėtum papildyti 20 lengvųjų automobilių per parą. Įrangai tobulėti reikšmingai nėra kur. T.y. kad atpirkti kapitalą tik, be jokių eksploatacinių, remonto sąnaudų ar palūkanų, reikia iš automobilio surinkti po 13,7€. O eksploatacinių sąnaudų susidaro ir nemažai. Atsipirkimas 10 metų irgi niekieno netenkina. Vėjas atsiperka šiaip per 7 metus. Palūkanų irgi nėra, o jos ženkli kaštų dalis. Taigi vien operavimas papildymo stotelės, be vandenilio kainos bus bent 24€/600-700km. Uždėk dar kurą be elektros pačios kainos jau dar bus bent 30€/baką. Ir tada ateina elektros kainos skirtuams ar į cheminį akumuliatorių su 90-95%, ar per vandenilį su max 30% efektyvumu. Tu net neskiri momentinės galios poreikio, energijos kiekio, ir šiaip nesupranti kokiais skaičiais operuoji. Fūra vidutiniškai naudoja apie 130 kWh elektros per 100km, per dieną nuvažiuoja tarkime 600 km (Europoje šiaip mažiau), gaunasi 780 kWh per dieną elektros porekis vienai fūrai. Ir imkime 15k fūrų, kas yra 11,7 GWh per dieną, arba 2,5 TWh per metus (210 dienų per metus vidutiniškai važiuojančios). Tik vat niuansėlis, tiek fūrų tik Lietuvoje nevažinėja, ir 600 km atstumo nėra per Lietuvą, nebent skaičiuoji kad visos fūros pirmyn atgal malasi. Net ir tuo atveju gaunasi 20% elektros paklausos padidėjimas. Mano skaičiavimai remiasi paprastesne matematika - paimi visą kurą nupirktą Lietuvoje, paimi efektyvumo santykį naudojant energiją lyginant panašią masę turinčius du automobilius, ir turi realų energijos poreikį Lietuvos keliuose. Ne fantazuojant apie tai, kiek fūrų Lietuvoje realiai važinėja ir pilasi kurą, ir t.t. Akumuliatorius statys ne dieną kaupti energiją, o kai jos perteklius bus. Statys, nes bus biznis. Jau dabar yra biznis. Realiai per pastaruosius 3 mėnesius būtum galėjęs jau atidirbti akumuliatoriaus kainą, kai dienos eigoje elektros kaina svyravo nuo 120 iki 1000€. Kitom dienom svyravimas buvo nuo 8€ iki 260€, tada iki 80€ ir tada vėl iki 200€. Tokių svyravimų daugės nesant akumuliavimo sprendimams. Tai čia arbitražas. Yra dar 1-3 balanso rinkos, imbalance rinkos ir t.t. Tingiu aš tau rašyti vadovėlio apie elektros tinklus, kurių ryškiai nerauki, o skaičius trauki iš subinės, kad pagrįsti savo fantazijas.
donatasv 2021-12-08 15:30
Via baltika per parą pravažiuoja apie 6k fūrų. Galima sakyti tranzitas. Atstumo Lietuvoje nėra, bet į Lietuvą įvažiuos jau su pilnais akumais? Kur dar vidinis srautas, pirmyn atgal? Lengvieji automobiliai? Švedai jau dabar panikuoja kad elektrą reiks gamint dujomis... Technologijai nėra kur tobulėt? Kol nepradedi tobulint. Akumus prieš šimtą metų nurašė kaip ir vandenilį dabar... Neekonomiška, nepatogu kol neapšiko visko aplinkui... reik žiūrėt kad neapšiktų visko akumais ir planas B visada reikalingas... Žvelgiant į tai kiek metų matome garsias antraštes apie naujas akumų technologijas... o rezultate keliais procentais padidėjus talpa tame pačiame ššššš... tą š tuoj smagiai deginsim laidosim ir kitaip kavosim, kad bent kolkas nesmirdėtų... nuo vilko ant meškos... Vandeniliui išgauti daug taršos??? lol komikai ličio išgavimas rožytėmis smirda?
Benediktas 2021-12-08 15:58
Tu turbūt skaitai kažkokius rusiškus straipsnius skirtus Rusijos rinkai, kur rusam aiškina, kad visos naujos technologijos neapsimoka. Ir dar bandai čia perpasakot viską, ką perskaitei.
donatasv 2021-12-08 16:20
Nesakau kad akumai neapsimoka. Mums važinėti po miestus kartais į ilgesnę kelionę liuks valio ir pats žiūriu pirkt, saulės elektrinę ant stogo keliu ir panašiai. Bet sunkiasvoris transportas, laivai ir panašiai man netgi labai kelia abejonių.
Benediktas 2021-12-08 16:34
Dėl ko tu bijai? Kad Lietuvoje negalėsim EV fūroms užtikrinti pakankamo elektros kiekio? Juk sakė, kad ne EV sunaudos didžiausią energijos kiekį, o buitinis ir pramoninis elektros vartojimas. Jau yra plaukiojančių laivų, kur maitinami akumuliatoriais. Realiai kuo daugiau fūrų krausis Lietuvoje, tuo Lietuva daugiau uždirbs. Puikus biznis. Tik reik išplėst savo parką. Krausis daugiausia naktį. O dabar atmetus akzica, likusieji pinigai keliauja kuro tiekimo šalims.
donatasv 2021-12-08 19:51
Nieko aš nebijau, istorija rodo kad labai dažnai klykentys dideli vilkai kaip Muskas ir iškeliantys savo technologijas, kad padidintų savų kompanijų pelną nepriveda prie gero + grindžiant istorija aš kažkaip labiau linkęs pasitikėti japonu labiau nei amerikonu... ir tai kad japonai svarsto ir bando naujas technologijas, bando pritaikyti ir žiūri kas ir kaip gaunasi yra tik pliusas. Ir mano požiūriu vandenilis kaip energijos pasaugojimo priemonė yra švaresnė nei batareika išgavimą lengviau sukontroliuot, nei batareikų utilizavimą... ++ vandenilio atsargos nelimituotos, išgavimo būdas ne vienas nuo švaraus iki nelabai, o ličio?
evaldosia 2021-12-09 15:08
nėra dabar perteklinės elektros gavybos.elektros trūksta visiems ir ji brangi.nėra ir elektros perdavimo pajėgumų.pvz.aš pirkčiau eletromilį,bet mano namui skirta 8 kw ant 3 fazių.padidinti galingumą reikia mokėti tinklams ir tai jei galimybų atsiras.nebus galimybių nes kam reikėjo jau pasididino įvadų galingumus dar litais.pats pasididinau galingumą ant stogo pastatydamas saulės elektrinę.gryna nesąmonė kad galima bus krautis eletromobilius.elektra brangsta,ją gamina iš dujų.keista kodėl auto varomi gamtinėmis dujomis neskaitomi kaip žali?
Benediktas 2021-12-09 15:34
Neapsimoka šalims deginti importuojamą kurą, kai galima gauti nemokamai iš saulės ir vėjo, įrengiant akumuliatoriu saugyklas balansavimui. Dujos degdamos ir C02 isskiria, ar ne?
immortallt 2021-12-09 22:38
Via Baltika panašiai fūrų važiuoja, kiek autostrada. Ir ar visos tos fūros krausis Lietuvoje ir tik Lietuvoje? Ne. Ir mano skaičiavimo būdas, kai pakeičiamas visas kuras perkamas kolonėlėse atsižvelgia į esamą faktinį transporto srautą. Tu – išsigalvoji skaičius. Švedai panikuoja tikrai ne dėl elektromobilių. Matai, net XX a. pradžioje, žinojo apie technologijos potencialias lubas. Akumuliatorių potencialios lubos buvo toli toli. Vandenilio – čia pat. Jei kažką kardinaliai naujo sugalvosime, nuo sugalvojimo, iki komercinio prototipo praeis 20 metų. Iki plataus paleidimo rinkoje 30 metų. Kiek siūlai laukti, kol sugalvosime teoriją, kaip gaminti, saugoti ir transportuoti bei naudoti vandenilį efektyviau, nei dabar žinome efektyviausią būdą teoriniame modelyje? Neapšiktų visko akumuliatoriais... Automobilis per savo eksploataciją sudegina visą cisterną kuro. Elektromobilio blogiausiu atveju lieka akumuliatorius (perdirbamas jau šiaip ir dabar). Žurnaliūgos, kurie vos sugeba sakinį suregzti yra atsakingi už technologijų ateitį? Tavo suvedimas į žurnaliūgų raštliavas transporto ateities demonstruoja, kiek tu stipriai atitrūkęs nuo realybės. Litis išgautas bus perpanaudojamas labai ilgą laiką. Ir taip, elektromobilio su cheminiais akumuliatoriais tarša yra mažesnė, nei šiuo metu vandenilinio, net jei vandenilis žalias (o dažniausiai, geriausiu atveju, jis mėlynas, realiai pilkas, blogiau nei senas dyzelis gaunasi), nes žalio vandenilio niekas neįpirktų. Laivai tolimiems atstumams – ne, nebus su akumuliatoriais, kaip ir lėktuvai. Sunkiasvoris transportas, greičiausiai bus su cheminiais akumuliatoriais, t.y. ličio kažkurios technologijos. Prie ko čia tas Musk‘as, pritrūkai argumentų? Tavo požiūriu yra švaresnis... Mano požiūriu tu protiškai neįgalus, tai dabar jau tau veiksnumą reikia atimti? Litis yra tarp top 20 elementų esančių žemėje. Ličio akumuliatorių pridavimą kontroliuoti reikės tiek pat, kiek katalizatorių surinkimą. Daug katalizatorių besimėtančių radai? DonatasV pasiruošęs už 100km atstumą mokėti po mažiausiai 20€ dabartinėmis kainomis. Ne? Tai kaip įsivaizduoji pereiti prie žalio vandenilio, jei tiek nemokėsi? Elektros nemokamos nebus. Jei vandenilį gabenti iš toli, yra bėda su vandenilio nutekėjimu, šaldymu, dar daugiau kartų reikia keisti slėgį, taigi, dar daugiau brangios įrangos, dar daugiau energinių nuostolių. Perdavimo tavo namui trūksta? Tai prisijungęs prie 330kV linijos? Taip, šiuo metu susidarė elektros trūkumas. Šiuo metu Lietuvoje yra 600 MW atsinaujinančios energijos. Per 3 metus pastatys dar bent 1200MW įrangos, ir per dar 3 metus atsiras 700 MW vėjo jūroje. Čia šiuo metu jau patvirtinti projektai. Eigoje atsiras dar daugiau naujų projektų, kitaip sakant, iki 2027 m. VĖLIAUSIAI pagaminsime daugiau, nei suvartosime. Jei mes pasiektume tokį vėjo jėgainių tankį, koks yra Vokietijoje, elektros pasigamintume 3x daugiau, nei dabar mums reikia. Vokietija vėjo jėgainių tankį sausumoje planuoja padidinti dar bent 3x nuo to ką turi dabar, iki 2030. Elektros CO2 pėdsakas yra 302 g/kWh Lietuvoje. Elektromobilio 1km sąnaudos yra max 0,2 kWh, tai gaunasi 60 g CO2/km. Čia didelio automobilio, su sąlyga, kad nesikraunama žalia elektra. Jei automobilis mažesnis ir efektyvus, tai bus 40 g CO2/km, o žalios energijos kiekis tinkle nuolat auga. Nu omeny, mėtaisi paviršutinėmis frazėmis, nesupranti net pagrindų, ir tavo pagrindimas kodėl vandenilis yra geriau nei ličio akumuliatorių EV „manau, kad litį iškasti yra daugiau taršos nei vandenilį pagaminti“. Omeny „MANAU“. Būtum patenkintas nueiti pas žmogų, kai kyšo kaulas dėl atviro lūžio – „Manau geriau būtų Viktaro vandenėlio užpilti, ir eiti išvaikščioti, kol kaulas atsistatys“.
AAA000 2021-12-09 23:26
o elektra importuot apsimoka? kai kuro importas pigesnis gal 5 kartus tai paciai kwh isgaut... mes turetume pardavinet/perpardavinet elektra ir importuot pigiausia kura - siam momentui. o realiai perkam ir kura ir elektra, ir dar griaunam tinklus galios ribojimais ir monopoliu stiprinimais... elektros rinka iki siol nesukurta... tik vyksta priverstiniu vartotoju dalybos kazkokios ir tarpininku kisimas... kuro pramone yra bent jau nepriklausoma - nors ir per daug apmokestinta. ------ vandenilis siaip nesamone, bet uz laikina akumuliavima galbut ir tiktu. tik ne vazinejimui. as isivaizduociau tiesiog kazkokia gamykla, kur kaupia masiskai dujas. pagamintas is perteklines vejo energijos, o esant elektros poreikiui - sudegina vel. tik manau reiktu sintetint iki kokio metano ir i pozemines talpyklas kist. kazka tokio. o ne gryna vandenili. o furas ant duju - jei nori i miesta lyst. kol isras normalesnius 100% perdirbamus akumus. sunkiuosius angliavandenilius apmokestint labiau. pagal c kieki. o ne pagal kuro pavadinima. ta imitacine ismetalu "filtracija" irgi reikia raukt... turetu but kitoks principas - pvz surenka ismetalus ir priduoda perdirbimui sakykim furos. arba bent jau isklaido stovejimo aikstelese per specialius kaminus ar kelyje - kur nera gyvenama. kovot reikia su ismetalu koncentracija, o ne su paciais ismetalais. ypac gyvenamose zonose. nes cia greit suyrantis produktas ir ekologiskai neutralus. cukrus irgi mirtini nuodai jei suryt 5kg per viena karta reikia tada ir ji co2 mokesciais apdet jei jau buhalterizma propaguojam.