Ar įmanoma vaikus paskatinti mokytis? Arba, kaip išmokti mokytis.

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Rukis 2012-04-28 13:32
Visiškai netinkantis Lietuvai straipsnis. Čia išvis apie kokios Britanijos mokyklas kalbama.
ligonis 2012-04-28 13:36
tikra pieva. taip suprask, kad lietuvoj bando išmokint mokytis, o ne kalt informacija... tikrai netinka lietuvai. vertėtų aiškiai parašyt prie tokių straipsnių kokios šalies kontekste viskas pasakojama.
faktas 2012-04-28 14:04
Jei aš būčiau mokytojas, mano mokiniai ištisai rengtų projektus kaip daro vokiečiai! Už faktų kalimą nesuvokiant jų priežastinių veiksnių rašyčiau vienetus ir dar pastabas tėvams!
sabotan 2012-04-28 15:49
kAD TIE UZDAVINEI LABAI LENGVI
nanobullet 2012-04-28 15:49
Visu pirma reike išmokyti mokytojus mokyt.
Rili11 2012-04-28 16:49
Čia straipsniukas apie Marsą ar mėnulį?
kionig 2012-04-28 17:31
Apie Saturną.
sabotan 2012-04-28 17:55
Reikia uzdrausti moksla tada tevai patys ismokys vaikus kaip prie carines rusijos uzdraude lietuviu kalba o tada kaip visi ja ismoko
Creatium 2012-04-28 18:59
Tiesą sakant, tai irgi nelabai supratau apie ką konkrečiai straipsnis yra. Bet kalbant taip, tai esu vienas iš tos nuomonės šalininkų, kuri teigia, jog nereikia ignoruoti šiuolaikinių technologijų ir jų teikiamų privalumų, bei galimybių. Negalime ištisus dešimtmečius mokyti pagal tą pačią tvarką Tas faktas, kad tampa įmanoma bet kuriuo metu ir praktiškai bet kur surasti ar patikslinti reikiamą informaciją internete, tampa vis svarbesniu. Todėl manau, kad būtina į tai atsižvelgti tobulinant esamas mokslo programas. Visai panašiai manau ir dėl mokomųjų dalykų. Esu už tai, kad vietoj kažkokių tam tikrų faktų įsiminimo būtų mokiniai mokomi mąstyt, atsirinkti ir įsisavinti žinias, kurių tikrai reikės. Be jokių kalbų turi būti mokoma mąstyt. Visai taip pat turi būti skatinamas ir kūrybiškumas. Na, kitaip tariant, turi būti suteikiamos bendros žinios, o tikslesniam srities išmanymui jau galėtų būti skirtos studijos ar tarkim paruošiamosios klasės (11-12). Laikai, kai kiekvienas turėjo būti visų galų meistru baigėsi. Net ir Čekuolis vienoje savo laidų kalbėjo, kad šiame pasaulyje nebelieka vietos vidutinybėms. Gerai gyvens tie, kurie sugebės teisingai mąstyt, atsirinkti kas yra naudinga ir kas, priimti sprendimus ir parodyti save. Tokių sugebėjimų turėtų suteikti mokykloje. Kiekvienas turėtų būti savo srities specialistas, taip galime užtikrinti itin kokybišką darbą
Valdas3 2012-04-28 19:48
Na norėčiau pamatyti kokie yra sunkieji uždaviniai . Šie pas mus tikriausiai būtu skaitomi kaip vidutinio sunkumo.
sabotan 2012-04-28 21:01
Anglijoje moksas labai lengvas. Turejauviena klasioke na jai tikrai nesiseke mokslai nuvaziavo i anglija kalbos beveik nemokejo perkele viena klase aukstin atvaziavo i lietuva atgal po 2 metu reikejo jai atsiskaitit kazka na ir susimove tai ja perkele i zemesne klase nei as tada buvau
Laurynas19 2012-04-28 21:05
Tiems kas nesuprato straipsnio esmės. Straipsnis buvo apie tai, kad pagal dabartinę švietimo sistemą, valstybinėse mokymosi įstaigose vaikai sukasi mažesniame rate. (kolkas manau tai taikytina D.Britanijai, galbūt Vokietijai ir kt. vakarų šalims) Čia pan kaip ir su Google paieška, dabar visiems suasmeninta paieška taigi neišvengiamai tu sukiesi mažesniame rate ir nematai "atsitiktinės" informacijos. Tas pvz su matematikos uždaviniais puikiai viską ir atspindi. Mano prisiminimai iš mokyklos gan švieži, taigi žinau, kad mokėmės pagal tą senają sistemą. Neaiškios kvadratinės lygtys, matricos ir tt ir pan. 80% jei nedaugiau mokinių tų žinių niekur nepritaikys, netgi jei ir dirbs palyginti techninį, informacinį darbą. Tačiau, jie nors turi suvokimą, kad egzistuoja daug sudėtingesnė matematikos "forma".
Rukis 2012-04-28 21:16
Tai gal užtenka to suvokimo apseinant be tų kažkokių tai kalimų iš tų matricų, kas visiškai neatneš jiems naudos?! Apie kalimą nereikalingų žinių diskusija čia vyksta. Būtų labai gerai, jei tik bendro suvokimo reikalautų.
Laurynas19 2012-04-28 21:45
programuoju PHP, dirbu su robotais ir kitomis programomis. Tačiau suprantu, kad tai yra paviršutiniška.. Ir džiaugiuosi, kad mokykloje turėjau galimybę pabandyti spręsti tokias lygtis, o ne tik suktis paviršutiniškoje aplinkoje skaičiuodamas šokoladą lentynose...
Valdas3 2012-04-28 21:46
Kalbejau apie 1970 uzduotys, jos tikrai pagal siu dienu standartus nera labai lengvos . Na o del mokslu siais laikais, tai pritariu. Pas mane irgi buvo panasi situacija, tik mano klasiokas buvo isvaziaves i Amerika.
Kunigelis 2012-04-28 23:07
Esme nelabai keiciasi, sias zinias panaudos kiek 1-2 procentai visu baigusiu mokykla? kazi ar susidarys ir toks skaicius. Jei baigi ir stoji ten kur matematikos nereikia o ir gyvenime nenaudoji jos(laisvalaikiu nesprendi uzdaviniu ir t.t.) visu ziniu matematikos iskaltu per 12 metu panaudosi kiek 2-3 procentus? ir tuos pagrindinius. Visa kita bereikalinga informacija tavo galvoje. Mokykloje tau duoda vieno tipo informacija, namuose gauni kito, baigi mokykla stoji vel gauni nauja informacijos kieki + kiekviena diena apdoroji milziniskus kiekius draugai,ivykiai,televizija,internetas ir t.t. Visas sitas kiekis tiesiog neaprepiamas. Ir pagrindinis mokyklos tikslas turetu buti, kaip tinkamai ismokti atsirinkti informacija, ja susirasti bei panaudoti. O ne prigrusti i musu galvas begale ziniu su nuomone gal gyvenime pravers. Isvis manau jau pradinese klasese turetu but atliekami testai su vaiku gabumais ivairiose srityse taip juos nukreipiant i atitinkamas mokymosi programas.
Laurynas19 2012-04-28 23:41
Na čia manau, reikia viską nuodugniai ištirti, kad priimti tokius sprendimus su švietimo sistema. Kolkas manau jog žinios bei informacija (nesvarbu ar ją naudojam) formuoja mūsų mastymą ir supratimą. T.y mes padarome vieną ar kitą sprendimą ar suprantam kažkokį reiškinį vienaip ar kitaip, mums nejaučiant panaudodami informaciją (kurios realiai niekam nenaudojam). Pasąmonės lygmenyje. Todėl ir manau, kad svarbu idėti į smegenis informaciją, o ne vien tik ugdyti mąstymą ir įgūdžius gauti bei panaudoti informaciją. Bet čia žinoma tik mano nuomonė. (Žinoma neteigiu, kad dabartinė švietimo sistema puiki..)
Infinitus 2012-04-28 23:44
Žmogus per visą savo gyvenimą neišnaudoja net pusės savo atminties talpos. Tad kuo daugiau informacijos jos gauna, tuo labiau lavinamos ir laikui bėgant išmoksti prisitaikyti prie didelių krūvių. Todėl tik nereikia čia hiperbolizuot, jog neįmanoma tiek įsiminti... Tuo pačiu visa ta pašalinė informacija sudaro mūsų bendrąjį išsilavinimą. Nėra taip jau blogai.
faktas 2012-04-28 23:46
Kas čia tau sakė, kad žmogus neišnaudoja net pusės savo atminties talpos?
Kunigelis 2012-04-29 00:01
Isdalies sutinku, taip dalis informacijos mums padeda priimti sprendimus ir mus itakoja mums to nesuprantant. Taciau dalis informacijos kuria gauname visiskai to nedaro,o tiesiog uzima vieta ir laika. Stai ta informacija ir reiktu salinti. Toje pacioje matematikoje, mokykloje visas zinias tau pateikia bet nepasako kaip jas panaudoti? ir kam man reikes to gyvenime. Na tarkim atsiverciu 11 klases A lygio matematikos vadoveli ir matau tema "n-tojo laipsnio saknys". Bet ka as gaunu issinagrinejas jas? gaunu sausa informacija, bet kam tai panaudoti niekas nepaaiskino. Gaunu as sia visa informacija, gyvenime tenka priimti sprendima ir ar si tema man pades ji priimti? Jei stovesiu prie matematikos lentos gal ir pades, o jei noresiu is savo pasnekovo isgauti man reikiama informacija? Kodel musu vaikai mokomi tokiu nereikalingu dalyku? O neismokomi tinkamo etiketo, socialiniu ar psichologiniu ziniu? Tai mes naudojame kiekviena diena, taciau tai mokomes patys is draugu,tevu ir t.t. 12 metu mokslo, ir didzioji dalis reikalingu ziniu gauta ne is mokyklos o is pasaliniu objektu. Tai reikia spresti ir kuo greiciau.