Verta žinoti: skrydžių lėktuvu pavojai – kaip jų išvengti?  (4)

Keliavimas lėktuvu gali iš tikrųjų neigiamai paveikti jūsų sveikatą. Kelionės dieną paprastai prasčiau miegama, maitinamasi ne įprastu metu, dažnai paskubomis. Žemiau pateikiame 5 dažniausiai pasitaikančias sveikatos problemas, atsirandančias dėl ilgų kelionių lėktuvu.

1. Skysčių trūkumas

Nepakankamas skysčių vartojimas tarp keliautojų – dažna problema. Taip atsitinka dėl išsiderinusio paros ritmo, rūpesčių, susijusių su kelione. Be to, draudimas buteliuką vandens prasinešti pro oro uosto apsaugą taip pat prisideda prie dehidratacijos.

2. Kraujo cirkuliacijos problemos

Ilgas sėdėjimas, paprastai mažoje erdvėje susispaudus su kitais žmonėmis, gali sukelti giliųjų venų trombozę. Kai dėl užspaudimo kraujas teka pernelyg lėtai, didėja krešulių susidarymo rizika. Ši problema gan dažna tarp be pertraukų ilgus atstumus keliaujančių asmenų.

3. Pilvo pūtimas ir kiti virškinamojo trakto sutrikimai

Galime padėkoti staigiam aukščio pokyčiui dėl nepaliaujamo pilvo pūtimo. Toks staigus kitimas daro įtaką keliautojo vidaus organams. Esant ore jo organizmas praranda iki poros litrų vandens. Dėl šios priežasties gan dažnai pastebimas pilvo pūtimas kelionės metu ir vidurių užkietėjimas jai pasibaigus.

4. Sumažėjęs atsparumas ligoms

Tiek oro uostai, tiek lėktuvai yra nedidelės, uždaros erdvės zonos, kuriose klesti įvairios bakterijos bei virusai. Net stengiantis aplinką palaikyti sterilią, jūsų organizmas yra puolamas iš visų pusių.

5. Nesutampančios laiko zonos

Dėl nesutampančio paros meto šalyje, iš kurios atvykote ir toje, į kurią keliaujate, galite laikinai jausti nuovargį, patirti nemigą. Tai susiję su vidiniu organizmo „laikrodžiu“, diktuojančiu, kada yra metas poilsiui.

Nors daugelis keliautojų žino, kad keičiant laiko zonas galima susidurti su sunkumais, daugelis neįtaria, kad sunkiau ištverti keliaujant į Rytus, nei į Vakarus.

Ką daryti?

Tam, kad šie simptomai pagerėtų, derėtų gerti daug vandens. Tiek prieš, tiek skrydžio metu ir po jo gerkite vandenį. Nebijokite į oro uostą pasiimti tuščio buteliuko – praėję apsaugą jį galėsite prisipildyti patys.

Venkite alkoholio. Nors ir skamba viliojančiai, alkoholio derėtų atsisakyti. Nors nervingiems keliautojams tai gali atrodyti išsigelbėjimas, alkoholis dehidratuoja organizmą. Be to, jo atsisakymas leidžia vartoti vaistus, jei kartais jų prireiktų.

Venkite riebaus ir sūraus maisto. Daug riebalų bei druskos turintys produktai ne tik traukia skysčius, bet ir sukelia pilvo pūtimą. Vietoj jų rinkitės mažiau riebų ir ne tokį sūdytą maistą. Taip išvengsite virškinamojo trakto sutrikimų.

Vartokite probiotikus, nes šie papildai reguliuoja žarnyno veiklą. Jų vartojimas gali padėti palaikyti ją reguliarią tiek kelionės metu, tiek po jos.

Ilgų skrydžių metu kiek įmanoma daugiau judėkite. Nesvarbu, kurioje klasėje sėdite, ekonominėje ar pirmoje, pasistenkite vaikščioti kai tik gaunate tam progą. Taip suaktyvinate kraujotaką ir aprūpinate deguonimi visus audinius.

Dėvėkite kompresines kojines. Šios kelius siekiančios kojinės yra sukurtos kovoti su giliųjų venų tromboze. Dažnai patariamos nėščiosioms, blauzdas spaudžiančios kojinės padeda kraujotakai ir gali būti naudingos visiems keleiviams. Vis dėlto, prieš jas dėvint derėtų pasitarti su gydytoju.

Apsistokite netoli oro uosto. Tiems, kurių laukia ilgas rytinis skrydis, patartina apsistoti netoli oro uosto esančiame viešbutyje. Kai kurie iš jų siūlo nemokamą pervežimą į oro uostą, taigi asmuo gali ilgiau pamiegoti ir taip sukaupti jėgas ilgai kelionei.

Prie naujos laiko zonos pratinkitės iš anksto. Likus maždaug savaitei iki kelionės, persukite laikrodį viena valanda arčiau laiko, rodomo kitoje šalyje. Kitą naktį – dar valandą ir t. t. Po savaitės jūsų paros ritmas bus panašesnis į tą, prie kurio turėsite priprasti.

Pasistenkite pailsėti skrydžio metu. Nesidrovėkite dėvėti šviesą blokuojančios akių kaukės, prireikus pasinaudokite ausų kištukais. Taip pat su savimi galite pasiimti užklotą ar kelioninę pagalvėlę. Jaukumo jausmą suteikiantys daiktai ne tik leidžia jaustis „normaliau“, bet ir atpalaiduoja, mažina streso pojūtį.

Nusileidus lėktuvui patartina kuo greičiau sugrįžti prie normalios mitybos. Jeigu yra galimybė, geriausia rinktis į jums įprastus panašius produktus. Taip virškinamasis traktas nepatirs šoko bei palaipsniui grįš į normalų ritmą.

Taip pat nevenkite saulės ir sporto. Įrodyta, kad saulė malšina melatonino (miego hormono) išsiskyrimą. Taigi, gavus progą geriau yra pasimėgauti jos spinduliais.

Tuo tarpu ryte užsiimant aktyvia fizine veikla, smegenys ją suvokia kaip signalą, jog prasidėjo dieną. Be to, tai pagerins jūsų kraujotaką, o po treniruotės išgertas vanduo paskatins sveiką žarnyno veiklą.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(4)
(6)
(-2)

Komentarai (4)