Ne tik matematika: Kaip sukursime tikrą STEAM švietimo ekosistemą?  (1)

Šiandienos švietėjams tenka nemenka užduotis: greitai besivystančių technologijų pasaulyje turime paruošti jaunąją kartą ateičiai, kurios net neįsivaizduojame! Todėl užuot naudoję pasenusius ugdymo metodus, pedagogai visame pasaulyje yra skatinami rinktis integruotą STEAM ugdymo metodiką.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tačiau kaip ir kiekvienas naujas švietimo „burtažodis“, STEAM ugdymas dažnai klaidingai suprantamas. O dar dažniau – prisidengiant šiuo skambiu terminu, naudojami tie patys, pasenę ugdymo metodai, paremti teorija, sausais faktais. Kur ne kur įterpiant vieną ar kitą raidę iš „STEAM“: gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos.

Į pagalbą pedagogams ateina forumas „STEAM SPEKTRAI 2023“. Pirmasis šio projekto renginys 2023 m. balandžio 19 d. subūrė mokytojus, mokslo ir verslo atstovus iš viso Kauno regiono. Dalyvavo ir Telšių bei Tauragės STEAM centrų, regioninių parkų, Tado Ivanausko zoologijos muziejaus, Lietuvos zoologijos sodo, botanikos sodų atstovai.

Projekto organizatoriai teigia: svarbu ne tik skatinti STEAM ugdymą Lietuvoje, tačiau kurti tikrą STEAM ekosistemą, užtikrinant tvarų bendradarbiavimą tarp pedagogų, mokslininkų, verslų, tėvų bendruomenių.

„Nepakanka vien kurti STEAM centrus ar pirkti brangią, technologijų ugdymui skirtą įrangą,“ – sako viena iš renginio organizatorių, VDU Gamtos mokslų fakulteto biochemijos katedros profesorė bei ilgametė STEAM projektų iniciatorė, prof. Vida Mildažienė. „Labai svarbu kelti pedagogų kvalifikaciją, skatinti bendradarbiavimą su mokslininkais, kurti tikrą, prasmingą mokymosi turinį,“

Tarp renginio pranešėjų – ir LR Švietimo, mokslo ir sporto viceministras Dr. Ramūnas Skaudžius, Kauno miesto savivaldybės administracijos atstovai. Aptarta gamtos mokslų, matematikos ir technologijų dalykų mokytojų rengimo ir kvalifikacijos kėlimo situacija, inovatyvūs švietimo projektai, „Tūkstantmečio mokyklos“ programa Lietuvoje ir Kaune.

 

Integruoto STEAM ugdymo gaires pristatė ir svečias iš užsienio – Eddy Grand-Meyer, Europos mokyklos tinklo (European schoolnet, Briuselis) atstovas. Praktiniais patarimais dalijosi prof. Vida Mildažienė, Kauno jėzuitų gimnazijos fizikos mokytoja bei Lietuvos fizikos mokytojų asociacijos pirmininkė Rigonda Skorulskienė, ir kiti regiono STEAM ugdymo ekspertai. STEAM ekosistemos kūrimą pristatė vieni iš renginio organizatorių, Kauno moksleivių techninės kūrybos centro atstovai. Renginio dalyviai įsitraukė į svarbią diskusiją „STEAM ekosistema regione. Galimybės ir lūkesčiai“.

Sulaukta ir labai įdomių verslo atstovų – UAB Elinta gen. direktoriaus Vytauto Jokuzio ir „Kaunas IN“  verslo skyriaus vadovo Andriaus Veršinsko – pranešimų. „Džiugu, kad Lietuvoje yra ir verslininkų, kurie puikiai supranta STEAM svarbą bei prisideda prie šios ekosistemos vystymo.“ – sako renginio organizatoriai.

 

Tikrasis STEAM švietimas – tai ne tik technologijų ir menų ugdymo skatinimas, tačiau integruotų metodų ir temų įvairovė, turtingų, nekonvencinių mokymosi aplinkų kūrimas. „Tai pasiekti galime tik kurdami tvarią STEAM ekosistemą, skatindami bendradarbystę tarp neformalaus ir formalaus ugdymo, akademinės bendruomenės, stiprindami visą STEAM ekosistemos veikėjų tinklą.“ – sako iniciatyvos organizatoriai.

Ateityje planuojama toliau plėtoti STEAM ekosistemą Kauno regione bei visoje Lietuvoje, kurti ugdymo, akademinių ir verslo organizacijų tinklą, siekiant kurti įdomias ir netradicines STEAM pamokas, sudaryti sąlygas atlikti kūrybinius projektus ir tyrimus pačiose įvairiausiose mokymosi aplinkose.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (1)