Ar elektromobilių era palaidos didelius miesto visureigius? Juk aerodinaminis efektyvumas bus labai svarbus

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

gytis13 2022-01-05 13:47
Va dar trečias aerodinamikas prisijungė prie diskusijos. Yra du parametrai kūno skerspjūvis ir jo pasipriešinimo koeficientas. Kuo mažesnis skerspjūvis tuo mažesnis pasipriešinimas. Taigi mažesnė mašina sukuria mažesnį pasipriešinimą ir aišku jai reiks mažiau kuro. O pasipriešinimo koeficientas priklauso nuo kūno formos, ilgio ir skerspjūvio santykio ir t.t, tai sudėtingas dalykas. Taigi jei yra dvi vienodos formos mašinos viena didesnė kita mažesnė ta kur mažesnė turės mažesnį pasipriešinimą ir ims mažiau kuro. o aerodinamika ir esant mažesniam greičiui reikšminga, dviratyje beveik visas pasipriešinimas esant dideliam greičiui yra aerodinamika. O pasakėles kaip skrenda mėtomi kūnai ir Stokso dėsnį apie rūką galite užmiršti, čia visai kiti faktoriai veikia. O kas straipsnyje akcentuojama, labai mažas paspriešinimas, irgi link pasakėlių traukia, taip nuolat šnekama kad kažkas bus sukurta o realūs automobiliai padaromi prastesni. Jeigu reikia daryti automobilį aerodinamišką jis bus toks padarytas, bet ar tai bus automobilis kuriuo norėsime naudotis irgi klausimas ir greičiausiai liks konsepcija
bahuriux 2022-01-05 13:54
Kadangi AAA... nuleido diskusijos lygį žemiau plintuso ir parodė savo visišką neišmanymą ir nekompetenciją šitoj srity, aš pabandysiu ištaisyti padėtį. Pirma perskaitykite įdėmiai šitą nuoruodą https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_aerodynamics , jei bent 20% suprasite kas rašoma ypač taikau AAA... tada galėsite pasisakyti aerodinamikos tematika. Straipsnyje absoliučiai teisingos mintys išdėstytos, nėra nei vieno nelogiško sąkinio. AAA... tik vienas teiginys atitinka tikrovę, kad iki 50km/h aerodinamika mažai turi reikšmės. Bet ką niekas jau nebevažinėja virš 50 ir neišvažiuoja už miesto šiais laikais? Beto super aerodinamiškas EV leis nuvažiuojamą atstumą padidinti gerokai 4 free ir neaukojant nieko (išskyrus kad kai kam bus daug psichologinių kančių dėl ūgio, ar mažo pimpio kompleksų.) Jie ką tai teisingiausias kėbulo tipas EV yra coupė iš didelės bėdos 5 durų chečbeckas, visi kiti jei neturi konkrečios paskirties gyvenime, nereikalinga mada ir gamtos teršimas. Aišku visokie krepšiai su būda krovinams ir busikai verslui reikalingi ir čia pateisinama išimtis.
kestutisz 2022-01-05 14:03
Labai jau čia sudėtingai nuėjot ant aerodinamikos, ypač praktinės - kur kažką sutaupai. Automobilis taupymui perkamas nžn kada, na žinau nebent tokių atvejų kai kasdien Vln-Kns važinėjama - va jiem galbūt aktualu. Tiesa esu dėjęs kažkada dujytes - tai jo, kilomentras ekonomiškaiu, bet tada kilometrų suki trigubai, kad nu atsipirktų :) Tas pats cybertruck'as anot Musk'o bus "labai aerodinamiškas", be skaičių, net koncepte nėra nieko kas dinamiškai uždengtų tokio dydžio ratus/prošvaistą trasoje (kurioje greičiausiai dėl sparno formos netgi pakils). Bet eilė stovi ne dėl to, o dėl 6.5 metro ilgio talpos baterijoms ir eilė didesnė ten kur pačių variklių daugiau :)
Paprastas_zmogus 2022-01-05 15:40
Tau, žmogau viskas gerai? Tu gerai jautiesi? Iš kur čia ta agresija? Bet šiaip keista, kai žmogus mašiną renkasi pagal tai, kiek joje yra vietos "bobų" tvarkymui? Tu gal namų neturi, ar kaip?
gytis13 2022-01-05 17:04
Šiaip aš mėgstu vaikštinėti miške netoli miesto ir miško keliukuose kur sustoja mašinos daug prezervatyvų mėtosi...Taigi ne dviračiais žmonės į mišką atvažiuoja
IceBullet 2022-01-05 17:52
Niekada nesupratau SUV mados. Ypac tu mazuju. Negrazūs, bekelei netinkami, kroviniu i didesni universala irgi daugiau telpa, kaimynu pavydo nesukelia ir savininko nedziugina
X-log 2022-01-05 18:55
Persedus prie zemesnes/mazesnes masinos tiesa sakant iskart pasirode SUV/visureigio privalumai, pats durniausias - kieme prisiparkavus neina atidaryti tos puses duru kur prie bordiuru, nes pastarieji bilenkai auksti ir siekia durys saligatvi/zalia veja. Teko ziema prisisiparkuoti nepagalvojus islipt islipau, po keliu dienu nutirpo sniegas ir jau nebegaliu i masina ilipti, teko is keleivio puses rangytis. Su vaikais tai isvis tokiais atvejais nusisaut vietoj.
Paprastas_zmogus 2022-01-05 19:47
Pas tave gal ten Pono Byno mašina buvo?
Webbus 2022-01-05 20:14
Na AAA eilinį kartą blėnių privėmė forume, net nesistebiu. Aš jo postų net nesivarginu skaityt, nebent kažkas kitas pacituoja kažkurią jo komentaro dalį ir tolimesnį argumentą ta linkme dėsto. Puikiai pasiteisinusi taktika, sutaupo žiauriai daug laiko, o ir dar nebuvo taip, kad jis kažką vertingo savo tuose kilometro ilgio postuose būtų parašęs. Jau nekalbant apie krūvą smailu, kuriuos jis deda bandydamas kompensuot savo nepilnavertiškumą. Palikt jį ramybėj, net nekreipt dėmesio, tegu pats sau fainas būna. Na o dėl SUV, tai įkišiu savo trigrašį. Kažkaip samprotaujat apie moteris ir jų SUV, tarsi savo moterų neturėtumėt ir nežinotumėt kodėl joms patinka tie SUV. Maniškė irgi su didele auto važinėja, nes aukštai sėdi. Ji vidutinio ūgio, bet jai "saugiau" ir patogiau, kai sėdi aukščiau, daugiau mato. Vyrui patogu sulįst į žemą sedaną pusiau-gulomis. Moteriai patinka sėdėti labiau stačiai ir aukštai. Vyrui nebūtina matyt kilometrą į priekį, jis labiau gaudosi erdvėje, o va moteris nori matyti kas už trijų mašinų į priekį darosi. Čia gal kiek seksistiškai labai apibendrinau, visi mes (ir jos) skirtingi, bet vidutiniškai iš savo aplinkos vyrų/moterų esu tai pastebėjęs. Apskritai automobiliai dažnai šiek tiek labiau pritaikyti vyrams būna, o vyrai statistiškai šiek tiek aukštesni. Man asmeniškai irgi atrodo absurdas po miestą su dideliu SUV važinėt, bet va saviškei sekančią mašiną tai vis tiek reikės galvot kažką, kas leidžia aukštai ir patogiai sėdėt. Ir čia manau super pasiteisina tie mažieji SUV, ale aukštas kibiras. Įprastai moterims nereikia plačios/ilgos mašinos, bet aktualu stačiai ir aukštai sėdėti. Kaip pvz. koks nors Renault Captur. Mašinos trumpumas kaip tik privalumas, nes lengviau parkuotis nei su SUV-limuzinu. Realiai į darbą ir atgal, dar gal į parduotuvę, automobilis pilnai galėtų būti ale coupe ar 5 durų hečbeko ilgio, bet kad būtų aukšta pakaba kaip pas SUV. Gal toks keistai atrodys, bet tai būtų vos ne ideali moteriška mašina po miestą trankytis.
bahuriux 2022-01-05 21:12
OK, gal tik truputi bus sutaupymas ir mažesnė tarša, bet paimk puse milijardo EV (kai jų tiek bus žinoma) ir efektas daugiau nei apčiuopiamas bus.
IceBullet 2022-01-05 23:01
Tiksliai, SUV vis del to turi toki privaluma - su jais galima drasiai parkuotis iki kol padangos i bordiura atsiremia. Ypac bjaurus tie juodi ale guminiai prie prekybcentriu uz kuriu zemesnes masinos priekinis buferis tyliai uzsikabina.
X-log 2022-01-05 23:28
Nereik tam net kazko iskirtinio, standartinis bordiuras 15cm, sedano/universalo naujo/nepakrauto ground clearance 15-18cm, paimk nuo sanatves isikraipiusi bordiura/asfalta, pasedusia vaziuokle, dar koki zoles kupsta ir nebegali duru atidaryti
HardAxe 2022-01-06 02:18
Vaikai tikrai daug vietos užima. Pas mane mašinoj turi tilpti dvi kėdutės, vėžimėlis ir šuo. Yra nedaug automobilių, kuriuose už vairuotojo nesulindus su sėdyne į konsolę telpa normali kūdikio kėdutė.
peeplt 2022-01-06 09:33
Aš ne moteris, bet vairuoju SUV. Taip susiklostė gyvenime stačiau namuką ir teko kelis metukus busika eksploatuoti. Iš pradžių busikas gąsdino. Didelis - mieste galvoju nepatogu bus. Bet praktika parodė, kad su tuo dideliu nepatogiu busiku daug lengviau manevruoti miesto gatvėmis ir daugiabučio kiemais. Iš po busiko įsėdus bet kurią standartinę normalią auto, jausmas kad su subine per asfaltą brauktum. Žinau nesąmonė pripratimo reikalas, bet tai kėlė labai nemalonius jausmus ir diskomfortą. Todėl atsisveikinus su busiku ir renkantis naują auto, akys nevalingai krypo į SUV. Nežinau bet man SUV keli minusai, visą kitą tik privalumai.
kestutisz 2022-01-06 10:18
Šiaip mažiem vaikams turėjau Audi A6 - nuostabi mašina, sedano bagažinėj tilpo 2(!) vežimėliai ir sykį užsimiršus viską išsikraustyt dar parketlentės kambariui gale sutilpo. Vienintelė bėda - ilgesnė nei visi po to turėti "SUV"'ai :)
DariusWh 2022-01-07 13:42
Dar viena pliusas Suv. Aš esu nemažo ugio tai lengvosiose mašinose beveik dauguma mašinų kai atsisėdu ir atsiraukiu sėdyne iki galo. Tai norit pasižiurėti į šona visada žiurėdavau pro galini keleivio langa. Net turint 5 klases BMW išliko ta pati problema. Dabar turin SUV jau sedžiu pakankamai normaliai. O ir tenka dažnai į miška važiuoti tai visai smagiai. Dar turint SUV neteko pamačius kelia apsisukti ir važiuoti kitur.
Micėacė 2022-01-07 14:07
Žiūrėjau filmuką, kur žmogui buvo įpiršta sedanas Tesla S, pavažinėjo ir jam nepatiko, kol neatsėdo už Tesla X. Šitą paėmė. Xksas sukurtas ant S`o bazės, o skirtumas tarp automobilių - X`e daugiau erdvės, žmogui buvo maloniau važiuoti. Panašiai dauguma mūsų su pavydu žvelgiame į carinės statybos butų 4 metrų aukščio lubas - tokių norisi visiems.
Pumper 2022-01-07 14:38
Man tai kaip tik nepatinka, kai per daug erdvės auto, jaukiau mažesnėj už vairo sėdėti. Gale sėdėti tai taip, kuo didesnė, tuo geriau. Taip pat ir bendrai vairuoti smagiau arčiau žemės esančią auto - ne tik greitis geriau jaučiamas (kuo aukščiau sėdi, tuo lėčiau, atrodo, važiuoji), o auto gabaritus kelio atžvilgiu lengviau jausti.
sub 2022-01-07 16:45
Kuo aukščiau sėdi, tuo daugiau visko matai, bet taip greitis nesijaučia kaip mažuose kibiriukuose. Jeigu man auto būtų reikalingas tik namai-darbas-namai, be stambesnių daiktų vežiojimo, tai mažas kibiriukas kaip Polo, ar Seat būtų pakankamai. Kadangi reikalai rimtesni ir kroviniai didesni - tai pirkau Touran.