11 geriausių automobilių, kuriuos galite nusipirkti už 5000 eurų  (4)

Kokį automobilį pirkti? Lietuviai pamažu žvalgosi į naujesnius automobilius, kurie ne tik užtikrina geresnį saugumą, bet ir suteikia geresnę dinamiką bei aukštesnį komforto lygį.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

O svarbiausia, kad šiuolaikiški modeliai nors ir būdami technologiškai pažangūs neverčia raustis giliai kišenėse ieškant ten papildomų lėšų. Kiekvieną iš sąraše išvardintų modelių galima įsigyti už 5 tūkst. eurų arba pigiau.

(Jei ieškote pigesnio automobilio, išrinkome ir 11 geriausių automobilių, kuriuos galite įsigyti už 1000 eurų).

Turėdami omenyje, kad daugumai lietuvių už tokią sumą perkamas automobilis nėra pirmas, dėmesį atkreipėme į universalumą ir praktiškumą. Neatsitiktinai, beveik visi parinkti modeliai siūlomi ir su universalo kėbulu.

Dažniausiai pasitaikančius automobilių gedimus ir stipriąsias jų puses mums įvardinti padėjo Vilniuje veikiančio serviso vadovas Arūnas Korsakas.

„Audi A4“, (2001-2005 m.)

Šios kartos „Audi A4“ jau galima rasti užuominas į prabangą. Pagaliau automobilis gavo dailesnį ir geriau įrengtą saloną, todėl rasti variantą su elektra valdomais langais, veidrodžiais taip pat ir kondicionieriumi nebus sunku.

Nuo „Audi 80“ laikų ne itin pagerėjo tik reikalai su erdvumu. Salone penkių žmonių ekipažui reikės važiuoti susispaudus, o universalo bagažinė – viena mažiausių klasėje.

Sudėtingos konstrukcijos priekinę pakabą teks tvarkyti ganėtinai dažnai. Dėl tos pačios priežasties taupumo sumetimais vertėtų atsisakyti ir minties apie keturiais ratai varomą modelį.

Lietuvių pamėgtas 2,5 l V6 tipo dyzelinis variklis yra galingas ir ekonomiškas, tačiau gerokai jautresnis degalų bei tepalo kokybei už benzininius motorus.

Privalumai: patikimi ir ekonomiški 1,9 l dyzeliniai varikliai, turtinga interjero įranga, gera apsauga nuo korozijos.

Trūkumai: jautri važiuoklė, ne itin erdvus salonas, maža universalo bagažinė.

3 serijos BMW, (1998-2005 m.)

Kaip ir pirmtakas siūlomas ne tik su sedano, bet ir universalo, taip pat kupė bei kabrioleto kėbulu. Kartu su plačia variklių gama tai suteikia didžiulį pasirinkimą. Motorai galingi ir patikimi tiems, kas moka jais rūpintis.

Dyzeliniai varikliai turi atskirą turbokompresoriaus tepalo filtrą, kurį būtina keisti. Pamiršti šie filtrai dažnai užsikemša, o tai baigiasi turbinos gedimais. Dažni ir prie bako įrengtų degalų siurblių gedimai.

Šis automobilis apskritai reikalauja kruopščios priežiūros, nes mažesnių pagalbinių detalių gedimai labai dažnai pasibaigia brangiu pagrindinių mazgų remontu.

Privalumai: galingi ir patikimi varikliai, sportiška važiuoklė, tiksliai veikiančios mechaninės pavarų dėžės.

Trūkumai: prastoka apsauga nuo korozijos, tepalą „valgyti“ linkę motorai, brangios detalės.

„Honda Accord“, (2002-2008 m.)

„Honda“ varikliai – vieni patikimiausių, tačiau tik tuo atveju, jei yra jais tinkamai pasirūpinama. Jokiu būdu negalima taupyti perkant pigesnius tepalus. Prižiūrėti „Accord“ tikrai verta, mat šie modeliai stebėtinai gerai išlaiko vertę.

Galinė pakaba itin tvirta, todėl bildėjimas renkantis automobilį gali reikšti, kad ankstesnis savininkas nemažai kilometrų nuvažiavo labai prastais keliais.

Stabdžių sistemos nėra ilgaamžiškos, kaladėles teks keisti įveikus vos 25 tūkst. km. Nelabai didelis ir diskų resursas.

Nemaža dalis pirmuosius šios kartos „Accord“ modelius kankinusių smulkių trūkumų buvo išspręsta 2006 m. pristačius atnaujintą versiją. 

Tai nėra pats tinkamiausias automobilis didelei šeimai, nes ir patys „Accord“ savininkai pripažįsta, kad vietos galinėse sėdynėse – ne per daugiausiai. Šį trūkumą iš dalies atperka talpi universalo bagažinė.

Privalumai: patikimi benzininiai varikliai, sportiška važiuoklė, ilgai išlaikoma vertė.

Trūkumai: prasta garso izoliacija, nepakankama apsauga nuo korozijos, dažni stabdžių gedimai.

„Opel Astra“, (2004-2010 m.)

Išsivaduoti iš „Golf“ šešėlio trečios kartos „Astra“ modeliams nepavyko, tačiau pažanga buvo akivaizdi.

Nuo antros kartos pasirodymo automobilio kėbulas jau turėjo visiškai cinkuotą kėbulą, taigi korozijos šaltiniai perkamame automobilyje gali liudyti apie buvusią rimtą avariją.

Prie važiuoklės derinimo prisidėjus „Lotus“ inžinieriams modelis įgijo sportišką charakterį, tačiau išliko praktiškas ir salono erdvumu nenusileido konkurentams.

Važiuoklė sukonstruota tvirtai, tačiau visgi turi vieną ligą – dažnai tenka keisti stabilizatorių traukes.

Privalumai: tvirta važiuoklė, ekonomiški varikliai, šiuolaikiškas dizainas.

Trūkumai: prasta garso izoliacija, pigiai įrengtas interjeras, gendantys degalų siurbliai.

„Toyota Avensis“, (2003-2009 m.)

Patikimumo čempionais daugelyje tokio pobūdžio renkami japonų gamintojo modeliai greitai atrado pripažinimą ir vokiškai technikai pirmenybę teikiančių lietuvių gretose.

Antros kartos „Avensis“ – ne išimtis, tačiau meistrai rekomenduoja rinktis paprastesnės konstrukcijos modelius.

Techniškai sudėtingos transmisijos su dviejų masių smagračiais linkę dažniau lūžti, o galingiausių dyzelinių motorų su „D-Cat“ katalizatoriais problema – purkštukai ir greitai užsikemšantys kietųjų dalelių filtrai.

Geriausias pasirinkimas – naujesnes kartos D4D variklis, kurio paskirstymo veleną suka grandinė.

Privalumai: patikimi mažesnės galios varikliai, tvirta važiuoklė, pavyzdinga surinkimo kokybė.

Trūkumai: problematiška dyzelinių motorų su „D-Cat“ katalizatoriais eksploatacija, dažni pavarų dėžių su dviejų masių smagračiais gedimai.

„Škoda Superb“, (2001-2008 m.)

Daugumą mazgų šis modelis paveldėjo iš tiesioginio giminaičio „Volkswagen Passat“. Nemažai tų pačių detalių turi ir „Audi A6“, todėl ieškant atsarginių dalių problemų neturėtų kilti.




Perimta konstrukcija automatiškai reiškia „paveldimas ligas“, iš kurių lietuviams bene geriausiai žinoma pernelyg greitai byranti pakaba. Taip pat dažnoki ir turbokompresorių gedimai.

Vokietijos koncerno modeliai techniškai labai panašūs, todėl dažnu atveju pasirinkimas tarp „Škoda“ ir „Volkswagen“ priklauso nuo subjektyvaus kėbulo dizaino vertinimo arba automobilio rinkos kainos.

Privalumai: nebrangus remontas, patikimi 1,9 l dyzeliniai varikliai, gera apsauga nuo korozijos.

Trūkumai: pernelyg greitai gendanti pakaba, smulkūs elektros gedimai, maža pasiūla rinkoje.

„Volkswagen Golf“, (2003-2008 m.)

Įspūdis apie šio automobilio tvirtumą – ne vien tik subjektyvūs vartotojų įspūdžiai, mat lyginant su pirmtaku kėbulo atsparumas sukimui padidėjo 15 proc., o lenkimui – 35 proc.

Elektronika veikia netgi geriau nei panašaus amžiaus „Passat“ ar „Touareg“ modelių. Tiesa, dėl netinkamai įrengtų vandens nutekėjimo kanalų ir nesandarių mygtukų gali surūdyti langų valdymo elektra kontaktai.

Benzininių FSI variklių purkštukai linkę greitai užsikimšti, todėl jei jau pasirinkote tokį motorą, juos patartina kas 30 tūkst. km praplauti.

Dauguma ketvirtos kartos modelį kankinusių pakabos gedimų buvo išspręsti. Netgi stabilizatorių atramos ir įvorės penktos serijos automobiliuose tarnauja ilgai.

Privalumai: patikimi dyzeliniai varikliai, mažiau nei pirmtako byranti pakaba, tvirtesnis kėbulas.

Trūkumai: lepūs benzininiai varikliai su tiesioginiu įpurškimu, didoka kaina, itin kukli bazinio modelio įranga.

„Volkswagen Passat“, (2005-2011 m.)

Aliuminio lydinių pakabo detalės daro šį modelį prastu pasirinkimu tiems, kam dažnai tenka važinėti prastesniais keliais. Lietuviams viliojančiai atrodo 2,0 l darbinio tūrio dyzeliniai varikliai, tačiau galingesnes šio agregato modifikacijas kankina purkštukų gedimai. Meistrai taip pat užsimena apie dažnus turbokompresorių gedimus.

Renkantis automobilį su galingesniais dyzeliniais varikliais patartina juos išbandyti viršijant 4 tūkst. aps/min. Jei pajusite trūkčiojimą, gali būti, kad purkštukams artėja paskutinioji.

Rinkoje nemažai modelių su automatinėmis dvigubos sankabos DSG dėžėmis. Ši transmisija veikia pavyzdingai, todėl jei aiškiai juntate smūgius keičiantis pavaroms, būkite labai atsargūs.

Saugiausias variantas renkantis transmisiją yra mechaninė šešių laipsnių pavarų dėžė, juolab, kad ji veikia tiksliai. Tiems, kurie patys pavaras junginėti tingi, rekomenduotume kuklesnę šešių laipsnių DSG transmisijos versiją.

Privalumai: patikimi 1,9 l dyzeliniai varikliai, komfortiška pakaba, talpi universalo bagažinė.

Trūkumai: jautri aliuminio lydinių važiuoklė, dažni 2,0 l dyzelinių variklių purkštukų gedimai, mėgstamas vagių.

„Toyota Corolla Verso“, (2004-2009 m.)

Šis modelis puikiai patenkino europiečių, kuriems reikėjo vidutinio dydžio vienatūrio, poreikius.

Išorės dizainas iki šiol vertinamas itin prieštaringai, tačiau šeimyniniam automobiliui tai nėra svarbus aspektas. „Corolla Verso“ puikiai vertinamas dėl pavyzdingos ergonomikos ir salono erdvės.

Kaip ir su kitais „Toyota“ modeliais, saugesni, kalbant apie gedimų riziką, yra mažesnės galios dyzeliniai varikliai be „D-Cat“ katalizatorių sistemų.

Privalumai: erdvus salonas, ergonomiškas interjeras, patikimi ir ekonomiški varikliai.

Trūkumai: prastoka apsauga nuo korozijos, kietoka pakaba, manevringumo trūkumas.

„Volkswagen Touran“, (2003-2007 m.)

Mažesnis iš dviejų „Volkswagen“ šeimos vienatūrių, „Touran“ buvo gaminamas ant penktos kartos „Golf“ platformos. Tai erdvus ir praktiškas automobilis, galintis sutalpinti net septynis keleivius.

Bene daugiausiai priekaištų jis sulaukė dėl prastos interjero apdailos medžiagų kokybės. Kaip išsireiškė ne vienas savininkas, ji tik nežymiai pranašesnė už komercinio „Caddy“.

Taip pat verta dar kartą priminti, kad nors automatinės DSG pavarų dėžės veikia puikiai, jų remontas yra labai brangus, todėl taupumo sumetimais geriau apsistoti ties šešių laipsnių mechanine transmisija.

Privalumai: tvirta važiuoklė, ekonomiški 1,9 l dyzeliniai varikliai, erdvus salonas.

Trūkumai: prasta interjero apdailos medžiagų kokybė, didoka kaina, brangus automatinių pavarų dėžių remontas.

„Audi A6“, (2004-2011 m.)

Į pasirinktą kainų diapazoną šis modelis patenka, tačiau tai vienas populiariausių prabangių modelių Lietuvoje, todėl daugumos jų kaina rinkoje vis dar yra ganėtinai aukšta. Brangus ir šio automobilio remontas.

2,7 l dyzelinis variklis buvo montuojamas kuklesnėse komplektacijose, todėl kitaip nei 3,0 l motorą jį galite rasti ne tik modeliuose su keturių ratų pavara. Degalų sąnaudos ir automobilio remonto išlaidos bus atitinkamai mažesnės.

Prieš perkant A6 modelį su dyzeliniu varikliu vertėtų atlikti nuodugnią nuodugnią patikrą servise, mat kaip ir visų naujos kartos motorų, šių purkštukai linkę prarasti sandarumą. O jų keitimas šešių cilindrų motorui yra labai brangus.

Šioks toks „Audi“ pranašumas prieš konkurentus iš BMW ar „Mercedes-Benz“ stovyklos yra geresnė kėbulo apsauga nuo korozijos.

Privalumai: puikiai įrengtas salonas, gera garso izoliacija, ekonomiški dyzeliniai varikliai.

Trūkumai: didelė kaina, brangus remontas, erzinantys elektros sistemų gedimai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Saulius Rinkevičius
(34)
(49)
(-15)

Komentarai (4)