Jauniausi turtuoliai – neturi 30-ies, o jau turi šimtus milijonų  (0)

Amerikiečių leidinys „Forbes“ pristatė 40-ies turtingiausių JAV verslininkų, kuriems pavyko savarankiškai sukaupti kapitalą, reitingą. Į šį sąrašą pateko 6 turtuoliai, kuriems dar nėra 30-ies. Būdami tokio amžiaus, kai daugelis jų bendraamžių dar tik studijuoja universitetuose, šie verslininkai sudaro milijardinius sandorius ir vadovauja didelėms kompanijoms.

1. Palmeris Luckey

Amžius: 23

Turtas: 700 mln. dolerių

Turto šaltinis: “Oculus“

Palmeris Luckey pateko į „Forbes“ reitingus naujos technologijų bangos milijardierių vėliavnešio Marko Zuckerbergo dėka: 2014 m. liepą „Facebook“ už jaunojo verslininko kompaniją „Oculus“ paklojo fantastišką 2,3 mlrd. dolerių sumą. Taip vaizdo žaidimų fanatikas ir virtualios realybės adeptas, vos perkopęs 22 metų ribą, tapo multimilijonieriumi.

„Oculus“ verslas — virtualios realybės šalmų gamyba. Tokį sumanymą P.Luckey įgyvendino tėvų garaže. Šia veikla susižavėjęs jaunuolis „eBay“ supirkdavo senuosius šalmų prototipus ir naudodamas „atsargines dalis“ kruopščiai gamino savo gaminius.

Apie „Oculus“ buvo sužinota tuomet, kai P.Luckey savo produktą patalpino visuotinio finansavimo platformoje „Kickstarter“. Mažiau kaip per dvi valandas P.Luckey surinko būtinus 250 tūkst. dolerių, o per mėnesį „sukapsėjo“ 2,4 mln. dolerių. Startuoliu kaip mat susidomėjo investuotojai, tačiau kai į žaidimą įsijungė M. Zuckerbergas, motyvų priešintis ir savarankiškai vystytis „Oculus“ įkūrėjas nerado.

„Facebook“ pirmą kartą išleido tiek pinigų už vos keletą metų vystytą ir net veikiančio prototipo neturintį gaminį. Ar pirkėjas dar pasigailės dėl savo pirkinio. ar ne, paaiškės 2016 metais, kai rinkoje debiutuos pirmasis „Oculus“ šalmo modelis, skirtas masiniam vartotojui.

Nepaisant to, P.Luckey , neturėdamas nė 23 metų, dar labiau priartino ateitį ir, galbūt, atvėrė naują technologijų istorijos puslapį.

2. Evanas Thomas Spiegelis

Amžius: 25

Turtas: 2,1 mlrd. dolerių

Turto šaltinis: „Snapchat“

Evanas Spiegelis –  „auksinis“ Silicio slėnio berniukas,  „Snapchat“ – mobiliosios paslaugos, skirto keistis „susinaikinančiomis“ nuotraukomis, autorius. Po to, kai kovą jam pavyko pritraukti 540 mln. dolerių, jo sukurta platforma investuotojų vertinama 16 mlrd. dolerių.

2011 metais, dar studijuodamas Stanfordo universitete, jis kartu su kitais elitinių studijų draugais Bobby Murphy ir Reggie Brownu, sukūrė pirmąją projekto versiją – „Picaboo“, tačiau sumanymas nepasiteisino. Antrasis bandymas paleisti programėlę –  dabar jau su prekių ženklu „Snapchat“  – puikiai pavyko.

Šį kartą paslauga plito kaip virusas – nauju komunikacijos būdu užsikrėtė visų JAV koledžų, o paskui – ir viso pasaulio studentai. E.Spiegeliui pavyko subtiliai užčiuopti jų poreikį kaip alternatyvą „Facebook“. Tai tapo antipodu M.Zuckerbergo socialiniam tinklui. Vidutinis „Snapchat“ auditorijos, kuri jau perkopė 100 mln. amžius – 18 metų. Tai masina reklamos užsakovus ir potencialius pirkėjus.

E.Spiegelis neskuba parduoti savo „kūdikio“. Jis jau spėjo atsisakyti ne vieno naudingo pasiūlymo, tarp kurių buvo ir M.Zuckerbergo 3 mlrd. dolerių vertės pasiūlymas.

Ambicingas vaikinas nebijo reklamos užsakovams diktuoti sąlygų (reklamos įkainiai „Snapchat“ didesni nei kituose socialiniuose tinkluose) ir ginčytis su patyrusiais vadybininkais.

3. Johnas Collisonas

Amžius: 25

Turtas: 750 mln. dolerių

Turto šaltinis: „Stripe“

Airijoje gimę Johnas ir Patrickas Collisonai į aukščiausią verslo lygą įsiveržė dėl gerai investuotojų vertinamos jų sukurtos mokėjimų platformos „Stripe“. Nors abiems broliams dar nėra 30-ies, jie gali vadintis patyrusiais verslininkais: pirmąją kompaniją multimilijonieriai pardavė dar paauglystėje. Dabar abiems broliams priklauso po 750 mln. dolerių.

„Stripe“ koncepciją sugalvojo Patrickas: studijuodamas Masačusetso technologijų institute jis atkreipė dėmesį į tai, kiek nepatogumų kelia elektroninių mokėjimų už neetatinį darbą procedūra. Collisonų sukurta paslauga iš pat pradžių buvo siekiama maksimaliai ją palengvinti. Buvo pataikyta į dešimtuką: žiniasklaida „Stripe“ vis dažniau vadina pirmu tikruoju proveržiu mokėjimų paslaugų segmente nuo „PayPal“ laikų.

Investuotojai šią kompaniją vertina net 5 mlrd. dolerių. „Stripe“ klientų bazė, kurią sudaro tiek kompanijos, tiek fiziniai asmenys, sparčiai auga.

4. Bobby Murphy

Amžius: 27

Turtas: 1,8 mlrd. dolerių

Turto šaltinis: „Snapchat“

Bobby Murphy vos porą metų vyresnis už savo verslo partnerį, „Snapchat“ įkūrėją Evaną Spiegelį, tačiau šiame versle jis visą laiką grojo antruoju smuiku. Jis – pačios populiariausios tarp Amerikos jaunimo komunikacijos priemonės, vadybininkas.

„Forbes“ duomenimis, B.Murphy valdo 11 proc. šios kompanijos akcijų. Jam pavyko išsaugoti savo dalį teisiantis su trečiuoju bendražygiu R.Brownu, kuris pretendavo į trečdalį „Snapchat“, tačiau galų gale sutiko priimti dosnų atlygį. Jo dydžio kitos dvi pusės nepaviešino. „Snapchat“ kompaniją investuotojai vertina 16 mlrd. dolerių.

5. Patrickas Collisonas

Amžius: 27

Turtas: 750 mln. dolerių

Turto šaltinis: „Stripe“

Airijoje gimę Johnas ir Patrickas Collisonai į aukščiausią verslo lygą įsiveržė dėl gerai investuotojų vertinamos jų sukurtos mokėjimų platformos „Stripe“. Nors abiems broliams dar nėra 30-ies, jie gali vadintis patyrusiais verslininkais: pirmąją kompaniją multimilijonieriai pardavė dar paauglystėje. Dabar abiems broliams priklauso po 750 mln. dolerių.

„Stripe“ koncepciją sugalvojo Patrickas: studijuodamas Masačusetso technologijų institute jis atkreipė dėmesį į tai, kiek nepatogumų kelia elektroninių mokėjimų už neetatinį darbą procedūra. Collisonų sukurta paslauga iš pat pradžių buvo siekiama maksimaliai ją palengvinti. Buvo pataikyta į dešimtuką: žiniasklaida „Stripe“ vis dažniau vadina pirmu tikruoju proveržiu mokėjimų paslaugų segmente nuo „PayPal“ laikų.

Investuotojai šią kompaniją vertina net 5 mlrd. dolerių. „Stripe“ klientų bazė, kurią sudaro tiek kompanijos, tiek fiziniai asmenys, sparčiai auga.

6. Apoorva Mehta

Amžius: 29

Turtas: 400 mln.dolerių

Turto šaltinis: „Instacart“

Pats vyriausias jauniausios „Forbes“ reitingų grupės atstovas Apoorva Mehta per savo 29-erius metus jau spėjo uždirbti 400 mln. dolerių. Milijonierius praeityje dirbo „Amazon“ kompanijoje inžinieriumi-logistu. Būdamas nepatenkintas rinkos žaidėjų teikiama paslauga, jis įkūrė šviežių produktų pristatymo kompaniją „Instacart“. Jos dėka klientai gali internetu užsisakyti produktus parduotuvių tinkluose „Whole Foods“ ir „Costco“ ir per valandą-dvi kurjeris juos pristatys.

Tai pat, kaip elektronines taksi paslaugas teikianti „Uber“, „Instacart“ darbuotojai gali patys sudarinėti savo darbo grafiką. Vienintelis dalykas, kuris skiria A. Mehta nuo „Uber“ įkūrėjo Traviso Kalanicko imperijos, tai jokių, reputacijai kenkiančių skandalų.

Garsėjantis užsispyrimu ir ištverme verslininkas pats reguliariai naudojasi „Instacart“ paslaugomis: pavyzdžiui, neseniai verslo partneriui jis užsakė 6 butelių alaus pakuotę tam, kad simboliškai būtų atšvęstas sėkmingas sandoris.

Investuotojai „Instacart“ jau vertina 2 mlrd. dolerių.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(18)
(2)
(16)

Komentarai (0)