„Nord Stream“ dar žingsniu priartėjo prie tiesimo darbų pabaigos  (0)

Baltijos jūros dujotiekis „Nord Stream“ dar žingsniu priartėjo prie tikslo šių metų pabaigoje pradėti transportuoti dujas tiesiogiai iš Rusijos į Europos Sąjungą – ruošiamasi sujungti du iš trijų pirmojo „Nord Stream“ vamzdžio segmentus. Jie bus suvirinti jūros dugne netoli Suomijos krantų – ši sudėtinga procedūra užtruks dvi savaites.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Birželio mėnesį Švedijos vandenyse, greta Gotlando salos, privirinus ir trečiąjį vamzdžio segmentą, bus baigta tiesti pirmoji „Nord Stream“ liniją. Antrąją ketinama užbaigti 2012 metais. 1224 km ilgio Baltijos jūros dujotiekis yra suprojektuotas be tarpinių kompresinių stočių. Dujoms keliaujant iš Rusijos į Vokietiją slėgis vamzdyne palaipsniui mažės, todėl trys dujotiekio segmentai yra pritaikyti skirtingam slėgiui ir sukonstruoti iš skirtingo storio vamzdžių. Segmentai tarpusavyje bus sujungti po vandeniu tose vietose, kur slėgis nuo 220 barų sumažėja iki 200, ir nuo 200 – iki 177,5. Šiandien pradedami jungti du segmentai – vienas, esantis Suomijos įlankoje, ir centrinis. Sujungimo darbai bus vykdomi jūroje, maždaug 80 metrų gylyje. Centrinė ir pietrytinė atkarpos bus sujungtos greta Gotlando salos taip pat po vandeniu – maždaug 110 metrų gylyje.

Visi trys vamzdyno segmentai yra kruopščiai patikrinami prieš sujungiant juos į vientisą vamzdį ir prijungiant prie dujotiekio atšakų Rusijos ir Vokietijos pakrantėse. Suomijos įlankos ir centrinė atkarpos jau išvalytos, patikrintos ir išbandytas jų atsparumas slėgiui, o šiuo metu tikrinamas pietvakarinės atkarpos atsparumas slėgiui. Darbai baigti ir Vokietijos pakrantėje, o Rusijos pakrantėje atsparumo slėgiui testus numatyta atlikti gegužės pabaigoje. Iki 2011 m. IV-ojo ketvirčio, prieš pradedant eksploatuoti dujotiekį, bus patikrintas ir visos sistemos veikimas.

Vamzdžių segmentai yra suvirinami nuotoliniu būdu

Dujotiekio segmentų hiperbarinį sujungimą po vandeniu vykdo Prancūzijos bendrovė „Technip“ naujuoju laivu „Skandi Arctic“. „Technip“ naudoja specialią Norvegijos kompanijos „Statoil“ Dujotiekių Remonto Sistemą (angl. Pipeline Repair System – PRS): į dugną yra nuleidžiami dideli H formos hidrauliniai mechanizmai, kurie gali pakelti ir pastumti vamzdį į reikiamą padėtį. Šių mechanizmų keliamoji galia siekia net 150 tonų. Suvirinimo įranga ir pats suvirinimo procesas yra valdomi nuotoliniu būdu iš „Skandi Arctic“ laivo, tačiau įrangą tvirtinta ir prižiūri narai. Jie dviems savaitėms nuleidžiami į jūros dugną specialioje dideliam slėgiui pritaikytoje kabinoje, kurioje ir dirba, ir ilsisi.

2012 m. nutiesus abi vamzdyno linijas, „Nord Stream“ dujotiekiu kasmet bus galima transportuoti 55 mlrd. kub. m. dujų. Tokio kiekio pakanka aprūpinti 26 mln. namų ūkius. Baltijos jūros dujotiekis bent iki 2015 m. bus vienintelis naujas dujų tiekimo į Europą maršrutas, kuriuo per metus galima transportuoti daugiau nei 10 mlrd. kub. metrų dujų. Šiuo metu Baltijos jūros dugne jau yra paklota 101 tūkst. plataus skersmens „Nord Stream“ vamzdžių, kurių kiekvienas sveria 23 tonas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: