Lietuvos universitetai ketina studentus ugdyti jau nuo darželio

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

seba555419 2011-01-10 16:23
Įsivaizduokit, kokį specialistą galima butų parengti, jeigu jo profesijos jis būtų mokytas jau iš darželio. Gal ne geriausias variantas, nes tada žmogus nerenkasi savo profesijos, o už jį yra pasirenkama ką jis turi gyvenime daryt, bet tada nebūtų tokių problemų kaip turime šiandien, turime visą armiją visokių teisininkų ar verslo vadovų iš kurių pusė po studijų maximos kasoje sėdi.
ligonis 2011-01-10 16:40
na nuo darzelio stebint galima butu pamatyt kas jam patinka, ir stiprint jo susidomejima tais dalykais... ...deje jie pradetu kist dalykus kuriuos del neaiskiu priezasciu jis turi moket ir panaikintu susidomejima ....
Separatistas 2011-01-10 16:42
galėtų palikti palikti vaikus ramybėję, kad bent vaikais galėtų pabūti
Arns 2011-01-10 17:07
manai elektriko darbas prieš 20 metų nesiskyrė lyginant su dabartimi? O kaip prieš 40, 60, 80 metų? pripažinkim kad vaikas užauga per 20 metų. Taigi, grįžtant prie elektriko, fizikos dėsniai nepasikeitė, bet pasikeitė principai veikimo ir remonto(įdomu kas dabar remontuotu LED TV, o juk lempiniam prireikdavo meistro). Tad geriausia ką galime pasiekti, tai tik sukurti efektyvią stuburinę programą, kuria būtu ugdomi vaikai, bei daugybę modulių, būrelių kurie padėtu apsispresti ko vaikas nori ir ar jo galimybės atitinka keliamus reikalavimus.
enternald 2011-01-10 17:19
Bet kaip manai ar reikia tokių tyrimų pagerinti švietimo sistemai ar nieko nekeisti?
Arns 2011-01-10 18:17
Kad kažką reiktu keisti tai faktas, bet klauskime ar tai realu? Kad ir vėl kelintą kartą vykdoma moksleivių švietimo reforma. http://www.delfi.lt/news/daily/educatio ... d=40582651 Tačiau iš karto galime pastebėti kelis dalykus: 1) egzaminas ir toliau lieka visiškas nesusipratimas, bei kasmetinis ginčas geresnis ar blogesnis. Dažnai orientuotas į nežinią ką(kaip buvo pvz Lietuvos tūkstantmečiui besirengiant), bet tikrai nė į visų 12-os metų išmoktų žinių pritaikymo darbą. 2) keisk nekeitęs, bet lieka mokytojai, kurie vien pakeitus lentelę ar teorinei apibrėžimo veiklos mokykloje formą. 3) mokymosi priemonės. Kad ir elementariausi vadovėliai. Tiesa sakant net pagal senąjį, "blogą" kursą dėstant jau nuo 10-os klasės nebeturėjome jokių vadovėlių ar bent kažko ką galėtume į tai pavadinti. Apie naujų, patvirtintų ministerijos, nesigirdi. 4) Klasė. Vis daugiau siekiama įtraukti protiškai atsilikusius, šiaip nemotyvuotus mokinius. Neretai mokytojas prašokinėja pusę pamokos aplink juos. Kas lieka kitiems? Riestainio skylė. Ir čia ne problema, o vykdomos švietimo direktyvos, skatinama tolerancija(ir mokama kartu beprasmio vykdymo kaina) 5) Politinis ugdymas. Patriotinis ugdymas. Visa tai itin subjektyvu. Diskutuoti reikia. Bet klasėje, o ne egzamino metu. Kuo daugiau ir didesnę dėmesio dalį skirsime šiam kriterijui, tuo jis labiau nustumia realybę nuo "pasakų". Taigi, atsakant trumpai. Reformos reikia, bet tik gerai apgalvotos, išdiskutuotos, nekvescionuojamos(pasikeitus politiniai valdžiai), bei paremtos realiais darbais(t.y ne dokumentais ir kalbomis, o pinigais ir daiktais).
Youkol 2011-01-10 18:50
Sutinku su vienu amerikiečių komiku George Carlin, kuris http://www.youtube.com/watch?v=h6wOt2iXdc4&NR=1 neigiamai atsiliepia apie ugdymą nuo darželio, nes vaikai nebegali pasidžiaugt vaikyste. Rytai linksta link vakarų ir švietime.
Titano 2011-01-10 21:08
WOW, kažkodėl nebuvau girdėjęs apie šį komiką, dėkui už nuorodą, man labai patiko. O jei į temą, tai aš manau reikia vaiką nuo mažumės mokyti įvairiausių dalykų, o vėliau ( bet tikrai ne nuo 11 kl. kaip yra dabar, o anksčiau) leisti pasirinkti bent maždaug dalykus kuriuos jis mėgsta ir kurie jam patinka, arba bent jau išmesti labiausiai nepatinkančius. Žinoma pagrindiniai dalykai turėtų išlikti: matematika ir gimtoji kalba, o kitus vaikas galėtų pasirinkti jei ne visus iškarto tai po truputį. Mano nuomone šiuolaikiniame pasaulyje yra tiesiog per daug informacijos, kad vaikai įsisavintų ir išmoktų visą mokyklinį kursą (išmoktų ilgesniam laikui nei tam kontroliniui), todėl aš už koncentruotą mokymą į tam tikras specelybes, kaip įmanoma anksčiau, ir tai nereiškia, kad visi vaikai pereitų prie būtent tų mokslų kurių nori vienu metu, tai būtų individualus pasirinkimas. Žinoma visa tai būtų labai sudėtinga įgyvendinti, taigi priimkit tai kaip tik šiaip pasvaičiojimą .
sabotan 2011-01-10 21:31
Problema yra ta kad, egzamainai reikalauja vieno o, universitetai kitko. Mokytojai ruošia egzaminui o, ne aukštesniajam mokslui. Be to manau kad, reikia keisti egzaminu užduoti pagal universitetų reikalavimus o, mokytajai tada prisitaikys.
zvejelis 2011-01-10 22:50
Titano, cia ne pasvaiciojimas, o busima realybe apie ateities svietimo pagrindus, tik tokiam dalykui igyvendinti, anaiptol nereikia pasakisku pinigu ar kazko ismanaus- tam reikia viska apmastyti, sudielioti pliusus ir minusus ant lentos , tada pakoreguoti ir padaryti lankstu plana-modeli, pagal kuri reikia dirbti ! Nieko cia ismanau, tereikia keletos specialistu-konsultantu(tiek is svietimo, tiek is psichologu, tiek is verslo) ir butu galima sukurti Lietuvoje nuostabia svietimo sistema(tada ir Lietuva taptu tu inovaciju centru ir ekonomika kiltu i aukstumas, nes dabar sedim pasakiskoj geografinei padeti ir neisnaudojam savo potencialo visai jokia kriptim), bet yra vienas TIK!!! Kas to imsis ir kam to reikia...?