Situacija tampa nevaldoma. Rusija siunčia „pagrindinį ginklą“ Be-12. Kas tai per monstras  (2)

Apie unikalias šio pasenusio lėktuvo savybes ir priežastis, kodėl rusai juos naudoja kare prieš Ukrainą.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2023-10-04 Situacija tampa nevaldoma. Rusija siunčia „pagrindinį ginklą“ Be-12. Kas tai per monstras  (2)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

JK gynybos žvalgybos tarnyba pranešė, kad Rusijos Juodosios jūros laivynas „akcentuoja jūrų oro patruliavimo operacijas, kurių pagrindinė užduotis yra anksti identifikuoti be įgulos laivus“, t. y. Ukrainos sprogstamuosius jūrų dronus. Šiame kontekste Be-12 buvo minimas kaip „pagrindinis ginklas“ atliekant šias operacijas.

Tikra senų laikų retenybė, amfibinis lėktuvas Be-12 buvo pradėtas eksploatuoti dar 1968 m. Kadangi dabar jis naudojamas tikrame kare, turėtume pažvelgti į jo specifikacijas ir iš naujo įvertinti, ar jis iš tikrųjų per senas šiuolaikinei karo veiklai ir kiek jų veikiančių galėtų būti prieinami Rusijos ginkluotosioms pajėgoms. Ir svarbiausia, kodėl rusai apie šį lėktuvą prisiminė tik dabar.

Jūrų patrulinio lėktuvo Be-12 specifikacijos yra tokios: fiuzeliažo ilgis – 30 metrų, sparnų plotis – taip pat 30 metrų, didžiausias kilimo svoris – 36 tonos, įskaitant naudingąją apkrovą – 1500–3000 kg, kreiserinis greitis patruliavimo metu – iki 320 km/val., maksimalus greitis – iki 550 km/val. Maksimalus skrydžio nuotolis gali būti iki 4000 km, tačiau patruliuojant 2–3 valandas ir ilgiau skrydžio spindulys neviršija 600–650 km.

Nors ypač kalbant apie Be-12, itin svarbu pabrėžti žodžius „specifikacijos ant popieriaus“, nes šio tipo orlaiviai 1992 metais visiškai „pasitraukė“ būtent dėl prastos būklės. Nepaisant to, Rusijos armija formaliai turi galimybę naudoti reaktyvinius lėktuvus, kol baigsis jų eksploatavimo laikas, todėl dalis jų vis dar lieka jūrų aviacijoje.

 

Taip pat yra niuansas, kad „amfibijos“ titulas yra gana nominalus, nes Rusijos pilotai dėl prastos būklės neberizikuoja bandyti pakilti nuo vandens paviršiaus, o kyla tik nuo antžeminių kilimo ir tūpimo takų.

Kita detalė yra susijusi su Rusijos karinio jūrų laivyno Juodosios jūros laivyne naudojamų lėktuvų Be-12 skaičiumi. „Military Balance 2023“ nurodo, kad paieškos ir gelbėjimo (SAR) modifikacijos yra šeši (ne priešpovandeniniai).

Kita vertus, 2022 m. liepos mėn. palydovinėse nuotraukose, paskelbtose atviruose šaltiniuose, matyti, kad Kačos oro bazėje buvo 7 ar 8 vienetai Be-12 ir du iš jų buvo dislokuoti išardyti. Tuo pačiu metu iš tikrųjų buvo tik 4–5 lėktuvai, priklausantys Juodosios jūros laivyno 318-ajam mišriam aviacijos pulkui.

 

Verta paminėti, kad pirmą kartą Rusija panaudojo Be-12 kare prieš Ukrainą 2022 metų rugpjūtį, kai pirmieji Ukrainos smūgiai pasiekė Rusijos okupuotą Krymą. Lėktuvas buvo išsiųstas ieškoti „diversantų“ ir stebėti civilių laivybos Odesos uoste.

Jei rusai iš tikrųjų turi tik SAR modifikaciją tai gali paaiškinti, kodėl jie Ukrainos karinio jūrų laivyno bepiločių orlaivių bandė ieškoti „vizualiai“, o ne pasitelkę paieškos radarus. Akivaizdu, kad Rusijos kariškiai įsitikinę, kad jų Be-12 vis dar puikiai gali atlikti savo funkcijas iki pat nustatyto tarnavimo laiko pabaigos.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(22)
(34)
(-12)

Komentarai (2)