Čekijos premjeras nusiteikęs prieš vidaus degimo variklių uždraudimą: „Tai nepriimtina, ir Čekija ieškos sąjungininkų Europoje, kad tam užkirstų kelią“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

KnowHow 2021-12-27 13:58
Wow, įspūdingas sakinys. "Tad politiniai svaisčiojimai, ko gero, nublanks prieš žmonių poreikius." Kuo svaiginasi redakcija ?
Micėacė 2021-12-27 14:42
Šaunuolis, protingai mąsto. Ne biurokratams čia spręsti; sudarius tinkamas sąlygas žmonės patys atsirinks. Jei bus uždrausta miestų centruose (dėl taršos) naudoti vidaus degimo transportą, prisipirks automobilių ir hibridų. Kaimuose iš vis nėra prasmės drausti vidaus degimo variklius automobiliuose, nes ir žemės ūkio technika nesvarstoma paversti elektrine net drąsiausiose svajonėse.
immortallt 2021-12-27 14:57
Protingai mąsto Tu juokauji? Loginė seka, jei A, tai B ir jei B tai C. Išvada, Jei A, tai D. Iš kur atsirado ir prie ko D - neaišku. Pirmiausia, vidaus degimo variklių pardavimo draudimas nereiškia, kad bus uždrausti patys VDV kurie jau pagaminti. Antra, VDV draudimas nereiškia, kad bus draudžiamas asmeninis transportas. Trečia, micaėcė atsakymas,kad ir gyvena ne mieste, žmonės iš regionų į miestus vis tiek važinėja. Ketvirta, žemės ūkio technika lygiai taip pat turės nulipti nuo iškastinio kuro. Ir ne tik kad svajoja, yra aiškūs planai, kaip tai pasiekti. Pradedant nuo to, kad žemės ūkis yra stipriai automatizuojamas ir pati technika smulkėja, didinant prisitaikymą prie kiekvieno augalo vieneto, taip pareikalaujant mažiau trąšų, pesticidų, sukuriant mažesnį poveikį aplinkai ir išauginant didesnį derlių. O "nereikia drausti, nes vartotojai patys pasirinks" gerai, galime padaryti, į kuro kainą įtraukime pilnus aplinkos taršos kaštus, t.y. CO2 sugaudymą ir palaidojimą, poveikį aplinkai dėl teršalų (pradedant infrastruktūrai, orui, augalams, vandeniui, baigiant žmonių sveikatai), ir tada dar šios sistemos sukūrimo ir išlaikymo kaštus. Tik ant ko dalinti? Jei ant tų, kurie ateityje rinksis VDV, tai jų niekas nebesirinks dėl didelių kaštų. O jei nesirinks VDV, teks iš visų kišenės traukti pinigus tam, kad sumokėti už tai, ko niekam nebereikia VDV ateityje pirks nebent entuziastai, ir tai greičiausiai teks pirkti sintetinį kurą, kurio kaina bus panašiai kaip degtinės parduotuvėje (minus akcizas). Na panašiai VDV automobiliai bus paplitę, kaip dabar arkliai ir karietos.
gytis13 2021-12-27 15:52
Ai ką čia ginčytis reikia ar nereika, paprasčiau bus kai bus uždrausti VDV paimti šakes ir nuversti valdžią. Sekanti valdžia nutarimus atšauks...
Micėacė 2021-12-27 16:11
Utopisto svajos. Net jei viskas, ką surašei atsitiks, tai įvyks tik „auksinio milijardo“ (turtingųjų) šalyse, o trečiajame pasauly, kur veisiasi kaip triušiai ir gyvena didžioji žmonijos dalis, visiems nė motais elektriniai automobiliai. O štai dėl „aplinkos apsaugos kaštų“ galime pasiginčyt. Kokio kiekio elektros papildomai reikės Europai visiems sėdus prie teslų vairo? Kažko šis skaičius mažai afišuojamas. Iš kur gaut tą elektrą? Iš šiluminių elektrinių... Dėl žemės ūkio taip rašai, lyg gyvenime runkelių nesi ravėjęs. Pilnai sutinku, jog gali atsirasti - o ir yra - elektriniai automatukai, kur apžergę vagą ravi, purena ir purškia, bet ne čia didieji žemės ūkio kaštai. Pakeisk elektriniu dabartinį kombainą ar produkciją vežiojantį ir ariantį traktorių, kiek tam reikia energijos, kokių baterijų..
Benediktas 2021-12-27 16:50
iPienius 2021-12-27 16:50
viska statyt ant elektros yra nesamone. ypatingai dabar, kai birzos kaina stabiliai laikosi tarp 200-300, o europa toliau uzdarineja atomines. tokiais tempais galutinis vartotojas greitai mokes po 1e uz kwh. negelbsti net vejo ir kitu atsinaujinanciu statymas. galima tiketis nebent to, kad prie tokiu kainu labai geras nauju elektriniu atsipirkimas ir bus daug investuotoju, kurie jas statys.
gytis13 2021-12-27 17:17
Vėjo elektrinės ir akumuliatorių ar superkondensatorių kompleksas nemažai kainuoja, bet prie esamų elektros kainų gal jau ir apsimoka. Taigi viskas bus gerai tik elektra gali neatpigti.
immortallt 2021-12-27 17:47
Iki kol draudimas VDV įsigalios, elektromobiliai absoliučiai iš esmės visada bus pigiau nei VDV įsigyti, ką jau kalbėti apie eksploataciją. Draudimas VDV Europoje bus parduoti naują, ne važiuoti. Važiuoti draudimas VDV atsiras miestuose. Ginčytis jis nori dėl taršos, bet nieko nežino. Konkrečiai Lietuvai, pakeisti visą kurą nuperkamą kolonėlėse elektra - elektros pagaminti reikės trečdaliu daugiau. Tą eleketrą laisvai pagaminsime vėjo jėgainėse. 700 MW parkas jūroje tą poreikį be problemų patenkins. Kokie 800-900 MW ant kranto. Kokioje Vokietijoje elektros paklausa santykinai mažiau išaugs, gal kokius 15%, nes jie tiek namie, tiek pramonei santykinai daugiau elektros naudoja. Eis irgi iš atsinaujinančių pagrinde, nes jinai pigiausia. Auotmobilių parkas elektriniu netaps nei per metus, nei per 10 metų. iPienius, tik ant elektros... Elektros šaltinių yra daug, ir "stabiliai laikosi" imti pusmečio kainas yra keista. Turime energetinę krizę, kurią sukėlė politinės priklausomybės, ir kurią išspręsime paspartinę energetikos transformaciją. Vėjo ir saulės jėgainės ir toliau deda į aukcionus kainas 0-30€/MWh. Problema elektros kainos šiuo metu yra ta, kad nepakankamai daug atsinaujinančios energijos esame įdiegę. Ateityje šios problemos neliks. Ir atsinaujinančios energijos statymas lems elektros kainą tada, kai gamins paskutinę kWh, t.y. jei per valandą Lietuva suvartos 1 000 000 kWh elektros ir pasigamins 999 999 kWh iš vėjo, hidro ir pan., tai kainą elektros nustatyas ta paskutinė 1 kWh elektros iš dujų, kuri gali būti ir 1000€/MWh, bet tai nereiškia, kad vėjas ar saulė negali tenkinti visos elektros paklausos. Tai tik reiškia, kad nepasiekėme to momento, kai galėsime atsisakyti priklausomybės nuo iškastinio kuro. O kai jį pasieksime, būtent transportas galės geriausiai išnaudoti tuos momentus, kai elektros perteklius rinkoje susidarys. Tokiomis elektros kainomis niekas nepasitikės ir nedės į ilgalaikes kainų prognozes. Tuo labiau, kad daug kas vėjo jėgaines pastatę ir elektrą pardavę 20-čiai metų į priekį fiksuota kaina. Čia Lietuvoje toks veikimo modelis nepopuliarus. gytis 13, Vėjo elektrinės yra pigiausia elektros gamyba Lietuvoje. Akumuliatoriai reikalingi pirminiam ir galbūt antriniam rezervui, bet ir tai jie mums reikalingi tik pirminiam rezervui. Kruonis užtikrina antrinio rezervo poreikį. Vėliau akumuliatoriai esantys prie namų, ultra greito krovimo stotelėse atliks šią funkciją. Ultrakondenstaroių artimiausius 30 metų tikrai niekas nenaudos elektros tinklo balansavimui, absoliučiai nusišneki. Būtent bus priešingai, elektra pigs, nes net naujas vėjo jėgaines apsimoka statyti su vidutine 35€/MWh kaina, ir ši kaina kasmet vis dar mažėja. Didinant elektifikacijai transporto, pramonės ir šildymo, elektros tinklo panaudojimo efektyvumas didės, tai reiškia, kad fiksuoti infrastruktūros kaštai bus padalijami ant daugiau kWh. Akumuliatoriai elektros pasaugojimui perims natural gas peakers funkciją, ir ją perims todėl, kad akumuliatoriai taps pigesni, nei dujų pajėgumai. Ir šie akumuliatoriai atliks daugiau funkcijų, už kurias gaus pinigus.
Micėacė 2021-12-27 18:48
Immortallt tikėjimas ateities mokslu primeną straipsnius - „Mokslininkai sukūrė įspūdingos talpos bateriją!“ kur tos visos „įspūdingos“ baterijos, deja, ir pasilieka tik puslapiuose. Nežinau kaip bus tolimoj ateity, bet artimoj ateity statyčiau už hibridus - per pusę elektros ir kuro. Grynai elektriniai, na jie turi nemažai nemalonių problemų: visiems žinomos bėdos su įkrovimu, su savaiminiu išsikrovimu (nes ir nenaudojamas aušina arba pašildo baterijas), o žiemą elektriniai iš vis yra nesusipratimas neturintiems garažo.
ZeroFM 2021-12-27 20:06
Pasižiūrom europos pažangiausias valstybes kur mus kaip minimum 40metų lenkia. Pas jas tik dabar prasideda tas elektrinis mašinyčių bumas tai ką mūsų krašteliui bekalbė ... Kol nepavysim su algomis tai lik sveika svajone apie NORMALŲ elektrinį auto.
Benediktas 2021-12-27 20:24
Pasižiūrėk statistiką, nedaug atsiliekam nuo EU vidurkio ir jau kartais nebelenkia Vokietijos BVP musų BVP.
donatasv 2021-12-27 20:25
Šildymas elektra, transportas elektra europa viską nori nuo iškastinio kuro permesti ant elektros, dar net neįpusėjome tiksliau tik pradėjome, o jau verkiam, kad trūkstam energijos... Tos pačios baterijos bus tik laikina stotelė, pereinant prie vandenilio, bent jau sunkesniam, žemės ūkio ir kitoms transporto priemonėms, kurioms nėra palauk aš dar tik pradėjau krautis... O jau važiuot reikia. Paprastas žmogus prisitaikys. Verslui perdaug sudėtinga. Transportas dirba paromis kol atsiperka. O čia atsipūtę nori ant batareikų permest... Juokas ima klausyt ir skaityt.
Micėacė 2021-12-27 22:38
BVP - baigtinė šalies prekių masė pagaminta per metus - automobilių skaičiui šalyje nieko nereiškia, įtakos turi kaip tas BVP paskirstomas, o čia Lietuvoje situacija ypatingai bloga: https://www.respublika.lt/lt/naujienos/ ... au-skurdo/ Nereikia net straipsnių ar statistikų: nei aš pats, nei giminės, draugai, pažįstami, kaimynai nėra pirkę naujo automobilio iš salono. Net gatvėje tokį retai pamatysi. Kol nesusiformuos naudotų elektromobilių rinka, tol Lietuvoje jų ir nebus. Nors keletą Teslų gatvėje jau esu pastebėjęs. Pirmos kartos.
qrad 2021-12-27 23:50
Dar viena problema, kad pasaulyje per pastaruosius 20 metų prasidėjo atominių elektrinių uždarymo bumas. Tai nekeista, kad pradėjo trūkti energijos ir trūkstama energijos kiekį padengiama iškastiniu kuru. Tokia kaip Ignalinos AE dar galėjo veikti 10-15 metų. Įdomus video šia tema: https://www.youtube.com/watch?v=KC7YD98HixM
immortallt 2021-12-28 00:42
Pirma, mokslu nebereikia tikėti, kad žinotum, jog lengvieji automobiliai, viešasis transportas ir šiaip visas transportas mieste 100% elektrinis bus. Kokie 80% duodu, kad ir visas likęs kelių transportas bus elektrinis. Dėl 100% - mokslinio progreso nebereikia, reikia tik masinės gamybos. Su mokslu čia jau mažai susiję. Antra, Lietuvos 40-čia metų progresu nelenkia jokio šalis. Žiemą elektromobilis yra nesąmonė neturint garažo.... pasakykit tą norvegams, jie nežino. Trečia, elektros netrūksta. Dujos tik pabrango. O dujos pabrango, dėl politinių priežasčių. Ketvirta, vandenilis nėra kelių transporto ateitis. Manymas kad vandenilis yra visko ateitis tik parodo, kiek nesupranti nieko apie vandenilį. Vandeniliu varyti elektromobilį reikia 4x daugiau energijos. Infrastruktūra vandenilio yra dešimtis kartų brangesnė, nei elektromobilio, ir čia net nekalbant apie tai, kad vandeniliu varomo automobilio vandenilio kuro celės yra daug kartų brangesnės, nei akumuliatorius. Atpigti reikšmingai gali nebent tik vandenilio kuro celės. Elektrolaizeris, slėgimo įranga, energijos efektyvumas gerėti neturi net teorinių galimybių. Tai reiškia, kad jei ir įmanoma pagerinti visą efektyvumą 4x ir sumažinti kainą bent 10x visos infrastruktūros, praeis mažiausiai 30 metų iki pirmo komercinio varianto. Cituoji respubliką, daug apie tave pasako. Kas tas kas penktas žemiau skurdo ribos? Absoliuti dauguma yra pensininkai, kurie gavo nemokamai butus, bet jie neįtraukiami į statistiką. Dar gauna nemokamai šildymą, irgi neapskaito. Kokie tie pensininkai? Visą gyvenimą dirbę už MMA, arba net nesukaupę minimalaus stažo, t.y. dirbę grynai juodai, ne tik vokelius ėmę. Kas dar? Asocialūs visokie asmenys, ir dirbantys juodai. Wow, stebūklas, elektromobiliai masiškai į gatves pradėjo riedėti prieš 2-3 metus ir nėra susiformavusios elektromobilių antrinės rinkos, kai vidutiniškai automobilis dėvimas 5-7 metus iki kol keičia šeimininką. Tau tikrai nei straipsniai, nei statistika nepadės. Esi apgailėtinas. O tai, kad nei tu, nei dar kas iš aplinkos nesugeba įpirkti naujo automobilio, parodo ne kaip blogai gyventi Lietuvoje, o kokiame žemame lygyje esi ne tik tu, bet visa tavo aplinka. Elementariai baltai dirbantis statybininkas be problemos gali pasiimti naują automobilį lizingu iš salono. Kas dabar ir vyksta Lietuvoje - 30-40k automobilų per metus perkama iš salono, ir šis skaičius tik didės. qrad... Pirma, elektros trūkumo nėra, ir atominių uždarymas prie elektros kainos kilimo niekaip neprisidėjo. Atsidaryk nordpool ir pasižiūrėk Prancūzijos kainas, ten kainos dažniausiai didesnės nei Vokietijoje ar Lietuvoje. Antra, Ignalinos atominę jau dabar turėtume uždarinėti, tik iš savų pinigų. Ką tai reikštų? Kad elektra būtų buvusi brangi, ir dar vis tiek reikėtų iš mokesčių mokėtojų pinigų tą finansuoti. Ai, bet ką čia, tikėkime mitu, kad Ignalinos elektra buvo pigi, kai paskirstymo ir perdavimo kaštus dengdavo vyriausybė, draudimo atominės nebuvo, uždarymui nekaupta, remontus vykdė iš vyriausybės biudžeto, o kai baltarusiai už elektrą sumokėdavo traktoriais, vėlgi vyriausybė nupirkdavo tuos traktorius už fantastinę kainą ir parduodavo po to į nuostolį. Žinoma, elektra "labai pigi" buvo. Elektros kaina išaugo dėl vienos vienintelės priežasties - buvo sukelta dujų kaina. Dujomis pagaminta elektra būtent ir nustato elektros kainas. Ne atominės, ne vėjo, saulės ar hidroelektrinių kaina. Atsiverti Nordpool ir visur, kur pamatysi didesnę kainą nei 50€/MWh, gali būti tikras, ten paskutinė kWh yra pagaminta dujomis. Tik elektros gamyba iš dujų nei labai išaugo, nei kažkas stipriai pasikeitė, tik dujų tiekimą pradėjo riboti.
AAA000 2021-12-28 01:05
joo, vel imortalo eiliniai pezalai elektra toks dalykas, kad pigiai be naturalaus monopolio - faktiskai niekaip nesigauna... nes elektra "prirista" prie infrastrukturos. siuolaikiniai akumuliatoriai nera jokia iseitis. tiesiog sioks toks "pasiulymas" = kaip galima naudot. taigi viskas technologiskai priklauso ne "kaip svariai pagaminta" elektra, o kur dar nesvaru, ir kur "prirista". o nesvaru yra dar dvi labai dideles sritys - viesasis beginis transportas, komercinis beginis transportas ir miestu/namu sildymas. ir man labai juokingai atrodo - kai kazkodel politiskai raunamasi ant automobiliu - kurie labai brangu perkeist. ir net nesiraunama ant komercinio transposto - kas liuto dalis... ir nieko principe nedaroma viesajam ir komerviniams beginiam transporte ir miestu/namu diversifikacijoje ant elektrinio sildymo. sitos sritys isvis uzmirstos... o va kazkokie privatus auto - cia totalus blogis - su kuo reikia "kovoti" kryziaus zygiais... tokia "tarsos mazinimo" politika juokinga. energetinis vegetarizmas kazkoks... plius tai kuria papildomas tarsas - kitokio pobudzio... dar gresmingesnes... kurios bus isvisi nekontroliuojamos - nes pirma naudos neatsakingiausi - privatininkai... kvepuosit gal lengviau - bet plaukai nuslinkines nuo visokiu rugsciu lietu ir veziu mirinesit nuo kitokio sudo - masiskai paskleisto aplinkoje ir maiste... as net del kvepavimo nesu tikras - ar jis palengves. nes visi tie kompozitai, kad ir tos vejo jegainiu sparnuotes - cia is esmes asbesto lygmens ilgalaikes problemos... sparnuotes dyla ir besisukdamos. ir skleidzia i aplinka mikrodaleles... ten deja ne kokie plastikai - kur suyra salygiskai gana greit... ten epoksidines dervos ir visoks anglies-stiklo pluostas... serbijoj aplamai valdzia jau vercia del "ekologisko" licio kasybu ir gryninimo
gytis13 2021-12-28 10:34
Ai, lengviausia uždrausti, nieko nekainuoja, o paskui žiūrėsim, gal kažkas kažką sukurs, o gal ir ne. O popierius kur draudimai surašyti pasidaro šventas ir neliečiamas, atseit vertybė. Pamenu kažkada uždraudė regioninius sąvartynus Lietuvoj atseit jų per daug. Tada aplinkiniai miškai prisipildė šiūkšlių, padangų, senų telikų, dujinių. Miške kur pažvelgsi ten telikas ant kelmo stovi su kineskopu sudaužytu aišku. Valdžia ėmė "kovoti" tai perkasė miško keliukus kad niekas į mišką neįvažiuotų, kova su vėjo malūnais gavosi. Praėjus 10 metų pradėtos steigti antrinių žaliavų surinkimo aikštelės,kur praktiškai viskuo galima atasikratyti. Miškai išsivalė ir jau nereikia keliukų perkasinėti. Tokia politika ne tik pas mus ir matyt ir visur, toliau savo nosies nematoma.
gytis13 2021-12-28 10:36
Dar pridėsiu. Šiaip tai nauji elektromobiliai turi būti įperkami iš vidutinės algos...
immortallt 2021-12-28 11:12
Nauji elektromobiliai turi būti įperkami iš vidutinės algos, o nauji VDV ne? Kažko sukurti nebereikia, jau sukurta. Dalyje ES elektromobilių parduodama jau daugiau nei VDV. Kitose tas santykis sparčiai keičiasi. Ir čia tuo metu, kai elektromobilių tiesiog nepagaminama tiek, kiek jų nori nupirkti. Miškai išsivalė? Tu gal į mišką bet kurį nuvažiuok, kaip vežė, taip ir veža. Ir veža ne dėl to, kad nebuvo kur vežti, kur visada buvo, tik tapo mokama šiukšlinti. Dabar veža, net jei nemokamai dalį priima, bet tingi pavažiuoti papildomus kelis kilometrus.