Mūsų kaimynė. Atrasta nauja superžemė. Čia gali egzistuoti gyvybė! Tai dar ne viskas  ()

Ši uolėta planeta, kuri yra šiek tiek didesnė už Žemę, yra 137 šviesmečių atstumu nuo mūsų.

Remiantis tyrimu, paskelbtu Karališkosios astronomijos draugijos (JK) mėnesiniuose pranešimuose, astronomai, naudodami kosminį teleskopą TESS, atrado naują egzoplanetą.

Ji laikoma superžeme, nes jos skersmuo 1,55 karto didesnis už Žemės skersmenį. Pagal kosminius standartus naująją planetą galima laikyti mūsų kaimyne, nes ji yra 137 šviesmečių atstumu. Planeta, pavadinta TOI-715b, yra savo žvaigždės gyvenamojoje zonoje, o tai reiškia, kad joje gali būti gyvybės.

Įdomiausia tai, kad astronomai toje pačioje sistemoje atrado kitą planetą, kuri vis dar turi egzoplanetos kandidatės statusą. Dydžiu ji panaši į Žemę, ir jei ši planeta ten tikrai egzistuoja, tai bus mažiausias pasaulis, aptiktas žvaigždės gyvenamojoje zonoje, rašo „Science Alert“.

Planeta TOI-715b sukasi aplink įprastą raudonąją nykštukę, kuri yra labiausiai paplitusi žvaigždė mūsų galaktikoje. Raudonoji nykštukė TOI-715 yra maždaug 4 kartus lengvesnė už Saulę ir maždaug 4 kartus mažesnio dydžio. Kalbant apie naująją superžemę TOI-715b, ji skrieja arti savo žvaigždės ir metai čia trunka 19 Žemės dienų. Kadangi raudonosios nykštukės skleidžia mažiau šviesos nei Saulė, naujoji planeta yra vadinamojoje konservatyvioje savo žvaigždės gyvybės zonoje.

Kosmoso plotas, kuriame netoliese esančios planetos palaiko reikiamą temperatūrą skystam vandeniui egzistuoti, vadinama žvaigždžių gyvybės zona. Vanduo vaidina svarbiausią vaidmenį gyvų organizmų atsiradimui. Tačiau mokslininkai ginčijasi, kur prasideda ir baigiasi gyvybės zona, todėl yra dar vienas terminas – konservatyvi gyvybės zona. Tai sritis aplink žvaigždę, kurioje bet kuri uolinė planeta (t. y. į Žemę panaši) gauna 0,4–0,8 karto daugiau šviesos nei Žemė iš Saulės.

Tokios superžemės kaip TOI-715b visada intriguoja mokslininkus, ieškančius potencialiai tinkamų gyventi planetų. Juk daugelis šalia raudonųjų nykštukių aptiktų planetų priklauso karštųjų Jupiterių klasei ir net atspariausios bakterijos ten tikrai neišgyvens, net jei planeta yra žvaigždės gyvenamojoje zonoje.

Naujoji superžemė įdomi ir tuo, kad astronomai rado labai nedaug planetų, kurios būtų 1,5–2 kartus didesnės už Žemę. Tai yra, yra planetų, kurios yra 1,5 karto ir 2 kartus didesnės už Žemę, tačiau praktiškai nėra planetų, kurios būtų, pavyzdžiui, 1,6 karto didesnės. Tačiau planeta TOI-715b yra 1,55 karto didesnė už Žemę, todėl jos tyrimas yra ypač svarbus.

Astronomai mano, kad tokios planetos iš pradžių buvo didesnės, tačiau prarado dalį savo masės dėl žvaigždžių spinduliuotės, kai išgaravo didžioji jų atmosferos dalis. TOI-715b padės išsiaiškinti šią situaciją, tikisi mokslininkai.

Tyrimo autoriai teigia, kad teoriškai TOI-715b galėtų turėti skysto vandens, vidutinio klimato ir netgi galėtų būti apgyvendinta, tačiau tai padės išsiaiškinti Webbo kosminis teleskopas.

Kitas objektas taip pat sukasi šalia raudonosios nykštukės, kuri lieka kandidate į egzoplanetas, nes reikia patvirtinimo, kad šis pasaulis egzistuoja. Jei tiesa, ši planeta būtų mažiausias gyvenamasis pasaulis, kurį kada nors rado TESS kosminis teleskopas.

Astronomai nekantriai laukia naujų stebėjimų, kurie galėtų nustatyti, ar TOI-715b yra tinkama gyventi planeta. Juk tai bus didelis mokslo proveržis.