"Juodo ledo" spąstai vairuotojams: kaip išvengti slydimo ir ką daryti paslydus?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

HardAxe 2015-01-20 09:36
Sveiki, blogai išverstas tekstas: juodasis ledas lietuviškai yra plikledis.
BishopaZ 2015-01-20 09:46
Kaip išvengti? 1 variantas : Apmauti padangas su šypais! VISADA PADEDA! 2 variantas : Naudotis viešuoju transportu!
SaMaras 2015-01-20 09:51
Juodasis ledas yra specifinė plikledžio rūšis.. kiekvienas juodasis ledas yra plikledis, bet ne kiekvienas plikledis yra juodasis ledas
HardAxe 2015-01-20 10:47
galima būtų naudoti "plikledis" ir "apledėjusi kelio danga". Šiaip judoasis ledas yra "generic" pavadinima apšąlusios kelio dangos: The term black ice in the United States is generally used to describe any type of ice that forms on roadways, even when standing water on roads turns to ice as the temperature falls below freezing. http://www.straightdope.com/columns/rea ... -black-ice http://en.wikipedia.org/wiki/Black_ice
perihellis 2015-01-20 11:14
Juodasis ledas turėta omeny, kad vizualiai jis atrodo, kaip tiesiog šlapia kelio danga, nors būna grynų gryniausias ledas. Tas tradicinis plikledis labai aiškiai matosi. Buvau prieš keletą metų paslydęs ir aš taip. Per laukus važiuojant viskas lyg ir gerai, tik įvažiavus į mišką apturėjau džiaugsmo bandant išlaikyt automobilį ant kelio, nors vizualiai nepastebėjau jokių skirtumų (naktį). Taip pat dar katik prisiminiau vieną situaciją Kaune, Tunelio g., maždaug ten, kur dabar yra degalinė važiuojant nuo stoties. Visas kelias juodas, šlapias - neslidu (sauė švietė). Ties posūkiu miškas užstoja saulę, o ten gryniausias ledas, nors vizualiai pokyčių nesimato (diena). Tai žinoma automobilis slystelėjo, buvo greit ištiesintas ir nuvažiuota toliau. Tačiau toje vietoje matėsi kelios žymės, kaip buvo nučiuožta nuo kelio ir vienas automobilis buvo nestipriai atsitrenkęs į stulpą. Moralas? Reikia kartais pasitreniruot, kad tokios stituacijos taptų įprastos, nebaisios. Kad slystantis automobilis būtų natūralus dalykas, kaip kad pradėjimas važiuot užsidegus žaliam šviesoforo signalui. ps. bandžiau pirmą kart atvažiavusiem pačiuožinėt ant sniego sėdėdamas keleivio vietoj staiga truktelt rankinį - rankos ir kojos daro kažką, o automobilis čiuožia taip pat kažkur
FtBall 2015-01-20 11:23
Tegu baigia tokias nesąmones skleist. Net ir profesionalus vairuotojas, to nesitikėjęs, nesuvaldys paslydusio automobilio. VIENINTELIS sprendimas - atsižvelgt į eismo sąlygas ir pasirinkt saugų eismą. Reiktų žmonėms suprast, kad jei vairuotojas prieky jūsų važiuoja lėčiau nei maksimalus leistinas greitis - gal tam yra priežastis? Nemažai tenka važinėt žiemą nevalytais kaimo keliais, bet ABS buvau tik savo noru įjungęs, t.y. kelio slidumui patikrint.
HDi 2015-01-20 11:42
Labai aiški straipsnio mintis, kad jokie patarimai nepadės, geriausia pagalba - praktikos ir įgūdžių turėjimas, kaip ir buvo parašyta turi atsirasti refleksai, vieniems jaunimo mėgstamas drąskymasis aikštutėse atrodo chuliganizmas ir pan, bet aš tokio vairuotojo nebijau kelyje ar su juo važiuoti slidesnėmis sąlygomis, kol mandravot nepradeda. Profesionalus vairuotojas net ir netikėtai paslydęs, mašinos kontrolės nepraras, kitaip jis ne profesionalus vairuotojas ir neturi minėtų refleksų. Gali būt kad jam neužteks vietos išsitiesinimui, ar klaida padaryta greitį pasirenkant, bet tikrai ne kontrolės praradimas, o greičio pasirinkimas tikrai ne VIENINTELIS sprendimas, kai jau pradėjai slysti... Įgūdžiai ir praktika yra vienintelis sprendimas išvengti netikėtų situacijų ir jų padarinių, o ne teorija.
FtBall 2015-01-20 12:05
greitis.
HDi 2015-01-20 12:14
Mano požiūris yra tas, kad vien saugaus greičio pasirinkimas neužtikrina, kad Tu nepradėsi slysti. Čia važiuojant įdealiomis sąlygomis, saugiu greičiu tai taip - 100%, kad nepradėsi slysti. Bet idealių sąlygų nėra, turim ir gyvūnus kurie gali išbėgt ant kelio, ir vaikai, ir girtas dviratininkas, ir iš šalutinio kelio iššokęs kitas vairuotojas, kuris neįvertinęs sąlygų nesustojo, ir nori nenori, arba Tavo saugus greitis krenta iki pėščiojo greičio slidžiomis sąlygomis, arba keiti savo važiavimo kryptį staigiai, o staigus krypties keitimas be įgūdžių slidžiame kelyje... O vat įgūdžių turėjimas, gali atpirkti saugaus greičio nepasirinkimo klaidą, jau nekalbu kokios galimybės derinant abu: greičio pasirinkimą ir gebėjimą valdyti automobilį daugelyje situacijų... Požiūris, kad pasirinksiu saugų greitį todėl galiu nemokėti vairuoti, labai blogas, nes saugų greitį pasirenkant labai nesunku ir suklysti ar pervertinti, ir ypač neturint daug praktikos. Neseniai čia vieną pilietę juk rodė per žinias, kaip Vilniuj aikštelėj pavairavo.
HardAxe 2015-01-20 12:35
kartais slidus kelias būna toks slidus, kad jokie įgūdžiai esmės nekeičia - mašina visai nereaguoja į vairo susukimo kampą bei gazo/stabdžio pedalą. Dažniausiai tokie ruožai būna prieš posūkius, kur žmonės pristabdo pavojingose vietose. Čia pagelbėti galėtų nebent atidus kelio dangos sekimas (kad nepapulti į nugluditas vėžias) bei saugaus greičio pasirinkimas. Jei jau susikalsi/nutrenksi žmogų važiuodamas lėtai bus išvengta aukų.
HDi 2015-01-20 13:36
Net jei ir papuoli į tokią situaciją, kad nesivaldo automobilis, tai vistiek nereiškia, kad požiūris į vairavimą yra: "Nežinau, ką spaudžiau – ar stabdį, ar akseleratorių, bet automobilis slydo, kur norėjo." yra teisingas. O jei ir iš tikro taip buvo, tai dar suabejočiau ir to automobilio padangomis. Net slystant yra skirtumas dar ir kaip nuo jo nuslysi. Nuslysti šonu pats šlykščiausias nuslydimas, nes vertimo grėsmė yra ir susidūrimai su medžiu šlykščiausi yra... Ką aš noriu pasakyt, kad vien saugiai pasirinktas greitis, ir aš jau saugus, nėra teisingas mastymas.
Arthuras 2015-01-20 18:49
negriūna. Bet va per 10 metų pasitaiko, kad ir nugriūna - o jei griūt nemoka, kaulai lūžta