Vokiečių „Marder“ prieš amerikiečių „Bradley“: dviejų monstrų palyginimas – kuris iš jų efektyviau naikins rusus (Video)  (1)

Paprastai lyginant ginklus ant svarstyklių dedame skirtingų kariuomenių transporto priemones; bet „Marder“ ir „Bradley“ atvejis ypatingas, nes jie abu kovos už Ukrainą prieš rusus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dviejų įrangos vienetų „akis į akį“ palyginimas, pavyzdžiui, lenktynės maksimaliu greičiu kelyje/bekelėje, kai kovos masė skiriasi nuo kelių tonų, iš tiesų yra nedėkingas darbas, nes iš tikrųjų kartais tai nėra parametrai, rodantys tikrą kovos efektyvumą.

Juolab, kad dažniausiai žiūrime į ginklus, skirtus kovai vienas prieš kitą, tačiau kalbant apie „Marder“ ir „Bradley“, to visiškai nėra, nes jie abu kovos su rusais. Taigi kyla klausimas, kuris iš jų bus veiksmingesnis tai darant.

Iš karto reikėtų atkreipti dėmesį į teigiamą aspektą: tiek „Marder“, tiek „Bradley“ buvo sukurti kaip kovinės mašinos kovai su sovietine technika, kuri vis dar vyrauja Rusijos armijoje (ir ši tendencija tik stiprės). Kitaip tariant, konceptualūs sprendimai, išdėstyti pirminio dizaino pagrindu ir sukurti per daugelį modernizavimo metų, suteikia pagrindo teigti, kad „Marder“ ir „Bradley“ pataikė į elementą, kuriam jie buvo sukurti.

 

Visų pirma, turėtume atsižvelgti į ugnies jėgą. „Marder“ turi 20 mm nestabilizuotą „Rheinmetall Mk 20 RH-202“ pabūklą, kurio šaudymo greitis yra 800–1 000 šovinių per minutę. Bet – dar kartą apie skaičių palyginimą – praktiškai šaudoma trumpomis serijomis, o ne nevaldoma ugnies banga. Tokia amunicija gali prasiskverbti pro bet kokio pavyzdžio sovietinės lengvosios šarvuotos technikos priekinius šarvus: pėstininkų kovos mašinas BMP-1/2, visus BTR tipo šarvuočius ir BMD amfibijas.

Kalbant apie BMP-3, geriau palaukti patikrintų rezultatų, nes Rusija skelbia, kad transporto priemonė turi sustiprintus šarvus, o tikrasis jo patvarumas abejotinas. Tačiau subkalibrinis DM63 APDS-T sviedinys gali pramušti iki 70 mm šarvus (90° kampu) iš kilometro atstumo.

„Bradley“ turi 25 mm M242 pabūklą, šaudantį M919 APFSDS-T šoviniais su nusodrinto urano šerdimi. Šarvų pramušimo galimybė tiksliai nežinoma, tačiau ji turi būti daug geresnė nei mažesnio DM63 APDS-T. Pabūklas stabilizuotas dviejose plokštumose, gali suktis iki 60 laipsnių per sekundę greičiu.

 

Kalbant apie prieštankinius pajėgumus, „Bradley“ raketą TOW galima drąsiai laikyti daug geresne už „Marderio“ „Milaną“ dėl daugelio priežasčių: beveik dvigubai didesnio šaudymo nuotolio ir operatoriaus funkcijos paleisti raketą nepaliekant šarvuoto bokštelio.

Ryšio priemonių palyginimą greičiausiai laimi amerikiečių konkurentas, nes 2010 m. demonstruota „Bradley“ M2A3 versija yra visiškai skaitmeniniu būdu valdoma kovinė transporto priemonė. Panoraminis vaizdas ir ugnies valdymo sistema yra beveik identiška M1A2 „Abrams“, įskaitant taikinio sekimą. Panašių sistemų prieinamumas „Marder“ yra pagrįstai abejotinas.

 

Beje, tas pats pasakytina ir apie „Bradley“, kaip ne tik ginklo ar saugaus personalo vežėjo, vaidmenį, bet ir visavertį komandų centrą, atsakingą už kovinę žvalgybą ir taikinių paskyrimą pėstininkų daliniui dėl FBCB2 duomenų sistemos. Tuo tarpu šifruotą radijo imtuvą „Marder“ gavo tik 1A3 modifikacijoje.

Kalbant apie „Marder“ ir „Bradley“ apsaugą, jiedu sąlyginai lygūs, abu gali sustabdyti 30 mm šovinį. Nors „Bradley“ taip pat gali būti įrengta viršutinė apsauga, kuri turėtų veiksmingai apsaugoti nuo prieštankinių granatų.

Neretai, vadovaujantis sovietine tradicija, lyginamas transporto priemonių dydis. Įdomu tai, kad „Bradley“ dažnai vadinamas milžiniška transporto priemone, net „monstriška“. Žinoma, amerikietiška kovinė mašina yra 2,98 metro aukščio, maždaug 50 cm aukštesnė nei šiuo metu Ukrainos pajėgų naudojama sovietinė BMP-2.

 

Beje, „Bradley“ aukštas kaip ir „Marderis“. Tai buvo padaryta dėl įgulos patogumo, kad jų įlipimas ir išlipimas iš transporto priemonės būtų lengvesnis, priešingai nei kai kurios gerai žinomos transporto priemonės. Personalas patenka į „Bradley“ ir „Marder“ per rampą.

Galiausiai, keli žodžiai apie mobilumą. Vėlgi, abi mašinos yra santykinai tame pačiame lygyje: sveria apie 35 tonas, turi 600 AG variklius ir abi prarado amfibijos galimybes.

Taigi belieka apibendrinti, kad tiksliai 10 metų skirtumas tarp „Marderio“ ir „Bradley“ pirmo jų naudojimo atitinkamose armijose turėjo įtakos. Tikrai galime teigti, kad konceptualios „Marderio“ idėjos atsispindėjo galutinėje „Bradley“ versijoje, kurio sukūrimas buvo sunkus kelias.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(15)
(0)
(15)

Komentarai (1)