Anglijos paplūdimyje – netikėtas radinys: pasivaikščioti išėjęs vyras surado smėlyje pasislėpusias bombonešio dalis  ()

Chrisui Gleadellui iš Šeringamo (Jungtinė Karalystė) šių metų rugsėjį pasisekė – jis beveik nukrito, kai vaikštinėdamas Norfolko paplūdimiu užkliuvo už kažkokių gelžgalių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Bet atidžiai pažiūrėjęs, jis ėmė įtarti, kad tai gali būti lėktuvo dalys. Vyras atliko šiokį tokį istorinį tyrimą ir aptiko pranešimus, pasakojančius apie tai, kad 1941 m. gegužės 3 d. vokiškas „Junkers Ju 88A-5“ priverstinai nutraukęs Liverpulio bombardavimo užduoties vykdymą, avariniu būdu leidosi paplūdimyje.

Be pranešimų C. Gleadellui pavyko aptikti net ir nusileidusio lėktuvo nuotraukas. Remdamasis šiomis nuotraukomis ir detalėmis, rastomis smėlyje, vyras už mažiau nei svarą sterlingų nusipirko plastikinį kastuvą – ir ėmė kasti.

Po valandos kasimo C. Gleadell jau buvo atkapstęs variklio veleną ir keletą jungiamųjų strypų, dar vadinamų švaistikliais – o taip pat penkis stūmoklius. Visa tai atrodo panašiai į nuotraukose matytus vaizdus – nors žinoma, gerokai apgadintus laiko.

Manoma, kad lėktuvas buvo pamuštas virš Skegneso miesto rytų Anglioje, o padaryti tai pavyko pilotui Guy’ui A. Edminsonui ir kulkosvaidininkui seržantui A. G. Beale’ui, skridusiems naikintuvu „Boulton Paul Defiant“ iš 151-osios eskadrilės.

Vokiečių bombonešis prarado variklio galią ir bandydamas sugrįžti bazę, turėjo atsikratyti bombos. Tačiau kai dešinysis lėktuvu variklis išvis nustojo veikti, įgula buvo priversta leistis paplūdimyje. Visi keturi įgulos nariai buvo suimti, o vienas dėl sužeidimų net ir gydytas ligoninėje.

„Junkers Ju 88A“ buvo populiariausia JU 88A lėktuvų modifikacija. Du trečdaliai Vokietijos bombonešių, gamintų Antrajam Pasauliniam karui, buvo 88A. Tai buvo patys svarbiausi bombonešiai operacijos „Barbarossa“ pradžioje, 1941-aisiais. Bet, kaip ir kitų vokiečių bombonešių atveju, naciai niekada nesugebėjo prigaminti jų tiek, kad pakaktų įveikti Sąjungininkų aviaciją.

Lėktuvo variacija A5 buvo skirta užpildyti tarpą, atsiradusį, kol buvo sprendžiamos A4 versijos variklio bėdos. A5 buvo pradėti gaminti 1940-aisiais, ir dalyvavo Mūšyje dėl Britanijos. Ši modifikacija buvo baigta gaminti 1941-ųjų pabaigoje.

A5 turėjo papildomos vietos bomboms – ko neturėjo A4 – t. y. jis galėjo gabenti dvi papildomas bombas. JU 88 lėktuvai turėdavo du variklius: A5 naudojo 1200 arklio jėgų „Jumo 211” variklius, o didesni 1400 arklio jėgų varikliai buvo montuojami į A4 modelius.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(12)
(4)
(8)

Komentarai ()