Sensacingas atradimas: kosminių spindulių kilmė Paukščių Take  ()

Tai burbulą primenanti struktūra.

Pietvakarių Kinijoje esančios observatorijos mokslininkai teigia atradę kosminių spindulių superakceleratorių – tai gali iš esmės pakeisti mūsų supratimą apie kosminių spindulių kilmę ir šaltinį mūsų galaktikoje, rašo „scmp.com“.

Pasak jų, burbulą primenančios struktūros egzistavimas – maždaug 10 milijonų kartų didesnės už mūsų Saulės sistemą – galėtų paaiškinti, kaip Paukščių Take gali atsirasti itin didelės energijos gama spinduliai, prieštaraujantys ankstesnėms teorijoms apie jų kilmę.

[Vokietija] Fantastiškai geros kainos 4in1 suvirinimo aparatas. Tinka ir profesionalams. Paskutiniai vienetai
11872 3

Labai gera kaina

Iš Vokietijos, itin retas atvejis

Greitas ir saugus pristatymas

Paskutiniai vienetai

Ypatingai kokybiškas ir funkcionalus įrankis

Išsamiau

Remiantis žurnale „Science Bulletin“ paskelbtu straipsniu, šią struktūrą Gulbės žvaigždyne stebėjo „Large High Altitude Air Shower Observatory“ (LHAASO)) Sičuano provincijoje.

Autorius Cao Zhen, Kinijos mokslų akademijos Didelės energijos fizikos instituto profesorius, valstybinei naujienų agentūrai „Xinhua“ sakė, kad „tai pirmasis identifikuotas kosminių spindulių superakceleratorius“.

Kosminiai spinduliai yra įkrautos dalelės, sklindančios per erdvę beveik šviesos greičiu. Nors jie buvo atrasti daugiau nei prieš 100 metų, mokslininkai vis dar nėra tikri, kaip atsirado į Žemę patekę spinduliai.

Ankstesni kosminių spindulių energijos spektrai rodė posūkio tašką esant maždaug 1 petaelektronvolto (PeV) energijos lygiui, vadinamą „keliu“, remiantis jo forma diagramose.

Manėme, kad kosminiai spinduliai, kurių energija mažesnė nei 1 PeV, yra kilę iš Paukščių Tako, o spinduliuotė, kurios energija viršija šį tašką, kyla iš už mūsų galaktikos ribų, Cao Zhen pasakojo „Xinhua“.

Tačiau 2020 m. LHAASO atrado itin didelės energijos fotonus, kurie sudaro kosminius spindulius, savo energija viršijančius 1 PeV Gulbės žvaigždyne. Naujausiame dokumente išsamiai aprašoma, kaip šie spinduliai galėjo susidaryti.

Tyrėjai išsiaiškino, kad į burbulą panašioje struktūroje, žvaigždyno formavimosi srityje, vadinamoje Gulbės X, yra keli fotonai, didesnės nei 1 PeV energijos, įskaitant vieną, kurio energija yra iki 2,5 PeV.

Burbulo centre komanda nustatė didžiulį žvaigždžių spiečių, pavadintą Gulbės OB2, kuriame yra daug jaunų, karštų žvaigždžių, kai kurių paviršiaus temperatūra viršija 35 000 laipsnių Celsijaus, o tai gali būti kosminių spindulių superakceleratorius.

Autoriai: Vigmantas Balevičius