Lietuvoje prasideda nauja mokyklų reforma

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Creatium 2011-07-02 10:59
Iš esmės idėja nebloga... Pavyzdžiui ne visoms mokykloms reikės naujų kompiuterių, arba technikos fizikos, chemijos ir biologijos kabinetams. Tai leis žymiai greičiau atnaujinti viską. Bet kitą vertus toks skaldymas nėra labai gerai mokinių atžvilgiu. Iš pradžių 1-4 klasės, vėliau pereit į 5-8, dar vėliau į 9-12. Gerai, jeigu bus galimybės perkelti ištisas klases į kitą mokyklą. O jeigu nebus? Taip ir mėtys vaikus kas keletą metų... O ir tėvams nelabai patogu, jeigu reikia kelis vaikus vežti į skirtingas mokyklas skirtingose vietose.
Arns 2011-07-02 11:54
Ir kokia iš to nauda? Tik ant popieriaus gražu, bet iš tiesų kaimų gyventojams reikės begales laiko sugaišti norit pasiekti mokyklą. Daugumoje rajonų gimnazijos liks tik rajonų centruose. Kas dėl įrangos,tiesa sakant neįsivaizduoju kokios ten jau super ketina pirkti. Pvz chemijos pamokose, dėl ES draudimų, bandymų praktiškai nebegalima atlikti, didžiąją dalį bandymų susimuliuoja programos. Tas pats ir su technologijų pamokomis,tau niekas su konstruktoriais nebedirba, viskam prie kompiuterio programos, kaip pvz crococlip. Tai kokios čia jau masinės išlaidos reikalingos? Gal vėl tokiems veiksmams naujausi ir geriausi kompiuteriai, su W7 geriausiomis licenzimos bus nupirkta? Iš vis, panašu reformos rengėjai bando atgaivinti tarpukariu veikusį principą, tik pamiršta jog pasikeitė laikai. O ir pačioms mokykloms daugiau problemų pradeda atsirasti tame, kad trūksta mokytojų, kurie pakeistu senus ir užpildytu tuščias vietas, bet nė vienoje reformos stadijoje nesimato paminėtų mokytojų, tarsi jie savaime suprantamas mokyklos inventorius, kuris lyg kompiuteris, parašysi reikiamą raštą, ir firmos pasiūlys sočiai, tik rinkis...
Creatium 2011-07-02 13:17
Nežinau kokiose mokyklose per technologijų pamokas vaikai viską daro kompiuteriais. Turbūt kažkur anam pasaulyje. Dirbant pagal pilną programą tiek fizikoj, tiek chemijoj ir tiek technologijose dirbama su normaliais tikrais įrankiais, atliekami laboratoriniai darbai ir pan. O kaimuose tai be abejo, jeigu yra viena mokykla, tai ji ir liks 1-12 klasių. Niekas nevers važiuot į kitą kaimą. Miestuose situacija kiek kitokia, tačiau vėl gi - minėjau trūkumus.
Vytax 2011-07-02 14:07
Ankstesnės reformos rezultatas buvo toks, kad jau neliko kaime 1-12 klasių mokyklų. Visos buvo sumažintos iki 10 klasių. Dabar norima nurėžti dar po dvi klases. To rezultatas, turės į mokyklas važinėt dar dvigubai tiek mokinių. Kažkada ir pats ragavau šios reformos vaisius. Keltis tekdavo 5val. ryto. grįždavau kartais ir 6val. vakaro. Nes turimų 2 mokyklos autobusiukų akivaizdžiai neužtekdavo. Ir dar visą tą laiką tekdavo būti nevalgiusiam. Nes mokyklos maistas tapo praktiškai nevalgomas (irgi po reformų). O blogiausia tai, kad kokių nors reformos privalumų taip ir neįžvelgiau.
immortallt 2011-07-02 14:31
Tai pala, siulai del 5 moksleiviu palikti mokyklas ? Tai gal is vis, kiekvienam asmenine mokykla darom ? Pasiziurekit, kiek mokyklu uzsienyje yra kaimuose. Jeigu nori geriau gyventi, reikia efektyvinti pinigu islaidas.
Cigaras 2011-07-02 14:49
Idėja yra labai įdomi. Manau, kad kaimo gyventojų tai neturėtų paliesti. O dėl miesto vaikų, tai nieko čia blogo, kad klasės bus skaidomos kas kažkiek laiko, ar mokiniai pakeis aplinką (mokytojus, klasiokus). Tai ugdys jų gebėjimus prisitaikyti prie aplinkos, padės susirasti daugiau draugų. O dėl buvusių klasiokų, tai jei neblogus santykius turėjo, tai bus priežastis juos puoselėti po pamokų.
Vytax 2011-07-02 15:39
Pirmosios mano mokyklos klasėje baigiant buvo 24 mokiniai. Bet nepaisant to mums nebuvo lemta mokytis joje iki pat galo. Tą pačią mokyklą perorganizuojant nebuvo atleistas nei vienas mokytojas, nebuvo atsisakyta mokyklos pastato ploto ar kokio kito inventoriaus. Tai kur čia sutaupymas? Juolab, kad ir tie geltoni autobusiukai ne su oru važiuoja. Kiekvienam iš jų reikia bent po 1000Lt, vien kurui, antra tiek vairuotojų atlyginimams.
Rukis 2011-07-02 16:21
Dvigubo atlyginimo tai gal nemokės už tą patį darbą. Be to kaime mokytojai taip pat ne už orą dirba. O dar priežiūra, šildymas, elektra ir kiti mokesčiai + projektai visokie taip pat ne už dyka.
Vytax 2011-07-02 17:08
Mano pirmoji mokykla kaip ir anksčiau tą patį plotą šildė, taip ir dabar šildo. Elektros sąnaudos kelių papildomų kabinėtų apšvietimui manau yra niekinės. Kiti mokesčiai taipogi nieko neįtakoja. Be to perėjęs į gimnaziją patekau irgi į ne ką didesnę klasę. Iš pradžių buvo 28, po mėnesio liko 25. Tad mokytojų užimtumo ir atlyginimo klausimais irgi nieko nebuvo sutaupoma.
immortallt 2011-07-03 00:03
Mastyk placiau nei tavo kiemas. Tuos, kuriuos atveza, tai perkele i kita mokykla. Senasias uzdare ir sutaupo ant komunaliniu, atlyginimu mokytojams bei pakeliama mokslu kokybe. Toliau, kuo daugiau mokiniu tu paciu klasiu, tuo mokytojai gali daugiau specializuotis kazkuriu klasiu ruosimui. Kitas dalykas, kokia muzikos mokytoja, tikybos ar etikos gali daugiau pamoku tureti bei atitinkamai efektyviau isnaudojamas jos darbas. Dar toliau, kuo daugiau moksleiviu mokykloje vienos klases (nu pvz 6-toku), tai tuo daugiau moduliu galima pasiulyti ir uzklasines veiklos.
Arns 2011-07-03 10:11
Na ir kaip pakelia tuos mokslus? Jei turi Š krūvą, tai dvi nebus geresnės. Pats reformą, kai gimnazijas kūrė išgyvenau ir žinau, kad tapusi gimnazija, iš kitos mokyklos vos vieną mokytoją prisikvietė. Taigi, trūkstami etatai buvo užimti "mokymais", šitaip per kelis mėnesius visą gyvenimą dirbusi rusų mokytoja sėkmingai A lygiu( žinoma padedama žodyno ir mokytojos knygų su atsakymais) pradėjo dėstyti anglų. Neatsirado pinigų ir įpirkti aukštsnėm klasėm skirtų matematikos mokytojų, tai teke "žemesnius" paskirti B lygių gimnazistams mokyti ir t.t. Tikrai čia ne vienetinis atvejis, visur daugiau mažiau tas buvo. Tad apie kokią kokybę galime kalbėti, kada viskas pritraukiama iki standartų? Nežinau kaip įsivaizduoji, bet tikrai niekas neįgyvendina reformų jog vieni dirba su 9-10, kiti perima 11-12 mokinius. Ne, nesvarbu jog buvo labai daug klasių, visi ėmė ir mokė iki pat dvyliktos, pasiskirstę po 2 srautus(kur sujungtos 2 klasės)... O užklasinei veiklai reikėjo laiko, kažkaip abejoju ar ir dabar mokytojai atarę visą dieną turi laiko. O labai nedaug mokyklų gali samdytis mokytojus, kurie specialiai užklasinei veiklai būtu skirti, arba daugiau į ją orentuotusi.
Vytax 2011-07-03 10:45
Mano apylinkėse buvo 5 vidurinės mokyklos atskiruose miesteliuose. Mokinių jos turėjo maždaug apylygiai, viena apie ~15 klasėje, kitos po ~20. Kažkas iš savivaldybės sugalvojo įvykdyti taip vadinamą „švietimo reformą“. Žemėlapyje nupiešė apskritimą (pagrindinės mokyklos), vidurį padėjo tašką (gimnazija) ir taip perorganizavo visas mokyklas. Niekas nieko neskaičiavo ir nesitarė nei su gyventojais, nei su mokytojais. Tiesiog paskutinio skambučio dieną kai baigėme 10klasę, prieš visus išėjo direktorius ir pasakė, kad daugiau vienuoliktos klasės nebus formuojamos. (Spėkit kokios mūsų nuotaikos tada buvo?). O jūsų išvardintos mokslo kokybės gimnazijoje tiesiog nebuvo. Po staigios reformos buvo priimta daug „baltų varnų“, t.y. ką tik pedagoginį baigusiųjų mokytojų be patirties. Buvo ir tokių atvejų kai matematikos mokytojas nieko nemokėdamas dėsto anglų kalbą, ar biologijos mokytoja - dailę. Taip pat gimnazijoje žiauriai trūko patalpų, suolų ir kitokio inventoriaus. Būdavo, kad pamoka vykdavo ir sporto salės persirengimo kambaryje ant suoliukų. Apie būrelius kita kalba. Jais gali pasinaudoti tik „vietiniai“ moksleiviai. Nes toliau gyvenantiems dėl transporto nebuvimo į juos atvykti nėra galimybių.
immortallt 2011-07-03 15:42
Apie ka kalbat dabar, tai viskas yra Direktoriaus kompetencijoje. Kodel vienoje mokykloje uztenka ir knygu, ir suolu, ir kompu, ir mokytoju, o kitur jau ne ? Tik nesakykit, kad i darba jau seimas turi priiminet zmones, nes tada visai nuciuoze nuo proto. Pats ne viena reforma praejau ir nematau jokiu problemu... Jeigu negalit prisitaikyt, tai kaip prisitaikysit gyvenime, kai reikes dirbti ir tavo darbo vieta keistis gali ne kas pora metu, o kad ir kas kelias savaites ar net dienas. Realiai, mokykloje mokytoju indelis gali buti tik toks, kad sudominti moksleivius ar ka nors papsakot, kas nera knygoje. Jei nori ismokti - vadoveliuose yra absoliuciai viskas... O kad mokytojai dirba labai sunkiai... Tai pasakykit, kokiame darbe kas 45min buna pertraukos ? Kokiam darbe yra 3 menesiai apmokamu atostogu ? (tik jau nereikia, kad vasara jie dirba... net jei ir buna mokykloje, tai mokytoju kambaryje rasi ir buteliuku, ir panaudotu preziku ir dar velnias zino ka)
Arns 2011-07-03 16:18
immortallt, va tame ir bėda jog tu nesigaudai realybėje. Jei nuo direktoriaus kompetencijos priklausytu jog jo mokykla užgožia kitas ir joms neapsimokėtu ruošti dvyliktokų, geriausi pabėgtu. Bet kai vykdomos tokios reformos, retai atsižvelgiama į patalpas ir pan, dažniausiai savivaldybės protekcija kuriam nors, ir aklai įgyvendintas sprendimas. Aš pats toje reformoje buvau, ir žinau jog pasirengimui naujoji gimnazija turėjo vasarą, 3 mėn iš kažkur gauti didelius suolus, padėti mažiukus, pasirūpinti jog vietoje kelių 11-12 klasių bus žymiai daugiau, tad reikės ir kito inventoriaus... Taip ir gaudavosi jog ne visoms klasėms užtekdavo lietuvių knygų, apie istorijos knygas tiki iki 10 klasės pagalvodavom, vėliau ne kiekvienas mokytojas net klasėje gaudavo tų knygų... SU matematika analogiškai. Tik va fizikos ir biologijos, na dar chemijos užtekdavo(nes pastarosios nedaug kas imdavo). Žmogau, vadovėlis dabar š. Kad ir ta pati fizika. Norėdami paruošti egzaminams, mokytojai ieškodavo senų sovietinių uždavinynų, reikėdavo spręsti klasėje tuos uždavinius, aiškintis jei kam neaišku, nes bene 40 žmonių grupė gaudavosi A lygiu... Tokio srauto nei prie kompiuterių nusivesi nei ką. Tiesiog po reformos reikėjo tiek priimti, tai ir priėmė. Ne kokybė galvoje. Ypač kai vienais metais 8-9 klasės, kitais metais vos 6 ateina, o sekančiais vėl didesnė banga. O apie mokytojų darbą, tai gal patylėk. Aišku yra kurie nedaug dirbo, bet neretą matematikos ar fizikos mokytoją rasdavai iki pat 17h. Kai kurių dalykų mokytojams, pvz rusų, būdavo 1-2 pamokos, paskui tarpas iki 6-8 pamokų. Ir ku, per tą laiką galėdavai rasti mokykloje mokytojus. Jei lankei lušnyną,o ne mokyklą, tai gal ir nevaryk tokių šnekų, kaip dabar.
vytautas50 2011-07-03 22:34
Problema eilinėje reorganizacijoje yra visai kitur. Yra dabar gimnazija su visomis klasėmis nuo 1 iki 12. Ji turės būti reorganizuota į tris atskiras organizacijas su atskirai direktoriais ir kitu valdymo personalu. Maža to turės atsirasti 3 skirtingi pastatai. Realiai jokio taupymo nėra. Mokinių transportavimo išlaidos dėka reformos tik didės. Mokymo kokybė didėjant klasėms tik krenta. Mokyklų skaičius mažėja savaime dėl mokinių mažėjimo. Kaip taisyklė tos uždaromos mokyklos jau būna renovuotos. Čia tipo efektyvus ES lėšų panaudojimas. Apie viešuosius pirkimus geriau nekalbėti. Viskas perkama mažiausiai dvigubai brangiau nei rinkos kaina. Maža to perkamas šlamštas kuriuo realiai neįmanoma naudotis.
Arthuras 2011-07-03 23:32
Juokini. Vadovėliai yra žiauriai žemo lygio, lyginant su užsienyje naudojama literatūra. Jei tave mokė absoliutūs idiotai, tai pilnai sutinku, kad po tokių veikėjų pamokų lieka įspūdis, jog tą patį būčiau išmokęs iš knygos. Gal nesimokei chemijos, fizikos? Vadovėliai apgailėtini, iš jų nieko beveik neišmoksi, nebent šiek tiek perkąsi teoriją. Sakai mokytojai dirba lengvai? Tai jei jau toks darbas lengvas - pirmyn dirbt mokytoju! Iš savo patirties(beveik visi mano sutikti mokytojai pasišventę darbui) aš užjaučiu mokytojus, kurie tikrai neuždirba kalnų, o dirba po darbo(taiso didžiulius kiekius darbų, ruošiasi pamokoms ir t.t.). Mokiniai taip pat toli gražu nėra motyvuoti. Darbas tikrai sunkus, nes reikia dirbti su daugeliu žmonių, tave slegia atsakomybė už tai, kaip juos paruoši, nors ne viskas priklauso nuo tavęs... Žodžiu, slėpkis su tokia logika(eilinį sykį menkini kitų žmonių darbą).