A-50 pirmtakas – Tu-126. Kas tai per monstras. Ir kodėl sovietai juos išmetė (Foto, Video)  ()

Kuo šis lėktuvas buvo ypatingas ir kiek blogesnis už tą patį A-50.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ukrainos pajėgos jau numušė antrąjį Rusijos žvalgybinį ir taikinių nustatymo lėktuvą A-50U.

Šį kartą pasigilinkime apie sovietinį A-50 „pirmtaką“ Tu-126, kuris buvo pirmasis radiolokacinis sekimo lėktuvas, atsidūręs sovietų armijos žinioje.

Tuo labiau, kad kalbama apie gana specifinį įrangos modelį, kuris buvo nurašytas dar gerokai prieš SSRS žlugimą, būtent dėl ​​kritinių šio lėktuvo trūkumų.

Dėmesingi skaitytojai gali pastebėti, kad Tu-126 išoriškai panašus į bombonešį Tu-95, ir jie bus teisūs. Tiksliau sakant, keleivinis Tu-114, kuris savo ruožtu buvo sukurtas remiantis pagrindiniu bombonešio Tu-95 variantu, tapo pirmojo sovietinio priešlėktuvinės gynybos lėktuvo pagrindu.

[Vokietija] Retas pasiūlymas! Daugiafunkcis mechaninių laikrodžių tikriklis – nuostabi kaina, tinka profesionalams ir mėgėjams („WeiShi No.1000“)
3618

Labai gera kaina

Iš Vokietijos, retas atvejis

Ribotas kiekis

Puikios savybės ir galimybės

Išsamiau

Įdomu tai, kad Tu-126 darbai pradėti dar 1958 m., gamykliniai bandymai prasidėjo 1962 m., visas bandymų kompleksas buvo baigtas iki 1964 m. gruodžio mėn. 1965 metų balandį Tu-126 buvo priimtas į tarnybą, o nuo 1965 iki 1967 metų iš viso buvo pagaminti 8 vienetai (neskaitant pirmojo eksperimentinio).

 

Tu-126 buvo įrengtas radiotechninės žvalgybos kompleksas „Liana“, kuris turėjo gana aukštas deklaruotas charakteristikas: oro taikinių aptikimo nuotolis – nuo ​​100 iki 350 kilometrų, priklausomai nuo taikinio matmenų. Ir apskritai pagrindinis Tu-126 tikslas kūrimo etape buvo laiku aptikti JAV strateginius bombonešius 1000 kilometrų atstumu nuo SSRS pakrantės.

 

Tačiau niuansas tas, kad sovietiniai konstruktoriai nesugebėjo sukurti bent kažkiek priimtinų sąlygų įgulos darbui ir radijo techninės įrangos priežiūrai: įgulos skundėsi ne tik dėl aukšto vibracijos lygio, bet taip pat, kad technika tiesiogine prasme „trankėsi“ elektra, ir visa tai nepaisant to, kad vidutinis patruliavimo laikas buvo 8-9 valandos. Nežinia, ar radiotechnikos kompleksas „Liana“ patvirtino deklaruojamas charakteristikas.

Galbūt būtent šios aplinkybės lėmė sąlygas, kuriomis Tu-126 daugiausia buvo naudojamas nereguliariems skrydžiams atlikti radijo žvalgybą ir koordinuoti monstriškų perėmėų (interceptor) Tu-128 (MiG-31 pirmtakų) veiksmus.

 

Visi aštuoni serijiniai ir vienas eksperimentinis Tu-126 buvo įtraukti į 67-ąją atskirąją oro gynybos pajėgų eskadrilę. Šie lėktuvai skrido daugiausiai arba Naujosios Žemės rajone (Arkties vandenynas), arba virš Baltijos jūros.

Kai tik pirmieji A-50 buvo pradėti eksploatuoti 1984 m., visi Tu-126 iškart buvo pradėti nurašyti dėl aukščiau aprašytų trūkumų. Visi Tu-126 buvo „pašalinti“ iki 1990 m.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(11)
(0)
(11)

Komentarai ()