B.Burgis: nuolat prastėja mokinių lygis

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

11280 2010-06-07 13:00
Nepatiko temos pavadinimas.
rwc 2010-06-08 14:19
Bet jis labai teisingas. Iš tikrųjų kraupu, kaip per kelis metus gali nusivažiuoti lygis. Teko po kelių metų pertraukos kelis mėnesius pavaduoti vieną dėstytoją/mokytoją, tai apskritai likau nesupratęs, negi dabar matiekos moko tik iki penktos klasės :/ Dar tragiškiau, kai tokia "žaliava" sustoja į univerus. Ką mes mokėmės antram kurse (informatikams būtinas dalykas), tą dabartiniai - ketvirtam.
Aphex 2010-06-09 22:03
Mokyklose turetu mokyti ne fizikos o kaip naudotis lituokliu ir kurti robotukus, ne kaip skaiciuoti ant pirstu o kaip naudotis deramai exceliu ir sugebeti isnaudoti kuo daugiau ju fukciju, o svarbiausia ismokyti ne iskalti daug bevertes informacijos, bet kaip ja rasti, susisteminti ir panaudoti praktiskai, pasilengvinant sau gyvenima ir sutaupant daugybe laiko! Kam ta daile kai yra photoshop/gimp? Kam tos uzsienio kalbos kai visvien ju ismokstame per uzienietiskus kanalus ir interneta, bei video zaidimus? Mokyklos taip atsiliko akmens amziuje, o paskui stebisi kad niekam neidomu ir galvoja apie visokias mokytoju kvalifikacijas - pakeiskit sistema, o ne lopykit senaja. Simtus tukstanciu mokytoju galetu pakeisti koks flashinis zaidimas apie chemija, kaip ten atomai ir molekules jungiasi.
Aphex 2010-06-09 22:08
Duok vaikui paciam tyrinet pasauli, o ne nuo darzelio laiku pasirinkt krypti ir bijot ja pakeist kadanors. Gyvenimas yra dinamiskas ir darbas turi buti atliekamas su entuziazmu, o ne pagal seeeena sena plana... Cia tas pats kas apvesdinti du zmones kurie dar nera gime - manai daug malonumo jiems taip gyvent, kai uz juos kiti viska jau nusprende?
rwc 2010-06-10 13:08
teorijos. Pasaulis vystosi per greitai, kad būtų galima mokyti ne abstrakčios praktikos. Lituoklio nenaudojau gal 20 metų ir nematau, kur jį galėčiau panaudoti. Kurti robotukus - atleisk, ne visi robotukai sukonstruojami iš LEGO. Excelis? Naudojamas kelių laukelių sumoms paskaičiuoti ir grafikėliams greit sugeneruoti (nors yra geresnių priemonių). STDEV ir panašios funkcijos - kas jas naudoja, jei ne išimtinai statistikai, analitikai? Kur kas svarbiau ne žinoti, kas yra STDEV, bet kodėl excelis taip skaičiuoja. Ar galėtum literatūriškai paaiškinti, kas yra diskriminantas, determinantas, išvestinė? Ką jie nusako, kodėl yra svarbūs ir kaip jie figūruoja kasdieniuose mūsų veiksmuose. Pabandyk: parašyk trijų puslapių rašinėlį apie diskriminantą be formulių (pavyzdžiui, kaip nuo diskriminanto priklauso, išeis raketa į orbitą, ar ne)). Jei nesigauna - vadinasi, mokykloje gavai per mažai teorijos arba besigilindamas į praktiką neišmokai jos įsisavinti.
Aphex 2010-06-22 01:31
Tavo bedos kad 20 metu lituoklio nenaudojai - kiti zmones vos ne kasdien tobulina savo iranga, pvz kad susigaudytu nemokama interneta Diskriminantai ir isvestines ganetinai daug naudojamos finansu analizei - o tai irgi svarbu mokant zmones investuoti. Internete daug ko yra.. Bet mokytojai galetu sutaupyti begales laiko vaikams iskasdami idomiu dalyku ir juos susistemizuodami Kiek daug nauju dalyku kasdien yra israndama ir vienas kitas buna atsimenamas po keliu simtu metu.. Galetu mokyti vaikus pasilengvinti savo gyvenima ir isnaudot kuo daugiau galimybiu. Kam mokytis apie kvailus diskriminantus kai uztenka i exceli ivesti formule? Laikas per brangus kad aiskintis kaip sudeta masina, kai uztenka tik moketi ja vairuoti ir zinoti kelio zenklus. O kas nori but mechaniku - tiem irgi atviros durys.
rwc 2010-06-22 03:10
Būtent teorinės žinios man dabar leidžia dirbti vadovaujamą darbą IT ir susijusiose srityse, bendradarbiauti su universitetais. Galiu nusipirkti, ko man reikia - neprivalau dirbti to darbo, kuris man neįdomus. Kiniečių robotai viską padaro greičiau, tiksliau, pigiau ir kokybiškiau nei mano praktikantas su lituokliu. O diskriminantai nėra kvaili, tik daug kam neįdomu baziniai dalykai, visiems reikia produkto, LEGO kaladėlių iš kurių gali susikonstruoti žaislą. lituoklis, laidai ir mikroschemos - eiliniai įrankiai, kurie šiuolaikinio žmogaus buityje visai neprivalomi. Excelio formulės irgi pakeičiamos greitesniais įrankiais - kaip Google Search. Privalai žinoti, ką skaičiuoji ar konstruoji, ir kaip tai veikia, o ne tik pagal manualą sulipdyti. Kodėl ir kaip veikia ritė, trigeris, CPU - šitą žinodamas greit išmoksi iš dalių susikonstruoti bet ką. O be šitų žinių tiesiog maklinėsi ir žaisi loteriją "veiks-neveiks". Žinodamas, kas yra tas diskriminantas, kokia geometrinė jo prasmė, gali greitai įvertinti kvadratinio reiškinio savybes, o tokių sutiksi visur - skaičiuodamas maksimalų pelningumą, RC kontūro savybes, balistinę trajektoriją ir t.t.. Nereikės googlinti konkrečios formulės, kad suvestum į Excelį - pakaks iš akies įvertinti veiksnius ir ganėtinai tiksliai "atspėti" (arba suskaičiuoti su Google). Arba per pusę mintutės sumesti Excelio grafikėlį. Mokėjimas naudotis lituokliu yra tos žinios, kurios, kiek betrankyčiau galvą į sieną, visada liks nereikalingas žinių bagažas - kaip vaikiško domino taisyklė, kad prie viščiuko reikia dėti viščiuką ar pionieriška skanduotė. Net jei reikėtų ką sulituoti, to nedaryčiau, nes nebepamenu, kur nukišau kanifoliją. Be to, ir nebežinočiau, ką lituoti, nes man nieko nebesako raidelės ant elementų, o jos keičiasi taip sparčiai, kad nėra kada jas sekti ir kalti. Kam mokyti vaikus naudotis kalkuliatorium? Neturiu senokai, ir, atvirai, neprireikė. Rimtiems skaičiavimams dažnai neužtenka ir excelio, o paprastus kaip log(1024)/log(2) - "kiek bitų reikia 1024 reikšmėms užkoduoti" galiu per akimirką apskaičiuoti pažadintas vidury nakties. Dėl naujai išrandamų ir pamirštamų dalykų - būtent taip ir yra, kad technologijos keičiasi ne metais, o mėnesiais. Kam mokytis minkyt sankabą, jei pilna automatų? O kurą piltis, apsipirkti, mokėti mokesčius, taigi ir mokėti elementarius aritmetikos veiksmus reikės kasdien.