ŠMM siūlo 30 proc. siaurinti mokymo programas ir išgyvendinti „kalimą“

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

werafonas 2010-08-04 01:36
! Mokyklos esmė turėtų būti paruošti gyvenimui, o ne egzaminams, tačiau...
Indigo89 2010-08-04 09:32
Esme, kad dauguma ci rasanciu yra protingesni uz dauguma kitu mokiniu, todel mum yra mokytis daug lengviau ir kruvis neatrodo didelis. Bet tiems, kurie nesuspeja su tuo tempu, paprasciausiai pasiduoda ir nebeismoksta absoliuciai nieko, veliau net nebesistengia mokintis, pyksta ant mokytoju, mokyklos ir t.t. Todel tikrai reikia labiau kiekvienm vaikui pritaikyt kursus pagal gabumus ir pagal poreikius. Deja galimybiu tokiu kol kas nera.
zet 2010-08-04 10:40
baigiau Žirmūnų gimnaziją ir galiu pasakyti, kad mūsų švietimo sistema reikalauja daug iškalti, ir tikrai nemanau, kad ji per 10 metų pasikeis. Pvz. per geografiją mokėjau viską, ką buvo galima iškalti: visų pasaulio kaimų sostines, tų kaimų plotus, gyventojų skaičius, kiekvieną upelį. Dabar 95% iš tos gausybės informacijos aš pamiršau. Tas pats su biologija ir kitais "netiksliaisiais" mokslais. Tad va ir klausimas: kam skirti tiek energijos, jei visumoje tos žinios nenaudojamos ir galop išgaruoja (nes nenaudojamos ir nenaudingos)? Su mielu noru būčiau daugiau laiko skiręs dalykams, su kuriais siejau studijas. Nesakau, kad kitų dalykų nereikia. Tiesiog informacijos reiktų įsisavinti, kiek reikia jos turėti bendram išsilavinimui. Dabar Lietuvoje kepami "zubrintojai", kurie yra ale visų galų meistrai, bet nė vieno dalyko nemoka iš pagrindų (ką užsienis yra seniai atsisakęs). Tad jei pasirinkau matematiką ar ekonomiką, kodėl negaliu visą dėmesį skirti šiems dalykams. Suprantu, gimtąją kalbą reikia mokėti, užsienio kalbas irgi, bet visus kitus dalykus - manau tik labai bazinį lygi. Baigiau VU matematika. Ir galiu pasakyti, kad mokykloje tikros matematikos yra nedaug (pagal programą). Labiau tai tiktų pavadinti "skaičiavimo įgūdžiais", kas primena vaikščiojančias skaičiavimo mašinėles. Net tarp matematikų šiais laikais pagal praktinį taikymą nereikia tobulų skaičiavimo žinių (yra tam visokios programos). Pagrindiniai dalykai tai rasti vietas bei būdus, kur pritaikyti, patobulinti, pasiūlyti nauja. Tiesiog kitas požiūris. Nekalbu apie matematikos genijus, kurie tobulins pačia matematiką ar išradinės ką nors nauja. Kalbu apie kasdieninį mūsų pasaulį, kuriame patys gyvename.
seba555419 2010-08-04 10:47
Mane kartais erzina kad mokykloje mokausi ir jauciu kad tai neturi prasmes, sito man tikrai neprireiks, kodel vietoj kazkokios dailes, muzikos ar dar kazkokio sudo as negaliu pasimokyti pvz fizikos? Mano aukletoja mane verte mokytis gimtosios kalbos, as turejau mazdaug po 1-2val praleisti kiekvienam namu darbu atlikimui, bet kam man moketi 100% gramatika jeigu ir taip galiu susikalbet su zmonemis ir cia nesiruosiu gyventi ateity?
zet 2010-08-04 10:49
to ligonis: Istorijos reikia tiek, kad privalu žinoti savo istorija. Kas buvo atsitikę su tavo tauta. Istorija gali parodyti ir prognozuoti ir busimus įvykius, pasaulių bendrą geopolitinę padėtį. Bet kam po velnių žinoti visus mintinai indėnų kaimo valdytojų vardus ir pavardęs? Ar kaimas A užpuolė kaimą B xxxx metų baladžio šeštą dieną ar xxxx metų balandžio 8 dieną? Nuo to esmė visiškai nesikeičia.
dalgis 2010-08-04 11:11
Mokykloj isvis briedu mokoma, hipotezes pateikiamos kaip faktai, pateikiamos tik teoriju isvados, o ne pacios teorijos, taip istikruju skatinama iskalti o ne mastyti kodel taip yra. O paklausus apie koki nors dalyka giliau, mokytojas atsako kad tai i kursa neieina ir to nereik mokintis, visi apsidziaugia, nors realiai patys nesupranta, kad delto jiems tik daugiau reiks kalt, nes nepasakoma visa esme, o tik padrikos isvados, kurios zinant daugiau, taptu savaime suprantamos... Ir be viso to yra isaukstinama dabartine sistema, demokratija, kapitalizmas, o visos kitos ideologijos isdedamos i suns dienas, ugdomas pilietiskumas, patriotizmas, mokomos visuomenes normos, ir visa tai kad tu tarnautum sistemai, sureiksmintum visiskai nereiksmingus dalykus ir taptum vergu, galvodamas kad tu laisvas...
kaizoku 2010-08-04 11:16
siaip del straipsnio pritariu 100%, nes pats esu vienuoliktokas, kalti ten visokias datas ir kita s. ir tuo labiau, kai yra neidomu, tai po metu visa ta kalima pamirstam tiesa sakant, nu kazkiek aisku atsimenam, bet tikrai ne viska. diskutuojant ir visokius lengvesnius dalykus tarant jaunimas lengviau issisavina mokomo dalyko, per daug formalumu yra siuolaikiniame mokyme. nes tu formalumu neismoksi, tiksliau ismoksi, bet ir vel pamirsi. reikia jaunima sudominti, o ne kaip kalejime versti viska iskalti, nes tiesa sakant, kol jaunimui bus neidomu, tol jie ir neismoks, nes pvz: mokykloje anglu mokemes, as is pamokos nieko neismokau, bet ismokau anglu zaisdamas angliskus kompiuterinius zaidimus mmorpg, nes tada bezaisdamas nori mainytis ir bendrauti su kitais zmonemis, kurie zinoma sneka angliskai.
Rockstar 2010-08-04 20:19
As busimas 10 man jau reiks i egzaminus ait nezinau bet kazkaip nervuojuos. Teks laikyti lietuviu ir matematikos. Lietuviu kalba dar islaikysiu bet su matematika tai man prastai nors siaip ND neruosiu o pamokose nelabai ka ir veikiu nebent man idomu. Bet siaip man labai patiko kai kuriu komentarai kad kalimas neduoda nieko tai yra teisybe. Pvz mano mama kai mokinosi P.Mazylio med. mokykloje tai kale daug o siandien nk neatsimena. Man asmeniskai tai neidomu mokytis kol manes kas nors nesudomina. Man patinka istorija, informatika, biologija, anglu k. bet siaip daugiau niekas ir nedomina. Toks vaizdas kad mokytis reikia del to kad reikia o kad mokyklai reikia gyvenimui paruost tai niekam nedaeina. As nezinau kuo gyvenime ateityje dirbsiu. As negaliu kalt nes paprasciausiai mano protas nenori to isiminti. Dabar kam man ta lietuviu kalba gerai suprantu kalbet rasyt be klaidu ismokstu bet kam gilintis? Juk vistiek niekas nekreipia i LT kalba demsio nebent i uzsienio kalbas. Muzika, Daile kam? mes visiskai per jas nk nedarom! Dabar nesuprantu kodel reikejo aiti iki birzelio 11 i mokykla tai absoliutus laiko gaisimas ir eiti reikejo tik todel kad trimestrus vede paskutine diena. Pvzmatematika mum desto viena blondine kuri vapse nusisneka, ji aiskina tik paciai sau o kad visa klase (nors vaiku yra tikrai gabiu) nesupranta nebent kas nors eina papildomai uz pinigus kur nors. Fizikos mokytoja duoda kiekviena pamoka konspektuot uz + (5 pliusai ir 10) visi noriai tai daro bet kas is to jei niekas i tai nesigilina ir nesupranta tik peraso puse temos ir tiek ir gauna gerus pazymius nors per egzaminus jie nieko nemokes! Bet dazniausiai yra toks pasakymas nuo tevu ar nuo bet ko mokytis reikia del to kad reikia.
Jusc 2010-08-04 23:24
Man tai atrodo, kad mokytojams reiketu aktorystes kursus palankyti ir pasimokyti kokio komedijos meno laisvu laiku arba privalomai diena per menesi ar panasiai mokyklos finansuojami kursai butu. Taip manau kitos mokytojos sugebetu ismokti sudominti mokinius savo destomu dalyku, nes kai mokytoja moka sudominti tada ir tie datu kalimai nebeatrodo baisus
afor 2010-08-05 01:01
as irgi nepamenu, kad butu dideli kruviai! Valstybinius matematikos ir fizikos egzaminus islaikiau po 2 metu nuo vidurines baigimo, nes vidurineje man neleido laikyt valstybiniu, tipo as jam reitingus numusiu . sikniai vienu zodziu! tai po poros metu nusprendiau stot i SU, bet man norimai sriciai reikejo situ 2 valstibiniu. nieko nesimokes, o ka mokejas - uzmirses, bet islaikiau! Nedaug 38 ir 43 balai, bet labai apsidziaugiau tokiais rezultatais!tiesa mokikliniai ir buvo neauksti 7ar 8 ir 8. Prisipazinsiu, kad labiausiai nemegau mokykloj lietuviu kalbos, rasyti iki siol nemoku . O ka kaltinti? ar mokytojus, kad nesugebejo man i galva ikalt kas reikalinga, ar save? lietuviska mokykla pradejau lankyti nemokedamas lietuviu kalbos, matyt todel man ji sunkiai ir sekasi! Per visa vidurines laika, man tik mergos ir alus rupejo, mokslai buvo paskutinej vietoj, ir tokiu kaip as buvo 90% . Nesigiriu, bet gyvenu tik karta! keista bet ir turiu viska ko reikia, gal todel, kad noro yra! darau isvada, kad viskas siuolaikyneje mokymosi programoj yra gerai! uzauga tikrai protingos kartos! Uzsienio kompanijos tikrai mato tai, kad lietuvoje slipi dideli issimoksline protai! O gal jie mato pigia darbo jiega? na nezinau
Metanabol 2010-08-07 15:15
Aš prisimenu kol gyvenau ramiam rajone, nežinojau kas tai yra gerai pasitūsint, gyvent ir atsipalaiduot - kaldavau... Kaldavau, kaldavau ir kas iš to? Prakaliau matematika ir dabar pataisos prieš 12kl.. A lygiu, pas nežmogišką mokytoją (diktatūrinės, senosios sovietinės mokytojos, kurios žodis - šventas ir nieko tu jai nepasakysi) ir ką man daryti? Kad iki 9klasės viskas buvo kalama ir nebuvo jokio suvokimo įkišimo, ką ir kodėl (būtent kodėl) reikia daryti... Ta pajaučiau jau 11klasėj, kai nieko nebesupratau, per pamokas miegodavau, klausydavau mp3, piešdavau kanapės lapus (neapsiverkit tik kai kurie, kaip fonomanas) ir tiek... Pasidarė pats šlykščiausias mokslas gyvenime mano, negalėjau jau net į sąsiuvinį žiūrėt su langeliais... Knygų neatsiverčiau iki šiol ir man giliai px jau kas bus.. Vat iki ko daveda ši sistema, jei suklupai - griūk ir gulėk mėšle, jei nori - KALK KALK PRIE 35laipsnių karščio, kai namie negalima sedėt, miršti atrodo... Apgailėtina sistema, apgailėtini tie, kurie tai leidžia... Apskritai į mokykla ėjau/gal eisiu vien dėl anglų(nes pasisekė su mokytoja+lietuvoj tikrai nesiruošiu gyventi), geografijos (šiaip patinka gamta, domina viskas kas susiję su ja) ir lietuvių(nors 80proc. pamokų buvo prarukyta ir uždėta gilus P*, egzaminą laikyti reikia, nes kitaip nepabėgsi iš šios apsėstos valstybės) Ką pastebėjau, kad lietuvių pamokos yra daug didesnė nuobodybė nei bet kokia kita... Analizuojame viską kas sena(nu patys žinot), jokio modernizmo nebuvo ir nebus, rašytojai mažu mažiausiai mirę arba jau mirštantys ("naujausi" kūriniai)... Juk dabar žmogus mąsto visai kitaip, jam reikia kito, o ne kaimo žmogaus vertybės ir panašus mėšlas, kurį jau iškart pamiršau (dėkui marijuanai, kad padėjo išvalyt galvą nuo mėšliaknygių visokių)... O vat geografijos viskas, kas man įdomu ir lieka galvoje, nors naktį pažadink, viską žinau nesimokydamas ir tiek... Todėl išvados būtų tokios: reikia daugiau individualios veiklos su mokiniais, privalomų psichologo/pedagogo atliekamų testų, ko žmogus nori gyvenime ir KO NE.. Nes tas "NE" sudaro 90proc. viso kurso, dėl kurio dabar visi verkia (tuo pačiu ir aš) kad nesinori mokytis, rankos nebekyla, motyvacijos nebelieka.